Ο κόσμος καιγόταν κι εμείς κάναμε πλάκα με τη «μικρή» Γκρέτα

Ο κόσμος καιγόταν κι εμείς κάναμε πλάκα με τη μικρή Γκρέτα Facebook Twitter
H διάδοση της φωτογραφίας της Γκρέτα Τούνμπεργκ να χαμογελά (μ’ αυτό το χαμόγελο που τόσο ενοχλεί κάποιους) την ώρα που οι «Αμυντικές Δυνάμεις του Ισραήλ» της προσφέρουν γενναιόδωρα ένα σάντουιτς ήταν αστραπιαία.
0


ΕΛΗΞΕ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ του «σέλφι γιοτ» των «celebrities», «η παράσταση τελείωσε»… Με τέτοιου είδους φρασεολογία υποδέχτηκαν οι επίσημοι λογαριασμοί της ισραηλινής κυβέρνησης στα social media την «κατάληψη» του Madleen, λειτουργώντας με τις σαρκαστικές αναρτήσεις τους ως τρολ περιωπής. Το μεγαλύτερο «τρολάρισμα» όμως ήταν η δημοσίευση –και η αστραπιαία διάδοση– της φωτογραφίας της Γκρέτα Τούνμπεργκ να χαμογελά (μ’ αυτό το χαμόγελο που τόσο ενοχλεί κάποιους) την ώρα που οι «Αμυντικές Δυνάμεις του Ισραήλ» της προσφέρουν γενναιόδωρα ένα σάντουιτς. Η εικόνα έχει κάνει το γύρο του κόσμου, σπέρνοντας στο διάβα της ριπές χλευασμού προς τη νεαρή «αυτιστική και διπολική ακτιβίστρια του δικαίου», όπως η ίδια αυτοπροσδιορίζεται στις δικές της επίσημες σελίδες.

Λες και αυτή η φωτογραφία την εκθέτει με κάποιο βαθύ και ανεπανόρθωτο τρόπο. Αντίθετα από την γνωστή «φωτογραφία» που την έδειχνε με Aperol στο κατάστρωμα του σκάφους να απολαμβάνει την κρουαζιέρα προς την μαρτυρική Γάζα, η εικόνα με το σάντουιτς είναι αληθινή. Λίγη σημασία έχει τελικά όμως. Οι άνθρωποι που έχουν αποφασίσει (και φαίνονται δυστυχώς να είναι πάρα πολλοί) ότι μέσα σε όλα αυτά που συμβαίνουν, το Κακό είναι η Γκρέτα, δεν ενδιαφέρονται για τα γεγονότα.

Στόχος της ψεύτικης φωτογραφίας δεν είναι το συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά η απαξίωση κάθε πράξης αλληλεγγύης προς τους Παλαιστινίους… Ο χαβαλές, η «πλάκα», είναι ένα από τα ισχυρότερα όπλα που έχει η ακροδεξιά προπαγάνδα για να απευθυνθεί σε μαζικό κοινό και να εδραιώσει την πολιτική της ατζέντα…».

Από την αρχή την αποκαλούσαν «ψώνιο», «χρήσιμη ανόητη» ή ακόμα και «πιόνι σκοτεινών κύκλων» (ποιων ακριβώς;). Ακόμα και όσοι την ανεχόντουσαν ως το ενοχλητικό αλλά αναπόφευκτο πρόσωπο ενός «πράσινου» και απολίτικου ακτιβισμού, τώρα δεν της συγχωρούν ότι βούτηξε στα βαθιά. Και την σαρκάζουν ανελέητα. Και με πολύ χειρότερους χαρακτηρισμούς από αυτούς που της επιφύλαξε η ισραηλινή κυβέρνηση, που εν μέσω γενοκτονίας, δεν φαίνεται να χάνει το χιούμορ της.

Όπως όμως σημείωνε προ ημερών σε μια ανάρτησή του ο ιστορικός Μενέλαος Χαραλαμπίδης, «οι γενοκτονίες δεν είναι αστείες… γι’ αυτό τον λόγο δεν είναι αστεία ούτε η ψεύτικη φωτογραφία που δείχνει την Γκρέτα Τούνμπεργκ να απολαμβάνει το κοκτέιλ της στο σκάφος Madleen. Στόχος της ψεύτικης φωτογραφίας δεν είναι το συγκεκριμένο πρόσωπο, αλλά η απαξίωση κάθε πράξης αλληλεγγύης προς τους Παλαιστινίους… Ο χαβαλές, η «πλάκα», είναι ένα από τα ισχυρότερα όπλα που έχει η ακροδεξιά προπαγάνδα για να απευθυνθεί σε μαζικό κοινό και να εδραιώσει την πολιτική της ατζέντα…». Να’ ταν μόνο η ακροδεξιά, καλά θα ήταν.

