Επιστήμονες στο Ισραήλ έφτιαξαν μπίρα με μαγιά ηλικίας 3.000 ετών

Επιστήμονες στο Ισραήλ έφτιαξαν μπίρα με μαγιά ηλικίας 3.000 ετών Facebook Twitter
Israel Antiquities Authority
0

Ισραηλινοί επιστήμονες κατάφεραν να εξάγουν μαγιά από αρχαία δοχεία προκειμένου να παρασκευάσουν μπίρα, παρόμοια με εκείνην που έπιναν οι φαραώ πριν από περισσότερα από 3.000 χρόνια.

Η μπίρα αυτή έχει περιεκτικότητα σε αλκοόλ 6% και γεύση παρόμοια με τη μπίρα που παράγεται από σιτάρι. Παρουσιάστηκε σήμερα στους δημοσιογράφους μαζί με ένα υδρόμελι, περιεκτικότητας 14% σε αλκοόλ.

Είναι η πρώτη φορά που παράγεται μπίρα με τη χρήση αρχαίας μαγιάς, διαβεβαίωσαν στη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησαν οι ερευνητές της Υπηρεσίας Ισραηλινών Αρχαιοτήτων και των τριών πανεπιστημίων που συνεργάστηκαν στο πρόγραμμα αυτό.

«Όταν φέραμε αυτήν την μπίρα και την ήπιαμε, καθισμένοι γύρω από ένα τραπέζι, κάναμε μια πρόποση», είπε ο αρχαιολόγος Άρεν Μάιερ, του Πανεπιστημίου Μπαρ-Ιλάν. «Και εγώ είπα: είτε όλα θα πάνε καλά, είτε θα πεθάνουμε όλοι σε πέντε λεπτά. Επιζήσαμε και είμαστε εδώ για να αφηγηθούμε αυτήν την ιστορία», πρόσθεσε.

Η μαγιά που χρησιμοποιήθηκε βρέθηκε στον πάτο αρχαίων δοχείων που είχαν ανακαλυφθεί σε αρχαιολογικές τοποθεσίες, συμπεριλαμβανομένης και της ερήμου Νεγκέβ, στο νότιο Ισραήλ. Οι επιστήμονες διευκρίνισαν ότι η μπίρα που παρουσίασαν σήμερα περιείχε μαγιά ηλικίας περίπου 3.000 ετών. Όμως έχουν βρει και μαγιά ηλικίας 5.000 ετών.

Για να παρασκευάσουν το ποτό, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν σύγχρονες μεθόδους παραγωγής. Ελπίζουν ότι στο μέλλον θα μπορέσουν να φτιάξουν μπίρα με βάση αρχαίες συνταγές και, ενδεχομένως, να την κυκλοφορήσουν στο εμπόριο.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ /AFP

Τech & Science
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «σκουπιδοποίηση» της Amazon: Κατάντια ή ένα όραμα σε εξέλιξη;

Tech & Science / Η «σκουπιδοποίηση» της Amazon: Κατάντια ή ένα όραμα σε εξέλιξη;

Αν κάθε φορά που ετοιμάζεστε να παραγγείλετε κάτι από τον κολοσσό των διαδικτυακών αγορών αισθάνεστε ότι πλέετε σε μια θάλασσα περιττών πληροφοριών που σας μπερδεύουν, δεν είστε μόνοι – και κυρίως υπάρχει εξήγηση στο γιατί η εταιρεία μοιάζει να βάζει τα χέρια της και να βγάζει τα μάτια της.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

THE GOOD LIFO ΔΗΜΟΦΙΛΗ