Η αλυσίδα ρούχων H&M λανσάρει πιλοτικά μια νέα υπηρεσία ενοικίασης ρούχων, στη Σουηδία, σε μία κίνηση και με περιβαλλοντικούς, εκτός από οικονομικούς, στόχους. 

 

Η ιδέα της ενοικίασης ρούχων είναι μία «μόδα» που εξαπλώνεται με ταχύτατους ρυθμούς στις ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια, μειώνοντας σημαντικά το κόστος για όσους θέλουν να αλλάζουν συχνά γκαρνταρόμπα χωρίς να ξοδεύονται υπερβολικά. Από χθες, οι πελάτες της H&M στη Στοκχόλμη μπορούν να νοικιάζουν ρούχα έναντι 33,3 ευρώ την εβδομάδα, στο ανακαινισμένο κατάστημα της εταιρείας στην πλατεία Σεργκελς Τοργκ στο κέντρο της πόλης.

 

Η H&M ακολουθεί τα χνάρια της θυγατρικής εταιρείας της GAP, Banana Republic και της Urban Outfitters που τρέχουν αντίστοιχα πρότζεκτ από την αρχή της χρονιάς, διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο στην αγορά, με τζίρο περίπου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων (στοιχεία 2018). 

 

Δοκιμαστική υπηρεσία ενοικίασης ρούχων από τα H&M στη Σουηδία

 

Τόσο η H&M όσο και τα Zara έχουν αντιληφθεί τους νέους, διαδικτυακούς «παίκτες», όπως η Hurr που νοικιάζει ρούχα μέσω διαδικτύου και η Vinted που αγοράζει και πουλά ρούχα από «δεύτερο χέρι» στη Ευρώπη. Η H&M προσφέρει 50 επιλογές ενδυμάτων προς ενοικίαση και, μόλις τελειώσει η τρίμηνη δοκιμή, θα αξιολογήσει τα δεδομένα για να αποφασίσει αν τελικά θα συνεχίσει την ενοικίαση με ακόμα περισσότερες επιλογές. 

 

Η περιβαλλοντική παράμετρος

 

Η βιομηχανία ενδυμάτων εκτιμάται ότι παράγει περίπου το 10% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων ρύπων που ευθύνονται για το φαινόμενο του θερμοκηπίου καταναλώνοντας περισσότερη ενέργεια από τους κλάδους των μεταφορών και της ναυσιπλοΐας συνδυαστικά, σύμφωνα με στοιχεία των Ηνωμένων Εθνών. Η H&M έχει δεσμευτεί να μειώσει τους ρύπους που οφείλονται στην δική της δραστηριότητα.

 

«Πιστεύουμε πάρα πολύ στην ενοικίαση, αλλά εξακολουθούμε να θέλουμε να τη δοκιμάσουμε, να μάθουμε πολλά πράγματα και να κάνουμε αλλαγές και μικροδιορθώσεις», είπε χθες ο Ντάνιελ Κλάσον, επικεφαλής επιχειρηματικής ανάπτυξης της H&M.

 

Ωστόσο κάποιοι αναλυτές διατηρούν τις επιφυλάξεις τους. Μιλώντας στο Bloomberg, ο αναλυτής της Credit Suisse Σάιμον Ίργουν, δήλωσε πως δεν θεωρεί βιώσιμο το εγχείρημα σε μακροπρόθεσμη βάση: «Πραγματικά θα εκπλαγώ αν λειτουργήσει αυτό το επιχειρηματικό μοντέλο. Δεν μπορώ να καταλάβω πώς βγάζει νόημα αυτό με τέτοιες τιμές δεδομένου του εργατικού κόστους».

 

Με πληροφορίες από Bloomberg