ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

Blend Mishkin

Blend Mishkin Facebook Twitter
0

Φωτό: Πάνος Μιχαήλ



Δεν είμαι άνθρωπος της νύχτας - μακάρι η όλη φάση μου να γινόταν μεσημέρι κι απόγευμα. Δεν τρελαίνομαι ιδιαίτερα με τη νύχτα, να σου πω την αλήθεια, παρά τα τόσα χρόνια που παίζω. Γι’ αυτόν, άλλωστε, τον λόγο δεν βγαίνω. Δηλαδή, ωραία είναι, αλλά θα προτιμούσα να ξεκινάω το πρωί. Έξω, γενικά όλα τα gigs στις 11 το βράδυ έχουν τελειώσει και τα εστιατόρια είναι κλειστά. Ξυπνάς το πρωί και είσαι κανονικός άνθρωπος.

Γεννήθηκα τέρμα Πατησίων κι εκεί μεγάλωσα. Αυτό που θυμάμαι είναι πως άλλαζα συνέχεια σχολεία. Φιλαδέλφεια, Κηφισιά, κέντρο, Κάτω Πατήσια, Άνω Πατήσια. Δεν το ‘χα. Έμενα πάντα από απουσίες. Θυμάμαι μόνιμα τη μητέρα μου να παρακαλάει να με σώσουν για 2-3 απουσίες. Έτσι, όταν τέλειωνε μια χρονιά, συνήθως έφευγα για να κάνω μια καλύτερη αρχή κάπου αλλού.

Η πρώτη φορά που έπαθα σοκ με κομμάτι ήταν όταν ανακάλυψα το funk με το «Why did you do it» των Stretch. Ξαφνικά άκουσα τον ήχο τον αληθινό σε σχέση με τα υπόλοιπα τραγούδια που ακούγονταν εκείνη την εποχή. Τότε φτιάχναμε πολλές μπάντες συνέχεια σε φάση «γιατί όχι;». Έπαιζα μπάσο κυρίως. Βγάζαμε τρελά ονόματα, όπως Poeta Sexulat, Βella Union, Bρούβες, που ήταν πιο punk φάση, και Χημικά Απόβλητα. Τα περισσότερα λειτουργούσαν στη λογική «εγώ λέω εσύ να παίζεις τύμπανα κι εσύ κιθάρα» κι απλά γρατζουνάγαμε. Φαντάζομαι πως υπήρχαν οι πιτσιρικάδες που ασχολιόντουσαν με τα σπορ, άλλοι με το διάβασμα -που ήταν οι αγαπημένοι όλων-, καθώς και οι υπόλοιποι, που έκαναν περίπου ό,τι κι εγώ. Απλώς, επειδή αυτοί ήταν λιγότεροι, ίσως ήταν οι πιο περίεργοι. Αλλά ακόμα πιο περίεργο θα ήταν να έκανα μπαλέτο. Αν δεν ντυθείς επαναστάτης και ρόκερ όταν είσαι 17, πότε θα το κάνεις;

Με χαλάει που οι γαμάτοι πια στη μουσική είναι κάτι nerd φιγούρες. Από τη νέα ελληνική αγγλόφωνη σκηνή έχω ακούσει κάποια κομμάτια τα οποία δεν είναι ροκ, είναι έντεχνο ποπ ή indie, ένα είδος με το οποίο δεν τα πάω καλά.

Μπορεί να ξέρω ονόματα, αλλά δεν έχω ακούσει πραγματικά τι παίζουν και δεν νομίζω ότι μπορώ να το κρίνω. Είμαι σε άλλον πλανήτη -κάτι που ανακαλύπτω κάθε μέρα- σχετικά με το τι παίζεται μουσικά στην Ελλάδα και τι υπάρχει, τι είναι κυρίαρχο ή μη, ποιο είναι το ενδιαφέρον, το νέο, αυτό που βγήκε ξαφνικά, η έκπληξη. 

