Η Καλιφόρνια αποφάσισε να απαγορεύσει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων

Η Καλιφόρνια απαγορεύει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων Facebook Twitter
Φωτ.: Pixabay
0

Οι ρυθμιστικές αρχές της Καλιφόρνια ψήφισαν την Πέμπτη υπέρ την απαγόρευση της πώλησης όλων των νέων βενζινοκίνητων οχημάτων, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσουν επιθετικά την κλιματική κρίση.

Μετά το 2035 δεν θα πωλείται κανένα νέο βενζινοκίνητο όχημα. Τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά και τα SUV που κινούνται με βενζίνη είναι μερικοί από τους μεγαλύτερους παραγωγούς εκπομπών άνθρακα που μολύνουν το περιβάλλον.

Η νέα νομοθεσία στην Καλιφόρνια λέει ότι το 100% των νέων οχημάτων που θα πωληθούν στην πολιτεία μέχρι το 2035 δεν πρέπει να εκπέμπουν ρυπογόνα αέρια.

Το αρμόδιο Συμβούλιο έθεσε επίσης ως ενδιάμεσο στόχο το 35% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται να παράγουν μηδενικές εκπομπές ρύπων έως το 2026, με στόχο το 68% για το 2030.

Οι οδηγοί θα εξακολουθούν να μπορούν να οδηγούν βενζινοκίνητα οχήματα που αγόρασαν παλαιότερα, καθώς και να αγοράζουν μεταχειρισμένα οχήματα.

Παράλληλα, η πολιτεία επιτρέπει επίσης ορισμένα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται να είναι υβριδικά βενζινοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα.

Περίπου το 16% των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Καλιφόρνια τους πρώτους τρεις μήνες του τρέχοντος έτους ήταν ηλεκτρικά, σύμφωνα με το Associated Press.

Τα τελευταία 12 χρόνια, η Καλιφόρνια έχει παράσχει περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε εκπτώσεις για την πώληση 478.000 ηλεκτρικών, plug-in ή υβριδικών οχημάτων, ανέφερε το AP.

Ένα κρίσιμο εμπόδιο που καλείται να ξεπεράσει η πολιτεία για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της νέας νομοθεσίας είναι η επέκταση της πρόσβασης στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικής ενέργειας.

Αν και το νομοσχέδιο για τις υποδομές 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων που ψήφισε το Κογκρέσο πέρυσι περιλαμβάνει δεσμεύσεις για την κατασκευή σταθμών φόρτισης κάθε 50 μίλια κατά μήκος των διαπολιτειακών αυτοκινητοδρόμων, το κράτος θα πρέπει να δαπανήσει δισεκατομμύρια περισσότερα για να δημιουργήσει ένα πλήρως αξιόπιστο δίκτυο φόρτισης.

Ο κυβερνήτης Gavin Newsom είπε ότι ελπίζει να καταστήσει προτεραιότητα την προσθήκη σταθμών σε γειτονιές χαμηλού εισοδήματος.

«Η κλιματική κρίση μπορεί να επιλυθεί εάν επικεντρωθούμε στα μεγάλα, τολμηρά βήματα που είναι απαραίτητα για να ανακόψουμε το κύμα της ρύπανσης λόγω του άνθρακα», δήλωσε ο Newsom την Τετάρτη.

Η απαγόρευση εγκρίθηκε καθώς η αξιοπιστία των ηλεκτρικών δικτύων έρχεται ξανά στο επίκεντρο εν μέσω πρωτοφανών καιρικών φαινομένων.

Ωστόσο, το «καθεστώς» που δημιουργεί η Καλιφόρνια είναι πιθανό να ακολουθήσουν και άλλες πολιτείες.

Με πληροφορίες του NBCNews

Περιβάλλον
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

COP30: Έγινε το πρώτο βήμα για το τέλος των ορυκτών καυσίμων, αλλά δεν αρκεί

Περιβάλλον / COP30: Έγινε το πρώτο βήμα για το τέλος των ορυκτών καυσίμων, αλλά δεν αρκεί

«Ο κόσμος έκανε ένα μικρό βήμα προς το τέλος της εποχής των ορυκτών, αλλά όχι αρκετό για να αποτρέψει τις καταστροφικές συνέπειες της κλιματικής αλλαγής», σχολίασε ο διεθνής Τύπος
LIFO NEWSROOM
Η κλιματική κρίση θα ασκήσει μεγάλες πιέσεις στον τομέα της υγείας και της εργασίας το 2050, δείχνει βρετανική μελέτη

Περιβάλλον / Η κλιματική κρίση θα ασκήσει μεγάλες πιέσεις στον τομέα της υγείας και της εργασίας το 2050, δείχνει βρετανική μελέτη

Καύσωνες μακράς διαρκείας, ισχυρές καταιγίδες, ξηρασία, δασικές πυρκαγιές και μεγάλες πιέσεις στα συστήματα υγείας, στην εργασία και στον τουρισμό θα συνθέτουν το κλιματικό τοπίο το 2050.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
3.000 τόνοι αποτσίγαρα στις παραλίες κάθε χρόνο – Το WWF Ελλάς προειδοποιεί: “Ή τώρα ή ποτέ για καθαρή Ελλάδα”»

Περιβάλλον / 3.000 τόνοι αποτσίγαρα κάθε χρόνο – Το WWF Ελλάς προειδοποιεί: «Ή τώρα ή ποτέ για καθαρή Ελλάδα»

Η περιβαλλοντική οργάνωση προειδοποιεί ότι η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει μια σημαντική ευκαιρία για την ουσιαστική αντιμετώπιση της ρύπανσης από αποτσίγαρα
LIFO NEWSROOM