Μόνο ένα ελληνικό ΑΕΙ στα 400 καλύτερα του κόσμου

Μόνο ένα ελληνικό ΑΕΙ στα 400 καλύτερα του κόσμου Facebook Twitter
36

Ένα μόνο ελληνικό Πανεπιστήμιο, αυτό της Κρήτης βρίσκεται στη λίστα με τα 400 καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, σύμφωνα με τη νέα παγκόσμια κατάταξη των βρετανικών «Τάιμς» (Times Higher Education World University Rankings 2014 - 2015).

Το ελληνικό πανεπιστήμιο βρίσκεται στις θέσεις 301-350 ενώ την ίδια ώρα τα βρετανικά και αμερικανικά πανεπιστήμια κατακτούν την πρώτη δεκάδα με πρώτο το Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Καλιφόρνια (Caltech). Ακολουθούν  Χάρβαρντ, Οξφόρδη, Στάνφορντ, Κέμπριτζ, ΜΙΤ, Πρίνστον, Καλιφόρνια-Μπέρκλεϊ, Imperial Λονδίνου, Γιέιλ και Σικάγο.

Στη λίστα η Τουρκία έχει 6 πανεπιστήμια ενώ τρία έχει το Ισραήλ.

Η κατάταξη βασίζεται σε τέσσερα βασικά κριτήρια: Ποιότητα διδασκαλίας, επίπεδο έρευνας, μεταφορά γνώσης εκτός πανεπιστημίου και βαθμός διεθνοποίησης των σπουδών.

