Μαλαισία: Αμοιβή σε όποιον εντοπίσει το χαμένο αεροσκάφος της πτήσης MH370

Μαλαισία: Αμοιβή σε όποιον εντοπίσει το χαμένο αεροσκάφος της πτήσης MH370 Facebook Twitter
EPA/FAZRY ISMAIL
0

Δύο ημέρες μετά την διακοπή των άκαρπων ερευνών, οι οποίες διήρκεσαν τρία χρόνια, για τον εντοπισμό του αγνοούμενου αεροσκάφους της Malaysia Airlines, που εκτελούσε την πτήση MH370, η Μαλαισία ανακοίνωσε σήμερα ότι θα δώσει αμοιβή σε όποια ιδιωτική εταιρία εντοπίσει την άτρακτο του αεροπλάνου.

Η Αυστραλία, η Μαλαισία και η Κίνα έβαλαν τέλος την Τρίτη, στις έρευνες για το αεροσκάφος, αφήνοντας αναπάντητο ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην παγκόσμια αεροπορία. Το Μπόινγκ 777 εξαφανίστηκε τον Μάρτιο του 2014, εν πτήσει προς το Πεκίνο από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας Κουάλα Λουμπούρ, με 239 επιβαίνοντες.


Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών της Μαλαισίας Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι δήλωσε πως η κυβέρνηση είναι ανοικτή σε αξιόπιστες ιδιωτικές εταιρίες που θα κάνουν έρευνες για το αεροπλάνο και πως θα ανταμείψει όποια απ' αυτές βρει την άτρακτό του. «Όλα τα έξοδα πρέπει να καλυφθούν από τους ίδιους. Θα τους ανταμείψουμε μόνο αν οι έρευνές τους έχουν επιτυχία», δήλωσε στο Reuters ο Αμπντούλ Αζίζ Καπράουι.


Ο ίδιος είπε πως το ύψος της αμοιβής δεν έχει αποφασιστεί. Όποια εταιρία προτίθεται να διεξαγάγει έρευνα θα πρέπει να επικοινωνήσει με την κυβέρνηση και στη συνέχεια θα ληφθεί μια απόφαση, όπως είπε.


Η έρευνα σε μια περιοχή 120.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον Ινδικό Ωκεανό κόστισε περίπου 200 εκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (150 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ). Όμως οι τρεις εμπλεκόμενες χώρες δεν είναι πρόθυμες να συνεχίσουν τις έρευνες χωρίς νέα στοιχεία για το πού βρίσκεται το σημείο όπου κατέπεσε το αεροσκάφος.


Η πτήση MH370 έχασε επαφή με τον πύργο ελέγχου ενώ πετούσε πάνω από τον Κόλπο της Ταϊλάνδης τις πρώτες ώρες της 8ης Μαρτίου του 2014. Η ανάλυση του ραντάρ και των επαφών μέσω δορυφόρου, που ακολούθησε, δημιούργησαν την υπόνοια ότι κάποιος που επέβαινε στο αεροσκάφος μπορεί σκόπιμα να έκλεισε τον πομπό του αεροπλάνου προτού εκτρέψει την πορεία του κατά χιλιάδες χιλιόμετρα πάνω από τον Ινδικό Ωκεανό. Μετά τη συντριβή, έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες για το αν στο αεροπλάνο εκδηλώθηκε αεροπειρατεία ή για το αν ήταν υπό τον έλεγχο οποιουδήποτε όταν τελικά εξάντλησε τα καύσιμά του.

Ο τερματισμός των υποθαλάσσιων ερευνών προκάλεσε αμέσως οργισμένες αντιδράσεις από συγγενείς των επιβαινόντων, οι οποίοι είχαν ζητήσει επανειλημμένα τη διεύρυνση των ερευνών. «Γνωρίζουμε πως οι συγγενείς δεν είναι ευτυχείς που αναστείλαμε την έρευνα», δήλωσε ο Αμπντούλ Αζίζ. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε μέχρι να υπάρξουν νέα στοιχεία, αλλά αν υπάρχουν αξιόπιστες εταιρίες που θέλουν να αναλάβουν την έρευνα, τότε γιατί όχι;» είπε.


Τα μοναδικά επιβεβαιωμένα συντρίμμια του αεροσκάφους είναι τρία κομμάτια που ξεβράστηκαν στο νησιωτικό κράτος Μαυρίκιο, στο γαλλικό νησί Ρεϊνιόν και σε ένα νησί ανοικτά της Τανζανίας. Έως και 30 άλλα συντρίμμια, που βρέθηκαν διάσπαρτα σε παραλίες στη Μοζαμβίκη, στην Τανζανία και στη Νότια Αφρική, θεωρείται ότι προέρχονται από το αεροπλάνο.


