Βάζουν στόχο τη μύτη μας: πώς η όσφρησή μας αξιοποιείται από τα μεγάλα brands

1

Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει την χαρακτηριστική μυρωδιά που «σφραγίζει» τις αλυσίδες καταστημάτων εστίασης και ένδυσης. Σχεδόν απορείτε με την ομοιογένεια στον τρόπο με τον οποίο μυρίζει ο αέρας στο τάδε μπεργκεράδικο ή σε κατάστημα γνωστής αλυσίδας που φημίζεται για τα ντόνατς ή τον καλό καφέ του. 

Μπορεί ακριβώς αυτή η ομοιογένεια στη μυρωδιά να εκλαμβάνεται ως τυχαία από τον καταναλωτή, ωστόσο, δεν είναι. Είναι κομμάτι της στρατηγικής μάρκετινγκ της κάθε εταιρείας που θέλει οι καταναλωτές να συνδυάζουν στο μυαλό τους το brand, τα προϊόντα της εκάστοτε εταιρείας και τη μυρωδιά. 

Σύμφωνα με έρευνες, η όσφρηση στη διαφήμιση είναι μία δευτερεύουσα, ωστόσο πολύ σημαντική αίσθηση πάνω στην οποία μπορούν να ποντάρουν οι διαφημιστές για την αποτελεσματική προώθηση των προϊόντών τους.  Όλοι το ξέρουν αυτό: από τα μεγάλα καταστήματα της Abercrombie & Fitch μέχρι τα διαδραστικά μουσεία, όλοι στηρίζονται στη μοναδική μυρωδιά των χώρων τους που θα τους συνδέσει με το καταναλωτικό τους κοινό. 

Στην περίπτωση των μαγαζιών της Abercrombie στα καταστήματα επικρατεί μια εσάνς που λέγεται "billboard". Κάποιοι καταναλωτές διαμαρτύρονται ότι πρόκειται για μία βαριά μυρωδιά που πνίγει τους πελάτες, άλλοι τη βρίσκουν απόλυτα ταιριαστή με το μοντέλο ζωής που προωθεί το συγκεκριμένο brand. 

Για τους επικεφαλής της εταιρείας ο στόχος είναι η εσάνς να «περνάει» στον καταναλωτή ακριβώς όσα πρεσβεύει το brand: έναν πολύ σύγχρονο, σέξι τρόπο ζωής που "μυρίζει" επιτυχία και καταξίωση, χωρίς καμία επιτήδευση. 

Από την άλλη ακόμη και σε μουσεία αμερικανικής ιστορίας φροντίζουν το Τμήμα του Αμερικανικού Εμφυλίου να μυρίζει πυρίτιδα, ενώ σε μεγάλα καζίνο δεν είναι τυχαίο που ο χώρος των slot machines (τα γνωστά... αμαρτωλά μηχανήματα με τα "φρουτάκια") μυρίζουν σαν τσιχλόφουσκα ή σαν ώριμα φρούτα.

Είναι μια πρακτική που «χτυπά» κατευθείαν στο υποσυνείδητο του καταναλωτή; Φυσικά. Υπάρχει τρόπος να το καταλάβει; Χμ, μόνο όταν επιστρέφει στο σπίτι με τα λαχταριστά στο ντόνατ στο κουτί, απλώς η μυρωδιά τους λίγο έχει ξεθυμάνει. Είναι αρκετή όμως για να του θυμίζει ότι πρέπει να επιστρέψει σ' αυτό το κατάστημα για να τα αγοράσει.

Μέχρι την επόμενη φορά, λοιπόν, απλώς παρατηρήστε -ή για την ακρίβεια, μυρίστε- πώς μυρίζει κάθε χώρος στον οποίο βρίσκεστε για να αγοράσετε κάποιο αγαπημένο σας προϊόν...

Διεθνή
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η ακροδεξιά γράφει το σενάριο: Πώς τα μεγάλα κόμματα της Ευρώπης ακολουθούν τη ρητορική της

Διεθνή / Η ακροδεξιά γράφει το σενάριο: Πώς τα μεγάλα κόμματα της Ευρώπης ακολουθούν τη ρητορική της

Μια νέα γερμανική έρευνα αποκαλύπτει πώς τα παραδοσιακά κόμματα της Ευρώπης βοηθούν, άθελά τους, την άνοδο της ακροδεξιάς, υιοθετώντας τη ρητορική και τα θέματα που εκείνη θέτει στη δημόσια ατζέντα
LIFO NEWSROOM
Πώς οι δωρεές προς τον Τραμπ μετέτρεψαν επενδυτές σε ωφελούμενους της κυβέρνησης

Διεθνή / Πώς οι δωρεές προς τον Τραμπ μετέτρεψαν επενδυτές σε ωφελούμενους της κυβέρνησης

