Τι συμβαίνει με το Facebook στις ΗΠΑ - Δημοσκόπηση αποκαλύπτει τη στάση των χρηστών μετά το σκάνδαλο

Τι συμβαίνει με το Facebook στις ΗΠΑ - Δημοσκόπηση αποκαλύπτει τη στάση των χρηστών μετά το σκάνδαλο Facebook Twitter
0

Πόσο μεγάλη πλήγμα ήταν τελικά το σκάνδαλο δεδομένων για το Facebook; Αρκετές εβδομάδες μετά την αποκάλυψη, μια νέα δημοσκόπηση έρχεται να απαντήσει για τις απώλειες που κατέγραψε ο ψηφιακός κολοσσός στις ΗΠΑ.

Και όπως φαίνεται οι περισσότεροι χρήστες του Facebook στις ΗΠΑ έχουν παραμείνει πιστοί στο δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης παρά τις αποκαλύψεις περί διαρροής πληροφοριών και προσωπικών στοιχείων από εκατομμύρια λογαριασμούς χωρίς την άδεια των ιδιοκτητών τους,

Τα στοιχεία προέκυψαν από δημοσκόπηση της Reuters/Ipsos που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Το Facebook έχει δεχθεί ισχυρές πιέσεις από ρυθμιστικές αρχές, συνηγόρους υπέρ της ιδιωτικότητας, αλλά και μετόχους, από τον Μάρτιο, οπότε και αποκαλύφθηκε ότι η εταιρεία Cambridge Analytica συγκέντρωσε προσωπικές πληροφορίες μέσω μιας εφαρμογής κουίζ που συνδέεται με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, με τον επικεφαλής του Facebook Μαρκ Ζάκερμπεργκ να απολογείται για τη «διαρροή» επί δύο ημέρες ενώπιον του Κογκρέσου.

Η δημοσκόπηση που διενεργήθηκε διαδικτυακά σε εθνικό επίπεδο στις 26-30 Απριλίου διαπίστωσε ότι σχεδόν οι μισοί από τους αμερικανούς χρήστες του Facebook απάντησαν ότι δεν έχουν αλλάξει κάτι στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το μέσο κοινωνικής δικτύωσης, ενώ ένα τέταρτο των ερωτηθέντων απάντησε πως πλέον χρησιμοποιούν περισσότερο την δημοφιλή πλατφόρμα.

Το υπόλοιπο ένα τέταρτο των ερωτηθέντων αποκάλυψε πως είτε το χρησιμοποιεί λιγότερο, είτε σταμάτησε εντελώς να το χρησιμοποιεί, ενώ μέσα σε αυτούς περιλαμβάνονται και όσοι προχώρησαν στη διαγραφή του λογαριασμού τους. Έτσι καταγράφεται μια «ισορροπία» μεταξύ των χρηστών, χωρίς να είναι ξεκάθαρο αν υπάρχει κέρδος ή απώλεια για το Facebook αναφορικά με τη χρήση του.

Μεταξύ όλων των ενηλίκων ερωτηθέντων, το 64% απάντησε ότι χρησιμοποιεί το Facebook τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ποσοστό κατά τι μικρότερο από το 68% που είχε απαντήσει το ίδιο σε ανάλογη δημοσκόπηση στα τέλη Μαρτίου, λίγο μετά την αποκάλυψη από τα μμε του σκανδάλου με την Cambridge Analytica.

Το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica ξέσπασε στις 16 Μαρτίου, «πυροδοτώντας» άμεσα τη δημιουργία του διαδικτυακού κινήματος #deletefacebook, «αναγκάζοντας» το Facebook να λάβει μέτρα για την προστασία των δεδομένων των χρηστών του.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, το Facebook ανακοίνωσε ότι ο αριθμός των χρηστών του σε μηνιαία βάση στις ΗΠΑ και στον Καναδά είχε αυξηθεί σε 241 εκατομμύρια στις 31 Μαρτίου, από 239 εκατομμύρια που ήταν στις 31 Δεκεμβρίου, μια αύξηση που ουσιαστικά συμβαδίζει με την εικόνα των προηγούμενων ετών.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, οι περισσότεροι από τους χρήστες του Facebook είπαν ότι γνωρίζουν πώς να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα τους, σε αντίθεση με τους χρήστες άλλων κοινωνικών δικτύων όπως Snapchat, Instagram, Pinterest και Tumblr.

