Κανένα cancel, απογοήτευση μόνο για την ομοφοβική εμμονή του Dave Chapelle

Κανένα cancel, απογοήτευση μόνο για την ομοφοβική εμμονή του Dave Chapelle Facebook Twitter
«Η ενσυναίσθηση είναι αμφισεξουαλική και αμφίδρομη», λέει κάποια στιγμή στο «The Closer» –  ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. 
0

Με τίποτα δεν μπορείς να κάνεις πια πλάκα στις μέρες μας… Έλεος, παραέχουμε γίνει όλο υπερευαίσθητοι πια… Ζούμε με τον φόβο της δαμόκλειου σπάθης της πολιτικής ορθότητας πάνω από το κεφάλι μας… Κι αν πεις και μια κουβέντα παραπάνω, κινδυνεύεις να σε σταυρώσουν στο ίντερνετ, να σε σβήσουν, να σε ακυρώσουν κ.λπ. κ.λπ.     

ΔΕΝ ΕΚΦΡΑΖΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ μια τέτοια συλλογιστική, που είναι πολύ δημοφιλής στις μέρες μας, ο Dave Chapelle στο νέο του comedy special –που έκανε πρεμιέρα στο Netflix μόλις πριν από μερικές μέρες, έχει προλάβει όμως να προκαλέσει «θύελλα αντιδράσεων» από τη ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα και όχι μόνο– μοιάζει όμως σίγουρα να εκδηλώνει μια μανία καταδιώξεως και να υιοθετεί μια εμμονική στάση απέναντι στις τρανς «διώκτριές» του που θέλουν να τον εξοντώσουν, φλερτάροντας επικίνδυνα με τη ρητορική μίσους.

Κι αυτό όχι μόνο δεν έχει πλάκα αλλά είναι σα να αδικεί το τεράστιο και αναμφισβήτητο χάρισμα και ταλέντο του. Την περισσότερη ώρα διαμαρτύρεται εντόνως για την στάμπα του τρανσοφοβικού που του έχουν κολλήσει, δηλώνοντας ότι απλά τον απασχολεί «η σύμβαση του φύλου». «Η ενσυναίσθηση είναι αμφισεξουαλική και αμφίδρομη», λέει κάποια στιγμή στο The Closer – ό,τι κι αν σημαίνει αυτό. 

Σπαταλάει ένα ολόκληρο σχεδόν comedy special γκρινιάζοντας και μεμψιμοιρώντας, την ώρα που θα έπρεπε να κάνει τη δουλειά του, που την έχει κάνει τόσο καλά στο παρελθόν – καλύτερα από όλους ίσως.

Έχει ανάγκη ένας από τους σημαντικότερους και δημοφιλέστερους εκπροσώπους του είδους να αναλώνεται σε πικρόχολο ξεκαθάρισμα λογαριασμών (και σε στεγνό, άχαρο κήρυγμα ώρες-ώρες) με μια συγκεκριμένη μειονότητα, επειδή αυτή αντιδρά έντονα σε κάποιες από τις «παρατηρήσεις» του εις βάρος της; Έχει νόημα να τα θέλει όλα δικά του και να ενδύεται ο ίδιος τον ρόλο του θύματος;

Κατά τη γνώμη μου, το μέγα αμάρτημα αυτής της εμφάνισης που έγινε στο Ντιτρόιτ πριν από λίγο καιρό και μαγνητοσκοπήθηκε στο πλαίσιο του πλουσιοπάροχου για τον ίδιο deal που έκανε πριν από μερικά χρόνια με την πλατφόρμα, δεν είναι η χολή που βγάζει στοχοποιώντας την τρανς κοινότητα, ως απόκριση υποτίθεται στην δική του στοχοποίηση εκ μέρους κάποιας σκιώδους queer μαφίας. 

Είναι ότι σπαταλάει ένα ολόκληρο σχεδόν comedy special γκρινιάζοντας και μεμψιμοιρώντας, την ώρα που θα έπρεπε να κάνει τη δουλειά του, που την έχει κάνει τόσο καλά στο παρελθόν – καλύτερα από όλους ίσως.

Ακόμα κι εκείνο το χαμόγελο επιτηδευμένης έκπληξης (σα να λέει, «ουπς, τι είπα, μου ξέφυγε, αλλά είναι αργά, το είπα») και αιδημοσύνης που συνόδευε τους πιο αιρετικούς και αμφιλεγόμενους στοχασμούς του περί φύλου, φυλής και κοινωνικής τάξης, μοιάζει να έχει ξεθωριάσει. 

Κι αν εσύ, ο θεατής, παθαίνεις μια αμηχανία μ΄ αυτά που λέει (αλλά κυρίως με τον τόνο και το σοβαροφανές ύφος του), πρόβλημά σου. Είναι σα να τον δικαιώνεις, αφού είσαι τόσο δυσκοίλιος και δεν αντέχεις ένα αστείο. Τράβα να εκφράσεις την ένστασή σου στα social media, τα οποία ο ίδιος θεωρεί «μη πραγματικό μέρος», παρότι επιτρέπει σ’ αυτά τα μέσα να του χαλάνε τη διάθεση (αλλά και το χιούμορ, εν τέλει) με τις επικρίσεις που φιλοξενούν εναντίον του.  

