Black Athena

Black Athena Facebook Twitter
0

Κωστής: Γεννήθηκα στην Αθήνα και έζησα για χρόνια στο Λονδίνο και στην Κυψέλη. Η οικογένεια της μάνας μου έχει καταγωγή από τον Πειραιά και τη Σμύρνη – «εγκαταστάθηκαν εκεί που τους άφησε το καράβι», όπως το είχε θέσει ένας φίλος. Ο πατέρας μου ήταν ποδοσφαιριστής της Λαμίας, αριστερό εξτρέμ, το παλιό νούμερο 11. Από αυτόν κληρονόμησα το αριστερό μου πόδι. Οι γονείς μου χώρισαν όταν ήμουν επτά χρονών, ήμουν το παιδί στην ταινία Κράμερ εναντίον Κράμερ. Μεγαλώνοντας, πέρναγα αρκετό χρόνο με τον παππού μου, τον κυρ-Κώστα, από αυτόν κληρονόμησα το αριστερό μου χέρι – είχε μόνο ένα, οπότε το να γίνει αριστερόχειρας ήταν μονόδρομος για κείνον. Εκείνος μου έμαθε τη λέξη «μπέσα», που δεν την ξέρουν πολλοί, όπως λέει και ο φίλος μου, ο Νέγρος του Μοριά. Είχε έναν πάγκο στη λαχαναγορά από τη δεκαετία του '60 και πούλαγε καρότα, σέλινα, «μαϊντανά» και άνηθο, αρχικά στα Λεμονάδικα και μετά στου Ρέντη. Νύχτα έφευγε για δουλειά, στις έντεκα το βράδυ, και γύριζε το πρωί. Η μπέσα κράταγε τις ισορροπίες και την κοινωνική ειρήνη στο περιβάλλον της Λαχαναγοράς. Η γιαγιά μου η Στέλλα μ' έμαθε πόσο σημαντική είναι η ευγένεια για την κοινωνική ειρήνη, πόσο λιγότερες συγκρούσεις θα είχε ο κόσμος στην καθημερινότητά του αν φερόταν απλώς με ευγένεια. Η γιαγιά η Λευτερία μ' έμαθε να αγαπάω και να σέβομαι τους μετανάστες. Υπήρξα για χρόνια κι εγώ «ξένος» σε μια «ξένη» χώρα και, πιστέψτε με, δεν υπάρχει πιο δύσκολο πράγμα.

Jo: Γεννήθηκα στο βόρειο Λονδίνο. Η πιο δυνατή παιδική μου ανάμνηση είναι να ακούμε κασέτες των Dexys και των Squeeze με τον μπαμπά μου μέσα σε ένα αμάξι και να μαθαίνω όλα τα λόγια, χωρίς να έχω ιδέα τι σημαίνουν. Όταν ήμουν μικρή, ήθελα να γίνω η Μαντόνα, αλλά γρήγορα κατάλαβα ότι αυτό δεν γινόταν. Για μικρό χρονικό διάστημα σκεφτόμουν να γίνω γιατρός και να βοηθάω τους ανθρώπους, αλλά ήταν προφανές τι σημαίνει αυτό σε καθημερινή βάση, έτσι αποφάσισα ότι μάλλον έπρεπε να κοιτάξω προς άλλα επαγγέλματα, στα οποία η υπερευαισθησία δεν αποτελεί πρόβλημα. Τελικά, δεν υπάρχει ένα τέτοιο επάγγελμα.

Το να λες σε κάποιον ότι δεν έχει μέλλον είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να τον ελέγχεις. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, όπως έλεγε ένας Κινέζος στρατηγός: αν κάνεις τον εχθρό σου να πιστεύει πως πολεμάει για να σώσει τη ζωή του, έχεις χάσει από χέρι.