Η πρώτη μου δουλειά ήταν σε δισκάδικο. Από τότε έχω δουλέψει σε όλα τα δισκάδικα του κέντρου, όσο τουλάχιστον υπήρχε ο όρος. Στο Non Stop στο Κολωνάκι, στο Trust, στον Κύκλο, σε όλα τα Metropolis με αποσπάσεις. Αλλά δεν υπάρχει πια κανένα από αυτά. Άμα ήσουν δεκαεννιά, είκοσι, ακόμη και είκοσι πέντε, ήταν ό,τι καλύτερο. Βασικά δεν πληρωνόμουν. Έφευγα πάντα με CD και στο τέλος του μήνα ήμουν πάντα μείον. Είχε ο καθένας την καβάτζα του. Ήταν ωραία γιατί ήσουν ανάμεσα σε ανθρώπους που το μόνο που ήθελαν ήταν ν’ αγοράσουν ένα άλμπουμ, να πάνε σπίτι, να πιουν έναν μπάφο και να το ακούσουν. Και ήσουν αυτός που θα έδινε τη συμβουλή στον άλλον, «άκου αυτό». Βέβαια, εγώ βαριόμουν να ασχοληθώ με τους πελάτες. Δεν ήμουν καλός υπάλληλος, γι’ αυτό και άλλαξα τόσο πολλά δισκάδικα. Όχι σνομπ, απλώς βαριόμουν.

Δεν νομίζω ότι ακούει πια μουσική ο κόσμος. Ακούει από διαφημίσεις, ακούει στο ραδιόφωνο, αλλά δεν νομίζω ότι αποτυπώνεται κάτι σε αυτόν. Ό,τι είναι περισσότερο από δυόμισι λεπτά, κανείς δεν του δίνει σημασία. Το ενδιαφέρον είναι πάρα πολύ σύντομο. Η πληροφορία είναι πάρα, πάρα πολλή. Πρέπει να είσαι όλη την ημέρα πάνω από έναν υπολογιστή για να πεις ότι αποκομίζω κάτι και μαθαίνω. Υπάρχει περισσότερο μετάδοση της πληροφορίας. Αλλά, τώρα, αυτή την πληροφορία πόσο την έχουμε καταλάβει; Εγώ ακούω περισσότερο πράγματα που με ενδιαφέρουν για να τα παίξω ή για να τους κάνω κάτι. Η μαγεία, όμως, έχει χαθεί προ πολλού. Και λόγω του συστήματος, βέβαια, δηλαδή λόγω του πώς διατίθεται η μουσική στον κόσμο, που δεν με χαλάει. Αλλά εκείνη η μαγεία του κάθομαι, ακούω ένα άλμπουμ και βγαίνω μετά άλλος άνθρωπος δεν νομίζω ότι υπάρχει πια. Όλα γίνονται πολύ πιο γρήγορα. Καταρχάς, ο μισός πλανήτης είναι DJs. Και οι μισοί από αυτούς κάνουν και μουσική. Μουσικός, ας πούμε, τώρα είναι κι αυτός που κάνει mass-ups, είναι κι αυτός που θα δημιουργήσει ήχους από την αρχή.

Tο 2000 έπαιζα μουσική στο Άστρον στου Ψυρρή. Ήταν από τα πιο χάι μαγαζιά εκείνη την εποχή. Το dj-ing τότε το σκεφτόμουν πιο επαναστατικά. Δηλαδή, δεν μπορούσα να συμφιλιωθώ εύκολα με την ιδέα ότι πρέπει να διασκεδάσω κόσμο. Έλεγα «εγώ έχω φέρει αυτά που έχω φτιάξει σπίτι για να σας παίξω», όταν ένα μισάωρο μετά ανακάλυπτες ότι αυτοί οι άνθρωποι δεν είναι γι’ αυτό. Ότι έχουν έρθει απλώς να πιουν ένα ποτό και να διασκεδάσουν. Πέρασε πολύς καιρός για να καταλάβω ότι ουσιαστικά ο DJ είναι το «πουτανάκι». Νόμιζα ότι έκανα κάτι διαφορετικό. Σκέψου ότι τότε ήταν η εποχή που, αν στα μαγαζιά δεν έπαιζες house, δεν έκανες τίποτα .Δηλαδή, πώς έρχονται τώρα όλα τα πιτσιρίκια και σε ρωτάνε αν θα παίξεις dubstep, τότε σε ρωτούσαν, θα παίξεις house;

Η πρώτη μου δουλειά ως Blend βγήκε το 1999. Τότε θεωρήθηκα κάτι ιδιαίτερο. Όπως, δηλαδή, συμβαίνει και τώρα.