Την Τετάρτη, η Αυστραλία ανακοίνωσε ότι δεν αποκλείει την πραγματοποίηση στο μέλλον υποθαλάσσιας έρευνας. Η Μαλαισία έχει την τελική ευθύνη για τη διενέργεια της έρευνας δεδομένου ότι η Malaysia Airlines έχει την έδρα της εκεί. Το αεροπλάνο φέρεται να συνετρίβη δυτικά της Αυστραλίας, με αποτέλεσμα να τοποθετείται στη θαλάσσια ζώνη ευθύνης της. Οι περισσότεροι από τους επιβάτες ήταν Κινέζοι.


Ο Αμπντούλ Αζίζ δήλωσε πως το κόστος της έρευνας ανέλαβαν οι τρεις χώρες, ενώ η εταιρία που κατασκεύασε το αεροπλάνο, η Boeing, δεν συνέβαλε καθόλου. «Δεν υπήρξε καμία χρηματοδότηση από την Boeing», είπε.


Η Boeing ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι παρείχε τεχνική εμπειρογνωμοσύνη και βοήθεια, κυρίως σε συμβούλους στις κυβερνητικές ερευνητικές αρχές. «Επιπρόσθετα, υπό τις οδηγίες και την εποπτεία των ερευνητικών αρχών, η Boeing παρέχει πρότυπα μηχανικά μέρη υπολογιστή, ανάλυση δοκιμών και υπηρεσίες εργαστηρίου», ανέφερε η εταιρία.

Διεθνή
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αποκλεισμός από την για 40 χρόνια: Οι απελάσεις είναι η τελευταία κίνηση της Ρωσίας να «καθαρίσει» την Ουκρανία

Διεθνή / Αποκλεισμός για 40 χρόνια: Οι απελάσεις είναι η τελευταία κίνηση της Ρωσίας να «καθαρίσει» την Ουκρανία

Η ιστορία του διευθυντής τοπικού σχολείο , ο οποίος μεταφέρθηκε στη Γεωργία με χειροπέδες μαζί με την οικογένειά του, αφού αρνήθηκε να διδάξει το ρωσικό πρόγραμμα σπουδών
LIFO NEWSROOM
Ήρωας ή Προδότης: Νέο άγαλμα του Τζόρτζ Ουάσινγκτον στην καρδιά του Λονδίνου προκαλεί αντιδράσεις

Διεθνή / «Ήρωας ή Προδότης»: Άγαλμα του Τζόρτζ Ουάσινγκτον στην καρδιά του Λονδίνου προκαλεί αντιδράσεις

Ένα άγαλμα του Τζορτζ Ουάσινγκτον επιστρέφει ανανεωμένο στην Πλατεία Τραφάλγκαρ. Τι σημαίνει η παρουσία του Αμερικανού επαναστάτη ήρωα δίπλα σε Βρετανούς βασιλείς και ναυάρχους;
LIFO NEWSROOM
Νέες κυρώσεις Τρραμπ με σκοπό την υπονόμευση της στρατιωτικής μηχανής του Ιράν

Διεθνή / Νέες κυρώσεις Τραμπ με σκοπό την υπονόμευση της στρατιωτικής μηχανής του Ιράν

Η κυβέρνηση Τραμπ στοχοποιεί κινεζικές επιχειρήσεις, έναν Κινέζο υπήκοο και ένα φορτηγό πλοίο για εμπλοκή σε μεταφορά στρατιωτικής τεχνολογίας προς το Ιράν, εν μέσω της κλιμακούμενης σύρραξης με το Ισραήλ
LIFO NEWSROOM
Ο Πάπας Λέων προειδοποιεί για τους κινδύνους της AI: «Η νεολαία μας πρέπει να ενισχύεται, όχι να εμποδίζεται»

Διεθνή / Ο Πάπας Λέων προειδοποιεί για τους κινδύνους της AI: «Η νεολαία μας πρέπει να ενισχύεται, όχι να εμποδίζεται»

Η στάση του ποντίφικα για την ΑΙ μοιάζει με εκείνη του προκατόχου του, Πάπα Φραγκίσκου, ο οποίος είχε δηλώσει ότι οι κοινωνίες μας διατρέχουν τον κίνδυνο να χάσουν «την αίσθηση του ανθρώπινου»
LIFO NEWSROOM
Επιθέσεις Ισραήλ κατά του Ιράν: Πώς επηρεάζουν την ενεργειακή ανεξαρτησία της Κίνας

Διεθνή / Επιθέσεις Ισραήλ κατά Ιράν: Πώς επηρεάζουν την ενεργειακή ανεξαρτησία της Κίνας

Οι συγκρούσεις Ισραήλ–Ιράν απειλούν τις εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας, θέτοντας σε κίνδυνο την ενεργειακή της ασφάλεια: μια πρόκληση που επιταχύνει την στροφή προς ΑΠΕ και αυτόνομη παραγωγή
LIFO NEWSROOM