Τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης για τη διαπίστωση τέλεσης αδικημάτων που συνδέονται με τον αντιρατσιστικό νόμο, παρήγγειλε εισαγγελέας, μετά την επιστολή συνδικαλιστικής παράταξης εργαζομένων του ΟΑΣΘ προς τη διοίκησή του, η οποία αναφέρεται στη μετακίνηση προσφύγων που διαβιούν σε δομές φιλοξενίας της πόλης.

 

Με εντολή του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Θεσσαλονίκης, Στέφανου Ζαρκαντζιά, η εισαγγελέας Πλημμελειοδικών, Εμμανουέλα Κετσιατζή, παρήγγειλε τη διενέργεια προκαταρκτικής έρευνας από το τμήμα αντιμετώπισης ρατσιστικής βίας της Ασφάλειας Θεσσαλονίκης.

 

Στο επίμαχο έγγραφο, το οποίο φέρεται να συντάχθηκε από μέλη της συνδικαλιστικής παράταξης «ΔΡΟΜΕΑΣ», διατυπώνεται η άποψη πως οι πρόσφυγες «λόγω κουλτούρας» έχουν κακή σχέση «με την προσωπική τους υγιεινή» κι έτσι «υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες που στριμώχνονται ανάμεσά τους».

 

Στο ίδιο έγγραφο οι συντάκτες ζητούν, μεταξύ άλλων, να τοποθετηθεί «κουμπί πανικού» σε αστικά λεωφορεία που εξυπηρετούν περιοχές, όπου φιλοξενούνται δομές προσφύγων, να εμβολιάζονται οι οδηγοί και να υποβάλλονται σε εξετάσεις αίματος διότι «ανησυχούμε για την υγεία μας, αλλά και την υγεία των μελών των οικογενειών μας».

 

Η συγκεκριμένη επιστολή προκάλεσε την οργισμένη απάντηση του προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά, ο οποίος, σε δηλώσεις του προ ημερών στο ραδιόφωνο του Αθηναϊκού - Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο FM», έκανε λόγο για «κείμενο παράταξης που εμπνέεται από ρατσιστικές αντιλήψεις, που διασπά τους εργαζόμενους και δεν τους ενώνει».

 

«Ούτε λίγο ούτε πολύ μας λένε ότι οι μετανάστες είναι ξένο σώμα. Μήπως να τους βάλουμε και ένα αστεράκι; Η Δημοκρατία της Βαϊμάρης δεν μπορεί να ισχύσει ούτε μπορεί να επανέλθει», σχολίασε ο κ. Παππάς, χαρακτηρίζοντας τη συγκεκριμένη παράταξη ως μειοψηφία. Είπε ακόμα ότι το έγγραφο επεστράφη ως απαράδεκτο και ξεκαθάρισε ότι δεν πρόκειται να κάνει διάλογο μαζί της.

 

Ολόκληρη η ρατσιστική επιστολή

 

Στις γραμμές 9-40-51-52-54-55-86 του δυτικού τομέα, αλλά και στην γραμμή 87 του ανατολικού τομέα, οι οποίες τα τελευταία χρόνια έχουν επιβαρυνθεί με την μετακίνηση των προσφύγων-μεταναστών από και προς τις δομές φιλοξενίας τους, παρατηρείται έντονα το φαινόμενο της εισιτηριοδιαφυγής. Το φαινόμενο αυτό οφείλεται κυρίως στην ελλιπή ενημέρωσή τους για το πως πρέπει να χρησιμοποιούν την αστική συγκοινωνία γενικότερα. Δεν γνωρίζουν δηλαδή τους κανόνες χρήσης των αστικών λεωφορείων και τις υποχρεώσεις των επιβατών.

 

Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται επίσης ραγδαία αύξηση φαινομένων προπηλακισμού και παραβατικών συμπεριφορών των προσφύγων-μεταναστών, τόσο προς τους οδηγούς, όσο και προς το λοιπό επιβατικό κοινό. Οχλαγωγίες, εκφοβισμοί, απειλές, ασέβεια σε ευαίσθητες κοινωνικά ομάδες, σεξουαλικές παρενοχλήσεις κ.α. έχουν γίνει πλέον καθημερινότητα.

