Σκάνδαλο Dieselgate: «Από σήμερα έως το 2040» θα υπάρξουν 81.000 πρόωροι θάνατοι

Σκάνδαλο Dieselgate: «Από σήμερα έως το 2040» θα υπάρξουν 81.000 πρόωροι θάνατοι Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: Unsplash
0

Πέρασαν δέκα χρόνια από την αποκάλυψη του σκανδάλου Dieselgate.

Όταν αποκαλύφθηκε το σκάνδαλο, διαπιστώθηκε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούσαν παράνομες συσκευές για να παραποιήσουν τις κανονιστικές δοκιμές, ενώ τα πετρελαιοκίνητα οχήματα εξέπεμπαν έως και δέκα φορές περισσότερους ρύπους.

Σήμερα, στην Ευρώπη εξακολουθούν να κυκλοφορούν περίπου 19,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα με αυξημένες εκπομπές ρύπων, απόρροια των πωλήσεων εκείνης της χρονικής περιόδου. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπολογίζεται ότι θα υπάρξουν 81.000 πρόωροι θάνατοι μέχρι το 2040, όπως και 55.000 κρούσματα άσθματος σε παιδιά.

Αυτά τα στοιχεία που ανακοίνωσε η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος προκαλούν έντονο προβληματισμό. Παρά τις απαιτήσεις προς τα κράτη-μέλη της ΕΕ να διερευνήσουν και να λάβουν μέτρα, έχουν γίνει ελάχιστα.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος, σε υπόμνημά της, ανέφερε ότι πρέπει να διενεργούνται περιοδικοί τεχνικοί έλεγχοι για οχήματα άνω των δέκα ετών σε ετήσια βάση, ζητώντας παράλληλα λύση στο πρόβλημα.

Σκάνδαλο Dieselgate: Τι δείχνει έρευνα για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα

Από την άλλη πλευρά, έρευνα δείχνει ότι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα από τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα (PHEV), τα οποία είναι φιλικά προς το περιβάλλον, είναι σχεδόν πέντε φορές υψηλότερες τιμές από αυτές που δίνουν τα εργοστάσια.

Τα PHEV εναλλάσσονται μεταξύ ενός ηλεκτροκινητήρα που χρησιμοποιεί μία μπαταρία, η οποία επαναφορτίζεται με τη σύνδεσή της στην πρίζα, και ενός βενζινοκινητήρα ή πετρελαιοκινητήρα. Αντιπροσωπεύουν το 8,6% των πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ και οι αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να συνεχίσουν να πωλούν τα συγκεκριμένα μοντέλα και μετά το 2035.

Ωστόσο, η ανάλυση δεδομένων έδειξε ότι εκπέμπουν κατά μέσο όρο 139 γραμμάρια CO2 ανά χλμ. Απόσταση πολύ μεγάλη από τα 28 γραμμάρια ανά χλμ. που έχουν μέσο όριο στις επίσημες δοκιμές.

Η υβριδική τεχνολογία είναι ικανή να μειώσει τις εκπομπές ρύπων, όμως το πρόβλημα εστιάζεται στο γεγονός ότι οι κάτοχοι των υβριδικών αυτοκινήτων δεν τα φορτίζουν ή γιατί οι καθημερινές αποστάσεις που διανύουν είναι μεγαλύτερες τις ηλεκτρικής εμβέλειάς τους.

Έτσι κινούνται με το επιπλέον βάρος των μπαταριών και με την κατανάλωση καυσίμου, άρα και των εκπομπών ρύπων, να είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτή τωνν συμβατικών μοντέλων.

Έρευνες έχουν δείξει ότι οι Ευρωπαίοι οδηγοί δεν φορτίζουν τις μπαταρίες των αυτοκινήτων τους για διάφορους λόγους, ενώ αντίθετα με αυτήν την τάση οι Έλληνες οδηγοί είναι συνεπείς και φροντίζουν να κινούνται στο μεγαλύτερο μέρος με γεμάτες μπαταρίες.

«Τα plug-in υβριδικά οχήματα εξακολουθούν να είναι χειρότερα για το κλίμα από ό,τι ισχυρίζονται οι αυτοκινητοβιομηχανίες. Η αυτοκινητοβιομηχανία απαιτεί από την ΕΕ να κάνει τα στραβά μάτια, ώστε να μπορέσει να καθυστερήσει τις επενδύσεις σε πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρέπει να μείνει σταθερή και να τηρήσει τους ήδη συμφωνημένους συντελεστές χρησιμότητας για το 2025 και το 2027», τόνισε ο διευθυντής της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος, Lucien Mathieu.

