Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda Facebook Twitter
0

Το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ και τιμόνι, παρουσίασαν οι General Motors και η Honda. Η μη ύπαρξη αυτών των παραδοσιακών στοιχείων δεν είναι το μόνο του ριζοσπαστικό χαρακτηριστικό. 

Το έξι θέσεων ηλεκτρικό όχημα δεν έχει τιμόνι, πεντάλ, υαλοκαθαριστήρες και καθρέφτες. Οι πόρτες του είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει προφανές μπροστινό και πίσω μέρος όπως στα περισσότερα τυπικά αυτοκίνητο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα μπορούν να αγοράσουν το Origin, ωστόσο θα μπορούν να το οδηγήσουν μέσα από την εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών Cruise, η οποία δημιουργήθηκε από την General Motors, με την Honda να έχει επενδύσει εκεί.

Οι επιβάτες του οχήματος θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή, που είναι παρεμφερής με τη χρήση των Uber και Lyft, και ένα αυτοκίνητο θα κατευθύνεται στο σημείο που όρισαν ώστε να τους μεταφέρει. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν κουμπιά ώστε ο επιβάτης να ξεκινάει ή να σταματά μία διαδρομή. Το Origin χρησιμοποιεί σένσορες για να «αντιληφθεί» αν κάποιος μπήκε ή βγήκε από το αυτοκίνητο.

Εκπρόσωποι της Cruise αναφέρουν πως η αφαίρεση των παραδοσιακών στοιχείων ενός αυτοκινήτου επιτρέπει να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους επιβάτες. Οι συρόμενες πόρτες του Origin είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα και επιτρέπει σε δύο επιβάτες να βγαίνουν ή να μπαίνουν στο όχημα την ίδια στιγμή. Το Origin έχει σχεδιαστεί τόσο για διαδρομές μέσα στην πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους. 

Από την πλευρά της, η General Motors, χαιρέτησε το όχημα ως την «επανεφεύρεση των μετακινήσεων» που θα επιφέρει περιβαλλοντικά οφέλη, θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών του, το όχημα θα κινείται 18 ώρες την ημέρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, πρακτική που είναι κυρίαρχη σήμερα.

H General Motors θα κατασκευάσει το Origin και η Honda θα σχεδιάσει μία σειρά από πτυχές του. Από την πλευρά της η Cruise, που ήδη εργάζεται εδώ και τρία χρόνια πάνω στο εγχείρημα, αναπτύσσει μεταξύ άλλων το λογισμικό και τους σένσορες.

Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πότε αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή του αυτοκινήτου ούτε το πότε αυτό θα εμφανιστεί στους δρόμους. Εκπρόσωπος της Cruise ανέφερε στο CNN Business ότι αυτό θα γίνει «σχετικά σύντομα». Η εταιρεία στο παρελθόν έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους της.

Το 2017 η General Motors ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παράξει μαζικά ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Το 2017 είχε ανακοινώσει σχέδια για την δοκιμή αυτοκινήτων χωρίς οδηγών στη Νέα Υόρκη χωρίς ωστόσο να υλοποιήσει την εξαγγελία της.

Όλος ο κλάδος αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν κατά τη δεκαετία που πέρασε. Οι εταιρείες αφού καταφέρουν να παράξουν ένα τέτοιο όχημα πρέπει να αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλές. Η Cruise θα χρειαστεί ρήτρα εξαίρεσης από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας για να λειτουργήσει το Origin, καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά εξαρτήματα όπως το τιμόνι.

Η Mary Barra, γενική διευθύντρια της GM, χαρακτήρισε το Origin ως το επόμενο βήμα της εταιρείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Οι μηδενικές μας συγκρούσεις, οι μηδενικές εκπομπές και το όραμα μηδενικής συμφόρησης δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μια δέσμευση», δήλωσε η Barra.

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Τech & Science / Google: Εισάγει το AI Mode στην Ελλάδα - Όσα αλλάζουν στην αναζήτηση

Tο AI Mode χρησιμοποιεί την τεχνική "query fan-out" (διασπορά ερωτημάτων) της Google, η οποία αναλύει την ερώτηση των χρηστών σε επιμέρους θέματα και εκτελεί ταυτόχρονα πληθώρα αναζητήσεων για λογαριασμό του
LIFO NEWSROOM
Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Τech & Science / Κατάθλιψη: Οι γυναίκες διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο εμφάνισης σε σύγκριση με τους άνδρες

Η μελέτη αναγνωρίζει ότι υπάρχουν πολλαπλές εξηγήσεις για τη διαφορά στα ποσοστά κατάθλιψης μεταξύ ανδρών και γυναικών - από συμπεριφορικούς και περιβαλλοντικούς, έως βιολογικούς παράγοντες
LIFO NEWSROOM
Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

Τech & Science / Ευρωπαίοι πολιτικοί ελέγχθηκαν για τοξικά χημικά PFAS – Όλοι βγήκαν θετικοί στα «παντοτινά πλαστικά»

«Πρόκειται για μια ανατριχιαστική πραγματικότητα. Είναι κρίσιμο να αναλάβουμε δράση» τόνισε ο Δανός υπουργός Περιβάλλοντος, στο αίμα του οποίου βρέθηκαν τρεις ουσίες τοξικές για την αναπαραγωγή
LIFO NEWSROOM
AI στα σχολεία: Όταν οι μαθητές διδάσκουν τους δασκάλους για την Τεχνητή Νοημοσύνη

Τech & Science / Αυτοί οι έφηβοι από τη Silicon Valley ορίζουν πώς θα μπει η AI στα σχολεία όλου του κόσμου

Μαθητές στη Σίλικον Βάλεϊ αναλαμβάνουν πρωτοβουλία να καθορίσουν οι ίδιοι –μαζί με γονείς και εκπαιδευτικούς– τους κανόνες χρήσης της Τεχνητής Νοημοσύνης στην εκπαίδευση
LIFO NEWSROOM
ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Τech & Science / ChatGPT: Πατέρας παρέκαμψε σε 5 λεπτά τα φίλτρα ασφαλείας για εφήβους

Το ChatGPT παρουσίασε νέους γονικούς ελέγχους, όμως οι ειδικοί προειδοποιούν: τα παιδιά μπορούν να τους παρακάμψουν εύκολα - Οι ανησυχίες για την ασφάλεια, την ιδιωτικότητα και την ψυχική υγεία των εφήβων φουντώνουν, ενώ οι αρχές ζητούν αυστηρότερη νομοθεσία για την τεχνητή νοημοσύνη
LIFO NEWSROOM
VIOLOGIKA OPLA VIOTROMOKRATIA TEHNITI NOIMOSINI

Τech & Science / Βιοτρομοκρατία: Ερευνητές προειδοποιούν για επικίνδυνες παραλλαγές πρωτεϊνών μέσω τεχνητής νοημοσύνης

Ερευνητές προειδοποιούν για αυξανόμενες απειλές βιοτρομοκρατίας λόγω AI και συνθετικής βιολογίας, εντοπίζοντας κρίσιμη ευπάθεια σε λογισμικό βιοασφάλειας
LIFO NEWSROOM