Ποιος θα πληρώσει το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ;

Ποιος θα πληρώσει το «μποτιλιάρισμα» στη Διώρυγα του Σουέζ; Facebook Twitter
EPA
0

Ένας δικαστικός κυκεώνας για το ποιος θα πληρώσει την αποκόλληση του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given από τη Διώρυγα του Σουέζ, αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.

Η προσάραξη του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given προκάλεσε τεράστια προβλήματα και ένα μποτιλιάρισμα τουλάχιστον 400 πλοίων, τα οποία περίμεναν για να διασχίσουν αυτή την σημαντική οδό για το θαλάσσιο εμπόριο που συνδέει την Ερυθρά Θάλασσα με τη Μεσόγειο. Το μήκους 400 μέτρων πλοίο μεταφοράς κοντέινερ είναι πλέον αγκυροβολημένο στη λίμνη πλάι στη διώρυγα και οι πραγματογνώμονες έχουν ήδη επιβιβαστεί για να διερευνήσουν την υπόθεση.

Όπως δηλώνουν νομικοί κύκλοι, το Ever Given αναμένεται να αποτελέσει αντικείμενο πολύχρονης δικαστικής διαμάχης με την συμμετοχή εταιριών εμπορικής ναυτιλίας και ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και του αιγυπτιακού κράτους και της αρχής λειτουργίας της Διώρυγας.

Εκτιμάται μάλιστα ότι η υπόθεση που αφορά στο πλοίο Evergreen ίσως αλλάξει τα δεδομένα στον ναυτιλιακό κλάδο και το πώς ασφαλίζονται και αποζημιώνονται τα πλοία και τα φορτία τους.

Σημειώνεται ότι αρχικά η προσάραξη αποδόθηκε στους ισχυρούς ανέμους, όμως αργότερα αναφέρθηκε και μηχανικό πρόβλημα, με τον επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας να κάνει λόγο για «τεχνικά ή ανθρώπινα σφάλματα». Πίσω από τις αντικρουόμενες αναφορές στα αίτια της προσάραξης του πλοίου, ίσως βρίσκονται οι διαφορετικές κατευθύνσεις στην απόδοση ευθύνης για το περιστατικό, όπως επισημαίνει ο καθηγητής Σαλ Μεργκολιάνο του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στις ΗΠΑ.

Ο ίδιος εξηγεί ότι τυχόν απόδοση του περιστατικού σε μηχανική βλάβη ή ανθρώπινο λάθος σημαίνει ότι υπεύθυνη θεωρείται η πλοιοκτήτρια εταιρεία του Evergreen. Εάν όμως η εταιρεία αποδείξει ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε ατύχημα, περιλαμβανομένων και των καιρικών συνθηκών, τότε απαλλάσσεται της ευθύνης, μερικώς ή ολικώς. 

Πριν λίγες μέρες, πάντως, ο  ο ναύαρχος Μοχάμπ Μαμές, βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, δήλωσε ότι θα διεκδικήσει αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του γιγαντιαίου πλοίου εμπορευματοκιβωτίων Ever Given.

«Θα απαιτήσουμε αποζημιώσεις από την πλοιοκτήτρια εταιρεία για όλες τις συνέπειες από την ακινητοποίηση του πλοίου, για την χρήση όλων των ρυμουλκών, θα απαιτήσουμε το πλήρες κόστος», τόνισε ο βοηθός του Αιγύπτιου προέδρου σε θέματα ανάπτυξης λιμένων και της Διώρυγας του Σουέζ. Παράλληλα επέρριψε την ευθύνη του περιστατικού στον καπετάνιο του πλοίου. «Αυτό που συνέβη ήταν ευθύνη του καπετάνιου, το κανάλι μας είναι ασφαλές», σημείωσε.

Ο Αιγύπτιος ναύαρχος τόνισε πως η Αίγυπτος δεν πρόκειται να κάνει κατασκευαστικές αλλαγές στην Διώρυγα. «…το κανάλι είναι απολύτως ασφαλές, όλα τα πλοία το διασχίζουν χωρίς προβλήματα, αν κάτι συμβεί, είναι πολύ σπάνιο», συμπλήρωσε.

Με πληροφορίες από Guardian

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορική εκεχειρία στη Γάζα: Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ η συμφωνία - Η Χαμάς ανακοίνωσε «τέλος του πολέμου»

Διεθνή / Ιστορική εκεχειρία στη Γάζα: Εγκρίθηκε από το υπουργικό συμβούλιο του Ισραήλ η συμφωνία - Η Χαμάς ανακοίνωσε «τέλος του πολέμου»

Η νέα συμφωνία εκεχειρίας ανάμεσα σε Ισραήλ και Χαμάς δίνει ελπίδα για το τέλος του διετούς πολέμου που στάθηκε αφορμή για την καταστροφή της Γάζας - Τι προβλέπει η συμφωνία
LIFO NEWSROOM
Σεισμός 7,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Διεθνή / Σεισμός 7,2 Ρίχτερ στις Φιλιππίνες - Προειδοποίηση για τσουνάμι

Η σεισμολογική υπηρεσία των Φιλιππίνων συμβουλεύει τους κατοίκους των παράκτιων πόλεων στα κεντρικά και νότια της χώρας να εκκενώσουν αμέσως τις περιοχές τους και να μεταβούν σε υψηλότερα σημεία
LIFO NEWSROOM
Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

LiFO politics / Γιατί χωρίς τον ΟΗΕ ο κόσμος θα ήταν πιο επικίνδυνος

Ο καθηγητής Ευρωπαϊκής και Συγκριτικής Πολιτικής στο Πάντειο Πανεπιστήμιο, Κωνσταντίνος Λάβδας, μιλά στη Βασιλική Σιούτη για τον ρόλο του ΟΗΕ, την κατάσταση στη Γάζα, και εξηγεί γιατί το Ισραήλ χάνει τη δημόσια στήριξη.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
«Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποίεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

Διεθνή / «Είμαστε παρόντες αλλά απόντες»: Η Κέιτ Μίντλετον προειδοποιεί για την επίδραση των κινητών στην οικογένεια

«Ενώ οι ψηφιακές συσκευές υπόσχονται να μας κρατούν συνδεδεμένους, στην πραγματικότητα συχνά κάνουν το αντίθετο», έγραψε η Πριγκίπισσα της Ουαλίας σε άρθρο που συνέγραψε με καθηγητή του Χάρβαρντ
LIFO NEWSROOM
Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Διεθνή / Μετά τον πόλεμο, οι νάρκες εμποδίζουν την ανοικοδόμηση στη Συρία

Η επιστροφή εκτοπισμένων στη Συρία φέρνει νέες τραγωδίες: εγκαταλελειμμένα εκρηκτικά σκοτώνουν παιδιά και ενήλικες στο Mrei’iyeh, καθιστώντας την εκκαθάριση νάρκων άμεση προτεραιότητα για την ανοικοδόμηση
LIFO NEWSROOM