Ο Αούντα Μοχάμαντ Χαθαλίν, Παλαιστίνιος ακτιβιστής που είχε συνεργαστεί στο βραβευμένο με Όσκαρ ντοκιμαντέρ No Other Land, σκοτώθηκε από πυρά Ισραηλινού εποίκου στο χωριό Ουμ αλ-Χαΐρ της κατεχόμενης Δυτικής Όχθης, σύμφωνα με παλαιστινιακές αρχές και τοπικούς δημοσιογράφους.
Ο Χαθαλίν ήταν από τις πιο ενεργές φωνές της κοινότητας Μασαφέρ Γιατά, μια περιοχή-σύμβολο του παλαιστινιακού αγώνα, την οποία καταγράφει το No Other Land μέσα από εικόνες βίας, εξώσεων και συγκρούσεων με ακραίους εποίκους και τον ισραηλινό στρατό.
Σύμφωνα με την ισραηλινή αστυνομία, ο ένοπλος έποικος συνελήφθη και μεταφέρθηκε για ανάκριση. Ο ισραηλινός στρατός ανέφερε ότι το περιστατικό συνέβη κοντά στον εβραϊκό οικισμό Καρμέλ, όταν «τρομοκράτες εκτόξευσαν πέτρες» κατά Ισραηλινών πολιτών.
Την είδηση του σοβαρού τραυματισμού του Χαθαλίν γνωστοποίησε πρώτος ο Ισραηλινός δημοσιογράφος και σκηνοθέτης του No Other Land, Γιουβάλ Αμπραχάμ, ο οποίος ανέφερε ότι ο ακτιβιστής είχε δεχτεί σφαίρα στο άνω μέρος του σώματος και νοσηλευόταν σε κρίσιμη κατάσταση. Λίγες ώρες αργότερα, το παλαιστινιακό υπουργείο Υγείας επιβεβαίωσε τον θάνατό του.
Η ένταση στη Δυτική Όχθη έχει ενταθεί ραγδαία μετά τις επιθέσεις της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου 2023. Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, τουλάχιστον 964 Παλαιστίνιοι έχουν σκοτωθεί από τότε, είτε από ισραηλινές δυνάμεις είτε από εποίκους. Σε ελάχιστες περιπτώσεις βίαιων επιθέσεων κατά Παλαιστινίων, οι δράστες διώκονται ποινικά.
Ο Ισραηλινός βουλευτής Οφέρ Κασίφ από το αριστερό Μέρετζ ζήτησε άμεση έρευνα για τη δολοφονία, καταγγέλλοντας την ατιμωρησία των εποίκων:
«Το περιστατικό συνέβη μέρα μεσημέρι, μπροστά στις κάμερες, χωρίς φόβο νομικών συνεπειών – απόδειξη της παράλυσης των αρχών επιβολής του νόμου και της πλήρους αίσθησης ασυλίας που απολαμβάνουν οι βίαιοι έποικοι», έγραψε σε επιστολή του προς τον γενικό εισαγγελέα του Ισραήλ.
Το No Other Land, που βραβεύτηκε στο φεστιβάλ του Βερολίνου και κατέκτησε Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ, έχει αναδείξει διεθνώς την καταστολή που υφίστανται οι Παλαιστίνιοι στις περιοχές υπό στρατιωτική κατοχή. Ο θάνατος του Χαθαλίν εντείνει τον συμβολισμό του έργου, καθώς ένας από τους πρωταγωνιστές του γίνεται ακόμη ένα θύμα σε μια μακρά αλυσίδα βίας.