36

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

13 σχόλια
Δεν ξέρω κατά πόσο αυτή η λίστα έχει καμία σχεση με τη πραγματικότητα όταν σε παγκόσμιο διαγωνισμό εικονικής δίκης στο τελευταίο γύρο νίκησε η ομάδα της Νομικής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών την ομάδα της Νομικής του Harvard. Για του λόγου το αληθές σας παραπέμπω στο σχετικό άρθρο.http://www.kathimerini.gr/768615/article/epikairothta/ellada/h-nomikh-a8hnwn-nikhse-to-xarvarnt
Ψυχραιμία παιδιά! Δίκιο έχετε και οι μεν και οι δε. Όσον αφορά πάντως τη συγκεκριμμένη λίστα, και ανεξάρτητα από όσα μπορεί κανείς να ισχυριστεί υπέρ ή κατά του ελληνικού πανεπιστημίου, ένα από τα τέσσερα κριτήρια που αναφέρει το άρθρο είναι "ο βαθμός διεθνοποίησης των σπουδών". Στο κριτήριο αυτό, το οποίο μάλιστα χαίρει ιδιαίτερης βαρύτητας σε παρόμοιες μεθόδους κατάταξης, τα εγχώρια ΑΕΙ εκ των πραγμάτων βαθμολογούνται με μηδέν, αφού οι προπτυχιακές σπουδές παρέχονται αποκλειστικά στα ελληνικά.Δεν ισχυρίζομαι ότι δεν υπάρχουν άπειρα κακώς κείμενα, αλλά και η "δημοσιογραφία του τελάλη" (πετάμε έναν προβοκατόρικο τίτλο και τελειώσαμε) πρέπει να έχει και τα όρια της. Στο κάτω-κάτω της γραφής, οι περισσότεροι πλέον έχουμε περάσει από κάποιο ΑΕΙ ή ΤΕΙ, οπότε ξέρουμε τα συν και τα πλην από το πρώτο χέρι. Ο καθένας μας γνωρίζει κατά πόσον τον βοήθησε το πτυχίο του στην αγορά εργασίας αλλά και τη ποιότητα των υπηρεσιών - άλλες φορές καλή, άλλες φορές κακή - που μας παρέχουν άλλοι απόφοιτοι, από τον γιατρό και τον μηχανικό μέχρι τον λογιστή. Η λίστα των Times μας μάρανε τώρα; Ορθότερη θα ήταν μία σύγκριση κόστους-χρόνου σπουδών-επαγγελματικής αποκατάστασης (με ποσοτικά δεδομένα) ανάμεσα σε πανεπιστήμια διαφορετικών χωρών. Θα ήταν ενδιαφέρον να δούμε στο κατά πόσον είναι αποτελεσματικότερη η επένδυση σε ένα ιδιωτικό πανεπιστήμιο (από τους φοιτητές) ή σε ένα δημόσιο (από το κράτος). Η σύγκριση θα έπρεπε επίσης να κανονικοποιηθεί ως προς μία σειρά παραμέτρων όπως ο εθνικός ή διεθνής χαρακτήρας (που όπως επεσήμανα είναι καθοριστικός στην κατάταξη), η δυναμικότητα της οικονομίας της χώρας-έδρας των ΑΕΙ (που θα απορροφήσει ή όχι πρώτη τους αποφοίτους) και ο βαθμός κρατικού ελέγχου (και η Γερμανία έχει κρατικά ΑΕΙ αλλά δεν τα φουσκώνουν κάθε χρόνο με καραβιές φοιτητών).
Όποιος κάνει τον κόπο να ψάξει θα βρεί στο διαδίκτυο δεκάδες διακρίσεις που έχουν πετύχει κατά καιρούς τα ελληνικά πανεπιστήμια. π.χ. http://www.mycampus.gr/my_news/foititiko_protoselido/to_emp_sta_100_kalutera_panepistimia_tou_kosmou.htmlΩστόσο, μην ανησυχείτε οι φιλελέδες, η κυβερνητική επιχείρηση απαξίωσης της δημόσιας εκπαίδευσης στέφεται με επιτυχία μέχρι στιγμής (με τη συνδρομή και των ΜΜΕ βεβαίως), οπότε οι ιδιωτικοποιήσεις έρχονται ολοταχώς.Όταν λοιπόν για να σπουδάσεις θα πρέπει να διαθέσεις έναν σκασμό λεφτά στις ντόπιες και ξένες εταιρείες - "εκπαιδευτικούς ομίλους" οι οποίες θα αναλάβουν την "εξυγίανση" των ελληνικών πανεπιστημίων, ως δια μαγείας αυτά θα ανέβουν πολύ στην εκτίμηση των Times και των λοιπών κονδυλογράφων του κεφαλαίου.
Φυσικά η Τουρκία "τα πηγαίνει πολύ καλύτερα". Η Τουρκία έχει σοβαρό κράτος που είναι σε θέση να σχεδιάζει και να εφαρμόζει τις πολιτικές του. Φαντάζεστε εδώ πέρα να έκλεινε ο Σαμαράς το Youtube και το Twitter; Κολυμπηθρόξυλο δε θα είχε μείνει.
Το σχόλιό μου ήταν μισοαστείο-μισοσοβαρό. Όταν λέω για το Τουρκικό κράτος "σοβαρό" εννοώ ότι επιβάλλεται και δεν αστειεύεται. Αν αυτό είναι καλό ή κακό και για ποιους είναι θέμα προβληματισμού.