Κωστής: Με την Jo γνωριστήκαμε στο Λονδίνο πριν από χρόνια, στο πανεπιστήμιο. Η Jo ήταν head of music στον ραδιοφωνικό σταθμό του πανεπιστημίου. Έψαχνε τον Ian, που ήταν ο διευθυντής του σταθμού, εγώ δεν είχα ιδέα ποιος ήταν ο Ian, αλλά ήθελα να μάθω ποια ήταν η Jo. Ξεκινήσαμε να κάνουμε εκπομπές μαζί και συνεχίζουμε μέχρι σήμερα, she's taught me everything I know.

Η μουσική είναι η ασπίδα μου, με προστατεύει από αυτόν το δύσκολο κόσμο στον οποίο ζούμε. Είναι η δουλειά μου, ο ελεύθερος χρόνος μου, η ζωή μου. Αν χρειαστεί να περάσω ένα διάστημα χωρίς μουσική, αρχίζω να νιώθω κενός μέσα μου. Μην εμπιστεύεστε κάποιον που δεν ακούει καλή μουσική!

Η εκπομπή ξεκίνησε τον Μάιο του 2007 στο ξενόγλωσσο πρόγραμμα του Αθήνα 9.84. Εκείνο το Σάββατο έπαιζε στην Αθήνα ο Daniel Wang στο Yoga Bala. Μέχρι το 2010 ήταν και στα FM, έχουμε κοινό από όλο τον πλανήτη και, φυσικά, κοινό από την Ελλάδα. Παίζουμε αρκετό ραπ, grime, bass και electronica, αλλά και boogie, house, rare groove και ρέγκε. Όλα αυτά τα χρόνια έχουν περάσει πολλοί μουσικοί και παραγωγοί από το στούντιο, όπως οι Jeru the Damaja, Jovonn, Floating Points, Loefah, Elijah & Skilliam, Mark Pritchard, Steve Spacek και πολλοί ακόμη.

Black Athena Facebook Twitter
Jo: Με ενοχλούν οι άνθρωποι που καπνίζουν. Το ξέρω, βρίσκομαι στη λάθος χώρα, αλλά αυτό είναι το χειρότερό μου. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
 


Jo: Τα τελευταία χρόνια έχω πάθει εμμονή με τους Cas and Trim που διηγούνται ιστορίες με απίστευτα προσωπικές φωνές και στυλ, αλλά και με χιούμορ και αχτύπητο συγχρονισμό. Μου αρέσει το crew της Awful Records της Ατλάντα για τη διαφορετικότητά τους, το μαύρο χιούμορ και την αγάπη τους για το πιο περίεργο hip hop και r'n'b. Μου αρέσουν επίσης οι «επίγονοι» του Weeknd και που το r'n'b έχει επιστρέψει στο mainstream. Ήταν σημαντικός ήχος για μένα όταν μεγάλωνα και το αισθάνομαι πολύ οικείο.


Κωστής: Με ενοχλεί η αγένεια, ο εγωισμός και το να μη σέβεται κάποιος τους γύρω του. Μου έχουν πει πως στις φυλακές της Αμερικής υπάρχει τρομερή ευγένεια μεταξύ των κρατουμένων, σκεφτείτε τι θα γινόταν εκεί αν δεν υπήρχε ευγένεια.

Jo: Με ενοχλούν οι άνθρωποι που καπνίζουν. Το ξέρω, βρίσκομαι στη λάθος χώρα, αλλά αυτό είναι το χειρότερό μου. Με ενοχλεί που επιστρέφω στο σπίτι από τη δουλειά και μυρίζω τσιγαρίλα, το ότι δεν μπορώ να κάτσω και να φάω πουθενά σε αυτή την πόλη, ούτε καν έξω, με ενοχλεί επίσης που πετάνε απερίσκεπτα οι άνθρωποι αναμμένα τσιγάρα από τα παράθυρα των αυτοκινήτων τους και ανάμεσά τους στις παραλίες, λες και δεν είναι επικίνδυνο και γι' αυτούς και για το περιβάλλον. Θα μπορούσα να γκρινιάζω συνεχώς γι' αυτό, ενώ θα ήταν το δεύτερο καλύτερο πράγμα που θα μπορούσε να συμβεί στην ενήλικη ζωή μου αν επιτέλους απαγόρευαν μια και καλή το κάπνισμα.

