Οι Γερμανοί γονείς ξοδεύουν δισεκατομμύρια για τα μωρά τους

Οι Γερμανοί γονείς ξοδεύουν δισεκατομμύρια για τα μωρά τους Facebook Twitter
EPA
0

Βαθιά στην τσέπη βάζουν το χέρι οι γονείς όταν πρόκειται για νεογέννητα ή μικρά παιδιά, σύμφωνα με γερμανική έρευνα. Μόνο στη Γερμανία ο τζίρος ξεπερνά τα 7 δισεκατομμύρια κάθε χρόνο με τους γονείς να θεωρούν ότι τα ακριβότερα προϊόντα είναι και καλύτερα.


Κερδισμένες από αυτό τον «χορό δισεκατομμυρίων» βγαίνουν όσες εταιρείες προσφέρουν όσα χρειάζεται (και δεν χρειάζεται) ένα βρέφος ή ένα παιδί.

Οι γονείς προτιμούν πανάκριβες μάρκες γιατί θεωρούν ότι «σχετίζεται με την ασφάλεια και την καλή διάθεση» των παιδιών, εξηγεί η ερευνήτρια αγοράς Μπίργκιτ Λανγκενμπάρτελς.

Για τον εξοπλισμό μωρών ή παιδιών μικρής ηλικίας Γερμανοί γονείς δαπάνησαν πέρυσι περίπου 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ, (πχ. για καθισματάκια αυτοκινήτου, παιδικά κοροτσάκια ή παιχνίδια). Σε σχέση με το 2016 οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά 2,5%.

Σύμφωνα με τον εμπορικό Σύνδεσμο Παιδικών Παιχνιδιών BVS αυτό αντιστοιχεί σε μια δαπάνη 1.100 ευρώ ανά παιδί μέχρι τριών ετών.

«Σε περίπτωση που εργάζονται και οι δύο γονείς τότε τα διαθέσιμα χρήματα είναι πολύ περισσότερα», λέει ο αντιπρόεδρος του εμπορικού συνδέσμου Στέφεν Κάντ δύο εβδομάδες πριν ξεκινήσει στην Κολωνία στις 20 Σεπτεμβρίου η διεθνής έκθεση «Παιδί και Νεολαία» στην οποία συμμετέχουν 1.250 εκθέτες από 53 χώρες.

«Τα παιδιά είναι η βιτρίνα των γονιών τους»

 

Ο συνολικός τζίρος ανέρχεται στα 7,3 δισεκατομμύρια αν συνυπολογίσουμε τα έξοδα για νέους μέχρι 14 ετών, δηλώνει ο Μίχαελ Νόιμαν από τον Ομοσπονδιακό Σύνδεσμο Κατασκευαστών Παιδικού εξοπλισμού (BDHK).

«Οι γονείς αγοράζουν ακριβά για λόγους ασφαλείας». Γιατί όμως ξοδεύουν τόσα χρήματα;

Η κα Λανγκενμπάρτελς εξηγεί ότι «τα παιδιά είναι περισσότερο από ποτέ η βιτρίνα των γονιών τους». Πολλές φορές μάλιστα οι γονείς βρίσκονται υπό πίεση θέλοντας να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους τα καλύτερα και τα ακριβότερα προϊόντα.

Και δεν είναι μόνο οι εύποροι που δαπανούν υπέρογκα ποσά, αλλά και οι γονείς της μεσαίας τάξης. Όπως λέει η ειδικός, τα παιδιά της μεσαίας τάξης διαθέτουν σήμερα «παραδεισένιο εξοπλισμό», γιατί πολλοί γονείς δείχνουν έτσι και προς τα έξω ότι ενδιαφέρονται και φροντίζουν τα παιδιά τους.

Γεγονός πάντως είναι ότι η ναυαρχίδα του εξοπλισμού ήταν και παραμένει το παιδικό καροτσάκι.

Η αναζήτηση του ιδανικού καροτσιού διαρκεί, συχνά, μεγάλο χρονικό διάστημα, μιας και «εκπροσωπεί» το ζευγάρι προς τα έξω και αποτελεί ακόμα και σύμβολο status, πιστεύει η γερμανίδα ειδική. Κάτι παρόμοιο ισχύει και για τα μωρουδιακά ρούχα.

Σύμφωνα με τον Φίλιπ Σουλτς, πατέρα δύο παιδιών, «ότι έρχεται σε επαφή με το δέρμα του παιδιού πρέπει να είναι από οργανικό, βιολογικό βαμβάκι». Το ίδιο ισχύει βέβαια και για τα παιχνίδια, τα οποία οφείλουν να είναι πάντα τα ακριβότερα.

Και ποιος θα τα αγοράσει όλα αυτά; Πολλοί γονείς προστρέχουν πάντως σε θείους, θείες, νονούς και λοιπούς συγγενείς για να αναλάβουν την αγορά των πολυπόθητων προϊόντων.

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Η σκιά του πολέμου επιστρέφει στην Ευρώπη»: Η Βρετανία προετοιμάζει την κοινωνία για ενδεχόμενο πόλεμο

Διεθνή / «Η σκιά του πολέμου επιστρέφει στην Ευρώπη»: Η Βρετανία προετοιμάζει την κοινωνία για ενδεχόμενο πόλεμο

«Εξετάζουμε τι σημαίνει μια σύγκρουση για ολόκληρη την κοινωνία και ποιος είναι ο ρόλος του καθενός» δήλωσε ο Βρετανός υφυπουργός Άμυνας αρμόδιος για τις ένοπλες δυνάμεις
THE LIFO TEAM
Ουκρανία ΗΠΑ ΕΕ

Διεθνή / Ουκρανία: Το σχέδιο των ΗΠΑ προβλέπει ένταξη στην ΕΕ το 2027 - Οι Ευρωπαίοι αντιδρούν

Η ένταξη από την 1η Ιανουαρίου 2027 «προβλέπεται, αλλά παραμένει αντικείμενο διαπραγμάτευσης», με την Ουάσινγκτον να τάσσεται υπέρ της επίσπευσης, όπως αναφέρει πηγή με γνώση των συνομιλιών
THE LIFO TEAM
Βασιλιάς Κάρολος: Ηχογράφησε μήνυμα όπου μιλά πρώτη φορά για τον καρκίνο

Διεθνή / Βασιλιάς Κάρολος: Ηχογράφησε μήνυμα όπου μιλά πρώτη φορά για τον καρκίνο

Αυτό θα αποτελέσει μια σπάνια ενημέρωση για την κατάσταση της υγείας του Βρετανού μονάρχη, ο οποίος υποβάλλεται σε θεραπεία από τότε που αποκάλυψε τη διάγνωσή του τον Φεβρουάριο του 2024
THE LIFO TEAM