Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει

Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει Facebook Twitter
0

Πανομοιότυπες διαφημίσεις από διαφορετικά σετ μιας λίγο ασυνήθιστης πιτζάμας, που αφήνει ακάλυπτα τα οπίσθια, έχουν αρχίσει να ξεπετιούνται παντού στο ίντερνετ τις τελευταίες ημέρες. 

Οι διαφημίσεις για τις συγκεκριμένες ολόσωμες πιτζάμες, που φέρεται να πουλάνε διάφορες εταιρίες, έχουν προκαλέσει αίσθηση καθώς εμφανίζονται σε διάφορα σάιτ αλλά οι χρήστες έχουν προβληματιστεί έντονα καθώς δεν μπορούν να καταλάβουν πώς ακριβώς έφτασαν στα προφίλ τους


Ωστόσο, η απάντηση είναι μάλλον απλή. Σύμφωνα με ειδικό που επικαλείται το BBC, οι διαφημίσεις ενδέχεται να έχουν σχεδιαστεί ώστε να συλλέγουν δεδομένα σχετικά με τους καταναλωτές

Οι πολύχρωμες πιτζάμες ήρθαν για πρώτη φορά στο προσκήνιο όταν διάφοροι χρήστες ανέφεραν πως είδαν αρκετές από το brand IVRose ενώ διάβαζαν ένα άρθρο στο Elle.com. 

Την σελίδα του IVRose στο Facebook διαχειρίζεται μια κινεζική εταιρία που ονομάζεται Shanghai Lishang Information Technology Co Ltd. Τα στοιχεία επικοινωνίας ταιριάζουν όμως με ένα άλλο, διαφορετικό σάιτ μόδας, με όνομα ChicMe, το οποίο και εμφανίζεται σε μια σχεδόν πανομοιότυπη διαφήμιση. 

Το σάιτ ανήκει στην Alkmand Estate Ltd, που λειτουργεί δεκάδες σάιτ με ρουχισμό, όλα εκ των οποίων προωθούν την ίδια ή παρόμοιες διαφημίσεις με πιτζάμες. 

Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει Facebook Twitter
Η ίδια, ακριβώς, πιτζάμα εμφανίζεται και στο ChicMe.
Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει Facebook Twitter
Η περιβόητη πιτζάμα, αυτή τη φορά στο Joyshoetique.

Ο Κόνορ Ράιαν, συνιδρυτής της διαφημιστικής πλατφόρμας για social media, StitcherAds, λέει πως τέτοιου είδους εταιρίες φτιάχνονται συνήθως εν μια νυκτί και κλείνουν εξίσου γρήγορα.

«Πρόκειται για "ευκαιριακά brands", όπως τα αποκαλώ, που έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Μπορεί να στήσουν την επιχείρηση σε μια εβδομάδα και να την κατεβάσουν εξίσου γρήγορα. Δεν θέλουν να φτιάξουν μια μακρόχρονη εμπορική παρουσία. Προσπαθούν να πουλήσουν πάρα πολύ σύντομα, προϊόντα χαμηλής ποιότητας με εξαιρετικά υψηλό κέρδος». 

Ο Ματ Μόρισον, διευθυντής προγραμματισμού της εταιρίας μάρκετινγκ Digital Whiskey, είπε στο BBC πως οι Κινέζοι διαφημιστές έχουν μακρά ιστορία χρήσης «προκλητικών εικόνων» στην προσπάθειά τους να κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών.

Ένας πιθανός λόγος γιατί η διαφήμιση αυτή έχει φτάσει σε τόσο κόσμο θα μπορούσε να οφείλεται στις παραμέτρους σχετικά με το κοινό που στοχεύει, οι οποίες είναι πολύ πιο ευρείες από το συνηθισμένο. 

Αντί, δηλαδή, να στοχεύουν σε μια συγκεκριμένη μερίδα του κοινού, ο σκοπός ίσως ήταν να φτάσουν μια ολόκληρη ηλικιακή ομάδα ή αντίστοιχα με βάση το φύλο. 

Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει Facebook Twitter
«Δεν θέλουν μακρόχρονη εμπορική παρουσία αλλά να πουλήσουν πολύ γρήγορα, προϊόντα χαμηλής ποιότητας με εξαιρετικά υψηλό κέρδος»

Ωστόσο, όπως εξηγεί, ο τελικός στόχος της συγκεκριμένης προκλητικής διαφήμισης ίσως να να μην είναι απλώς οι καταναλωτές να αγοράσουν το προϊόν. Σύμφωνα με τον ίδιο, αν ένας χρήστης κλικάρει πάνω στη διαφήμιση, τότε ενδεχομένως να γίνει «στόχος» και άλλων παρόμοιων προϊόντων στο μέλλον. 

«Δημιούργησαν μια δελεαστική διαφήμιση που όσο χρειάζεται "καθαρή" για να περάσει από τους σχετικούς κανόνες δημοσίευσης, αλλά αρκετά προκλητική για να κεντρίσει το ενδιαφέρον του κοινού. Όταν κάποιος κάνει κλικ, το διαφημιστικό δίκτυο θα βάλει ένα cookie στη συσκευή του, το οποίο θα του επιτρέπει να τον αναγνωρίσει την επόμενη φορά που θα τον δει», λέει. 

«Το διαδίκτυο έχει ανοίξει νέους δρόμους στην αγορά για τους Κινέζους κατασκευαστές που πουλάνε στα δυτικά κοινά μέσα από πλατφόρμες όπως η Amazon και το eBay», προσθέτει. «Η διαφήμιση όμως τους επιτρέπει να πουλάνε απευθείας στους πελάτες τους, κάτι που αυξάνει το κέρδος», καταλήγει. 

