Χιλιάδες άνθρωποι προσπάθησαν, αλλά απέτυχαν να ακυρώσουν τον αποκεφαλισμό του Αhmed

Χιλιάδες άνθρωποι προσπάθησαν, αλλά απέτυχαν να ακυρώσουν τον αποκεφαλισμό του Αhmed Facebook Twitter
4

Πριν τέσσερα χρόνια ο νεαρός Ahmed Ouidan από την Υεμένη μπλέχτηκε σε έναν καβγά με τον Σαουδάραβα Saleh Al-Fettaih, τον οποίο στη συνέχεια μαχαίρωσε θανάσιμα. 

Αφού συνελήφθη από την αστυνομία της Σαουδικής Αραβίας, ο Ahmed οδηγήθηκε σε δίκη, που τελικά κατέληξε στην καταδίκη του σε θάνατο δι' αποκεφαλισμού, όπως άλλωστε προβλέπει ο Ισλαμικός νόμος Sharia.

 

Ο νόμος ωστόσο δίνει επίσης το δικαίωμα στην οικογένεια του θύματος αν θέλει να συγχωρήσει το δολοφόνο του γιου τους αν εκείνος τους πληρώσει χρήματα, σε μια πρακτική ευρύτερα γνωστή ως deeah. Το ποσό που θα καταβληθεί συνήθως εξαρτάται από τη φυλή και την κοινωνική κάστα από την οποία προέρχεται το θύμα.

Όταν γνωστοποιήθηκε πως ο Ahmed καταδικάστηκε σε θάνατο, χιλιάδες ήταν οι άνθρωποι που έσπευσαν να τον υποστηρίξουν με αναρτήσεις τους στα social media, ζητώντας στην οικογένεια του δολοφονηθέντος Saleh Al-Fettaih να τον συγχωρήσει και να δεχτεί τα χρήματα που προσέφερε ο πατέρας του Ahmed για το σκοπό.

Με hashtag #عتق_رقبة_احمد_عويضان (Spare the life of Ahmad Ouidan), συμπολίτες του Ahmed, υποστηρίζοντας πως ο θάνατος του Σαουδάραβα ήταν ατύχημα κι όχι προμελετημένος φόνος –σύμφωνα με φίλους του Ahmed- παρακαλούσαν για ώρες την οικογένεια να δείξει έλεος. Κάποιοι μάλιστα πόσταραν και τη φωτογραφία της κόρης του Ahmed και μία του πατέρα του προκειμένου να συγκινήσουν τους γονείς του θύματος.

«Εσείς άνθρωποι της υψηλής ηθικής και των ηθών, λυπηθείτε ένα κορίτσι που δεν θα αντέξει την εκτέλεση του πατέρα της», «Η συγχώρεση είναι ο απόλυτος βαθμός δύναμης. Φύτεψε σήμερα ένα δέντρο και αύριο θα κάθεσαι στη σκιά του» ήταν κάποια από τα μηνύματα των χρηστών που εκλιπαρούσαν για έλεος.

 

Ωστόσο δεν τα κατάφεραν. Η οικογένεια του θύματος αρνήθηκε να δώσει χάρη στον Ahmed, ο οποίος τελικά αποκεφαλίστηκε.

Από τη μεριά του, ο υπουργός Εσωτερικών της χώρας, σχολιάζοντας το περιστατικό δικαιολόγησε την επιβολή της θανατικής ποινής στη «βούληση να διατηρηθεί η ασφάλεια και η δικαιοσύνη και ως προειδοποίηση για όσους μπορεί να προβούν σε ανάλογες ενέργειες μελλοντικά».

4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

3 σχόλια
Στο πνεύμα των προηγούμενων σχολίων σε σχέση με το Ιράν και τις ΗΠΑ, το γεγονός ότι και οι ΗΠΑ έχουν θανατική ποινή με το ίδιο σκεπτικό (αποτρεπτικό) και κανείς από τους δύο δεν λέει να καταλάβει ότι ελάχιστο ρόλο παίζει η τιμωρία όταν τίθεται θέμα ανάγκης ή πάθους. Τεσπά, το γεγονός ότι στη Σ.Αραβία πέρα απο το δικαστήριο, μπορεί και η οικογένεια του θύματος να "σώσει" τον καταδικασμένο, ε, είναι μια κάποια εξέλιξη.. όπως και αυτό:Το ποσό που θα καταβληθεί συνήθως εξαρτάται από τη φυλή και την κοινωνική κάστα από την οποία προέρχεται το θύμα. Πηγή: www.lifo.αν και θα ήταν προτιμότερο να βασίζεται στη κάστα του θύτη.
Επειδή ξέρω περισσότερα για σινεμά παρά από εθνολογία θα πω πως "οι δώδεκα ένορκοι" έχουν απαντήσει και πάνω στη θανατική ποινή και στο καλό ή κακό ένα θεσμό ή κοινωνία την κάνουμε εμείς. (εγώ άλλωστε είμαι αντίθετος με το σκεπτικό ό,τι η πολιτεία δεν μπορεί να φέρετε σαν εγκληματίας) Τώρα αν έχεις διαβάσει ή δει την πολύ καλή μεταφορά του "μακριά από τους ανθρώπους" ή το αιθιοπικό difret-σε χριστιανική χώρα δηλαδή-δεν θα σε παραξένεψε ότι η οικογένεια μπορεί να αγοράσει την ποινή ή να εκδικηθεί να δεν ικανοποιηθεί υλικά.
Όσο δικτάτορας είναι ο Ασαντ είναι και ο Βασιλιάς ή πρίγκιπας των κρατών της χερσονήσου. Αλλά πιστεύω ότι είναι καλύτερα να μην περάσει και από εκεί η ''αραβική άνοιξη '' ή τυφώνας.
Δεν είναι πρόβλημα γιατί σκοτάδι υπάρχει μόνο στο κακό Ιράν. Η Σαουδική Αραβία είναι συνώνυμο της ελευθερίας και της προόδου. Υ.γ. Πολύ μεγάλη ταινία το ''μακριά από τους ανθρώπους ''