Βίτσας: Από το 2019 η παραλαβή των F-16 και το 30% των εργασιών θα γίνει στην Ελλάδα

Βίτσας: Από το 2019 η παραλαβή των F-16 και το 30% των εργασιών θα γίνει στην Ελλάδα Facebook Twitter
0

Από το 2019 θα ξεκινήσει η σταδιακή παραλαβή των αναβαθμισμένων αεροσκαφών F-16, ενώ το 30% των εργασιών αναβάθμισης του 1,1 δισ. ευρώ θα γίνουν στην ΕΑΒ και σε άλλες ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες, ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας Δημήτρης Βίτσας, μιλώντας στο ραδιοφωνικό σταθμό Στο Κόκκινο.


«Ένα ή δύο αεροσκάφη αναβαθμίζονται ολοκληρωτικά στις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθούν ως μοντέλα και στη συνέχεια μία σειρά ηλεκτρονικά συστήματα φτιάχνονται στις ΗΠΑ, έρχονται στην Ελλάδα, συναρμολογούνται και γίνονται οι υπόλοιπες κατασκευές και τροποποιήσεις που χρειάζονται», πρόσθεσε.


"Τα περί μηδενικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι για αυτούς που δεν ξέρουν", σχολίασε περαιτέρω.
Όσον αφορά στο κόστος της αναβάθμισης, ο κ. Βίτσας διευκρίνισε ότι η ελληνική πλευρά ζήτησε από την αμερικανική να εξετάσει 3 πιθανές εκδοχές ως προς τον αριθμό των αεροσκαφών που πρόκειται να αναβαθμιστούν. Η πιο δαπανηρή που αφορά στην αναβάθμιση και των 123 αεροσκαφών, προσδιορίζεται στα 2,4 δισ. δολάρια."Αυτή είναι η οροφή, το πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβεί αυτό το κόστος» συμπλήρωσε.


Έφερε δε ως παράδειγμα το γεγονός ότι όταν επί πρωθυπουργίας Κ. Καραμανλή αγοράστηκαν τα τελευταία F-16 που διαθέτει η Ελλάδα, πήγε στο Κογκρέσο μία συμφωνία ως 3 δισ. ευρώ, αλλά τελικά το τελικό ήταν 1,9 δισ. ευρώ. Πρέπει να γίνει καθαρό τι είναι η «οροφή» και τι η πραγματικότητα στο τέλος, σχολίασε.


Απαντώντας στην ερώτηση για το πώς προκύπτει ο αριθμός των 2,4 δισ. δολαρίων που ακούγεται, o κ. Βίτσας είπε ότι θα πρέπει να αναβαθμιστούν και τα 123 μαχητικά που πρότεινε η Ελλάδα, να προστεθούν φόροι και σειρά άλλων επιβαρύνσεων, αλλά και πιθανών αναγκών την επόμενη δεκαετία (following support).


«Έτσι όπως την έχουμε σχεδιάσει εμείς, (την αναβάθμιση) δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ και λύνουμε το ζήτημα της αναβάθμισης στο κομμάτι του στόλου των μαχητικών ο αριθμός τους μένει να καθοριστεί ακριβώς, είναι 150, αυτό που στείλαμε αφορούσε 123, η βασική μας σκέψη είναι κοντά στα 100 μαχητικά. Και τα υπόλοιπα θα αναβαθμιστούν, αλλά με άλλο τρόπο. Θα αλλάξει το ραντάρ, η πτητική ικανότητα, τα ηλεκτρονικά συστήματα, η δυνατότητα των οπλικών συστημάτων που μπορούν να φέρουν», παρατήρησε.


Ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής 'Άμυνας κάλεσε τον πρόεδρο της ΝΔ και την πρόεδρο της ΔΗΣΥ να ρωτήσουν για τη διαδικασία που ακολουθείται σε τέτοιες περιπτώσεις.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πολιτική
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

LiFO politics / Γιατί δεν στεριώνει κανένα κόμμα στη δεύτερη θέση;

Ο Γιάννης Παντελάκης, αρθρογράφος της LiFO και συγγραφέας, συζητά με τη Βασιλική Σιούτη γιατί δεν έχει αναδειχθεί ακόμα μία ισχυρή εναλλακτική πρόταση απέναντι στην κυβέρνηση και αν η Ζωή Κωνσταντοπούλου είναι ένας αντίπαλος που μπορεί πραγματικά να την απειλήσει. 
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

Πολιτική / Μήνυμα Μητσοτάκη για Πρωτομαγιά: «Μέρα με τη μέρα, ενισχύουμε τον εργαζόμενο»

«Πάμε να δούμε πόσες πολιτικές μας για την εργασία μπορώ να σας πω σε λιγότερο από 1 λεπτό» λέει στο TikTok ο πρωθυπουργός, πριν αρχίσει να απαριθμεί μέτρα της κυβέρνησης για την εργασία
LIFO NEWSROOM
Ευτύχης Βαρδουλάκης: «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Newsroom / «Το rebranding του Τσίπρα άργησε»

Υπάρχει χώρος για επιστροφή του Αλέξη Τσίπρα; Είναι η Ζωή Κωνσταντοπούλου ο αντίπαλος που θέλει η ΝΔ; Γιατί δεν ανακάμπτει το ΠΑΣΟΚ; Και τι σηματοδοτούν οι πρώτες εκατό μέρες του Τραμπ στην εξουσία; O Γιάννης Πανταζόπουλος συζητά με τον σύμβουλο στρατηγικής και επικοινωνίας, Ευτύχη Βαρδουλάκη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Πολιτική / Κυρανάκης: Σύστημα γεωεντοπισμού των τρένων και προσλήψεις σε ΡΑΣ κι ΕΟΔΑΣΑΑΜ

Ο αναπληρωτής υπουργός ανακοίνωσε επίσης την προώθηση σύγχρονης εταιρικής δομής για τον νέο ΟΣΕ, με στόχο την ενίσχυση της αποδοτικότητας και την ταχύτερη εκτέλεση κρίσιμων έργων
LIFO NEWSROOM