Μακρύ ζεϊμπέκικο για έναν «πρίγκιπα» κι έναν «αλήτη»

Μακρύ ζεϊμπέκικο για έναν «πρίγκιπα» κι έναν «αλήτη» Facebook Twitter
Ο Βασίλης Μπισμπίκης επιδόθηκε σε μια εκκεντρική και ελευθεριακή κινησιολογική ερμηνεία μιας πιο πρόσφατης (‘90s) «ζεμπεκιάς». Φωτ.: NDPPHOTO/ ΑΝΔΡΕΑΣ ΝΙΚΟΛΑΡΕΑΣ
0

ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΙΟ διασκεδαστικούς διαδικτυακούς αντιπερισπασμούς του Σαββατοκύριακου ήταν ο άτυπος διαγωνισμός ζεϊμπέκικου σε μεγάλη πίστα που διεξήχθη ανάμεσα στον Παύλο Ντεγκρές (ή ντε Γκρες; Σε κάθε περίπτωση μου έρχεται στο μυαλό εκείνο το παλιό, το «Ντου γιού λάικ μαμαζέλ δη γκρης» του Αντώνη Καλογιάννη) και τον Βασίλη Μπισμπίκη στο ίδιο μαγαζί (Ρέμος-Βανδή), αλλά, δυστυχώς ίσως, όχι συγχρόνως.

Πρώτος ξεδίπλωσε τις δεξιότητές του στον μοναχικό χορό που έχει χαρακτηριστεί ως η «σωματική έκφραση της ήττας» ο πρωτότοκος γιος του τέως, υπό τους ήχους του «Ζεϊμπέκικου της Ευδοκίας», ενός κομματιού που μέσα στις δεκαετίες έχει αποκολληθεί εντελώς από το αρχικό του πλαίσιο (όταν το χόρευε το 1971 ο λοχίας πεζικού Γιώργος Μπάσκος στα πρώτα λεπτά της ταινίας του Αλέξη Δαμιανού) και έχει μεταλλαχθεί σε μουσική για ασανσέρ και σε τουριστικό φολκλόρ. Και βέβαια, στο πιο δημοφιλές «ορχηστρικό» ζεϊμπέκικο ever.

Ποιο από τα δύο αυτά VIP «ζεϊμπέκικα» ήταν καλύτερο (ή χειρότερο); Η επιτροπή σηκώνει τα χέρια ψηλά.

Από μία άποψη, ευτυχώς που δεν έχει στίχους το μνημειώδες θέμα που έγραψε για την «Ευδοκία» ο Λοΐζoς. Τουλάχιστον έτσι, αντίθετα από άλλα δημοφιλή «ζεϊμπέκικα», δεν ακούγεται το κακόφωνο σιγοντάρισμα των κολλητών που ουρλιάζουν τα λόγια χτυπώντας παλαμάκια την ώρα που ο «μάγκας» της παρέας ρίχνει τις στροφές του στην πίστα, συνήθως σε κατάσταση θολής ευθυμίας που προσπαθεί, συχνά με κωμικοτραγικά αποτελέσματα, να εμφανίσει, με το ανάλογο ύφος και με το κλονισμένο του λίκνισμα (ή τρέκλισμα), ως βαθύ νταλκά.

Δεν ήταν κι από τους χειρότερους ο πρίγκιψ, αν κρίνουμε από τα βιντεάκια που τον δείχνουν να ρίχνει τις βόλτες του στην πίστα του μαγαζιού, αλλά ήταν μια περφόρμανς που έμοιαζε συγχρόνως παράταιρα «τσαρουχική» και απίθανα fake. Η αντίδραση του Αντώνη Ρέμου πάντως, ο οποίος του χτύπαγε παλαμάκια όσο χόρευε, υπήρξε αποθεωτική. «Γειά σου Έλληνα, μπράβο παλικάρι μου, έτσι είναι, η ψυχή είναι μία», του είπε πριν τον ασπαστεί θερμά.  

Το επόμενο βράδυ, στο ίδιο μαγαζί, ήταν η σειρά του Βασίλη Μπισμπίκη, ο οποίος, με την χαρακτηριστική άνεση που έχει στις πίστες που εμφανίζεται η Δέσποινα Βανδή (κυριολεκτικά σα να βρίσκεται στο σπίτι του, και με την ανάλογη casual περιβολή) επιδόθηκε σε μια εκκεντρική και ελευθεριακή κινησιολογική ερμηνεία μιας πιο πρόσφατης (‘90s) «ζεμπεκιάς».

