StupidGreg

StupidGreg Facebook Twitter
0

Με βαφτίσαν Γρηγόρη Άρη Ρήγα, από τον παππού μου τον Γρηγόρη, τον Άρη Βελουχιώτη και τον Ρήγα Φεραίο.

Όπως καταλαβαίνεις, η διάθεση των γονιών μου ήταν αριστερή, αν και δεν υπήρξαν ποτέ κομματικοποιημένοι. Ήταν αντιδραστικοί, ακόμη και μεταξύ τους. Διαφωνούσαν συνεχώς, αλλά με έναν τρόπο που εμένα μού έμαθε τον διάλογο.

Από τα παιδικά μου χρόνια στη Σουηδία θυμάμαι λίγα πράγματα: τον φίλο μου τον Ντάνιελ, που παίζαμε στην παιδική χαρά, στον ακάλυπτο της πολυκατοικίας μας, και τα σκουπίδια που τα πέταγες από μια τρύπα που υπήρχε στο χολ του κάθε σπιτιού, που κατέληγε σε έναν κάδο. Ακόμη, θυμάμαι τη στιγμή που πέταξα τις πιπίλες μου και μετά δεν υπήρχε επιστροφή. Επίσης, μου έχει μείνει το χιόνι -ωραίο, άσπρο, καθαρό- και τα βόρεια φρούτα -μπλούμπερις, κράνμπερις, βατόμουρα.

Γυρίσαμε στην Αθήνα μετά από ένα θλιβερό συμβάν: νέα τάξη πραγμάτων και για τους τρεις μας. Βέβαια, μεγάλωσα με τις φράσεις «εμείς, στη Σουηδία», «εγώ, που έχω ζήσει στη Σουηδία», «εμείς, στη Σουηδία, είχαμε αυτό», κ.λπ.

Όταν ήμουν μικρός, είχαμε μικροπροβλήματα με τον πατέρα. Όχι τίποτα σοβαρό, βέβαια. Όταν έκανα σκέιτ, δεν γούσταρε καθόλου. Του φαινόταν πολύ αμερικάνικο για να το αντέξει. Ούτε και με τη μουσική τα πηγαίναμε καλά. Εγώ άκουγα πανκ και αγγλική σκηνή, ενώ αυτός αποκλειστικά Σαββόπουλο, Τσιτσάνη, Καζαντζίδη και Μπιθικώτση. Η μάνα μου, δε, Eros Ramazzoti. Καταλαβαίνεις τι γινόταν στο σπίτι.

Μέναμε στους Αγίους Αναργύρους και εγώ πήγαινα με το σχολικό σε ιδιωτικό σχολείο στο Ψυχικό. Αξέχαστη σκηνή με το σχολικό ήταν όταν χέστηκα πάνω μου στην 3η Δημοτικού. Θυμάμαι τον εαυτό μου που κρατιόμουνα και κάποια στιγμή δεν άντεξα άλλο και τα' αμόλησα. Το θυμάμαι καρέ-καρέ. Όταν σηκώθηκα, έγινε αυτό που λένε «έφτασε το σκατό στη κάλτσα». Ε, λοιπόν, είναι αλήθεια, αυτό ισχύει.

Όταν τελείωσα το λύκειο, μου έφερε ο πατέρας μου μια μπροσούρα του Πανεπιστημίου του Έσεξ στην Αγγλία. Διάλεξα στην τύχη Computer Science. Κάθισα τέσσερα χρόνια εκεί. Φαντάσου ότι ερχόταν ο πατέρας μου κάθε χρόνο στην εξεταστική περίοδο για να με διαβάσει. Έκανα κι εγώ μεγάλη προσπάθεια. Πήγαινα σε όλα τα μαθήματα, παρόλο που δεν καταλάβαινα Χριστό. Συνέχισα και το έκανα μόνο για τους γονείς μου. Έλεγα: αυτοί με αγαπάνε και θέλουν το καλό μου, οπότε πρέπει να το προσπαθήσω. Τελικά, κατέληξα να κάνω και μεταπτυχιακό στο Λονδίνο. Μη φανταστείς ότι ξαφνικά τα πήγα σούπερ, απλά γνώρισα τον έρωτα της ζωής μου και ήθελα να παρατείνω τη διαμονή μου εκεί.

Γυρνώντας στην Αθήνα, έπιασα δουλειά στο Ερευνητικό Κέντρο "Δημόκριτος" ως προγραμματιστής. Τέλειο ακούγεται αυτό, ε; Δεν μπορούσα να προγραμματίσω τίποτα όμως, κι έτσι άρχισα να παρέχω τις υπηρεσίες που μπορούσα, δηλαδή σχέδια. Συγκεκριμένα, ήταν σχέδια για πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης για άτομα με ειδικές ανάγκες. Την ίδια χρονιά γράφτηκα στη Σχολή Ορνεράκη. Εκεί σπούδασα σκίτσο, ελεύθερο σχέδιο, animation και 3d animation και ανέπτυξα μια τελείως φιλική σχέση με τον Σπύρο Ορνεράκη και τα παιδιά του.

