Απαγορεύεται το ουρείν

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
0

Κανένα από τα μεγάλα μέσα, νομίζω, δεν μιλά για τα καμώματα της Κόσκο στην Ελλάδα. Μόνο ο αμερικανικός δημόσιος, μη-κερδοσκοπικός ραδιοφωνικός οργανισμός NPR.  Ο τίτλος του ρεπορτάζ: «Καταιγίδα στο ελληνικό λιμάνι για τις κινεζικού τύπου συνθήκες εργασίας». (Το άρθρο αναδημοσιεύτηκε και από το Athenswire).

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Μέσα σε ένα χρόνο είχαμε 2 ατυχήματα στην προβλήτα του Πειραιά. Έλλειψη εξειδίκευσης καταγγέλλουν οι λιμενεργάτες. Η Κόσκο απαγορεύει τα σωματεία και  τις συλλογικές διαπραγματεύσεις στους 500 Έλληνες εργάτες.

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Η Κίνα εκμεταλλεύτηκε την οικονομική κρίση για να ενισχύσει την επιρροή της στην Ευρώπη, υποσχόμενη να αγοράσει ελληνικά, ισπανικά και πορτογαλικά ομόλογα. Αλλά η πιο φιλόδοξη επένδυση στην Ευρώπη είναι η αγορά του λιμανιού του Πειραιά. Η επιρροή της Κινάς ξεπερνάει τα στενά οικονομικά πλαίσια και αγγίζει και άλλους τομείς.

Απαγορεύεται το ουρείν Facebook Twitter
Οι Έλληνες λιμενεργάτες θεωρούν ότι το κομμάτι του λιμανιού που διαχειρίζεται η Cosco «είναι άλλος κόσμος, άλλη χώρα».

Η China Ocean Shipping Co., η γνωστή σε μας ως Cosco, συμφώνησε με την ελληνική κυβέρνηση να πάρει υπό τον έλεγχο της για τα επόμενα 35 χρόνια τους εμπορευματικούς σταθμούς του λιμανιού, με αντίτιμο 5 δις δολάρια. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη επένδυση της Κίνας στην Ευρώπη.

Τα σωματεία καταγγέλλουν ότι οι εργάτες είναι ανειδίκευτοι και δουλεύουν σε προσωρινή βάση και χωρίς παροχές ή προνόμια. Παρά τις επίμονες φήμες για τις συνθήκες εργασίας, μέχρι τώρα κανένας εργαζόμενος στην Cosco δεν έχει μιλήσει στα μέσα ενημέρωσης. Όμως, ένας πρόσφατα απολυμένος από την εταιρία, μίλησε στο NPR για τις συνθήκες εργασίας στην προβλήτα που διαχειρίζονται οι Κινέζοι, με την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει ανώνυμος. Υποστηρίζει ότι δούλευε κανονικό οχτάωρο αλλά χωρίς διαλλείματα για γεύμα ή τουαλέτα. «Οι ενέργειες της Κόσκο παραβαίνουν το νόμο. Είναι δικαίωμα του κάθε εργάτη να τρώει κάτι γύρω στις 12 το μεσημέρι και να κάνει ένα διάλλειμα, αλλά όχι να δουλεύει σαν το σκυλί από το πρωί ως το απόγευμα.»

Υποστηρίζει πως οι υπεύθυνοι της εταιρίας είπαν στους εργάτες ή να κάνουν την ανάγκη τους σε πλαστικά κυπελάκια ή στη θάλασσα, προκειμένου να μην να κάνουν διάλλειμα. Ο λιμενεργάτης λέει ακόμα ότι ο μισθός του ήταν 600 ευρώ το μήνα - το μισό από ότι παίρνουν οι συνάδελφοι του στο κομμάτι του λιμανιού που διαχειρίζονται ακόμα οι Έλληνες. Και δεν έπαιρνε τα εξτρά όταν δούλευε νυχτερινή βάρδια ή σαββατοκύριακα. Δεν υπήρχε συγκεκριμένο, προσυμφωνημένο χρονοδιάγραμμα, για 9 μήνες ήταν σε επιφυλακή επί 24ώρου βάσης. Η γυναίκα του υποστηρίζει ότι η εμπειρία αυτή του άλλαξε τη ζωή, τον έκανε ράκος, τον έφερε στα όρια νευρικού κλονισμού. «Κάθε μέρα περίμενε κολλημένος στο τηλέφωνο να δει αν θα τον πάρουν για δουλειά, δεν ήξερε αν είχε χρόνο να κοιμηθεί ή να φάει. Μερικές φορές τον παίρνανε μέσα στη νύχτα να πάει για δουλειά. Ήταν ένα μαρτύριο», συμπληρώνει η σύζυγος του απολυμένου.

Το NPR απέκτησε πρόσβαση σε επίσημα ελληνικά έγγραφα που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα του απολυμένου. Τον περασμένο Αύγουστο το τοπικό παράρτημα της επιθεώρησης εργασίας στον Πειραιά μίλησε για την περίπτωση λιμενεργάτη της Κόσκο που του είχαν αλλάξει το ωράριο 14 φορές μέσα σε ένα μήνα. Μέσα σε δυο επισκέψεις τον περασμένο χρόνο οι υπεύθυνοι της επιθεώρησης σημείωσαν τέσσερις παραβάσεις του εργατικού νόμου από πλευράς Κόσκο. Τον Αύγουστο έριξαν πρόστιμο 3,000 ευρώ στην Κόσκο όταν ανακάλυψαν ότι λιμενεργάτες της δούλευαν στα ρεπό τους. Και τον Οκτώβριο βρήκαν την ίδια παράβαση ξανά, αλλά ξεσκέπασαν και περίπτωση ανειδίκευτου εργάτη που χειριζόταν ειδικά μηχανήματα και εργάτη που δούλευε χωρίς χαρτιά.

