Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda

Ένα αυτοκίνητο χωρίς τιμόνι και πεντάλ από την GM και τη Honda Facebook Twitter
0

Το Origin, ένα αυτοκίνητο χωρίς πεντάλ και τιμόνι, παρουσίασαν οι General Motors και η Honda. Η μη ύπαρξη αυτών των παραδοσιακών στοιχείων δεν είναι το μόνο του ριζοσπαστικό χαρακτηριστικό. 

Το έξι θέσεων ηλεκτρικό όχημα δεν έχει τιμόνι, πεντάλ, υαλοκαθαριστήρες και καθρέφτες. Οι πόρτες του είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει προφανές μπροστινό και πίσω μέρος όπως στα περισσότερα τυπικά αυτοκίνητο.

Οι υποψήφιοι αγοραστές δεν θα μπορούν να αγοράσουν το Origin, ωστόσο θα μπορούν να το οδηγήσουν μέσα από την εφαρμογή διαμοιρασμού διαδρομών Cruise, η οποία δημιουργήθηκε από την General Motors, με την Honda να έχει επενδύσει εκεί.

Οι επιβάτες του οχήματος θα χρησιμοποιούν την εφαρμογή, που είναι παρεμφερής με τη χρήση των Uber και Lyft, και ένα αυτοκίνητο θα κατευθύνεται στο σημείο που όρισαν ώστε να τους μεταφέρει. Μέσα στο αυτοκίνητο θα υπάρχουν κουμπιά ώστε ο επιβάτης να ξεκινάει ή να σταματά μία διαδρομή. Το Origin χρησιμοποιεί σένσορες για να «αντιληφθεί» αν κάποιος μπήκε ή βγήκε από το αυτοκίνητο.

Εκπρόσωποι της Cruise αναφέρουν πως η αφαίρεση των παραδοσιακών στοιχείων ενός αυτοκινήτου επιτρέπει να υπάρχει περισσότερος χώρος για τους επιβάτες. Οι συρόμενες πόρτες του Origin είναι κατά πολύ μεγαλύτερες από οποιοδήποτε άλλο όχημα και επιτρέπει σε δύο επιβάτες να βγαίνουν ή να μπαίνουν στο όχημα την ίδια στιγμή. Το Origin έχει σχεδιαστεί τόσο για διαδρομές μέσα στην πόλη όσο και στους αυτοκινητόδρομους. 

Από την πλευρά της, η General Motors, χαιρέτησε το όχημα ως την «επανεφεύρεση των μετακινήσεων» που θα επιφέρει περιβαλλοντικά οφέλη, θα δώσει τέλος στην κυκλοφοριακή συμφόρηση των πόλεων και θα βελτιώσει την οδική ασφάλεια. Σύμφωνα με το όραμα των δημιουργών του, το όχημα θα κινείται 18 ώρες την ημέρα, μειώνοντας με αυτόν τον τρόπο την ανάγκη για ιδιόκτητα αυτοκίνητα, πρακτική που είναι κυρίαρχη σήμερα.

H General Motors θα κατασκευάσει το Origin και η Honda θα σχεδιάσει μία σειρά από πτυχές του. Από την πλευρά της η Cruise, που ήδη εργάζεται εδώ και τρία χρόνια πάνω στο εγχείρημα, αναπτύσσει μεταξύ άλλων το λογισμικό και τους σένσορες.

Οι εταιρείες δεν ανέφεραν πότε αναμένεται να ξεκινήσουν την παραγωγή του αυτοκινήτου ούτε το πότε αυτό θα εμφανιστεί στους δρόμους. Εκπρόσωπος της Cruise ανέφερε στο CNN Business ότι αυτό θα γίνει «σχετικά σύντομα». Η εταιρεία στο παρελθόν έχει αποτύχει να πιάσει τους στόχους της.

Το 2017 η General Motors ανέφερε ότι μέχρι το τέλος του 2019 θα έχει παράξει μαζικά ηλεκτρικά και πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Το 2017 είχε ανακοινώσει σχέδια για την δοκιμή αυτοκινήτων χωρίς οδηγών στη Νέα Υόρκη χωρίς ωστόσο να υλοποιήσει την εξαγγελία της.