Κωστής: Όπως λέει και ο φίλος μου ο Μιχάλης Αφολάνιο: «Ποια κρίση; Εμείς ήμασταν πάντα σε κρίση». Από «γενιά των 700 ευρώ» γίναμε «γενιά χωρίς μέλλον». Ποιος ευθύνεται γι' αυτό; Εκείνοι που εφηύραν αυτούς τους όρους, φυσικά. Το να λες σε κάποιον ότι δεν έχει μέλλον είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να τον ελέγχεις. Υπάρχει όμως και η άλλη πλευρά του νομίσματος, όπως έλεγε ένας Κινέζος στρατηγός: αν κάνεις τον εχθρό σου να πιστεύει πως πολεμάει για να σώσει τη ζωή του, έχεις χάσει από χέρι.

 

Jo: Το προνόμιο να γνωρίσω τόσο πολλούς ανθρώπους σε αυτήν τη χώρα και σε ολόκληρο τον κόσμο που πραγματικά αγωνίζονται μου δίνει μια άλλη προοπτική από την γκρίνια της καθημερινότητας. Ναι, έχω πολλές προσωπικές αγωνίες, αλλά είμαι πολύ πιο τυχερή από πολλούς ανθρώπους.

Κωστής: Ο πατέρας μου μού έλεγε ότι η ζωή είναι πολύ απλή, τα ίδια πράγματα ανακυκλώνονται και είναι πολύ βασικά. Πόσες φορές βλέπεις κάποιον και νομίζεις ότι τον έχεις ξαναδεί; Μου συμβαίνει συνέχεια. Είμαστε κι εμείς μόνο ένα κομμάτι της ζωής πάνω σε αυτό τον πλανήτη, όπως και τα άλλα ζώα. Τα μωρά χτυπάνε παλαμάκια και είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουν. Στις συναυλίες, στο θέατρο και αλλού οι ενήλικες εκδηλώνονται χτυπώντας παλαμάκια. Το γέλιο είναι πολύ σημαντικό στη ζωή μας, το ίδιο ισχύει και για τις μαϊμούδες. Επιστρέφουμε στα στοιχειώδη! Το άλλο που μου είχε πει ο πατέρας μου είναι να μην πέφτω ποτέ από τα σύννεφα – «eeexpect the uneeexpected», που λέει και ο Razz Prince!

 

Ιnfo: www.athina984.gr, www.facebook.com/BlackAthenaPhaseII, www.facebook.com/blackathenarecordings/

Οι Αθηναίοι
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι να παραμένεις καλός άνθρωπος»

Οθόνες / Steve Blame: «Το σημαντικότερο πράγμα στη ζωή είναι η καλοσύνη»

Υπήρξε από τις πιο αναγνωρίσιμες διεθνώς τηλεοπτικές περσόνες, όντας ο κεντρικός παρουσιαστής του MTV. Σήμερα ο 66χρονος τηλεοπτικός παραγωγός, συγγραφέας και σεναριογράφος ζει πλέον μόνιμα στην Αθήνα, όμως ο έρωτας με την Ελλάδα κρατάει από πολύ παλιά. Ο Steve Blame αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Θανάσης Τριαρίδης: Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι

Βιβλίο / Θανάσης Τριαρίδης: «Οι μετανάστες θα σώσουν τον κόσμο. Χωρίς αυτούς είμαστε χαμένοι»