Η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 74% των χρηστών του Facebook είναι ενήμεροι για την παρούσα πολιτική προστασίας και το 78% γνωρίζει πώς να αλλάξει τις ρυθμίσεις.

Συγκριτικά, η δημοσκόπηση διαπίστωσε ότι το 60% των χρηστών του Instagram γνωρίζουν τις ρυθμίσες ασφαλείας και το 65% τον τρόπο να τις αλλάζουν, ενώ ως προς το Twitter, το 55% των χρηστών γνωρίζει τις ρυθμίσεις ασφαλείας και το 58% πώς να τις χρησιμοποιεί.

Η δημοσκόπηση συγκέντρωσε απαντήσεις από 2.194 ενήλικες, ανάμεσά τους 1.938 χρήστες του Facebook, 1.167 του Twitter και 1.237 του Instagram.

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Τech & Science / Η Meta παγώνει τις προσλήψεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη, μετά τις δαπανηρές κινήσεις Ζούκερμπεργκ

Ο Ζούκερμπεργκ είχε αναλάβει προσωπικά την προσέλκυση ταλέντων από OpenAI, Google DeepMind και άλλες εταιρείες, προσφέροντας πακέτα αποδοχών ακόμη και 100 εκατ. δολαρίων
LIFO NEWSROOM
Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Τech & Science / Η πρόωρη εφηβεία ενδέχεται να συνδέεται με κοινό χημικό σε προϊόντα προσωπικής φροντίδας

Μία χημική ένωση που βρίσκεται σε πληθώρα προϊόντων - από καλλυντικά και αρωματικά χώρου έως απορρυπαντικά και σαπούνια - μπορεί να στέλνει σήμα σε περιοχή του εγκεφάλου που ενεργοποιεί την έναρξη της εφηβείας
LIFO NEWSROOM
Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Τech & Science / Οι ΗΠΑ σε διαπραγματεύσεις για το 10% της Intel: «Ο πρόεδρος θέτει τις ανάγκες της Αμερικής σε προτεραιότητα»

Επιβεβαίωσε ο Λευκός Οίκος πως υπάρχει ενδιαφέρον για τη γιγαντιαία εταιρεία μικροτσίπ - Οι ΗΠΑ ζητούν μερίδιο σε αντάλλαγμα για παλαιότερες επιχορηγήσεις
LIFO NEWSROOM
Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Τech & Science / Η Intel εξασφαλίζει «σωσίβιο» 2 δισ. δολαρίων από τη SoftBank – Σκέψεις για συμμετοχή και από την κυβέρνηση Τραμπ

Οι μετοχές της Intel κατέγραψαν άνοδο άνω του 5% - Ο Τραμπ έχει ήδη συμφωνήσει με Nvidia και AMD να καταβάλουν το 15% των εσόδων τους από πωλήσεις κινεζικών AI chips στο αμερικανικό κράτος
LIFO NEWSROOM
Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Τech & Science / Curio: Τα λούτρινα παιχνίδια με τεχνητή νοημοσύνη που μιλούν στα παιδιά

Η εταιρεία Curio δημιουργεί αρκουδάκια-chatbots με τεχνητή νοημοσύνη που συνομιλούν με παιδιά από 3 ετών - Πώς αλλάζουν τα παιχνίδια την έννοια του παιδικού παιχνιδιού και τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς;
LIFO NEWSROOM
Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Τech & Science / Έλον Μασκ και Τζεφ Μπέζος σχεδιάζουν ανεφοδιασμό καυσίμων στο διάστημα για αποστολές σε Σελήνη και Άρη

Ο Έλον Μασκ και ο Τζεφ Μπέζος εξερευνούν τον ανεφοδιασμό καυσίμων σε τροχιά, ώστε τα διαστημόπλοια να ταξιδεύουν πιο μακριά με λιγότερο βάρος στην εκτόξευση, ανοίγοντας τον δρόμο για φθηνότερες και μακρινότερες αποστολές στη Σελήνη και τον Άρη
LIFO NEWSROOM