«Δεν υπάρχει καμία οργάνωση. Επικρατεί χάος. Δεν γίνεται καμία εκπαίδευση για συγκεκριμένες εξειδικευμένες εργασίες. Αυτά συμβαίνουν σε χώρες του τρίτου κόσμου», λέει ο απολυμένος λιμενεργάτης.

Η Κόσκο αρνήθηκε να δώσει συνέντευξη και να τοποθετηθεί για τα όσα λέχθηκαν και για άλλες ακόμα καταγγελίες. Ούτε στην Αθήνα, ούτε στο Πεκίνο. Συνεντεύξεις αρνήθηκαν και το Κινεζικό υπουργείο εξωτερικών και το εμπορίου.

Ο κόσμος του Πειραιά πίστεψε αρχικά ότι η Κόσκο θα φέρει νέες θέσεις εργασίας. Τώρα ο πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων στο λιμάνι λέει «πιστεύουμε ότι η Κόσκο εισάγει το Κινεζικό μοντέλο εργασίας στην Ελλάδα. Με αποτέλεσμα, τα όσα κάνει η Κοσκο με τις μειώσεις μισθών και την πίεση στα εργατικά δικαιώματα, να επηρεάζουν και τις εταιρίες που δεν ελέγχονται από τους Κινέζους».

Ο υπουργός Χάρης Παμπούκης δηλώνει «Μόνο η ελληνική νομοθεσία ισχύει στο λιμάνι, δε πρόκειται να υιοθετήσουμε πρακτικές της Κίνας, ή του πλανήτη Άρη, ή οποιουδήποτε άλλου, αν αυτές δεν συνάδουν με τη νομοθεσία μας. Ο Πειραιάς δεν είναι αποικία κανενός».

Παρόλα αυτά, οι πρακτικές της Κίνας έχουν ήδη βρει λιμάνι στην Ελλάδα και απειλούν το ευρωπαϊκό πλέον κράτος δικαίου.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μητσοτάκης: «Τι είναι πιο χρήσιμο, η «παράδοση της κατάληψης» ή η εξασφάλιση στέγης για οικονομικά αδύναμους σπουδαστές;»

Πολιτική / Μητσοτάκης: «Τι είναι πιο χρήσιμο, η "παράδοση της κατάληψης" ή η εξασφάλιση στέγης για οικονομικά αδύναμους σπουδαστές;»

Το σχόλιο του πρωθυπουργού για το Final Four, για τις προβλέψεις της Κομισιόν για την ελληνική οικονομία αλλά και τα πανεπιστήμια, στην καθιερωμένη κυριακάτικη ανάρτησή του
LIFO NEWSROOM
«Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Lifo Videos / «Η Δύση πυροβόλησε τα πόδια της με τον πόλεμο στην Ουκρανία»

Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με τον συγγραφέα, δημοσιογράφο και διευθυντή του SLpress.gr, Σταύρο Λυγερό, για τις βαθύτερες διαστάσεις της σύγκρουσης Ρωσίας - Ουκρανίας, το ενεργειακό σκάκι και την προπαγάνδα, τη θέση της Ευρώπης, τη στάση της Ελλάδας, τον ρόλο της Κίνας και την επιστροφή του Τραμπ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Πολιτική / Ανδρουλάκης για Τέμπη: Τη Δευτέρα κατατίθεται η πρόταση του ΠΑΣΟΚ για προανακριτική

Κατηγόρησε την κυβέρνηση για συγκάλυψη, φέρνοντας ως παράδειγμα την καταψήφιση της πρότασης διερεύνησης υπουργικής ευθύνης στην υπόθεση της σύμβασης 717, παρά την αναφορά σχετικής δικογραφίας από την ευρωπαϊκή Δικαιοσύνη
LIFO NEWSROOM
«Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

LiFO politics / «Η Ελλάδα πρέπει να φτιάξει τα τρένα, τελεία»

Η νέα εκπρόσωπος Τύπου της Νέας Δημοκρατίας, Αλεξάνδρα Σδούκου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για τα θέματα της πολιτικής επικαιρότητας και εξηγεί γιατί «οι γυναίκες πολλές φορές χρειάζεται να καταβάλουν παραπάνω προσπάθεια για να αποδείξουν την αξία τους».
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Βασιλική Σιούτη για Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Lifo Videos / Τέμπη: «Υπάρχει πολλή προπαγάνδα και λίγη ενημέρωση»

Από τα αναπάντητα ερωτήματα γύρω από την υπόθεση των Τεμπών, μέχρι τη στασιμότητα του ΠΑΣΟΚ και την παρουσία της Ζωής Κωνσταντοπούλου και του Στέφανου Κασσελάκη στην πολιτική σκηνή – Μια εφ’ όλης της ύλης συζήτηση του Γιάννη Πανταζόπουλου με την υπεύθυνη του πολιτικού ρεπορτάζ της LIFO Βασιλική Σιούτη.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Η Ελλάδα βιώνει πολιτικές συνθήκες που δεν έχει ξαναζήσει»

LiFO politics / Έχουμε τελικά αντιπολίτευση, ή όχι;

Ο δημοσιογράφος Χάρης Ιωάννου συζητά με τη Βασιλική Σιούτη για το αν τελικά έχουμε αντιπολίτευση, για την ιδιαίτερη πολιτική κατάσταση στην οποία βρίσκεται η χώρα, καθώς και για τις προκλήσεις του πολιτικού ρεπορτάζ.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