Όλος ο κλάδος αγωνίζεται για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες που καλλιεργήθηκαν κατά τη δεκαετία που πέρασε. Οι εταιρείες αφού καταφέρουν να παράξουν ένα τέτοιο όχημα πρέπει να αποδείξουν στις ρυθμιστικές αρχές ότι είναι ασφαλές. Η Cruise θα χρειαστεί ρήτρα εξαίρεσης από την Εθνική Αρχή Ασφάλειας της Οδικής Κυκλοφορίας για να λειτουργήσει το Origin, καθώς δεν διαθέτει παραδοσιακά εξαρτήματα όπως το τιμόνι.

Η Mary Barra, γενική διευθύντρια της GM, χαρακτήρισε το Origin ως το επόμενο βήμα της εταιρείας για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Οι μηδενικές μας συγκρούσεις, οι μηδενικές εκπομπές και το όραμα μηδενικής συμφόρησης δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά μια δέσμευση», δήλωσε η Barra.

 

Με πληροφορίες από CNN

Τech & Science
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Τech & Science / Διαρροή ιδιωτικών συνομιλιών του ChatGPT στο Google

Πολλοί χρήστες συνειδητοποίησαν έκπληκτοι ότι περιεχόμενο που θεωρούσαν ιδιωτικό - όπως αιτήσεις εργασίας, επιχειρηματικά σχέδια, κομμάτια κώδικα ή ακόμα και ευαίσθητα προσωπικά δεδομέν - ήταν ξαφνικά δημόσια προσβάσιμο με ένα απλό κλικ
LIFO NEWSROOM
Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

Τech & Science / Σουηδία: Ο πρωθυπουργός παραδέχτηκε πως συμβουλεύεται το ChatGPT για «μια δεύτερη γνώμη» στις πολιτικές του αποφάσεις

«Όσο περισσότερο βασίζεται στη τεχνητή νοημοσύνη για απλά ζητήματα, τόσο μεγαλύτερος ο κίνδυνος να υπερεμπιστευτεί το σύστημα. Πρέπει να απαιτήσουμε αξιοπιστία. Δεν ψηφίσαμε το ChatGPT»
LIFO NEWSROOM
Θέλει να γίνει το Android των ανθρωποειδών ρομπότ: H OpenMind υπόσχεται επανάσταση στη συμβίωση ανθρώπου–μηχανής

Τech & Science / Θέλει να γίνει το Android των ανθρωποειδών ρομπότ: H OpenMind υπόσχεται επανάσταση στη συμβίωση ανθρώπου–μηχανής

Με λογισμικό ανοικτού κώδικα που επιτρέπει στα ρομπότ να επικοινωνούν, να μαθαίνουν και να συνυπάρχουν, η νεοφυής εταιρεία από τη Silicon Valley φιλοδοξεί να γίνει το λειτουργικό σύστημα των ανθρωποειδών ρομπότ της επόμενης εποχής.
LIFO NEWSROOM
Μούμια με τατουάζ

Τech & Science / Τα τατουάζ στα χέρια μιας μούμιας, ηλικίας 2.300 ετών, αποκαλύπτουν νέες πληροφορίες για την τεχνική τους στην αρχαία Σιβηρία

Οι αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ότι τα τατουάζ της μουμιοποιημένης γυναίκας, που απεικονίζουν φανταστικά ζώα, δημιουργήθηκαν με άγνωστα εργαλεία, πιθανώς από βιοδιασπώμενα υλικά
LIFO NEWSROOM
Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

Τech & Science / Καρκίνος: Ξένοι ερευνητές με επικεφαλής Έλληνα καθηγητή ανέπτυξαν καινοτόμο μέθοδο για διάγνωση και θεραπεία

«Τα ευρήματα αυτής της έρευνας θα μπορούσαν να αποτελέσουν σημαντική εξέλιξη στη διάγνωση, την πρόγνωση και τη θεραπεία του καρκίνου», δήλωσε ο Κώστας Αρβανίτης
LIFO NEWSROOM
Πώς η κλιματική κρίση απειλεί τον εγκέφαλο: Οι επιπτώσεις της ζέστης σε νευρολογικές παθήσεις

Τech & Science / Πώς η κλιματική κρίση απειλεί τον εγκέφαλο: Οι επιπτώσεις της ζέστης σε νευρολογικές παθήσεις

Η ακραία ζέστη λόγω της κλιματικής αλλαγής επιδεινώνει νευρολογικές παθήσεις όπως η επιληψία, η άνοια και τα εγκεφαλικά - Τι αποκαλύπτουν επιστήμονες για τον «καυτό εγκέφαλο» και τις νέες προκλήσεις που έρχονται
LIFO NEWSROOM