@xarliontou♬ πρωτότυπος ήχος - xarliontou

Ήταν το κομμάτι «Το αδιέξοδο», το οποίο προσέγγισε χορευτικά με έναν υπερκινητικό, αυτοσχεδιαστικό οίστρο που έμοιαζε να έρχεται σε αντίθεση με τους στίχους του τραγουδιού («Θέλω να βγώ απ' τ' αδιέξοδο αυτό / θέλω να βγω μα τους ανθρώπους τους φοβάμαι / κ' είν' αλήθεια την εγκατάλειψη την γνώρισα τη ζω / την μοναξιά μου την ζωγράφισα στα στήθια). «Δεν χορεύουν μόνο πρίγκιπες εδώ, αλλά και αλήτες», αναφώνησε ο Αντώνης Ρέμος, μετά το ζεϊμπέκικο του ηθοποιού, τονίζοντας έτσι τον υπερ-ταξικό χαρακτήρα του μαγαζιού αλλά και του ζεϊμπέκικου του ίδιου ίσως. «Ωραίοι αλήτες» πρόσθεσε, προς αποφυγή κάθε παρεξήγησης.

Ποιο από τα δύο αυτά VIP «ζεϊμπέκικα» ήταν καλύτερο (ή χειρότερο); Η επιτροπή σηκώνει τα χέρια ψηλά. Το μόνο ασφαλές συμπέρασμα που μπορεί να προκύψει χαζεύοντας στο διαδίκτυο το διασκεδαστικό υλικό –χρειάζονται πού και πού και τέτοιοι αντιπερισπασμοί– από τις δύο αυτές «εμφανίσεις», είναι πόσο κωμικά αυστηρή μοιάζει η αντίληψη ότι το ζεϊμπέκικο απαγορεύεται να χορεύεται από γυναίκες. Θέλω να πω, έχω δει σε διάφορες περιστάσεις άπειρες γυναίκες να το χορεύουν άψογα, μετρημένα και στο σωστό πνεύμα. Κι ας μην είναι νταλκαδιασμένα αρσενικά όπως ο Παύλος «ντε Γκρες» ή ο Βασίλης Μπισμπίκης. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Daily / Beatles νυν και αεί και εις τους αιώνας των αιώνων

Η μυθική σειρά οκτώ (συν ένα) επεισοδίων που διασχίζει ολόκληρη την εξωπραγματική διαδρομή του πιο σημαντικού και πιο λατρεμένου συγκρότημα στην ιστορία, επέστρεψε στο Disney + σε νέα, αποκατεστημένη εκδοχή με πεντακάθαρη εικόνα και κρυστάλλινο ήχο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Daily / Η ακροδεξιά θεριεύει κι ας μην δηλώνει κανείς ακροδεξιός

Η νέα έρευνα του Σημείου για τη Μελέτη και την Αντιμετώπιση της Ακροδεξιάς επικυρώνει αυτό που πλέον διαπιστώνει κανείς καθημερινά, εντός και εκτός διαδικτύου, στο δρόμο, στις συναναστροφές, στην ατμόσφαιρα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Daily / Το “Train Dreams” του Netflix είναι ένα κομψοτέχνημα και μία από τις ταινίες της χρονιάς

Κάπου ανάμεσα σε ελεγεία και σε ύμνο, η ταινία που προσγειώθηκε προ μερικών ημερών στην πλατφόρμα, είναι ένα λεπτό, ατμοσφαιρικό και συγκινητικό δράμα με αξέχαστες εικόνες και εξαιρετικές ερμηνείες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κακό υπάρχει παντού αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Daily / Το κακό υπάρχει παντού, αλλά κυρίως στους πλούσιους, λευκούς άνδρες 

Μέσα στην πληθώρα δραματικών θρίλερ «πολυτελείας» που έχουν κατακλύσει εσχάτως το τοπίο των σειρών, το «Beast in me» («Το τέρας μέσα μου») του Netflix είναι μία από τις καλύτερες προτάσεις. 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Daily / Οι πιτσιρικάδες με τα μαχαίρια και με τα μυαλά στα κάγκελα

Ο 20χρονος νεκρός της οπαδικής συμπλοκής στη Χαλκίδα θα γίνει κι αυτός άλλος ένας μάρτυρας, άλλο ένα εικόνισμα σαν αυτά που βλέπουμε στα πέταλα των «οργανωμένων», πλάι σε πανό που γράφουν «λευτεριά στα αδέρφια μας».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