Γεραπετρίτης για Τέμπη: Αν είχαμε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί

Γεραπετρίτης για Τέμπη: Αν είχαμε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης, το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί Facebook Twitter
Φωτ.: Eurokinissi
0

Ανεξάρτητα από το ανθρώπινο λάθος, το δυστύχημα στα Τέμπη δεν θα είχε συμβεί αν υπήρχε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης, τόνισε ο Γιώργος Γεραπετρίτης, κατά τη διάρκεια των ανακοινώσεων για τις αλλαγές στον σιδηρόδρομο. 

«Οφείλω να ζητήσω συγγνώμη εκ μέρους της κυβέρνησης και προσωπικά από τις οικογένειες των θυμάτων και τους πολίτες, γιατί δεν μπορέσαμε να αποτρέψουμε αυτό το δυστύχημα», τόνισε ο κ. Γεραπετρίτης, που μετά την τραγωδία στα Τέμπη και την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή, ανάλαβε το χαρτοφυλάκιο του υπουργείου Μεταφορών. 

Ο κ. Γεραπετρίτης αναφέρθηκε αρχικά στην επίσκεψή του τόσο στον τόπο του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη, όσο και στον σταθμό της Λάρισας και το κέντρο τηλεδιοίκησης στη Θεσσαλονίκη. 

«Το τοπικό κέντρο τηλεδιοίκησης στον σταθμό της Λάρισας λειτουργούσε απόλυτα και αδιαλείπτως. Δεν υπήρξε καμία απολύτως διακοπή της λειτουργίας του. Υπό αυτή την έννοια, το μοιραίο βράδυ ήταν αναγκαίο και οφειλόμενο να έχει υπάρξει αυτόματη χάραξη πορείας πάνω στον πίνακα, που δεν φαίνεται να έχει συντελεστεί», επεσήμανε αρχικά ο υπουργός. 

«Ακόμη κι αν δεν είχαμε αυτόματη χάραξη, που εξ’ ορισμού θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα, το δεύτερο επίπεδο είναι η χειροκίνητη αλλαγή του κλειδιού, που δεν συντελέστηκε, με αποτέλεσμα η αμαξοστοιχία 62 να μπει σε λανθασμένη γραμμή», συμπλήρωσε. 

«Θα έπρεπε σύμφωνα με το πρωτόκολλο να είχε υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον ηλεκτρονικό πίνακα ελέγχου, μετά την αποχώρηση της αμαξοστοιχίας από τη Λάρισα και για μια απόσταση 5,5 χιλιομέτρων, όταν φαίνεται πάνω στον πίνακα η πορεία του τρένου», συνέχισε ο κ. Γεραπετρίτης. 

«Αν είχε υπάρξει παρακολούθηση πάνω στον πίνακα, θα είχε αποφευχθεί το μοιραίο, γιατί θα προέκυπτε χωρίς καμία δυσκολία η μετάπτωση της αμαξοστοιχίας στην εσφαλμένη γραμμή», συμπλήρωσε, ενώ σημείωσε ότι το τρένο μπήκε στη λάθος γραμμή «χωρίς να υπάρξει αντίδραση της αμαξοστοιχίας, ώστε να κινηθεί σύστημα προειδοποίησης που θα απέτρεπε το μοιραίο. 

«Αυτά δεν τα λέω για να τονίσει το ανθρώπινο λάθος. Υπήρξαν πλημμέλειες στην ανθρώπινη διαχείριση. Αυτό δεν αναιρεί ότι αν είχαμε καθολικό σύστημα τηλεδιοίκησης στη χώρα, κατά πάσα βεβαιότητα το δυστύχημα δεν θα είχε συμβεί. Πέρα από το ανθρώπινο λάθος, υπάρχει ζήτημα ολοκλήρωσης των απαιτούμενων έργων ηλεκτρονικής αναβάθμισης των συστημάτων, που θα το είχε αποτρέψει. Πέρα και πάνω από το ανθρώπινο λάθος, έπρεπε να είχαν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες». 

Τέμπη: Τις επόμενες ημέρες νέα διοίκηση σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ 

Ήδη έχουν τεθεί στη διάθεση του πρωθυπουργού οι παραιτήσεις των διοικητών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, οι οποίες έχουν γίνει αποδεκτές, σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης. 

«Τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει αντικατάσταση των διοικήσεων. Είναι αυτονόητο ότι με τις νέες διοικήσεις θα προχωρήσουμε κατά το δυνατόν σε ταχεία επανέναρξη των δρομολογίων», συμπλήρωσε. 

Πολιτική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

LiFO politics / Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

Ο Γιάννης Παντελάκης, αρθρογράφος της LiFO και συγγραφέας, συζητά με τη Βασιλική Σιούτη γιατί δεν έχει αναδειχθεί ακόμα μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση απέναντι στην κυβέρνηση και αν η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι ένας αντίπαλος που μπορεί πραγματικά να την απειλήσει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

Πολιτική / Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

«Πάμε να δούμε πόσες πολιτικές μας για την εργασία μπορώ να σας πω σε λιγότερο από 1 λεπτό» λέει στο TikTok ο πρωθυπουργός, πριν αρχίσει να απαριθμεί μέτρα της κυβέρνησης για την εργασία
LIFO NEWSROOM
Ευτύχης Βαρδουλάκης: «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Newsroom / «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Υπάρχει χώρος για επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα; Είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου ο αντίπαλος που θέλει η ΝΔ; Γιατί δεν ανακάμπτει το ΠΑΣΟΚ; Και τι σηματοδοτούν οι πρώτες εκατό μέρες του Τραμπ στην εξουσία; O Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον σύμβουλο στρατηγικής και επικοινωνίας, Ευτύχη Βαρδουλάκη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πολιτική / Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης την προώθηση σύγχρονης εταιρικής δομής για τον νέο ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και την ταχύτερη εκτέλεση κρίσιμων έργων
LIFO NEWSROOM