Έγινε αντιρρησίας συνείδησης, γιατί πιστεύει ότι ο στρατός είναι μια δοξολογία εκμηδένισης του άλλου. Άφησε τη Θεσσαλονίκη επειδή τον έπνιγε ο εθνοφασισμός της. Στην Αντίς Αμπέμπα υιοθέτησε την κόρη του, Αργκάνε. Ο συγγραφέας της «Τριλογίας της Αφρικής», Θανάσης Τριαρίδης, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Αποστολίδης, συγγραφέας, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / Ανδρέας Αποστολίδης: «Πλέον το αστυνομικό μυθιστόρημα ανθεί ως παραγωγή, αλλά δεν ανανεώνεται»

Επί δικτατορίας σχετιζόταν με παράνομες οργανώσεις και έφτασε να κατηγορηθεί ως ηθικός αυτουργός της κατάληψης του Πολυτεχνείου. To ταξίδι του με την αστυνομική λογοτεχνια ξεκίνησε με μια μετάφραση του Ρέιμοντ Τσάντλερ. Σειρά πήραν η Χάισμιθ, ο Ελρόι και άλλοι σπουδαίοι συγγραφείς. Μετά, έγραψε τα δικά του μυθιστορήματα, ασχολήθηκε με την αρχαιοκαπηλία και το ντοκιμαντέρ. O Ανδρέας Αποστολίδης αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Οι Αθηναίοι / Νανά Μούσχουρη: «Τραγουδώ σαν να είμαι αρχάρια»

Θυμάται ακόμα τα καμιόνια με τους νεκρούς στην κατοχή. Της λείπει η καλοσύνη που είχαν οι παλιοί Αθηναίοι. Ο Μάνος Χατζιδάκις της άλλαξε τη ζωή, ενώ θυμάται ακόμα την παρέα του Φλόκα. Ο Μπομπ Ντίλαν είχε δηλώσει στο «Rolling Stone» ότι αυτή και η Ουμ Καλσούμ είναι οι αγαπημένες του τραγουδίστριες. Η Νανά Μούσχουρη αφηγείται τη ζωή της στη LiFO
ΦΩΤΗΣ ΒΑΛΛΑΤΟΣ
Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Οθόνες / Νεριτάν Ζιντζιρία: «Η Ελλάδα έχει φετίχ να βαφτίζει τους νέους "φαινόμενα"»

Όταν αποφάσισε να γίνει κινηματογραφιστής, του είπαν ότι θα πεινάσει, αλλά με έναν πολύ δημιουργικό τρόπο. Έκανε τις πρώτες του ταινίες κυριολεκτικά με χώμα και νερό, αλλά πλέον τρέχει παράλληλα οκτώ πρότζεκτ. Κάνει σινεμά συνομιλώντας με το σινεμά του Γιάνναρη, του Δαμιανού, του Παπατάκη. Ο Νεριτάν Ζιντζιρία αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
ΕΠΕΞ Γιάννης Μπέζος

Οι Αθηναίοι / Γιάννης Μπέζος: «Ίσως είμαι λίγο παλιομοδίτης»

Δεν έκανε ποτέ διαχωρισμούς ανάμεσα στο εμπορικό και το ποιοτικό. Πιστεύει πως κάνει μια παράξενη και αιρετική δουλειά: να πείσει τον θεατή να ξεχάσει πως είναι ο Μπέζος που πάρκαρε το αυτοκίνητό του έξω από το θέατρο - και να τον ταξιδέψει σε έναν άλλο κόσμο. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τζένη Μαρκέτου

Οι Αθηναίοι / Τζένη Μαρκέτου: «Οι καλλιτέχνες δεν έχουμε ανακαλύψει τον τροχό»

Στην Αμερική έμαθε πως η τέχνη είναι κοινωνική υπόθεση, πως ο κόσμος δεν εξαντλείται στις γκαλερί. Η πρώτη της παρέμβαση σε δημόσιο χώρο, που προκάλεσε αντιδράσεις, της δίδαξε ότι ένα έργο οφείλει να μοιάζει σαν να υπήρχε πάντα εκεί. Με τη νέα της εγκατάσταση στο Μέγαρο Μουσικής μάς υπενθυμίζει ότι δεν είμαστε οι πρωταγωνιστές της φύσης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Οι Αθηναίοι / Δημήτρης Αντωνακάκης: «Η Αθήνα χρειάζεται γενναίες αποφάσεις»

