«The Old Man»: Ο Τζεφ Μπρίτζες επέστρεψε πιο δυνατός από ποτέ

The Old Man: Ο Τζεφ Μπρίτζες επέστρεψε πιο δυνατός από ποτέ Facebook Twitter
Η σειρά ανήκει δικαιωματικά στον Τζεφ Μπρίτζες ο οποίος παραμένει αξιοθαύμαστα οργανικός, φυσικός, αυθεντικός, στωικός (συγχρόνως αποφασιστικός και ευάλωτος) και τον πιστεύεις απόλυτα και άνευ όρων.
0

Ενώ είχαν προχωρήσει τα γυρίσματα αυτής της σειράς επτά επεισοδίων, που έκανε τελικά πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, ο πρωταγωνιστής της –ο αγαπητός τοις πάσι Τζεφ Μπρίτζες– διαγνώστηκε με λέμφωμα και η παραγωγή διακόπηκε αφού έπρεπε να ξεκινήσει άμεσα χημειοθεραπείες. Σα να μην έφτανε αυτό, κατά τη διαδικασία ασθένησε και με κορωνοϊό οξείας μορφής που, όπως θα έλεγε αργότερα, έκανε τον καρκίνο να μοιάζει με παιχνιδάκι. 

Τα δισεκατομμύρια όμως των ευχών που δέχθηκε για ταχεία και πλήρη ανάρρωση έπαιξαν κι αυτά ίσως τον ρόλο τους και εν τέλει όλα καλά. Ο αγαπημένος όλων ηθοποιός είναι και πάλι μαζί μας, γερός, δυνατός και ακμαίος στα 72 του, ειδικά αν κρίνουμε από τη φυσική κατάσταση που επιδεικνύει (μαζί βεβαίως με το σπουδαίο υποκριτικό του χάρισμα, ωριμασμένο πλέον στην εντέλεια) στον πρωταγωνιστικό ρόλο του «Γέρου» (The Old Man), αυτής της στιβαρής δραματικής κατασκοπικής περιπέτειας που βασίστηκε στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του συγγραφέα Thomas Perry. 

Ο «γέρος» μπορεί να σέρνει τα βήματα του νωχελικά σαν τον Λεμπόφσκι, όπως όμως έχουμε συνειδητοποιήσει εδώ και δεκαετίες, ο Τζεφ Μπρίτζες ήταν εκτός των άλλων και ο Ρόμπερτ Μίτσαμ των καιρών μας. 

Στην αρχή βέβαια δεν φαίνεται και τόσο κραταιός καθώς τον παρακολουθούμε να ζει μόνος του με δύο (εκπληκτικά όπως θα αποδειχτούν στη συνέχεια) Ροτβάιλερ, να υποφέρει από αυπνία και συχνοουρία τις νύχτες (όπως όλοι οι «γέροι») και μετά να βλέπει φριχτούς εφιάλτες με κεντρικό πρόσωπο τη γυναίκα του, που έχασε πριν από πέντε χρόνια μετά από μακρά και αφόρητα οδυνηρή πάλη με τη νόσο Χάντινγκτον.

Σύντομα όμως αποδεικνύεται ότι δεν πρόκειται για έναν οποιοδήποτε μοναχικό άντρα που βαδίζει ήδη με ασταθή βήματα στην όγδοη δεκαετία της ζωής του, αλλά με κάποιον που έχει μυστηριώδες και περιπετειώδες παρελθόν, με αποκορύφωμα εκείνη την περίοδο της ζωής του πριν από σαράντα χρόνια που είχε βρεθεί στο Αφγανιστάν και είχε συνδεθεί με έναν τοπικό πολέμαρχο που αγωνιζόταν τότε κατά των Σοβιετικών.  

Τζον Λίθγκοου Facebook Twitter
Ως αντίπαλο δέος εμφανίζεται στη σειρά ένας άλλος μέγας ηθοποιός, ο Τζον Λίθγκοου.

Ήρωας ή αντιήρωας; Θα δείξει, καθότι η ιστορία ξετυλίγεται αργά (και με περιοδικά φλασμπάκ στα γεγονότα που τον έκαναν να χαθεί από προσώπου γης) και μοιάζει να πηγαίνει σχετικά μακριά η βαλίτσα με τις ανατροπές της πλοκής. 

Μικρή σημασία έχει όμως. Πρόκειται σε μεγάλο βαθμό για σόλο ρεσιτάλ του Τζεφ Μπρίτζες παρότι ως αντίπαλο δέος εμφανίζεται στη σειρά ένας άλλος μέγας ηθοποιός, ο Τζον Λίθγκοου, ενώ στα πρώτα επεισόδια έντονη είναι και η παρουσία της Έιμι Μπρένεμαν στο ρόλο της Ζόι, μιας γυναίκας που απρόσμενα συναντά και συνδέεται μαζί της (ναι, ο «παππούς» βρίσκει και ρομαντικό / συντροφικό ταίρι) καθώς προσπαθεί να ξεφύγει από τους διώκτες του (τη CIA, αλλά όχι μόνο ίσως), η οποία του λέει αινιγματικά κάποια στιγμή: «Σε κάθε ιστορία υπάρχει ένας κακός – και συχνά ο ίδιος δεν συνειδητοποιεί ότι παίζει αυτόν τον ρόλο». 

