Αν έχετε τα χρήματα και αν η ιδέα σας αρέσει στους επικεφαλής της Rolls-Royce, η διάσημη βρετανική εταιρεία θα κατασκευάσει για εσάς το αυτοκίνητο των ονείρων σας.

 

Πλέον η Rolls-Royce μπαίνει στο «κλαμπ» των κατασκευαστών πολυτελών αυτοκινήτων, εκεί που ήδη βρίσκονται Bentley και Porsche, αποσκοπώντας σε μικρό αριθμό πλούσιων πελατών που επιθυμούν να κατασκευάσουν πολύ ακριβά εξατομικευμένα αυτοκίνητα.

 

Την Πέμπτη η Rolls-Royce αποκάλυψε ένα νέο πρόγραμμα, το Rolls-Royce Coachbuild. Το τμήμα αυτό θα συνεργάζεται με τους πελάτες με στόχο τον σχεδιασμό και την κατασκευή αυτοκινήτων αποκλειστικά για αυτούς. Η Rolls-Royce θα εργάζεται πάνω σε μόλις ένα από αυτά τα αυτοκίνητα σε διάστημα «μερικών ετών». Παρότι δεν έχει γνωστοποιήσει το κόστος των οχημάτων αυτών, το CNN θεωρεί σίγουρο πως θα κοστίζουν πολλά εκατομμύρια δολάρια.  

 

Το αντίστοιχο τμήμα της Porsche ονομάζεται Sonderwunsch. Είχε συσταθεί παλιότερα, αδρανοποιήθηκε κατά τη δεκαετία του 1980 και πρόσφατα ξεκίνησε ξανά. Πλέον η Porche προσφέρει τόσο πλήρως εξατομικευμένα αυτοκίνητα όσο και λύσεις που στηρίζονται σε κλασικά της μοντέλα όπως τα 356 και 911.

 

Πέρυσι η Bentley αποκάλυψε το Bacalar που έχει παραχθεί σε 12 μόλις μονάδες. Το κάθε Bacalar κοστίζει 2 εκατ. δολάρια. Μαζί με το επιβλητικό κάμπριο η εταιρεία ανακοίνωσε και τη δική της επιστροφή στο «coachbuilding».

 

Μαζί με την ανακοίνωση του νέου τμήματος η Rolls-Royce αποκάλυψε ένα νέο όχημα, το Boat Tail. Έχουν κατασκευαστεί μόλις τρεις μονάδες. Τα αυτοκίνητα αυτά αποκτήθηκαν από τρεις διαφορετικούς αγοραστές, τα ονόματα των οποίων δεν έχουν γίνει γνωστά. Και οι τρεις αγαπούν τα σκάφη και τα γιοτ και επιθυμούσαν να έχουν ένα όχημα που θα παραπέμπει στο αγαπημένο τους χόμπι.

 

Η Rolls-Royce δεν αποκάλυψε το κόστος των οχημάτων υπολογίζεται ωστόσο πως ο κάθε αγοραστής κατέβαλε 25 εκατ. δολάρια.

 

Ο σχεδιασμός του Boat Tail παραπέμπει στα κλαστικά αυτοκίνητα των δεκαετιών ’20 και ’30. Την εποχή εκείνη το πίσω μέρος των πολυτελών αυτοκινήτων σχεδιαζόταν με έναν τρόπο που να παραπέμπει στην πρύμνη των σκαφών. Όπως και τη δεκαετία του ’50, όπου ο σχεδιασμός των αυτοκινήτων παρέπεμπε σε εκείνο των αεροπλάνων, τα αυτοκίνητα του μεσοπολέμου αποκτούσαν ένα περισσότερο αεροδυναμικό στυλ. Συχνά καλύπτονταν με πλάκες ξύλου ώστε να θυμίζουν ακόμη περισσότερο τα σκάφη.

 

Στα τρία Boat Tail η οροφή αφαιρείται και μπορεί να αποθηκευτεί ξεχωριστά απελευθερώνοντας χώρο. Ο χώρος αυτός μετατρέπεται σε ένα πολύ ακριβό «καλάθι» για πικνίκ. Υπάρχουν πιάτα, γυαλικά και ασημικά αλλά και δυο σαμπανιέρες σχεδιασμένες για να φιλοξενούν τις ετικέτες προτίμησης του αγοραστή. Τραπέζια για κοκτέιλ επίσης ξεδιπλώνονται ενώ δύο, ιταλικής σχεδίασης, σκαμπό είναι επίσης διαθέσιμα.

 

Όπως σημειώνει το CNN κατά στις αρχές της αυτοκίνησης οι πελάτες επέλεγαν μία εταιρεία, όπως η Rolls-Royce, για τα μηχανικά μέρη του οχήματος και το πλαίσιο και στη συνέχεια ανέθεταν σε μία άλλη την κατασκευή του αμαξώματος. Κάποιες από αυτές έφτιαχναν, στο παρελθόν, άμαξες. Στη συνέχεια πολλές από τις εταιρείες που κατασκεύαζαν τα μηχανικά μέρη και το πλαίσιο εξαγόρασαν εκείνες που δημιουργούσαν το αμάξωμα.

 

Η Rolls-Royce κατά το παρελθόν τροποποιούσε τα αυτοκίνητά της σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πελατών ωστόσο, για πολλά χρόνια δεν είχε φτιάξει ένα πλήρως εξατομικευμένο αυτοκίνητο. Το 2017 αποκάλυψε το Sweptail που φτιάχτηκε για έναν εύπορο πελάτη της ο οποίος δεν κατονομάστηκε. Το κόστος του υπολογίζεται στα 13 εκατ. δολάρια ποσό που η αυτοκινητοβιομηχανία δεν επιβεβαίωσε ποτέ επίσημα, αλλά ούτε το αρνήθηκε.

 

Εκτιμάται πως μετά την παρουσίασή του και άλλοι πλούσιοι πελάτες δελεάστηκαν από το να αποκτήσουν μία πολύ δική τους Rolls-Royce.  
 

Με πληροφορίες από CNN