Η Cast-a-Blast δημιουργήθηκε το 2006. Το όνομα μπερδεύει το Cast από την κάστα και από το casting και μετά, κάπως σαν να κάνεις cast, ένα blast. Μόνο ηχητικά σημαίνει κάτι. Είχα ένα άλμπουμ και δεν είχα εταιρεία να το βγάλω. Έξω είχα επαφές με την έννοια ότι είχαν κυκλοφορήσει κομμάτια μου σε συλλογές και τέτοια, είχε βγει ένα άλμπουμ στην Αμερική, αλλά, αν ήθελες πραγματικά να κάνεις κάτι εκεί, έπρεπε να πας και να συνδεθείς με τον άλλον για να τον βλέπεις κάθε μέρα. Είπα, λοιπόν, γιατί όχι; Έχουμε 28 κυκλοφορίες μέχρι τώρα και από αυτά τα άλμπουμ είναι νομίζω 13 singles, ep και πλέον digital.

Είμαι τρελός υποστηρικτής του digital. Περιμένω πώς και πώς να πεθάνει το βινύλιο και όλες αυτές οι μαλακίες, να τελειώνουμε. Δεν μπορώ άλλο. Ζήστε τη φάση σας παιδιά. Εγώ δεν έχω λεφτά ούτε για να τυπώσω, ούτε για να αγοράσω. Ούτε για να μεταφέρω. Και φυσικά δεν έχω χρήματα για να νοικιάζω αποθήκες. Γιατί, αν είχα αυτά τα 28 releases σε βινύλιο, θα έπρεπε να έχω άλλο ένα σπίτι να τα βάζω μέσα.

Η πρώτη ερώτηση που μας κάνουν οι περισσότεροι  Έλληνες καλλιτέχνες που τους λέμε ότι θα τους βγάλουμε τη δουλειά, είναι η εξής: «Και μόνο digital;».Οι ξένοι καλλιτέχνες ποτέ δεν το ρωτούν αυτό. Δεν έχουν πρόβλημα. Θα πρέπει να περάσουν δέκα χρόνια για να καταλάβουν οι δικοί μας ότι το format πλέον είναι το digital. Τι να κάνουμε, συγγνώμη! Aς το κάνουν κεντητό. Θέλεις τόσο πολύ να τυπώσεις ένα CD, να το δείξεις στη γιαγιά σου;

Το εγχείρημα της Cast-a-Blast δεν ταιριάζει με την Αθήνα. Γενικότερα, ενδιαφέρον υπάρχει πιο πολύ από άλλες χώρες και αυτό είναι λίγο μίζερο να το βλέπεις. Όχι μόνο στα κατεβάσματα αλλά και στο ποιος ενδιαφέρεται να μάθει και ν ακούσει. Τον Έλληνα τον κρατάει κάτι από το να κάνει ένα comment και να πει όντως έναν καλό λόγο. Κάπως πρέπει εσύ να ανακαλύψεις ποιος είναι αυτός που σε ακούει. Με όσους έχουμε συνεργασία απέξω και στέλνουμε ή παίρνουμε πράγματα, βλέπεις ότι με τη μία γουστάρουν. Και έρχονται μόνοι τους. Δηλαδή, σε βάζουν στο τριπάκι ότι ναι, φίλε, έχεις βάλει κάτι καλό. Εδώ κάθονται όλο το βράδυ μ’ ένα ποτό στο χέρι και κοιτούν ο ένας τον άλλο. Δεν υπάρχει ούτε καν υποψία καύλας.

