Τί απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα;

Τί απέγινε το προσωπικό σε αεροδρόμια και αεροπλάνα; Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

«Το πράγμα είναι οφθαλμοφανές, αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια δεν μπορούν πλέον να κρύβονται πίσω από το δάχτυλό τους. Τα ταξίδια για διακοπές με το αεροπλάνο θα εξελίσσονται σε γερή δοκιμασία για τα νεύρα, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους παρόχους υπηρεσιών» σχολιάζει η Deutsche Welle για το εξαφανισμένο προσωπικό των αεροδρομίων.  

«Ο κλάδος φαίνεται ότι έχει αποτύχει στο ξεκίνημα την πρώτης μετά το 2019 θερινής σεζόν χωρίς πανδημία. Και ο λόγος είναι απλός, υπάρχει έλλειψη προσωπικού, από τον έλεγχο των επιβατών και τη διαχείριση επιβατών έως τους αεροσυνοδούς. Παντού λείπουν άνθρωποι, γιατί κατά τη διάρκεια της πανδημίας αναζήτησαν απασχόληση αλλού.»

Σε ολόκληρη την αλυσίδα της διαδικασίας στα αεροδρόμια λείπουν πάροχοι που ασχολούνται με τους επιβάτες. Σε ότι αφορά στο προσωπικό εδάφους λείπει το 20% σε σχέση με αυτό που απασχολούνταν προ κορωνοϊού. «Κι αυτό στις ώρες αιχμής μπορεί να οδηγήσει σε μακριές ουρές ειδικά στο check-in, κατά τη φόρτωση των βαλιτσών και τον έλεγχο ασφάλειας εναέριας κυκλοφορίας» λέει ο Ραλφ Μπάιζελ, γενικός διευθυντής της Ένωσης Αεροδρομίων ADV. Τα συμβούλια εργαζόμενων στα αεροδρόμια υπολογίζουν μάλιστα ότι σε παγγερμανικό επίπεδο λείπουν 5.500 άτομα. 

Λιγότερες θέσεις στα αεροσκάφη

Στη Βρετανία η κυβέρνηση και ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών ρίχνει ο ένας το ανάθεμα στον άλλον για το ταξιδιωτικό χάος που έχει ήδη οδηγήσει σε εκατοντάδες ακυρώσεις πτήσεων και υπερπλήρεις επιβατικούς τερματικούς σταθμούς. Και σε αυτήν τη χώρα υπάρχει έλλειψη εκπαιδευμένου προσωπικού, που τα τελευταία δύο χρόνια έχει γυρίσει τα νώτα στον συγκεκριμένο κλάδο.  «Αυτήν την περίοδο είναι σχεδόν αδύνατο να βρεθεί προσωπικό» παραδέχεται εκπρόσωπος του συνδικάτου GMB στο BBC.

«Στη Γερμανία πολλοί υπάλληλοι έχουν αλλάξει θέση και πήγαν στο τμήμα logistics» λέει ο Τόμας Ρίχτερ από την Ένωση Παροχής Υπηρεσιών Εδάφους ABL. Λόγω έλλειψης αεροσυνοδών η αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους EasyJet αναγκάστηκε να κάνει ένα δραστικό βήμα. Στο βρετανικό στόλο της θα αφαιρέσει αυτό το καλοκαίρι από όλα τα αεροσκάφη της Airbus A319 την πίσω σειρά καθισμάτων. Έξι λιγότερες θέσεις σημαίνει ότι η αεροπορική εταιρείας σύμφωνα με τους ισχύοντες κώδικες ασφαλείας μπορεί να χρησιμοποιεί τρεις αντί για τέσσερεις αεροσυνοδούς καμπίνας για τους υπόλοιπους 150 επιβάτες.

Λόγω της αυξημένης κίνησης στον τομέα του τουρισμού παρατηρείται συνωστισμός στους γερμανικούς τερματικούς σταθμούς. Στο Ντίσελντορφ, το Βερολίνο και τη Φρανκφούρτη παρατηρούνται ήδη μεγάλες ουρές. Ιδιαίτερα στο Ντίσελντορφ το κύριο πρόβλημα είναι οι έλεγχοι επιβατών, τους οποίους έχει αναλάβει για λογαριασμό της ομοσπονδιακής αστυνομίας ένας ιδιωτικός πάροχος. Το συνδικάτο Verdi αναμένει ότι τα προβλήματα θα συνεχιστούν ολόκληρο το καλοκαίρι, γιατί η ένταση και η πίεση στη δουλειά επιδρά σωματικά και ψυχικά στους εργαζόμενους. «Υπάρχει ήδη ένα ποσοστό ασθένειας άνω του 20%» λέει ο ειδικός του Verdi Εζάι Ταρίμ.

Η Φρανκφούρτη, όπως ο μόνιμος ανταγωνιστής της, το Άμστερνταμ, ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει το σχέδιο πτήσεων διαγράφοντας κάποιους προορισμούς. Όλα αυτά σε στενή συνεργασία με τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες κάθε άλλο παρά ευτυχείς είναι και ζητούν αποζημιώσεις. Η ολλανδική KLM μάλιστα διέκοψε την πώληση εισιτηρίων για να πάρει ανάσα στη διαδικασία αλλαγών στις υπάρχουσες κρατήσεις.      

Υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας

Παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία και τον πληθωρισμό-ρεκόρ, οι άνθρωποι έχουν τεράστια ανάγκη να καλύψουν τα χαμένα ταξίδια μετά από δύο χρόνια, ειδικά για ιδιωτικούς σκοπούς. Σύμφωνα με το Eurocontrol την προπερασμένη εβδομάδα (23 με 29 Μαΐου) έγιναν περισσότερες από 28.100 πτήσεις την ημέρα στην Ευρώπη, που αντιστοιχεί σχεδόν με το 86% του επιπέδου πριν την κορωνοκρίση.

Το καλοκαίρι, για παράδειγμα ο όμιλος Lufthansa σκοπεύει να εξασφαλίσει πτήσεις στο 95% του επιπέδου πριν την πανδημία, ενώ η θυγατρική της Eurowings προσφέρει μάλιστα περισσότερες θέσεις από ότι το 2019. Στην εικόνα βέβαια δεν ταιριάζει ότι ο γαλλικός έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας λόγω της εισαγωγής ενός νέου συστήματος μέχρι τα τέλη Ιουλίου έχει μειώσει τη χωρητικότητά του και οι πτήσεις  θα πρέπει να γίνονται μέσω του γερμανικού εναέριου χώρου. Η εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου της Φρανκφούρτης Fraport περιέκοψε περίπου 4.000 θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια της πανδημίας και έχασε απροσδόκητα προσωπικό εδάφους που βρήκε καλύτερες θέσεις εργασίας αλλού. Η εύρεση 1000 νέων ανθρώπων σε μια άδεια αγορά εργασίας στην περιοχή των ποταμών Ρήνου και Μάιν, αποτελεί μια δύσκολη εξίσωση. «Πάνω από 100 νέες προσλήψεις το μήνα είναι δύσκολο να γίνουν» λέει ο Στέφαν Σούλτε, επικεφαλής της Fraport.  

Ένα από τα εμπόδια είναι οι υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας για άτομα που εργάζονται με ελάχιστα χρήματα κάτω από τις πιο αντίξοες καιρικές συνθήκες φορτώνοντας αποσκευές και παραδίδοντας φαγητό στα αεροσκάφη. Ο έλεγχος του μητρώου τους στις υπηρεσίες αεροπορικής ασφάλειας του κρατιδίου της Έσης μπορεί να διαρκέσει έως και έξι εβδομάδες.

Και όποιος τα τελευταία 5 χρόνια έχει ζήσει στο εξωτερικό πάνω από έξι μήνες πρέπει να προσκομίσει είτε ένα ευρωπαϊκό πιστοποιητικό ποινικού μητρώου, είτε το λεγόμενο πιστοποιητικό απαλλαγής από ποινική δίωξη από τη σχετική χώρα, κάτι που είναι ελάχιστα εφικτό για πολλούς μετανάστες. Η κρίση είναι εδώ και καιρό ένα παγκόσμιο φαινόμενο, γι' αυτό και το θέμα έχει αναλάβει η ΙΑΤΑ, η ένωση αεροπορικών εταιρειών. Αυτό που προτείνει είναι ένα παγκόσμιο τυποποιημένο πρόγραμμα εκπαίδευσης, ώστε το προσωπικό εδάφους και οι πιλότοι να μπορούν να δουλέψουν οπουδήποτε στον κόσμο. Επιπλέον οι προσλήψεις θα πρέπει να βελτιωθούν και να εξορθολογιστούν οι έλεγχοι ασφαλείας.         

Πηγή Deutsche Welle

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κίνα & τεχνητή νοημοσύνη: Η μυστική επιχείρηση «GoLaxy» για παγκόσμιο έλεγχο της κοινής γνώμης

Διεθνή / Ο νέος κυβερνοστρατός του Πεκίνου: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη γίνεται όπλο παγκόσμιας προπαγάνδας

Έγγραφα αποκαλύπτουν ότι η κινεζική εταιρεία GoLaxy, με δεσμούς με το Πεκίνο, χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να παρακολουθεί και να επηρεάζει την κοινή γνώμη σε Ταϊβάν, Χονγκ Κονγκ και πέρα
LIFO NEWSROOM
Η Τουρκία αρνείται να στηρίξει το σχέδιο της ΕΕ για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο – Κίνδυνος παραβίασης των κυρώσεων

Διεθνή / Η Τουρκία αρνείται να στηρίξει το σχέδιο της ΕΕ για απεξάρτηση από το ρωσικό αέριο – Κίνδυνος παραβίασης των κυρώσεων

Η Τουρκία αρνείται να συνεργαστεί με την ΕΕ για τον έλεγχο των ρωσικών ενεργειακών εισαγωγών, απειλώντας το σχέδιο της Ευρώπης να τερματίσει την εξάρτησή της από το ρωσικό αέριο έως το 2027
LIFO NEWSROOM
Παγκόσμιος συναγερμός: Οι νέοι δασμοί Τραμπ έως 41% προκαλούν αντιδράσεις σε πάνω από 60 χώρες