Ως παιδί, σχεδίαζε δρόμους στην άμμο. Αργότερα, υπερασπίστηκε την αρχιτεκτονική ως τέχνη ζωής. Με τη σύντροφο και συνεργάτιδά του Σουζάνα έζησαν μια ζωή όπου το «εγώ» έγινε «εμείς», μέχρι την απώλειά της που τον σημάδεψε βαθιά. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Θέατρο / Ελένη Ερήμου: «Οι άνθρωποι δεν ντρέπονται για τίποτα πια»

Παραμένει μέχρι σήμερα μία από τις ομορφότερες γυναίκες που πέρασαν από το ελληνικό θέατρο και το σινεμά. Από νωρίς επέλεξε να ζει και έξω από το θεατρικό συνάφι. «Δεν μπορώ να ξυπνάω κάθε πρωί και να αναρωτιέμαι τι θα παίξω ή που θα παίξω» δηλώνει ενώ θεωρεί τη μοναχικότητα πηγή δημιουργικότητας. Η Ελένη Ερήμου αφηγείται τη ζωή της στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Οι Αθηναίοι / Αλεξάνδρα Λαδικού: «Δεν νοσταλγώ τίποτα. Πέρασα και ωραία και καλά»

Ξεκίνησε από τα καλλιστεία, για μία ψήφο δεν στέφθηκε Μις Κόσμος, έπαιξε δίπλα στον Κουν, υπήρξε μούσα του Τάκη Κανελλόπουλου, αλλά κυρίως του Ανδρέα Βουτσινά. Στα 92 της ακόμα οδηγεί και παρακολουθεί θέατρο, ελπίζοντας πάντα να βρει καλά στοιχεία, ακόμα και σε κακές παραστάσεις.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Νίκος Ζιώγαλας

Μουσική / Νίκος Ζιώγαλας: «Δεν ξέρεις ποτέ πώς θα τα φέρει η ζωή, να είσαι ευγενικός, να παλεύεις για την καλοσύνη»

Aπό πολύ νωρίς, η μουσική τον χτύπησε στο δόξα πατρί, μπήκε σε αυτό το τριπ και δεν βγήκε ποτέ. «Σαν star του σινεμά», «Πάρε με απόψε πάρε με», «Βασιλική», «Βέροια, Θεσσαλονίκη, Αθήνα», «Πέρασε η μπόρα» και για πολλά ακόμα τραγούδια ευθύνεται ο τραγουδιστής και τραγουδοποιός που σήμερα αφηγείται τη ζωή του στη LifO
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Οι Αθηναίοι / O Δημήτρης Γκιώνης, οι ένδοξες μέρες της «Ελευθεροτυπίας» και το σημερινό μιντιακό σούπερ μάρκετ

Ο 81χρονος δημοσιογράφος και συγγραφέας που για δεκαετίες διηύθηνε τις πολιτιστικές σελίδες της Ελευθεροτυπίας, αφηγείται τη συναρπαστική καριέρα του στη LiFO
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

ADM 2025: The Urban Issue / Ανδρέας Κούρκουλας: «Η μεγάλη απειλή είναι να γίνει η πόλη ένα μεγάλο ξενοδοχείο»

Γεννήθηκε στο Χαλάνδρι, ζει στον Λυκαβηττό. Από την απόρριψη του κατεστημένου και την πίστη στη χωρική εμπειρία έως τις προκλήσεις της Αθήνας και το μέλλον των νέων δημιουργών, ο διακεκριμένος αρχιτέκτονας μιλά με πάθος για την ουσία, τις ευκαιρίες και τις πληγές της σύγχρονης πόλης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

