H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη

H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη Facebook Twitter
6

Μια περφόρμερ που εξέθεσε αρκετές φορές το γυμνό της σώμα σε γκαλερί τέχνης και μουσεία στο Παρίσι διώκεται για επιδειξιομανία μετά την τελευταία της γυμνή εμφάνιση μπροστά στον πίνακα Μονά Λίζα κατά τη διάρκεια της οποίας φώναζε «Μόνα Λίζα, το αιδοίο μου, τα πνευματικά μου δικαιώματα».


Η Deborah de Robertis άνοιξε τα γυμνά πόδια της μπροστά στο αριστούργημα του Λεονάρντο Ντα Βίντσι την Κυριακή στο μουσείο του Λούβρου, μπροστά σε αρκετές δεκάδες τουρίστες. Τον περασμένο Απρίλιο είχε επίσης κάνει κάτι παρόμοιο ενώ γύριζε ένα ντοκιμαντέρ για το France 2 TV.

Το βίντεο (στο 13ο λεπτό) δείχνει την μάχη των φρουρών που προσπαθούν απεγνωσμένα να την καλύψουν.

«Ο στόχος δεν ήταν να εκθέσω τα γεννητικά όργανα μου» δήλωσε η 33χρονη στο AFP, «αλλά να αντιγράψω μια φημισμένη φωτογραφία της Valie Export» πρόσθεσε.

«Το μήνυμά μου είναι να αμφισβητήσω τη θέση των γυναικών καλλιτεχνών στην ιστορία της τέχνης, γι' αυτό είναι απαραίτητο να κάνω τις παραστάσεις μου στα μουσεία», δήλωσε η Robertis.

H 33χρονη περφόρμερ που ξεγυμνώθηκε μπροστά στη Μόνα Λίζα οδηγείται σε δίκη Facebook Twitter

Η γυναίκα ήταν υπό κράτηση για δύο ημέρες πριν εμφανιστεί ενώπιον δικαστή, ο οποίος διέταξε να δικαστεί στις 18 Οκτωβρίου για κατηγορίες σεξουαλικής έκθεσης και επίθεσης - επειδή δάγκωσε το σακάκι ενός μουσουλμανού φρουρού κατά τη σύλληψή της.

«Η νομική προσέγγιση σε αυτή την υπόθεση είναι σκανδαλώδης», δήλωσε ο δικηγόρος της Robertis Marie Dose. «Δεν είναι επιδειξιομανία  αν δεν υπάρχει καμία επιθυμία να επιτεθεί κανείς σεξουαλικά, κάτι που είναι εντελώς αντίθετο με το έργο της»

Η 33χρονη είχε δικαστεί πάλι τον Φεβρουάριο για άλλο γυμνό περιστατικό, αλλά αθωώθηκε όταν ένας δικαστής διαπίστωσε ότι παρόμοιες ενέργειες που είχαν γίνει σε μουσεία ήταν χαρακτηρισμένες καλλιτεχνικές παραστάσεις.

Διεθνή
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Χαμένος παράδεισος: Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα καλοκαίρια στην Ευρώπη

Περιβάλλον / Οι «χαμένοι παράδεισοι» της Ευρώπης: Πώς η κλιματική αλλαγή αλλάζει τα καλοκαίρια μας

Η έντονη ζέστη, οι υψηλές θερμοκρασίες αλλά και οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της κλιματικής αλλαγής κάνουν τους πιο περιζήτητους προορισμούς της ηπείρου, τόπους προς αποφυγή
LIFO NEWSROOM
Ντόναλντ Τραμπ: Η αναφορά του στη λίστα Έπσταϊν - Ποιους αποκάλεσε «κακούς ανθρώπους»

Διεθνή / Ντόναλντ Τραμπ: Η αναφορά του στη λίστα Έπσταϊν - Ποιους αποκάλεσε «κακούς ανθρώπους»