Λιγότερο «χιουμοριστικός» και περισσότερο διδακτικός ήταν ο λόγος του Ισραηλινού Υπουργού Άμυνας Ίσραελ Κατζ, ο οποίος δήλωσε ότι διέταξε τον στρατό να προβάλλει στους κρατούμενους ακτιβιστές –«στην αντισημίτρια Γκρέτα και στους υποστηρικτές της Χαμάς συντρόφους της», όπως είπε χαρακτηριστικά– ένα βίντεο με τις ακρότητες που διεξήχθησαν κατά την 7η Οκτωβρίου του 2023 για να δουν «ποιους ακριβώς υποστηρίζουν».

Ένα είδους θεραπείας σοκ προκειμένου να συνετιστούν οι βαθιά πλανημένοι από την παλαιστινιακή προπαγάνδα (εδώ σηκώνει λίγο γέλιο). Δεν μας έφτανε το «1984» που το βλέπουμε καθημερινά να μεταφέρεται από την μυθοπλασία στην πραγματικότητα –ειδικά μ’ αυτά που συμβαίνουν στις ΗΠΑ– εισέρχονται πλέον και σκηνές από το «Κουρδιστό Πορτοκάλι» στη ζοφερή επικαιρότητα.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Daily / Ήταν «αλλιώς να είσαι ΑΕΚ» επειδή ήταν αλλιώς ο Δημήτρης Χατζηχρήστος 

Ως προσωπικότητα, ως χαρακτήρας και ως φυσιογνωμία, ο «μεσσίας της Σκεπαστής» - κάπως έτσι τον θυμάμαι – ήταν κατά κοινή ομολογία μια ξεχωριστή και ρομαντική περίπτωση μέσα στον άγριο κόσμο του «οπαδικού κινήματος».  
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Daily / Περιμένοντας τον «τυφώνα» Κίμπερλι

Μέχρι να επικυρωθεί και τυπικά ο διορισμός της και σε αναμονή του ερχομού της τον επόμενο μήνα, κυκλοφόρησε στα ελληνικά το βιβλίο της Κίμπερλι Γκίλφοϊλ «Κέρδισε κάθε μάχη» του 2015, ένα υβρίδιο απομνημονευμάτων και εγχειριδίου αυτοβοήθειας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Daily / Murderbot: Η δυστοπία μπορεί να είναι εξαιρετικά ψυχαγωγική

Η σειρά του Apple TV+ με πρωταγωνιστή έναν απολαυστικό Αλεξάντερ Σκάρσγκαρντ λειτουργεί συγχρόνως ως περιπέτεια επιστημονικής φαντασίας, ως κωμωδία καταστάσεων και ως μια σαρκαστική εξερεύνηση του τι ακριβώς σημαίνει ελεύθερη βούληση.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Είδα τον Διονύση κάποτε

Daily / Είδα τον Διονύση κάποτε

Το εξαιρετικά εμπνευσμένο φιλμ που είχε γυρίσει πριν από μισό αιώνα ο Λάκης Παπαστάθης για να συστήσει ή να υπενθυμίσει στο τηλεοπτικό κοινό τον Διονύση Σαββόπουλο, βρίσκεται πλέον διαθέσιμο στο Ertflix ως πολύτιμο κειμήλιο μιας μοναδικής και ανεπανάληπτης στιγμής.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Τρολάροντας προς τον Ναζισμό 

Daily / Τρολάροντας προς τον ναζισμό 

Πριν από λίγες μέρες ο Kanye West κυκλοφόρησε ένα αγρίως προβοκατόρικο, ακόμα και για τα δικά του στάνταρ, τραγούδι που λέγεται «Heil Hitler» και καταλήγει με έναν προεκλογικό λόγο του Φίρερ από το –προφανώς όχι και τόσο μακρινό– 1936. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Daily / You: Ό,τι αρχίζει ωραία τελειώνει με πόνο

Μάλλον άδοξα έληξε μετά από πέντε κύκλους και πενήντα επεισόδια μια από τις πιο ψυχαγωγικές σειρές των τελευταίων χρόνων, παρότι είχε να κάνει με τις αιμοσταγείς περιπλανήσεις ενός νοσηρά ρομαντικού κατά συρροή δολοφόνου — SPOILER ALERT.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

Daily / El Eternauta: Το θρυλικό κόμικ μεταφέρθηκε στο Netflix σε μια σειρά υψηλών προδιαγραφών

«Ο κοσμοναύτης του απείρου» έκανε πρεμιέρα πριν από μερικές μέρες, σε μια μεταφορά αντάξια του θρύλου που συνοδεύει τόσο το έργο όσο και τον δημιουργό του, ο οποίος βρήκε τραγικό τέλος στα χέρια της αργεντινής χούντας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