 

Τα αποτελέσματα αυτών των φαινομένων είναι να τίθεται σε κίνδυνο καθημερινά η σωματική και ψυχική ασφάλεια των οδηγών και του λοιπού επιβατικού κοινού των συγκεκριμένων γραμμών, αλλά και η υποβάθμιση της αξιοπιστίας και της ποιότητας του παραγόμενου συγκοινωνιακού έργου του Οργανισμού.

 

Επίσης λόγω των ακατάλληλων συνθηκών υγιεινής στις δομές φιλοξενίας τους, αλλά και λόγο της κουλτούρας τους σε σχέση με την προσωπική τους υγιεινή, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος μεταδοτικών ασθενειών τόσο στους οδηγούς όσο και στους υπολοίπους επιβάτες οι οποίοι στριμώχνονται ανάμεσά τους.

 

Οι ΟΔΗΓΟΙ σε καθημερινή βάση επιδεικνύοντας επαγγελματική συμπεριφορά και προβάλλοντας το κοινωνικό προφίλ του Ο.Α.Σ.Θ. είναι εκτεθειμένοι στους παραπάνω κινδύνους που προαναφέραμε. Για όποιον αμφισβητεί έστω και μία λέξη από τα παραπάνω τον καλούμε να κάνει σε απροσδιόριστο χρόνο και αιφνιδίως τις παραπάνω διαδρομές για να τα διαπιστώσει ιδίοις όμμασι.

 

Προτείνουμε:

1. Συναντήσεις με τους υπευθύνους των δομών φιλοξενίας, ώστε να γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ενημέρωση των προσφύγων-μεταναστών (μέσω φυλλαδίων στην γλώσσα τους και ομιλιών) σχετικά με τους κανόνες και τις υποχρεώσεις των επιβατών των αστικών συγκοινωνιών, αλλά και την ενημέρωσή τους για την χρήση εισιτηρίων και μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών, τα οποία θα αγοράζονται είτε από τις δομές φιλοξενίας, είτε από κάποια ΜΚΟ που βοηθάει τους πρόσφυγες-μετανάστες.

2. Μίσθωση τουριστικών λεωφορείων με έξοδα των δομών φιλοξενίας για την απρόσκοπτη και άμεση μεταφορά των προσφύγων-μεταναστών.

3. Καθημερινός έλεγχος από τους ελεγκτές κομίστρου στις συγκεκριμένες γραμμές με σκοπό την ενημέρωση και τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής.

4. Δημιουργία Ομάδων Υποστήριξης αποτελούμενων από κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό (προσωπικό ιδιωτικής ασφάλειας – Security), οι οποίες θα έχουν ως σκοπό τον έλεγχο των εισιτηρίων και την επιβολή της τάξης και των κανόνων εντός των αστικών λεωφορείων.

5. Τοποθέτηση Κουμπιού Πανικού (Red Button) εντός της καμπίνας του οδηγού (όπως υπάρχει και στα σημεία πώλησης καρτών και εισιτηρίων), προκείμενου να χρησιμοποιείται σε περίπτωση συμβάντος και ενώ είναι αδύνατη η επικοινωνία του οδηγού με τη χρήση του ασυρμάτου ή του κινητού τηλεφώνου. Το κουμπί κινδύνου θα είναι συνδεδεμένο με το KEPKY, για άμεση ανταπόκριση με αποστολή μηχανοκίνητης ομάδας (moto).

6. Κατασκευή κλειστής καμπίνας οδηγού. Αρχικά αυτό μπορεί να γίνει στα λεωφορεία που εργάζονται στις συγκεκριμένες γραμμές.
7. Άμεσος εμβολιασμός όλων των οδηγών που εργάζονται στις γραμμές αυτές. Παρόμοιος εμβολιασμός γίνεται και σε όσους εργάζονται στις δομές φιλοξενίας των προσφύγων-μεταναστών, αλλά και σε όσους έρχονται συστηματικά σε άμεση επαφή.

8. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα να γίνεται προληπτική εξέταση αίματος των οδηγών προκειμένου να διαπιστώνεται η ύπαρξη ή όχι κάποιας μεταδοτικής ασθένειας. Ανησυχούμε για την υγεία μας, αλλά και για την υγεία των μελών των οικογενειών μας.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr