Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!»

Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!» Facebook Twitter
Γλεντζές και κοσμοπολίτης, δεν πέρασε νύχτα που να μην κυκλοφορήσει στις κοσμικές πιάτσες, από νέος και δημοφιλής σταρ της Φίνος Φιλμ μέχρι πρόσφατα, σκορπώντας γέλια και χαρά σε φίλους και γνωστούς.
2

Ο Κώστας Βουτσάς γεννήθηκε το 1931 στην Αθήνα, στον Βύρωνα, που τότε ήταν γνωστότερος ως Κοπανάς, αλλά πολύ σύντομα η οικογένειά του μετακόμισε στη Θεσσαλονίκη, όπου έζησε τα παιδικά του χρόνια. Ο πατέρας του, εργοδηγός στο επάγγελμα, ως δηλωμένος κομμουνιστής και από τα αρχαιότερα μέλη του ΚΚΕ, όλη του τη ζωή αντιμετώπιζε προβλήματα στο να βρει δουλειά κι αυτό πάντα είχε συνέπειες στα παιδιά του.

Τα πράγματα στον Βορρά δεν αποδείχτηκαν πολύ καλύτερα και, καθώς σύντομα ήρθε η Κατοχή, έζησαν μαύρες φτώχειες. Έτσι, ο μικρός Κώστας όργωνε τη Θεσσαλονίκη μ' ένα κασελάκι, πουλώντας τσιγάρα ή συμμετέχοντας στα κόλπα των παπατζήδων γύρω από τον Βαρδάρη. Για να βγάλει παραπάνω χρήματα, σκαρφιζόταν διάφορες μικροαπατεωνιές και σκανταλιές, τις οποίες χρόνια αργότερα αποκάλυπτε στις συνεντεύξεις του, διανθίζοντάς τες με κωμικά περιστατικά και προκαλώντας το γέλιο. Έτσι έκανε, άλλωστε, σε όλη του τη ζωή με μοναδικό και απολαυστικό τρόπο, καταφέρνοντας να στρέφει όλα τα φώτα πάνω του, κυρίως στη μεγάλη του πορεία στη σκηνή και κυρίως στο πανί.


Ήταν τρία αδέλφια, είχε έναν αδελφό και μια αδελφή. Οι ελπίδες των γονιών του ήταν να τον δουν στο πανεπιστήμιο, γεωπόνο ή χημικό, αν και ένας γιος κομμουνιστή, και μάλιστα μέλος στη Νεολαία των Αετόπουλων, μετά τον Εμφύλιο δεν είχε πολλές ελπίδες να προοδεύσει ή και να μακροημερεύσει.

Όταν, όμως, εντελώς τυχαία συμμετείχε σε μια ερασιτεχνική παράσταση στη κατασκήνωση του Βυζαντινού Αθλητικού Ομίλου, παριστάνοντας τον μεθυσμένο, ήταν ολοφάνερο ότι το μέλλον του ήταν αλλού. Στο σπίτι έγινε καβγάς, αλλά εκείνος το είχε αποφασίσει. Πήγε στη Δραματική Σχολή του Μακεδονικού Ωδείου, μια σχολή που δεν ήταν αναγνωρισμένη, ενώ, σύμφωνα με το παλιό σύστημα, θα έπρεπε να δώσει εξετάσεις για άδεια ηθοποιού ‒ σε αυτές τις εξετάσεις απέτυχε δύο φορές.

Για δύο χρόνια αλώνιζε τη Μακεδονία μέσα στο κρύο και γενικά υπό πολύ κακές συνθήκες, παίζοντας στα μπουλούκια, μέχρι που πέρασε ακρόαση για τον θίασο της Καλής Καλό. Εκείνη αναγνώρισε το κωμικό του ταλέντο και τον ξεχώρισε μαζί με μια κοπέλα, την Κική Παπαδοπούλου, τη μετέπειτα σπουδαία τραγουδίστρια Μαρινέλλα.

Για δύο χρόνια αλώνιζε τη Μακεδονία μέσα στο κρύο και γενικά υπό πολύ κακές συνθήκες, παίζοντας στα μπουλούκια, μέχρι που πέρασε ακρόαση για τον θίασο της Καλής Καλό. Εκείνη αναγνώρισε το κωμικό του ταλέντο και τον ξεχώρισε μαζί με μια κοπέλα, την Κική Παπαδοπούλου, τη μετέπειτα σπουδαία τραγουδίστρια Μαρινέλλα.


Ήταν χάρη στην Καλό που κατέβηκε στην Αθήνα να κυνηγήσει μια καριέρα στην υποκριτική. Μάλιστα, για να επικυρώσει το φευγιό του, λίγο πριν μπει στο τρένο, σήκωσε μια μαύρη πέτρα και την πέταξε πίσω του. Από το Θέατρο Περοκέ, όπου εμφανιζόταν, περνούσε όλη η καλλιτεχνική Αθήνα και κει απέκτησε τους πρώτους του θαυμαστές.

Τότε κατηφόρισε από τη Θεσσαλονίκη στην πρωτεύουσα και ο μελλοντικός του μέντορας και φίλος, επίσης θεατρίνος, αλλά με βλέψεις σκηνοθέτη, Γιάννης Δαλιανίδης. Η πρώτη του ταινία, βέβαια, ήταν το 1956 με τον Γιώργο Λαζαρίδη, το «Ο μπαμπάς εκπαιδεύεται».

Στην αυτοκρατορία της Φίνος Φιλμ μπήκε χάρη στον Αλέκο Σακελλάριο, που του έδωσε έναν μικρό ρόλο στην ταινία του « Η κυρά μας η μαμή» (1958). Η μεγάλη επιτυχία ήρθε το 1961, με έναν επίσης μικρό, αλλά χαρακτηριστικό ρόλο στο «Η Αλίκη στο ναυτικό», έναν κωμικό ρόλο στο «Ο σκληρός άνδρας», που ο Γιάννης Δαλιανίδης «αναγκάστηκε» να γυρίσει για να περάσει τις εξετάσεις του Φίνου, ενώ ετοίμαζε την πρώτη του δραματική ταινία, τον «Κατήφορο». Αλλά και κει ο συμπατριώτης και φίλος του από τα μπουλούκια κωμικό ρόλο τού εμπιστεύτηκε.

Αν και μέγας γυναικάς από μικρός, στη μεγάλη οθόνη δεν θα καθιερωνόταν ως ζεν πρεμιέ αλλά ως πρώτης τάξεως κωμικός, ζαβολιάρης, ατζαμής και κάπως αφελής ‒ πάντα όμως ερωτύλος. Η ταινία ανέδειξε μέσα σε μια νύχτα τους πρωταγωνιστές Λάσκαρη, Κούρκουλο και Βουτσά σε σταρ, ενώ αποτέλεσε τη μεγαλύτερη επιτυχία του ελληνικού κινηματογράφου, αν και με παντελώς άγνωστους ηθοποιούς καθιερώνοντας τον Γιάννη Δαλιανίδη ως έναν από τους εμπορικότερους σκηνοθέτες της εποχής.

Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!» Facebook Twitter
Tη δεκαετία του '60 ο Κώστας Βουτσάς αποτέλεσε αναπόσπαστο μέλος της ιδιαίτερα πετυχημένης και δημοφιλούς ομάδας-θιάσου του Δαλιανίδη.


Τα χρόνια που ακολούθησαν και κάλυψαν ολόκληρη τη δεκαετία του '60 ο Κώστας Βουτσάς αποτέλεσε αναπόσπαστο μέλος της ιδιαίτερα πετυχημένης και δημοφιλούς ομάδας-θιάσου του Δαλιανίδη. Έτσι, πρωταγωνίστησε σε αξέχαστες κωμωδίες που σήμερα θεωρούνται πλέον κλασικές, πάντα ζευγάρι με τη Μάρθα Καραγιάννη, δίνοντας συχνά σπουδαίες ερμηνείες σε ταινίες όπως το «Μερικοί το προτιμούν κρύο», η «Ψεύτρα» (με την Αλίκη Βουγιουκλάκη), η «Χαρτοπαίχτρα», το «Μια κυρία στα μπουζούκια», ο «Γόης», ο «Ψεύτης», οι «Θαλασσιές οι χάντρες», ο «Τέντυ μπόι αγάπη μου», ο «Ξυπόλυτος πρίγκηψ», ο «Γαμπρός απ' το Λονδίνο», το «Κορίτσια για φίλημα», το «Για ποιον χτυπά η κουδούνα», το «Είκοσι γυναίκες κι εγώ» κ.ά.

Ακόμα κι αν δεν ήταν ο πρωταγωνιστής, ξεχώριζε για το κωμικό του ταλέντο, ενώ ατάκες σαν το «έχω και κότερο, πάμε μια βόλτα;» ή το «Κατίνα, σαλαμάκι» έχουν μείνει ανεξίτηλες στη μνήμη κάθε Έλληνα, όπως και τραγουδιστικά ευρήματα σαν το «Φσσστ, μπόινγκ!» και το «Αψού, γείτσες!» ή οι καρπαζιές του στον Αλέκο Τζανετάκο και στον Σωτήρη Τζεβελέκο.

Μέσα σε σύντομο διάστημα κατάφερε να ανεβάσει το κασέ του σε ύψη ανάλογα με εκείνα της Βουγιουκλάκη και της Βλαχοπούλου (τα 3 πιο καλοπληρωμένα «β» του εμπορικού σινεμά), «προδίδοντας» μια εποχή τον Φίνο για τον Καρατζόπουλο, ο οποίος του έδωσε σχεδόν τα διπλάσια.

Παρ' όλα αυτά, στη Φίνος Φιλμ και στον Δαλιανίδη οφείλει τις δύο σημαντικότερες ταινίες και ερμηνείες του, τη «Νύχτα γάμου» και το εξαιρετικό «Ανθρωπάκι». Και στις δύο υποδύεται τον τυπικό μικροαστό, μαμάκια, αφελή, μαλθακό ερωτοχτυπημένο άντρα που δεν μπορεί να ελέγξει τη γυναίκα του. Σημειωτέον ότι και στις δύο μιλάει με κωνσταντινουπολίτικη προφορά.

Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!» Facebook Twitter
Με τη Μάρθα Καραγιάννη στην ταινία «Το Ανθρωπάκι»


Τα χρόνια της χούντας κατάφερε να μείνει ουδέτερος, αν και κυκλοφόρησε μια φωτογραφία του με τον δικτάτορα Παπαδόπουλο να τσουγκρίζουν πασχαλινά αυγά σε γλέντι στρατοπέδου. Πολλά χρόνια μετά εξήγησε ότι δέχτηκε να παρουσιαστεί σε τέτοιες περιστάσεις, καθώς ήταν ο μόνος τρόπος να συνεχίσει ως ηθοποιός και να μην καταλήξει εξόριστος στη Μακρόνησο.

Η δική του αντίσταση έγινε όταν έδωσε το «παρών» στο Πολυτεχνείο, με αποτέλεσμα να κοπεί εκπομπή του στην τότε κρατική τηλεόραση. Να προσθέσουμε, δε, ότι από τη Μεταπολίτευση και εντεύθεν, ως φόρο τιμής στον πατέρα του, ψήφιζε πάντα ΚΚΕ.


Παράλληλα, δημιούργησε τον δικό του θίασο, όπου έπαιξε όλα τα είδη θεάτρου, κυρίως όμως, κωμωδία, από φάρσα και επιθεώρηση έως μιούζικαλ και αργότερα κλασικούς. Θριάμβευσε στο «Αγάπη μου, παλιόγρια» του Νίκου Τσιφόρου, που έγινε και επιτυχημένη ταινία με τον ίδιο και την Ξένια Καλογεροπούλου, στα «Ο νονός μου ο διάβολος» και «Ο καπεταν-Κώστας στο Πόρτο-Λιμπερτά» του Κώστα Πρετεντέρη, στο «Μπαμπά, ποιος είναι ο μπαμπάς μου;» του Ασημάκη Γιαλαμά, αλλά και στου Ντάριο Φο το «Όποιος κλέβει ένα πόδι κερδίζει στην αγάπη», που ανέβασε με τη Μάρω Κοντού. Δοκιμάστηκε με ανάλογη επιτυχία και σε γυναικείο ρόλο, στη θεατρική μεταφορά της μεγάλης κινηματογραφικής επιτυχίας «Τούτσι».

Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!» Facebook Twitter
Τα τελευταία χρόνια συμμετείχε σε μεγάλες επιτυχίες, όπως το «Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή» του Αλέξανδρου Ρήγα, ή σε υπερπαραγωγές όπως το «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση, αλλά και σε παιδικές παραστάσεις.


Στην τηλεόραση πρωτοεμφανίστηκε το 1973 με τη σειρά «Βαριετέ», ενώ αμέσως μετά, κατά τη Μεταπολίτευση, στη σειρά του Κώστα Πρετεντέρη, «Ονειροπαρμένος». Συνέχισε με άλλες δημοφιλείς σειρές, όπως το «Ημερολόγιο ενός θυρωρού» στην ΥΕΝΕΔ το 1979 και ο «Ανδροκλής και τα λιοντάρια του» στην ΕΡΤ το 1985, και με άλλες πολλές με την έλευση της ιδιωτικής τηλεόρασης, οπότε του δόθηκε η ευκαιρία να δοκιμαστεί και σε δραματικούς ρόλους.

Με την παλιά κινηματογραφική βιομηχανία να αποτελεί παρελθόν πια, τη δεκαετία του '80 και την «αμαρτωλή» εποχή της βιντεοκασέτας συμμετείχε σε αρκετές, καθώς αυτό που τον ενδιέφερε πάντα ήταν να δουλεύει, αδιαφορώντας για την ποιότητα των σεναρίων και το επίπεδο της παραγωγής. Άλλωστε, πολλοί παλιοί του συνάδελφοι από τη Φίνος Φιλμ βρήκαν απασχόληση στο είδος, συμπεριλαμβανομένου του Δαλιανίδη, που χρησιμοποίησε ψευδώνυμο όμως.

Ήταν από τους ελάχιστους της παλιάς σχολής που τους πλησίασαν σκηνοθέτες του Νέου Ελληνικού Κινηματογράφου. Κάπως έτσι προέκυψε η ταινία «Ο έρωτας του Οδυσσέα» του Βασίλη Βαφέα, χάρη στην οποία κέρδισε το 1984 το Βραβείο Ερμηνείας στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Όσο ωρίμαζε, τολμούσε όλο και περισσότερες συμμετοχές σε κλασικά έργα στο θέατρο. Έτσι, το 1992 επέστρεψε στη Θεσσαλονίκη μετά από πρόταση του ΚΘΒΕ να πρωταγωνιστήσει στον «Αρχοντοχωριάτη» του Μολιέρου. Ο Κώστας Βουτσάς, όμως, έπαιξε και σε έργα του μεγάλου κωμωδιογράφου της αρχαιότητας, Αριστοφάνη, στις «Θεσμοφοριάζουσες», στους «Σφήκες» και στους «Όρνιθες», σημειώνοντας μεγάλη επιτυχία στην Επίδαυρο, όπου σημειώθηκε κοσμοσυρροή.

Κώστας Βουτσάς (1931-2020): Από τη φτώχεια και τα μπουλούκια μέχρι τον Φίνο και το «Φσσστ, μπόινγκ!» Facebook Twitter
Με τον Αλέκο Αλεξανδράκη και την Αλίκη Βουγιουκλάκη.

Τα τελευταία χρόνια συμμετείχε σε μεγάλες επιτυχίες, όπως το «Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή» του Αλέξανδρου Ρήγα, ή σε υπερπαραγωγές όπως το «Σμύρνη μου αγαπημένη» της Μιμής Ντενίση, αλλά και σε παιδικές παραστάσεις.

Γλεντζές και κοσμοπολίτης, δεν πέρασε νύχτα που να μην κυκλοφορήσει στις κοσμικές πιάτσες, από νέος και δημοφιλής σταρ της Φίνος Φιλμ μέχρι πρόσφατα, σκορπώντας γέλια και χαρά σε φίλους και γνωστούς. Σημαντικός συλλέκτης έργων τέχνης, εξέπληττε ευχάριστα με τις γνώσεις του στον εικαστικό τομέα, ενώ μεγάλη του καλλιτεχνική επιθυμία ήταν να πάρει τα δικαιώματα του «Αmour» του Μίκαελ Χάνεκε για να γυρίσει το ελληνικό remake.

Ακάματος «κυνηγός» και εραστής, συνδέθηκε με πολλές γυναίκες περισσότερο ή λιγότερο γνωστές, όπως η ντίβα της επιθεώρησης Σπεράντζα Βρανά, ενώ έχει στο ενεργητικό του τέσσερις γάμους και τέσσερα παιδιά. Από τον πρώτο γάμο του με την Έρρικα Μπρόγιερ απέκτησε μια κόρη, τη Σάντρα, από τον δεύτερο γάμο του με τη Θεανώ Παπασπύρου δύο κόρες, τη Θεοδώρα και τη Νικολέτα.

Δικό του παιδί θεωρούσε τον ηθοποιό Άνθιμο Ανανιάδη, παιδί της τρίτης του γυναίκας, Εύης Καραγιάννη, αλλά έπρεπε να περάσει το κατώφλι των 80 ετών για να αποκτήσει ένα αγοράκι, τον Φοίβο, από τον τέταρτο γάμο του με την κατά 39 χρόνια μικρότερή του ηθοποιό και θεατρική παραγωγό Αλίκη Κατσαβού.

 

Σκηνή από το εξαιρετικό «Ανθρωπάκι»

  

 

Φσσστ, μπόινγκ! (Κάτι να καίει, 1963)

 

Κορίτσια για φίλημα, 1965

Οθόνες
2

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία  στη μνήμη

Daily / The Sympathizer: Όλοι οι πόλεμοι διεξάγονται δύο φορές, μία στο πεδίο της μάχης και μία στη μνήμη

Σατιρικό δράμα και περιπέτεια κατασκοπίας συγχρόνως, η νέα φιλόδοξη σειρά του HBO διαθέτει, ανάμεσα στα άλλα σημαντικά της ατού, τον Παρκ Τσαν-γουκ στη σκηνοθεσία και τον Ρόμπερτ Ντάουνι Τζούνιορ σε τέσσερις διαφορετικούς ρόλους.
THE LIFO TEAM
Τελικά, είναι ο Τομ Ρίπλεϊ γκέι; 

Βιβλίο / Τελικά, είναι γκέι ο Τομ Ρίπλεϊ;

Το ερώτημα έχει τη σημασία του. Η δολοφονία του Ντίκι Γκρίνλιφ από τον Ρίπλεϊ, η πιο συγκλονιστική από τις πολλές δολοφονίες που διαπράττει σε βάθος χρόνου ο χαρακτήρας, είναι και η πιο περίπλοκη επειδή είναι συνυφασμένη με τη σεξουαλικότητά του.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Pulp Fiction / Το νέο Χόλιγουντ των 80άρηδων στο Φεστιβάλ Καννών

Ο Κόπολα πούλησε τα φημισμένα αμπέλια του και σκάρωσε ένα από τα ακριβότερα στοιχήματα στην ιστορία του σινεμά. Όμως, το Φεστιβάλ Καννών των auteurs και των κινηματογραφιστών αιχμής έχει τόση ανάγκη τους καταξιωμένους δημιουργούς μιας αλλοτινής εποχής;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Εμφύλιος πόλεμος

Οθόνες / «Εμφύλιος πόλεμος»: Μυθοπλαστική εικασία ή ρεαλιστικό σενάριο;

Με μια φιλμογραφία γεμάτη ζόμπι, κλώνους και αποκυήματα φαντασίας, αυτή είναι η λιγότερο αλληγορική ταινία του Άλεξ Γκάρλαντ που επιλέγει να μην εξηγήσει τις αιτίες του διχασμού, επιμένει σε μια πολιτική ασάφεια και δεν κατονομάζει τον Τραμπ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Baby Reindeer: Ποτέ η φράση “sent from my iPhone” δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Daily / Baby Reindeer: Ποτέ η φράση «sent from my iPhone» δεν έμοιαζε πιο τρομακτική

Ισορροπώντας ανάμεσα στο θρίλερ, το κοινωνικό δράμα και τη μαύρη κωμωδία, η αυτοβιογραφική σειρά του Netflix αφηγείται με συνταρακτικό τρόπο μια αληθινή ιστορία κακοποίησης, μαζοχισμού και τραύματος.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Οθόνες / Γέλιο-κονσέρβα: Ο θάνατος του πιο απόκοσμου και μισητού ήχου στην τηλεόραση

Το laugh track στις κωμικές σειρές αντιπροσώπευε την ψευδαίσθηση μιας κοινότητας, αλλά τώρα ακόμη κι αυτή η ψευδαίσθηση έχει χάσει τη λάμψη της. Καμία σειρά με γέλιο-κονσέρβα δεν έχει κερδίσει το βραβείο Emmy καλύτερης κωμωδίας εδώ και σχεδόν 20 χρόνια.
THE LIFO TEAM
Σάκης Καρπάς: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Οθόνες / Unboxholics: «O κόσμος θα μας πει να συνεχίσουμε ή θα μας στείλει σπίτι μας»

Καθώς το «Μην ανοίγεις την πόρτα», το σκηνοθετικό ντεμπούτο των Unboxholics, ετοιμάζεται να βγει στις αίθουσες, ο Σάκης Καρπάς μας μιλά για το δάσος και άλλα πράγματα που τους τρομάζουν, για αγαπημένες ταινίες και games τρόμου, αλλά και για την άδικη δαιμονοποίηση των gamers.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των 90s;

Pulp Fiction / Γιατί επιστρέφουμε συνεχώς στο σινεμά των '90s;

Είναι η δεκαετία του '90 η καλύτερη όλων στο σινεμά; Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συζητά με την κριτικό και αρθρογράφο της LiFO Ειρήνη Γιαννάκη για τη δεκαετία που ξεκίνησε με το «Pretty Woman», το «Goodfellas», το «Χορεύοντας με τους λύκους» και το «Μόνος στο σπίτι» και έκλεισε με τα «Μάτια ερμητικά κλειστά», την «Έκτη αίσθηση», το «Matrix» και το «Fight Club».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Ghostwatch»: H ταινία τρόμου που προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό

Οθόνες / «Ghostwatch»: Γιατί αυτή η ταινία τρόμου προκάλεσε πανικό στο βρετανικό κοινό το 1992;

H κυκλοφορία του «Late Night with the Devil» στους κινηματογράφους ξαναφέρνει στην επικαιρότητα μια πρωτοποριακή και πέρα για πέρα ανατριχιαστική δημιουργία του BBC, που προκάλεσε πανικό και ακραίες αντιδράσεις στη Βρετανία το 1992, οδηγώντας έναν νεαρό τηλεθεατή στην αυτοκτονία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Οθόνες / Πάτρικ Τατόπουλος: Ο designer που σχεδίασε το Μπάτμομπιλ, τον Γκοτζίλα και έναν δονητή για το «Seven»

Ο διάσημος Ελληνογάλλος σκηνογράφος του Χόλιγουντ μιλά στη LiFO για την τέχνη του, για το «Independence Day», το «Dark City», το «Poor Things» και την «Barbie», και για τότε που ο Φίντσερ του ζήτησε να του σχεδιάσει έναν δονητή.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Back to Black»: Aξίζει η κινηματογραφική βιογραφία της Έιμι Γουάινχαουζ

The Review / «Back to Black»: Είναι η ταινία για την Έιμι Γουάινχαουζ αντάξια του μύθου της;

Ο Γιάννης Βασιλείου και ο Άκης Καπράνος είδαν την ταινία της Σαμ Τέιλορ-Τζόνσον μέχρι τέλους, επιβίωσαν και βρέθηκαν στο στούντιο της LiFO για να συζητήσουν για την εμπειρία τους και για τα στοιχεία που κάνουν καλή μια κινηματογραφική μουσική βιογραφία.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ!»

Οθόνες / Kirsten Dunst: «Το σενάριο του Ευθύμη Φιλίππου για το “Kinds of Kindness” είναι ό,τι πιο weird έχω διαβάσει ποτέ»

Με αφορμή τον πολυσυζητημένο «Εμφύλιο Πόλεμο» του Άλεξ Γκάρλαντ, η Αμερικανίδα ηθοποιός συζητά με τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για τους ρόλους που την απελευθερώνουν, για την ανάγκη να υπάρχουν γυναίκες ηγέτιδες στην πολιτική, για τα πιο ιδιαίτερα σενάρια που έχουν πέσει στα χέρια της, όπως αυτό της τελευταίας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Αστυγραφία πάει σινεμά

Οθόνες / Αστυγραφίες στην οθόνη: 24 ταινίες με πρωταγωνιστή την πόλη προβάλλονται στο αφιέρωμα της Ταινιοθήκης

Το πρόγραμμα που έχει καταρτιστεί σε συνεργασία με την Πινακοθήκη περιλαμβάνει 24 ταινίες, μεγάλου και μικρού μήκους, μυθοπλασίας αλλά και ντοκιμαντέρ, ελληνικές και ξένες, όπου πρωταγωνιστεί η πόλη αλλά και αναγνωρίσιμοι τύποι της ανθρωπογεωγραφίας και της κοινωνικής διαστρωμάτωσης.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Οθόνες / Κύρος Παπαβασιλείου: «Η ζωή είναι το μόνο μας καταφύγιο»

Ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κάμπια Νύμφη Πεταλούδα» μίλησε στη LIFO για τον γραμμικό χρόνο, για την ανάγκη να δώσουμε φωνή στα ανείπωτα και για όσα κρύβονται πίσω από αυτόν τον ιδιαίτερο τίτλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

σχόλια

2 σχόλια
Αχ, φεύγουν ένας-ένας...και μαζί τους φεύγουν κομμάτια της παιδικής μας ηλικίας...Μάλλον δεν έχω συνειδητοποιήσει πόσο έχω μεγαλώσει κι εγώ πια...Πάντως, έζησε μέχρι τα βαθιά γεράματα και με τόσο γεμάτη ζωή, και μέχρι τα ύστερά του ήταν ακμαίος, κάτι που εύχομαι για όλους μας.