Η σειρά όμως, που λειτουργεί τόσο ως κατασκοπικό θρίλερ υψηλής δράσης όσο και ως δράμα φθινοπωρινών τόνων με γερά συναισθηματικά θεμέλια, ανήκει δικαιωματικά στον Τζεφ Μπρίτζες ο οποίος παραμένει αξιοθαύμαστα οργανικός, φυσικός, αυθεντικός, στωικός (συγχρόνως αποφασιστικός και ευάλωτος) και τον πιστεύεις απόλυτα και άνευ όρων – είτε μιλά στο τηλέφωνο με την κόρη του είτε μαγειρεύει αυγά και ακούει με κατανόηση τις λυπητερές ιστορίες της ζωής των άλλων (άσχετα αν διστάζει να αποκαλύψει τις δικές του) είτε εξουδετερώνει με φονική αποτελεσματικότητα εξαιρετικά εκπαιδευμένους και σωματώδεις δολοφόνους πολύ πιο νέους και ακμαίους από τον ίδιον.

Ο «γέρος» μπορεί να σέρνει τα βήματα του νωχελικά σαν τον Λεμπόφσκι, όπως όμως έχουμε συνειδητοποιήσει εδώ και δεκαετίες, ο Τζεφ Μπρίτζες ήταν εκτός των άλλων και ο Ρόμπερτ Μίτσαμ των καιρών μας. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Daily / Το καθαρτήριο των παλιών τηλεοπτικών σειρών

Με μια λύπη παραπάνω πληροφορηθήκαμε τον θάνατο του Μάλκολμ-Τζαμάλ Γουόρνερ, του «γιου» του Μπιλ Κόσμπι στην πιο διάσημη παγκοσμίως οικογενειακή σειρά της δεκαετίας του ’80, με τον οποίον μεγαλώσαμε συγχρόνως κάποτε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Daily / Ισχύει πράγματι ότι οι άνδρες δεν διαβάζουν λογοτεχνία;

Το βιβλίο είναι ανάγνωσμα, είναι αναψυχή, αλλά μπορεί να είναι και μια προέκταση του κατόχου του, ένα στοιχείο και ένα αξεσουάρ που υποδηλώνει την «ταυτότητα» ή την «φυλή» του ατόμου που το διαβάζει (ή το περιφέρει νωχελικά στις διακοπές).
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Daily / «Αποκάλυψη στους Τροπικούς»: Ένα πραγματικά σπουδαίο ντοκιμαντέρ μόλις ανέβηκε στο Netflix  

Η τελευταία ερευνητική δουλειά της βραβευμένης σκηνοθέτριας Πέτρα Κόστα, είναι ένα υποδειγματικό, υποβλητικό ντοκιμαντέρ με κεντρικό άξονα την καθοριστική συμβολή των Βραζιλιάνων Ευαγγελιστών στην άνοδο του «Τραμπ των Τροπικών» στην εξουσία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Daily / Άξιζαν κάτι καλύτερο τα «100 Χρόνια Ελληνικής Δισκογραφίας»

Τα δώδεκα επεισόδια της ομώνυμης σειράς βρίσκονται στο Ertflix, η παρακολούθηση της σειράς όμως υπονομεύεται συχνά από την συμβατική και στεγνή προσέγγιση, και η στημένη παρουσία της Χάρις Αλεξίου στο ρόλο της παρουσιάστριας-αφηγήτριας δεν βοηθάει.  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Εμείς και οι «μουλάδες»

Daily / Εμείς και οι «μουλάδες»

Για μια χώρα που η Εκκλησία έχει τόση μεγάλη εξουσία (και τόσο αμύθητη περιουσία), που ισχύει σε μια ολόκληρη περιοχή της το άβατο για τις γυναίκες και που αρνείται σθεναρά τον διαχωρισμό κράτους-εκκλησίας, σαν πολύ έντονη άποψη δεν έχουμε για το Ιράν;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Daily / Ύβρις πιο βαθιά κι από τον ωκεανό

Το νέο ντοκιμαντέρ του Netflix «Titan: The OceanGate Disaster» για τις συνθήκες που οδήγησαν στο μοιραίο, τελευταίο ταξίδι του υποβρύχιου σκάφους Titan με προορισμό το ναυάγιο του «Τιτανικού», λειτουργεί ως παραβολή για τις συνέπειες της ύβρεως και της απληστίας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