Διεθνή / Παγκόσμιος συναγερμός: Οι νέοι δασμοί Τραμπ έως 41% προκαλούν αντιδράσεις σε πάνω από 60 χώρες

Πάνω από 60 χώρες αντιδρούν στους νέους δασμούς Τραμπ, που φτάνουν το 41% - Οι αυξήσεις πυροδοτούν φόβους για απώλειες θέσεων εργασίας και ένταση στις παγκόσμιες εμπορικές σχέσεις
LIFO NEWSROOM
Τραμπ: Σχέδιο για τεράστια κέντρα κράτησης μεταναστών σε στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ

Διεθνή / Τραμπ: Σχέδιο για τεράστια κέντρα κράτησης μεταναστών σε στρατιωτικές βάσεις των ΗΠΑ

Η κυβέρνηση Τραμπ ετοιμάζει το μεγαλύτερο δίκτυο κέντρων κράτησης μεταναστών στην ιστορία των ΗΠΑ, με στρατιωτικές βάσεις όπως το Fort Bliss να μετατρέπονται σε εγκαταστάσεις για χιλιάδες κρατουμένους, προκαλώντας έντονες αντιδράσεις.
LIFO NEWSROOM
«Προσαρμοστικός οπορτουνιστής»: Η διπλωματία της Τουρκίας με τη Ρωσία από τον Εύξεινο Πόντο ως την Αρκτική

Ανάλυση / «Προσαρμοστικός οπορτουνιστής»: Η διπλωματία της Τουρκίας με τη Ρωσία από τον Εύξεινο Πόντο ως την Αρκτική

Πώς Τουρκία και Ρωσία ισορροπούν ανάμεσα σε συνεργασία και ανταγωνισμό, επεκτείνοντας την επιρροή τους από τη Μαύρη Θάλασσα μέχρι την Αρκτική
ΠΕΤΡΟΣ ΚΡΑΝΙΑΣ
H Γρενάδα ζητά συγγνώμη και αποζημιώσεις από τον Βασιλιά Κάρολο για κέρδη της μοναρχίας από τη δουλεία

Διεθνή / H Γρενάδα ζητά αποζημιώσεις από τον Βασιλιά Κάρολο για κέρδη της μοναρχίας από τη δουλεία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι ο βασιλιάς Γεώργιος Δ΄ κέρδισε προσωπικά από την εργασία σκλάβων σε φυτείες της Γρενάδας. Η χώρα ζητά από τον Βασιλιά Κάρολο συγγνώμη και αποζημιώσεις για το παρελθόν της βρετανικής μοναρχίας στη δουλεία
ΦΩΤ.: GETTY
Απίστευτη απόδραση: Βορειοκορεάτης κολύμπησε 10 ώρες για να φτάσει στη Νότια Κορέα

Διεθνή / Απίστευτη απόδραση: Βορειοκορεάτης κολύμπησε 10 ώρες για να φτάσει στη Νότια Κορέα

Βορειοκορεάτης άνδρας διέφυγε από το καθεστώς του Κιμ Γιονγκ Ουν, κολυμπώντας 10 ώρες κατά μήκος της ακτής και αποφεύγοντας ένοπλους φρουρούς με εντολή να σκοτώσουν κάθε φυγά
ΦΩΤ.: GETTY
Πώς η συναυλία των Oasis το 2009 προκάλεσε τη πιο ισχυρή σεισμική δόνηση στο Εδιμβούργο

Διεθνή / Πώς η συναυλία των Oasis το 2009 προκάλεσε την πιο ισχυρή σεισμική δόνηση στο Εδιμβούργο

Η συναυλία των Oasis τον Ιούνιο του 2009 ξεπέρασε σε ένταση ακόμα και εκείνη των Red Hot Chili Peppers τον Ιούνιο του 2004, των Kings of Leon τον Ιούνιο του 2011, αλλά και της Taylor Swift τον Ιούνιο του 2024
LIFO NEWSROOM
Ιστορική σύνοδος ειρήνης στον Λευκό Οίκο: Τραμπ, Αρμενία και Αζερμπαϊτζάν υπογράφουν συμφωνία μετά από δεκαετίες συγκρούσεων

Διεθνή / Ιστορική σύνοδος ειρήνης στον Λευκό Οίκο: Τραμπ, Αρμενία και Αζερμπαϊτζάν υπογράφουν συμφωνία μετά από δεκαετίες συγκρούσεων

Ο Ντόναλντ Τραμπ φιλοξενεί στον Λευκό Οίκο τον πρωθυπουργό της Αρμενίας και τον πρόεδρο του Αζερμπαϊτζάν για την «Ιστορική Σύνοδο Ειρήνης», με στόχο τον τερματισμό δεκαετιών πολέμου και την υπογραφή συμφωνίας που ανοίγει νέους διαδρόμους στην περιοχή του Νότιου Καυκάσου
LIFO NEWSROOM