Τουλάχιστον 30 άτομα και εταιρείες που δώρισαν πάνω από 116 εκατ. δολάρια σε ομάδες του Ντόναλντ Τραμπ έχουν επωφεληθεί από πολιτικές και αποφάσεις της κυβέρνησης, δημιουργώντας ερωτήματα για πιθανά συμφέροντα και συγκρούσεις
LIFO NEWSROOM
«Ιστορική ταπείνωση»: Ο βρετανικός Τύπος χλευάζει τον πρίγκιπα Άντριου

Διεθνή / «Ιστορική ταπείνωση»: Ο βρετανικός Τύπος χλευάζει τον πρίγκιπα Άντριου

Ο βρετανικός τύπος που παραδοσιακά παρακολουθεί με μεγάλο ενδιαφέρον τα της βασιλικής οικογένειας, αντανακλά και τη γενικότερη απογοήτευση ή ακόμη και αγανάκτηση της κοινής γνώμης
LIFO NEWSROOM
Brexit: Κρίση μυδιών στη Βρετανία - Όταν η γραφειοκρατία γίνεται απειλή για τη θάλασσα

Διεθνή / Brexit: Κρίση μυδιών στη Βρετανία - Όταν η γραφειοκρατία γίνεται απειλή για τη θάλασσα

Βρετανική εταιρεία μυδιών υπέστη ζημιά 150.000 λίρες μετά την απόρριψη τριών φορτίων της από τις γαλλικές τελωνειακές αρχές, σε ένα επεισόδιο που αποκαλύπτει τα συνεχιζόμενα εμπόδια του Brexit στο εμπόριο τροφίμων και θαλασσινών
LIFO NEWSROOM
Μυστήριο με τις αμερικανικές δυνάμεις στην Καραΐβική: Αποχωρεί ο επικεφαλής ναύαρχος ένα χρόνο μετά τον διορισμό του

Διεθνή / Μυστήριο με τις αμερικανικές δυνάμεις στην Καραΐβική: Αποχωρεί ο επικεφαλής ναύαρχος έναν χρόνο μετά τον διορισμό του

Ο ναύαρχος Άλβιν Χόλσεϊ αποχωρεί από την ηγεσία της SOUTHCOM, ενώ οι ΗΠΑ ενισχύουν τις στρατιωτικές δυνάμεις στην Καραϊβική και αυξάνουν τις επιθέσεις κατά των καρτέλ ναρκωτικών
LIFO NEWSROOM
Γάζα: Η Αίγυπτος αναμένεται να ηγηθεί διεθνούς δύναμης σταθεροποίησης, σύμφωνα με διπλωμάτες

Διεθνή / Γάζα: Η Αίγυπτος πρωτοστατεί στη δημιουργία διεθνούς δύναμης σταθεροποίησης στην περιοχή

Ψήφισμα του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ στοχεύει στη σύσταση διεθνούς δύναμης σταθεροποίησης με ισχυρές αρμοδιότητες για τη διαχείριση της ασφάλειας εντός του παλαιστινιακού θύλακα
LIFO NEWSROOM
«Η μαμά σου το πρότεινε»: Η απίστευτη απάντηση αξιωματούχων του Λευκού Οίκου για τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Διεθνή / «Η μαμά σου το πρότεινε»: Η απίστευτη απάντηση αξιωματούχων του Λευκού Οίκου για τη συνάντηση Τραμπ - Πούτιν

Η νέα κόντρα του Τύπου με την κυβέρνηση Τραμπ, με φόντο την αμφιλεγόμενη επιλογή της Βουδαπέστης ως τόπο συνάντησης του Ρώσου προέδρου με τον Αμερικανό ηγέτη
LIFO NEWSROOM
ΗΠΑ: Τίθενται σε ετοιμότητα οι Εθνοφρουρές ενόψει των κινητοποιήσεων «No Kings» κατά του Τραμπ

Διεθνή / ΗΠΑ: Τίθενται σε ετοιμότητα οι Εθνοφρουρές ενόψει των κινητοποιήσεων «No Kings» κατά του Τραμπ

Οι οργανωτές υποστηρίζουν ότι οι διαδηλώσεις αποτελούν αντίδραση στον αυξανόμενο αυταρχισμό και την «προσπάθεια ελέγχου των θεσμών» από τον Τραμπ και τους συμμάχους του
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Στο σουπερμάρκετ του εξωτερικού τα άνοστα φρούτα της μαζικής βιομηχανικού τύπου υπερεντατικής καλλιέργειας μοσχοβολάνε τεχνητά, σε καταστήματα το ράφι με τις πλαστικές γυναικείες τσάντες αναδίδει μια εξαιρετικά διακριτική μυρωδιά δέρματος που καταγράφεται από το υποσυνείδητο και δημιουργεί αίσθηση πολυτέλειας...Το μάρκετινγκ, το οποίο τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει σημαντική συνεργασία με τις νευροεπιστήμες, μας πολιορκεί από παντού. Το να ψωνίσεις χωρίς να πιαστείς χοντρό κορόιδο και να είσαι υπεύθυνος και συνειδητοποιημένος καταναλωτής έχει πλέον μετατραπεί σε υπόθεση για δυνατούς παίκτες...