Νομίζω ότι το προσωπικό όραμα και το ψώνιο του καθενός υπερβαίνει την οικονομική κρίση. Ναι, εντάξει τώρα, το ξέρουμε ότι ο κόσμος γυρίζει για τα λεφτά. Και το μουνί, πολλές φορές. Τώρα γιατί να αγανακτήσω; Το να ζεις στην άγνοια είναι το ίδιο με το να ζεις και μέσα στην έγνοια. Το γαμήσι θα το φάμε και οι δύο. Και εσύ που ψηφίζεις και εγώ που δεν. Και πραγματικά δεν πιστεύω ότι μπορούμε ν’ αλλάξουμε κάτι εμείς. Ο τρόπος σκέψης για μένα είναι κάτι βρόμικο. Δεν με εκπροσωπεί σε κανένα σημείο. Δηλαδή, αυτό που σκέφτομαι ως πολιτική στο μυαλό μου είναι που τρέχανε για χρόνια στα πολιτικά γραφεία, ζητώντας μια καλύτερη θέση για την κόρη τους στην τράπεζα. Δεν θέλω να έχω καμία σχέση. Ξέρω ότι τον πρωθυπουργό τον λένε Παπαδήμο γιατί έχω έναν φίλο DJ στην Αθήνα που τον λένε Papademos και μου τον θυμίζει κάθε φορά.

Οι Αθηναίοι
0

ΑΠΕΡΓΙΑ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Οι Αθηναίοι / Κρίστη Στασινοπούλου: «Έχω φάει τη νύχτα με το κουτάλι, προτιμώ πια να κάθομαι σπίτι»

Όλοι τη ρωτούν για τον Παύλο Σιδηρόπουλο όμως έχει ζήσει περισσότερα δίπλα στην Αλίκη Βουγιουκλάκη. Έχει εκπροσωπήσει την Ελλάδα στην Eurovision, αισθάνεται περήφανη που μεγαλώνοντας κατέληξε να κάνει μόνο πράγματα που της αρέσουν. Έχει γυρίσει τον κόσμο με τον Στάθη Καλυβιώτη και τη μουσική τους, μόλις κυκλοφόρησε ένα βιβλίο για τα ταξίδια τους που μετράνε πια 25 χρόνια.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Ριάνα Κούνου

Οι Αθηναίοι / Ριάννα Κούνου: «Τους βλέπεις όλους να φοράνε μαύρα γιατί φοβούνται να ξεχωρίσουν»

Η σχεδιάστρια πίσω από το πολυτελές και ανερχόμενο brand Rianna+Nina, που έμαθε κάποτε στην Αθήνα τι πάει να πει «designer vintage», έχει μια περιπετειώδη ζωή να αφηγηθεί. Και όσο της αρέσει να είναι ανώνυμη στο Βερολίνο όπου ζει, τόσο απολαμβάνει το να κάθεται στην Ηροδότου στο Κολωνάκι και να τους χαιρετάει όλους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Σωκράτης Σωκράτους

Εικαστικά / Σωκράτης Σωκράτους: «Δεν έχω αίσθηση του φόβου, δεν καταλαβαίνω Χριστό άμα είναι να κάνω κάτι»

Μετακόμισε στην Αθήνα των '90s και δεν θέλησε να μείνει πουθενά αλλού, έβαλε τα κλάματα την πρώτη φορά που είδε από κοντά έργο του Τσαρούχη. Έχει σκηνογραφήσει πολύ για το ντόπιο θέατρο του οποίου δεν ήταν φαν κάποτε, έχει εκπροσωπήσει την Κύπρο στη Μπιενάλε της Βενετίας. Βρίσκεται στη μόνιμη συλλογή του Πομπιντού, συμφώνησε να συνεργαστεί με την Hermès για έναν χρόνο και το έκανε για δεκαπέντε. Κι είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Από το Μπανγκλαντές ως τη Μόρια και την Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Oliveya Myrah

Οι Αθηναίοι / Μπανγκλαντές / Μόρια / Αθήνα: Η απίστευτη ιστορία της τρανς πρόσφυγα Ovileya Myrah