Οι Αθηναίοι / Μιχάλης Ρέππας: «Θέλω να διασκεδάζω. Πέρασα τα 65 και έχει αρχίσει να μη με νοιάζει»

«Τρεις Χάριτες», «Βίρα τις Άγκυρες», «Δις εξαμαρτείν», «Safe Sex», «Το Κλάμα βγήκε από τον Παράδεισο», «Μπαμπάδες με ρούμι». Λίγοι μας έχουν κάνει να γελάσουμε τόσο τα τελευταία 30 χρόνια όσο ο Μιχάλης Ρέππας. Ο ηθοποιός, συγγραφέας και σκηνοθέτης που εξαιτίας του «το Τζέλα Δέλτα δεν είχε φουγάρα» αφηγείται τη ζωή του στη LifO.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Οι Αθηναίοι / Βασίλης Λαμπρινουδάκης: Ο αρχαιολόγος πίσω από το νέο μουσείο της Επιδαύρου

Από τις ανασκαφές στην Επίδαυρο και τη Νάξο, ο ομότιμος καθηγητής Κλασικής Αρχαιολογίας αφηγείται μια ζωή αφιερωμένη στην ανάδειξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Και όπως λέει, το πιο πολύτιμο εύρημα δεν ήταν αρχαιολογικό – ήταν η γυναίκα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fotis Benardo: «Εξάγουμε πολιτισμό, αλλά στην Ελλάδα δεν μας το αναγνωρίζουν»

Μουσική / Fotis Benardo: «Κανένα ΑΙ δεν μπορεί να εκφράσει αυτά που νιώθω, ούτε αυτά που έχω περάσει»

Είναι ο ντράμερ των Nightfall. Έκανε τη μουσική όχημα για τα ταξιδέψει σε ολόκληρο τον κόσμο. Μοιράστηκε τη σκηνή με θρύλους της μουσικής όπως οι Black Sabbath, οι Iron Maiden οι Kiss και οι Motorhead. Πιστεύει πολύ στη νέα μουσική σκηνή της Ελλάδας και ότι ο άνθρωπος θέλει άνθρωπο και όχι ΑΙ. Είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
ΕΠΕΞ Ελένη Σαράντη

Γεύση / Ελένη Σαράντη: «Κυνήγησα πράγματα που τελικά δεν είχαν σημασία»

Μετά από μια δύσκολη στιγμή, κατάλαβε πως η μόνη επιβράβευση που μετρά δεν είναι τα αστέρια, αλλά το “φάγαμε καταπληκτικά”. Όταν την αποκαλούν σεφ, απαντά απλά: «Εγώ μαγειρεύω». Η υπερήφανη μαγείρισσα που προκαλεί ουρές στην οδό Σαλαμίνος, στον Κεραμεικό, είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Μουσική / Eddie Dark: «Γράφω μουσική επειδή έχω σιχαθεί τα πάντα»

Από μικρός ένιωθε αποσυνάγωγος. Πιστεύει ότι τα κόμικς είναι η μόνη μορφή τέχνης που είναι τελείως αφιλτράριστη και πιστεύει ότι η γενιά του θα μείνει στην ιστορία ως η γενιά που έχασε τα καλά πράγματα στο τσακ. Ο μουσικός Eddie Dark είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
M. HULOT
Κώστας Σπαθαράκης, εκδότης.

Κώστας Σπαθαράκης / Κώστας Σπαθαράκης: «Δεν έχουμε αφηγήσεις για τις ερωτικές μας σχέσεις, για τα νιάτα μας»

Για τον άνθρωπο πίσω από τις εκδόσεις αντίποδες, το μεγαλύτερο όφελος ήταν ότι, ενώ του άρεσε να είναι χωμένος μέσα στα βιβλία – μια μοναχική και ίσως ναρκισσιστική συνήθεια –, στην πορεία έμαθε να τη μετατρέπει σε εργαλείο κοινωνικότητας και επαφής με τους γύρω του.
M. HULOT