Δεν ανήκει τίποτα σε κανέναν. Πρέπει να βγάλουμε από το πετσί μας την έννοια της ιδιοκτησίας. Καταρρέει το καπιταλιστικό σύστημα πια και η Ευρώπη ολόκληρη. Δεν μπορούμε να θεωρούμε ότι μας ανήκουν όλα. Πρέπει να ξεχάσουμε τον τρόπο με τον οποίο μετράμε τον χρόνο γιατί είναι λάθος και άδικος. Ο καθένας έχει τον χρόνο του για να επικοινωνήσει, για να νιώσει. Παράνομα είναι τα όνειρα σήμερα.

Κάποια στιγμή έχασα έναν πολύ καλό μου φίλο, τον Χάρη. Σχεδόν έναν χρόνο πριν από αυτό το συμβάν, είχα χάσει έναν άλλο κολλητό, τον Παναγιώτη τον Ντομάτα. Αυτά τα δύο περιστατικά ένιωσα ότι με άλλαξαν. Τα συναισθήματα που ένιωσα μετά από αυτά ήταν σαν μου άλλαξαν το DNA. Ένιωσα αυτό το αίσθημα της ματαιότητας και ξεκίνησα να σκέφτομαι πόσο χαζό είναι να «τσακωνόμαστε». Χαζομάρες. Μετά από αυτά ξεκίνησα το πρότζεκτ που ονόμασα StupidGreg.

Η απληστία και η συνήθεια είναι αυτά τα συστατικά που μας κάνουν όλους ίδιους. Εγώ αποφάσισα ότι θέλω να είμαι χαζός και είμαι ευτυχισμένος με λίγα και καλά. Είμαι ένας ευτυχισμένος άνθρωπος.

Πιστεύω στην ομαδική ζωή και ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά περισσότερα όταν ενωνόμαστε σε ομάδες. Ποντάρω πολύ σε αυτό. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να βγάζουμε λεφτά και να τα ξοδεύουμε μόνο για την πάρτη μας. Στην παρέα μου έχουμε κοινό ταμείο. Βολεύει πολύ αυτό όταν κάνουμε όλοι μαζί διακοπές

Είμαστε πολλά άτομα στο πρότζεκτ που ονομάζεται GPO. Από γκραφιτάδες, εικονογράφους, εικαστικούς επιμελητές, μουσικούς μέχρι και δικηγόρους, και φιλοδοξούμε να γίνουμε η μεγαλύτερη εικαστική ομάδα της Ευρώπης. Είναι ένα «κίνημα» κάθαρσης. Δεν μας νοιάζουν τα στυλ και ζωγραφίζουμε χωρίς προσχέδιο, έτσι όπως νιώθουμε και όπως μας βγαίνει η γραμμή. Και αυτό είναι για εμάς η αρχή της τέχνης.

Στα αρχικά GPO μπορεί να κολλήσει ο καθένας ό,τι θέλει: grafo panta orthios, gamao poli omorfa, generic prolific oddities, guerilla politics only. Το τελευταίο μας πρότζεκτ είναι ένα βιβλίο που ταξιδεύει, ένα χοντρό sketch book που αλλάζει χέρια και χώρες. Όταν γεμίσουν οι σελίδες του, θα το εκδώσουμε.

Τώρα που βρήκαμε κενά τα billboard στην Πειραιώς, έχουμε έναν τέλειο καμβά για να κάνουμε ό,τι θέλουμε. Είναι σαν να γράφει ένας γίγαντας με μαρκαδόρο.

Το γκράφιτι, επίσης, είναι μια από τις χειρότερες μορφές επιτήδευσης. Δεν είμαι πολύ θετικός πια. Έχει γίνει μόδα που πάει πακέτο με το σκέιτ και τη χιπ χοπ μουσική.

Τελευταία την έψαξα λίγο, να δω, είμαι τρελός ή όχι. Πήγα σε ψυχολόγο. Μου είπε να το ρίξω στην κηπουρική. Είμαι άνθρωπος που τρελαίνεται για τα λαχανικά: τις ντομάτες, τα κολοκυθάκια, τον μαϊντανό, το κόλιαντρο, τις μελιτζάνες, το τσάι του βουνού και φυσικά το χόρτο.

Όταν στην πόλη έχει καύσωνα, μου αρέσει να κοιμάμαι σε sleeping bag στον λόφο της Πνύκας, κάτω από τα πεύκα.

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