«Για πολύ καιρό ο κόσμος μόνο έπαιρνε από μένα. Τώρα προσπαθώ κι εγώ να κερδίσω πράγματα, να νιώσω ότι έχω μια θέση»: Η διερμηνέας και ακτιβίστρια ανθρωπίνων δικαιωμάτων στους Γιατρούς Χωρίς Σύνορα και σερβιτόρα στο Shamone είναι η Αθηναία της εβδομάδας. (Προσοχή: Το κείμενο περιλαμβάνει περιγραφές σεξουαλικής κακοποίησης και αυτοτραυματισμού.)
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μανώλης Παπουτσάκης

Οι Αθηναίοι / Μανώλης Παπουτσάκης: «Νομίζεις ότι το χαίρεται ο εστιάτορας που αγοράζει και πουλάει ακριβά;»

Χαρούπι και Δέκα Τραπέζια στη Θεσσαλονίκη, Pharaoh στην Αθήνα. Ένας σεφ με μεγάλες επιτυχίες στο παλμαρέ του μιλά για το τώρα της γαστρονομίας, εξηγεί γιατί η ελληνική κουζίνα σήμερα δεν έχει σχέση με αυτό που ήταν κάποτε και ανοίγει το θέμα που συζητάνε οι foodies: Το sitting στα εστιατόρια.
M. HULOT
Κ.atou: «Kάποιοι χαλάνε λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Οι Αθηναίοι / Κ.atou: «Kάποιοι ξοδεύουν λεφτά για να βγουν έξω ένα βράδυ, μην τους το χαλάς»

Η DJ που έχει δει στο Ντιτρόιτ να ακούνε το set της δυο κουνέλια έμαθε πρόσφατα τι πάει να πει «τέκνο με κ», ενώ η πόλη που πιστεύει ότι έχει την καλύτερη ηλεκτρονική σκηνή τώρα δεν είναι το Βερολίνο. Έχοντας ταξιδέψει σε τόσα μέρη, είναι χαρούμενη που ζει στην Αθήνα, αλλά δεν μπορεί να μείνει στο κέντρο της.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Cara Hoffman, συγγραφέας, δημοσιογράφος

Οι Αθηναίοι / Cara Hoffman: Από κράχτης σε ξενοδοχείο του Σταθμού Λαρίσης, συγγραφέας best-seller

Γεννήθηκε στη Νέα Υόρκη, ζει στα Εξάρχεια. Εγκατέλειψε το σχολείο για να γυρίσει τον κόσμο και στα δεκαεννέα έφτασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Αθήνας απένταρη, πιστεύοντας ότι θα πιάσει δουλειά σε ελαιώνες. Αυτή η πόλη την έκανε «καπάτσα», «της πιάτσας», της έμαθε πώς να γράψει ένα μυθιστόρημα, τους «Κράχτες» που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Gutenberg.
M. HULOT
Πηνελόπη Γερασίμου

Οι Αθηναίοι / Πηνελόπη Γερασίμου: «Βαρεθήκαμε στα υπόγεια, η διασκέδαση πρέπει να στραφεί προς το φως»

Η μουσική είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τη δουλειά της, τα τελευταία χρόνια καταγράφει με τον φακό της μερικά από τα πιο σημαντικά events της Aθήνας. Η φωτογράφος που γνωρίζει καλά πώς κινείται η νύχτα της πόλης ξέρει πως πια παίζουν και πάρτι στα οποία δεν «χωράει», γιατί εκείνοι που τα διοργανώνουν δεν θέλουν να τα μάθει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Αντώνης Βαβαγιάννης: Ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που δεν είναι καν λέξη

Οι Αθηναίοι / Κουραφέλκυθρος: «Αν δεν σε μισήσουν οι φασίστες, τι κάνεις σε αυτήν τη ζωή;»

Ο Αντώνης Βαβαγιάννης, ο κομίστας πίσω από τα «Κουραφέλκυθρα», που κάποτε τα είχαν απορρίψει όλα τα έντυπα ενώ τώρα έγιναν ταινία στο Cinobo, λαμβάνει για τα πολιτικά του σκίτσα μηνύματα σύμφωνα με τα οποία κάθε εβδομάδα τα παίρνει από άλλο κόμμα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