Ο Αμερικανός πρόεδρος δέχεται επίθεση από υποστηρικτές του λόγω υποψιών ότι η κυβέρνησή του κρύβει λεπτομέρειες για τα εγκλήματα του Έπσταϊν για να προστατεύσει την πλούσια ελίτ — συμπεριλαμβανομένου του ίδιου
LIFO NEWSROOM
«Ένα μελλοντικό παλαιστινιακό κράτος θα σέβεται το διεθνές δίκαιο, τις γυναίκες και τις συμφωνίες»

Διεθνή / «Ένα μελλοντικό παλαιστινιακό κράτος θα σέβεται το διεθνές δίκαιο, τις γυναίκες και τις συμφωνίες»

Η πρώτη Παλαιστίνια ΥΠΕΞ, Βαρσέν Αγκχαμπεκιάν Σαχίν, μίλησε αποκλειστικά στο Euronews και κατήγγειλε αδράνεια της ΕΕ στη Γάζα - Υπόσχεται μεταρρυθμίσεις στην Παλαιστινιακή Αρχή
LIFO NEWSROOM
Συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Συρία μετά από σφοδρές συγκρούσεις με εκατοντάδες νεκρούς στη Σουέιντα

Διεθνή / Συμφωνία κατάπαυσης του πυρός στη Συρία μετά από σφοδρές συγκρούσεις με εκατοντάδες νεκρούς στη Σουέιντα

Η κλιμάκωση στη νότια Συρία –με ταυτόχρονη εμπλοκή του Ισραήλ και πολιτική αστάθεια στην περιοχή της Σουέιντα– επαναφέρει το ζήτημα της εσωτερικής συνοχής στη Συρία
LIFO NEWSROOM
Η Λεπέν απειλεί να ανατρέψει τον Μακρόν λόγω κατάργησης αργιών και περικοπών 44 δισ. ευρώ

Διεθνή / Η Λεπέν απειλεί να ανατρέψει τον Μακρόν λόγω κατάργησης αργιών και περικοπών 44 δισ. ευρώ

«Η κυβέρνηση αυτή επιλέγει να επιτεθεί στους εργαζόμενους και στους συνταξιούχους αντί να κυνηγήσει τη σπατάλη», δήλωσε η Μαρίν Λεπέν, κλιμακώνοντας την πίεση προς τον πρωθυπουργό Φρανσουά Μπαϊρού
LIFO NEWSROOM

σχόλια

5 σχόλια
Τελικά η Μόνα Λίζα της απάντησε;Θα πρέπει να της είπε ''Κοπελιά μη φωνάζεις ετσι για το αιδοίο σου.Το δικό μου να δεις τι αράχνες εχει πιάσει τόσα χρόνια,πάρα τις φροντίδες των συντηρητων.''
Θεωρώ ιερόσυλες τέτοιου τύπου δράσεις ή περφόρμανς.Όχι τόσο για την χυδαιότητα της γύμνιας σε δημόσιο χώρο όπου μπορεί να παρεβρίσκονται ανήλικοι ή άτομα που ενοχλούνται από τέτοιες πράξεις, αλλά γιατί όλοι αυτοί οι νέοι "καλλιτέχνες" είναι τόσο ετερόφωτοι που φαντάζουν ακόμα πιο άσχημοι μπροστά σε καλλιτεχνήματα παγκόσμιας αναγνώρισης και αξίας.
Υπεροχο περφομανς, τελειως αξιοπιστη η καλιτεχνης, μπορει να συγκριθει με τη μεγαλη Αμπραμοβιτς.Η μοντερνα, μετα-μεταμοντερνα, δεν ψαχνει για ομορφα θεματα που κινουνται στο χωρο των, κατ ευφημισμον, "καλων τεχνων", δουλευουν αλλοιως. Τι μας αρεσει ειναι ενα θεμα, τι ειναι τεχνη ειναι αλλο.