Απάτη ή «έξυπνη» διαφήμιση; Πώς μια ολόσωμη πιτζάμα κατέκλυσε το ίντερνετ ενώ δεν αρέσει Facebook Twitter
Το «στραβωμένο» ποτήρι σε μια άλλη εικόνα του ChicMe, αποδεικνύει περίτρανα τη χρήση Photoshop.

Ένα επιπλέον στοιχείο που προβληματίζει, κλίνοντας προς άλλη μια περίπτωση απάτης, είναι οι γενικά οι φωτογραφίες των συγκεκριμένων σάιτ, στις οποίες είναι παραπάνω από προφανές ότι έχει χρησιμοποιηθεί Photoshop. Το BuzzFeed είχε αποκαλύψει, από το 2016 ακόμη, πως είναι συνηθισμένο για fashion brands με ασαφή background να κλέβουν εικόνες από το ίντερνετ προκειμένου να πουλήσουν ρούχα που τις περισσότερες φορές αποδεικνύονται κατώτερα των προσδοκιών. 

Οι φωτογραφίες με τις πιτζάμες, δε, φαίνεται να είναι «κολάζ» σωμάτων και προσώπων μοντέλων από άλλες διαφημίσεις, με μια εταιρία - Yandee- να έχει ήδη αναγνωρίσει τα μοντέλα της, καλώντας να τις κατεβάσουν αλλά χωρίς αποτέλεσμα.

«Οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψιν τους πως τα προϊόντα μπορεί να μην έχουν την καλύτερη ποιότητα και πως οι επιστροφές ίσως είναι δύσκολες», λέει ο Νιλ Σόντερς, διευθυντής του GlobalData.

Με πληροφορίες από BBC, Business Insider

Διεθνή
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τσάρλι Κερκ: Η ρητορική του ακροδεξιού ακτιβιστή που ενέπνευσε υποστηρικτές και εξόργισε αντιπάλους

Διεθνή / Τσάρλι Κερκ: Η ρητορική του ακροδεξιού ακτιβιστή που ενέπνευσε υποστηρικτές και εξόργισε αντιπάλους

Ένας προκλητικός ρήτορας, που τα τελευταία χρόνια έγινε διάσημος στους κύκλους του κινήματος MAGA και ενέπνευσε μια γενιά φοιτητών να πολιτικοποιηθούν και να στηρίξουν τον Ντόναλντ Τραμπ
LIFO NEWSROOM
Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη του συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Διεθνή / Επιστολή Τραμπ στο ΝΑΤΟ: Είμαι έτοιμος για κυρώσεις στη Ρωσία αν όλα τα μέλη συμφωνήσουν να κάνουν το ίδιο

Ζητά από τα μέλη του ΝΑΤΟ να σταματήσουν να αγοράζουν πετρέλαιο από τη Ρωσία και να επιβάλουν δασμούς έως και 100% στην Κίνα, για την οποία θεωρεί ότι «ασκεί κυριαρχία» πάνω στη Ρωσία
LIFO NEWSROOM
Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Διεθνή / Τζέφρι Έπσταϊν: Το Υπουργείο Οικονομικών θα κοινοποιήσει τα οικονομικά αρχεία του στο Κογκρέσο

Το υπουργείο δεσμεύτηκε να παραδώσει έγγραφα που αναμένεται να περιλαμβάνουν αναφορές ύποπτης δραστηριότητας σχετικά με τον Τζέφρι Έπσταϊν και την πρώην σύντροφό του και συνεργό του, Γκιζλέιν Μαξγουέλ
LIFO NEWSROOM
Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

Διεθνή / Πριγκίπισσα Νταϊάνα: «Απόλυτο σκάνδαλο» - Ο άγνωστος καυγάς με τον βασιλιά Κάρολο στη Νέα Ζηλανδία

«Περίμενα να πάω να της βάλω την τιάρα και άκουγα τον πρίγκιπα που ωρυόταν και φώναζε στο διπλανό δωμάτιο» θυμάται ο κομμωτής της αείμνηστης πριγκίπισσας
LIFO NEWSROOM
«Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Διεθνή / «Προδοτική επίθεση» του Ισραήλ: Σαουδική Αραβία και Εμιράτα ξεσπούν - Κίνδυνος για τις «Συμφωνίες του Αβραάμ»

Η αεροπορική επιδρομή του Ισραήλ σε στελέχη της Χαμάς στη Ντόχα προκαλεί θύελλα αντιδράσεων στον Περσικό Κόλπο - Σαουδική Αραβία, Εμιράτα και Κατάρ καταγγέλλουν παραβίαση διεθνούς δικαίου, ενώ οι Συμφωνίες του Αβραάμ κινδυνεύουν να τιναχτούν στον αέρα
LIFO NEWSROOM
«Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Διεθνή / «Η Gen Z μίλησε»: Στο Νεπάλ οι φοιτητές διάλεξαν για μεταβατική πρωθυπουργό μια 73χρονη πρώην ανώτατη δικαστή

Ο διορισμός της Σουσίλα Κάρκι ήταν απαίτηση των φοιτητών που βγήκαν μαζικά στους δρόμους καταγγέλλοντας τη διαφθορά και την απαγόρευση των social media.
LIFO NEWSROOM
Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει εκατοντάδες περιστέρια που είχαν κατακλύσει μία πολυκατοικία

Διεθνή / Ιταλία: Απαγόρευσαν σε γυναίκα να ταΐζει περιστέρια γιατί είχαν κατακλύσει ολόκληρη πολυκατοικία

Η απαγόρευση επιβλήθηκε μετά από την οργή των ενοίκων της πολυκατοικίας, που όπως χαρακτηριστικά ανέφεραν ζούσαν μία «κόλαση» από τα φτερά και τα περιττώματα
LIFO NEWSROOM