Σε άβολη θέση τοποθετεί επίσης τον θεατή ο τρόπος που αντιπαραθέτει τις διαβαθμίσεις καταπίεσης ανάμεσα σε ιστορικές μειονότητες, υποβαθμίζοντας και χλευάζοντας οτιδήποτε σχεδόν έχει να κάνει με ζητήματα γκέι δικαιωμάτων και έμφυλων ταυτοτήτων: «Στη χώρα μας νομιμοποιείσαι να σκοτώσεις έναν μαύρο αλλά απαγορεύεται να πληγώσεις τα συναισθήματα των γκέι», λέει σε κάποια φάση. Και σε κάποια άλλη αναρωτιέται: «Πώς γίνεται να είναι τόσο πολύ πιο εύκολο να "αλλάξει" το φύλο του ο Μπρους Τζένερ από το να αλλάξει το όνομά του ο Κάσιους Κλέι; Η Κέιτλιν Τζένερ ανακηρύχθηκε "γυναίκα της χρονιάς" την πρώτη της μόλις χρονιά ως γυναίκα. Είναι σα να είχε ανακηρυχθεί "μαύρος της χρονιάς" ο Eminem, μετά τον πρώτο του δίσκο…».

Και άλλα τέτοια, που ακόμα κι αν έχουν κάποια εύλογη βάση, μοιάζουν προορισμένα να προκαλέσουν συγκεκριμένες ευαισθησίες και να κολακέψουν αντιδραστικές τάσεις. Λες και δεν υπάρχουν τόσα ζητήματα και τόσα κέντρα εξουσίας πολύ πιο ισχυρά από το «κατεστημένο» της τρανς κοινότητας, που μπορεί ένας ιδιοφυής κωμικός, όπως ο ίδιος, να θίξει σ’ αυτούς τους περίεργους και βίαιους καιρούς που ζούμε.

Κανένα cancel, απογοήτευση μόνο. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Daily / Η Παλαιστίνη, η Αμερική και όλοι εμείς: Το κατά Ράμι Γιούσεφ ευαγγέλιο

Ο νεαρός, πολυσχιδής και εξαιρετικά ταλαντούχος ηθοποιός, σεναριογράφος και σκηνοθέτης που πολλοί πρωτογνώρισαν στο Poor Things, λέει τα πράγματα με το όνομα τους στο “More Feelings”, το δεύτερο stand up comedy special που γύρισε για λογαριασμό του ΗΒΟ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Daily / Παθός αλλά μη μαθός: Αυλαία χθες για το Curb Your Enthusiasm μετά από 25 χρόνια γέλιου 

Το κωμικό δημιούργημα του Λάρι Ντέιβιντ μας συντρόφεψε εδώ κι ένα τέταρτο του αιώνα, εκδηλώνοντας ό,τι πιο ανάρμοστο μπορεί να φανταστεί κανείς, με σπαρταριστά –και απελευθερωτικά για εμάς τους θεατές– αποτελέσματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Daily / Ripley: Εγκληματική ιεροτελεστία σε ασπρόμαυρο φόντο

Το διάσημο μυθιστόρημα της Πατρίτσια Χάισμιθ «Ο ταλαντούχος κύριος Ρίπλεϊ» απλώνεται αργά και υποβλητικά στην πιο κινηματογραφικά φιλόδοξη ίσως τηλεοπτική σειρά που έχει παρουσιάσει ποτέ το Netflix.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Daily / Palm Royale: Μια σειρά κομμένη και ραμμένη στα μέτρα της πάντα υπέροχης Κρίστεν Γουίγκ

Η νέα φιλόδοξη σειρά του Apple TV+ αποτελεί ένα ιδιαιτέρως ελκυστικό στο μάτι αμάλγαμα δραματικής σαπουνόπερας και σατιρικής φάρσας, που στα καλύτερά του λειτουργεί σε πολλά επίπεδα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Daily / Ο Κέιβ, ο Ίνο, ο Τσόμσκι και το μποϊκοτάζ στο Ισραήλ 

Η μαζική αποχώρηση δεκάδων συγκροτημάτων από το μεγάλο αμερικανικό φεστιβάλ μουσικής και media South by Southwest λόγω της ύπαρξης χορηγών που ενισχύουν στρατιωτικά το Ισραήλ, επανέφερε το φλέγον ζήτημα του πολιτιστικού μποϊκοτάζ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Daily / Ο Πολ Σάιμον δεν ακούει καθόλου πλέον από το ένα αυτί αλλά η μουσική παραμένει βαθιά εντός του

Το ντοκιμαντέρ «In Restless Dreams: The Music of Paul Simon» αποτελεί μια συναρπαστική αναδρομή στη μακρά πορεία του σπουδαίου δημιουργού, από τους Simon and Garfunkel μέχρι σήμερα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