 
 
 
Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κλιματική κρίση: Η Νέα Ζηλανδία μειώνει τους στόχους για το μεθάνιο – Αντιδράσεις από περιβαλλοντικούς φορείς

Περιβάλλον / Η Νέα Ζηλανδία μειώνει τους στόχους για το μεθάνιο – Αντιδράσεις από περιβαλλοντικούς φορείς

Η Νέα Ζηλανδία μειώνει τους στόχους για τις εκπομπές μεθανίου, προκαλώντας αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις και επιστήμονες - Οι αγρότες πανηγυρίζουν, ενώ οι ειδικοί προειδοποιούν για συνέπειες στο κλίμα και τη διεθνή εικόνα της χώρας
LIFO NEWSROOM
Σούρτσεϊ: Το νησί της Ισλανδίας που γεννήθηκε από τη φωτιά και έγινε εργαστήριο ζωής

Περιβάλλον / Το νησί της Ισλανδίας που γεννήθηκε από τη φωτιά και έγινε εργαστήριο ζωής

To Σούρτσεϊ, το ηφαιστειακό νησί που γεννήθηκε το 1963 στα νότια της Ισλανδίας, παραμένει ζωντανό εργαστήριο της φύσης. Από τις πρώτες εκρήξεις έως τη βιοποικιλότητα που άνθισε, η ιστορία της προσφέρει ελπίδα και μαθήματα για την ανθεκτικότητα της ζωής
LIFO NEWSROOM
ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΒΡΑΖΙΛΙΑ ΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

Περιβάλλον / Ο πλανήτης χάνει τα χρώματά του: Οι πεταλούδες «ξεθωριάζουν» λόγω των ανθρώπων

Νέα έρευνα από τη Βραζιλία δείχνει ότι οι πεταλούδες χάνουν τα χρώματά τους καθώς οι άνθρωποι αντικαθιστούν τα τροπικά δάση με μονοκαλλιέργειες ευκαλύπτου - Ο πλανήτης γίνεται πιο μονόχρωμος και αυτό απειλεί τη βιοποικιλότητα
LIFO NEWSROOM
Πώς το εμπόριο ψαριών ενυδρείου υπονομεύει τη βιοποικιλότητα των ωκεανών

Περιβάλλον / Πώς το εμπόριο ψαριών ενυδρείου υπονομεύει τη βιοποικιλότητα των ωκεανών

Η παγκόσμια αγορά ψαριών ενυδρείου βασίζεται κυρίως σε άγρια συλλεγμένα είδη, απειλώντας τη βιοποικιλότητα και τα οικοσυστήματα. Η έρευνα προτείνει βιώσιμες λύσεις και αυξημένη ενημέρωση καταναλωτών
LIFO NEWSROOM
Περού: 140.000 εκτάρια Αμαζονίου καταστρέφονται από παράνομη εξόρυξη χρυσού

Περιβάλλον / Περού: 140.000 εκτάρια Αμαζονίου καταστρέφονται από παράνομη εξόρυξη χρυσού

Από το 1984, περίπου 540 τετραγωνικά μίλια γης έχουν εκκαθαριστεί για εξόρυξη, ενώ η καταστροφή επεκτείνεται πλέον και σε βορειότερες περιοχές πέραν της παραδοσιακής ζώνης Madre de Dios
LIFO NEWSROOM
Σιέρα Νεβάδα: Οι παγετώνες της Καλιφόρνια θα εξαφανιστούν για πρώτη φορά στην ιστορία

Περιβάλλον / Σιέρα Νεβάδα: Οι παγετώνες της Καλιφόρνια θα εξαφανιστούν για πρώτη φορά στην ιστορία

Νέα έρευνα αποκαλύπτει ότι οι παγετώνες της Σιέρα Νεβάδα, μερικοί ηλικίας δεκάδων χιλιάδων ετών, θα εξαφανιστούν πλήρως μέχρι τον επόμενο αιώνα, με δραματικές οικολογικές και συμβολικές συνέπειες για τη Δυτική Αμερική
LIFO NEWSROOM