Είμαστε όμως πρώτοι στο τραμπουκισμό όσων δεν έχουν ίδιες απόψεις με τα αριστερά γκρουπούσκουλα, στις παράνομες προσλήψεις και στην κομματική προπαγάνδα των καθηγητών υπέρ του Συριζα.Λίγο το έχετε?
Πέρα από τα ακαδημαϊκά κριτήρια όπως δημοσιεύσεις, επίπεδο έρευνας και διδασκαλίας είναι και γενικότερα τελείως μίζερα τα πανεπιστήμιά μας. Στο ΕΜΠ τα αμφιθέατρα και τα εργαστήρια έχουν μαζέψει σκόνη, αράχνη και ξεραμένο φραπέ 40 ετών. Είχε χτιστεί καινούριο κτίριο με αίθουσες διδασκαλίας στη σχολή μου πριν κάτι χρόνια, δεν πρόλαβε να κλείσει 1 βδομάδα φρεσκοβαμμένο και πεντακάθαρο, μπήκαν τα κομματόσκυλα έστησαν τις παράγκες τους το έκαναν στάβλο μέσα σε λίγες μέρες. Πετυχαίνω αφισοκολλήτρια της ΚΝΕ εν ώρα διακόσμησης της λέω τα αυτονόητα και μου απαντάει "προτιμάς να προλάβουν να το γεμίσουν αφίσες οι δαπίτες?". Μια καλή αρχή λοιπόν θα ήταν να φύγουν τα κόμματα και τα τσιράκια τους επιτέλους από τα πανεπιστήμια. Δεν έχουν απολύτως τίποτα να προσφέρουν σε ανθρώπους με σύγχρονα μυαλά που δεν ονειρεύονται καριέρα βουλευτή. Ας πάνε να στρίψουν τσιγάρο στα Μικέλ.
Η καταταξη βασιζεται σε αλλον παραγοντα κυριως. Σε καθε πανεστημιο υπαρχουν καθηγητες και ερευνητες που εκδιδουν επιστημονικα αρθρα. Αυτα τα αρθρα βαθμολογουνται σε παγκοσμια κλιμακα και με το αθροισμα των μοναδων βγαινει η καταταξη. Βεβαιως παιζουν ρολο και τα προαναφερθεντα αλλα κατα κυριο λογο ειναι τα αρθρα.
Στο Cambridge και στο Harvard από ποτε είχαν να μείνουν χωρίς καθαρίστρια για περισσότερο από έξι μήνες; Η χρηματοδότηση της έρευνας σε ποια επίπεδα ανέρχεται; Η σύνταξη ερευνητικών προτάσεων από πόσα άτομα γίνεται (εδώ γίνεται μόνο από τον ερευνητή χωρίς καμμία γραμματειακή υποστήριξη από οπουδήποτε - ερευνητής, δακτυλογράφος, λογιστής κ.α. απαραίτητες ειδικότητες σε ένα άτομο - παγκόσμια πρωτοτυπία). Οι φοιτητικές παρατάξεις (βλ. ΔΑΠ - ΠΑΣΠ) πόσο επηρρεάζουν την πορεία του πανεπιστημίου; Ας αφήσουμε την κλασσική καραμέλα με λουφαδόρους καθηγητές, τους αιώνιους φοιτητές κ.α. δικαιολογίες της κατάντιας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Με π...ς δεν βάφονται αβγά.
Ναι αλλά εμείς είμαστε πρώτοι στην επαναστατική γυμναστική, πρώτοι στη κομματικοποίηση, πρώτοι στις καταλήψεις και στις μολότοφ...Με την στήριξη του Σύρριζα και άμα γίνει κυβέρνηση θα προωθήσει το μοντέλο και σε αυτούς που τρώνε βελανιδιά!
Είμαστε σε ΑΝΤΑγωνισμο όχι μόνο με την Τουρκία αλλά με όλες τις χώρες του κόσμου.Η σωστή εκπαίδευση είναι βασικός παράγοντας που συμβάλει στην οικονομική ανάπτυξη μιας χώρας και την βοηθά να ανταγωνιστεί με τις υπόλοιπες.
Πρόσεξε μόνο γιατί πλησιάζει η ώρα που ο εμπορικός ανταγωνισμός μεταξύ των χωρών μετατρέπεται σε ανοιχτά στρατιωτικό, και να δούμε τότε ποιοί θα βάλουν το κεφάλι τους στο ντορβά και ποιοί θα τρέχουν να κρυφτούν στα Παρίσια και τις Βρυξέλλες με το Mataroa. Όσο οι πολεμικές συρράξεις είναι κάπου αλλού, στο Μάλι, στη Συρία, το Ιράκ, την Ουκρανία (και άλλα εξωτικά μέρη), υπάρχει άφθονη διάθεση για αστεϊσμούς και γελάκια. Το ελληνικό κράτος, όμως, έχει πλέον βαθιά εμπλοκή στους διεθνείς ανταγωνισμούς στη Μέση Ανατολή (ειδικά με τη συμμετοχή του στη διεθνή, υπό αμερικανική ηγεσία, συμμαχία ενάντια στο Isis) και δεν θα ξεμπερδέψει έτσι εύκολα. Μία "τρομοκρατική επίθεση" με θύματα στην Αθήνα ή αλλού θα γιγαντώσει το αστυνομικό κράτος, σημάδια του οποίου άλλωστε είναι ήδη ορατά (τροποποίηση του ΠΚ, φυλακές τύπου Γ κ.λπ.). Ήδη, αν παρατηρήσει κανείς προσεκτικά την εγχώρια ειδησεογραφία, θα αντιληφθεί ότι καλλιεργείται κλίμα εθνικιστικής υστερίας. Αλλά βέβαια, κάποιοι νομίζετε ότι ζείτε στην εποχή της Belle Epoque και του laissez - faire και κάπου στη γωνία σάς περιμένει ο Toulouse-Lautrec για να σας φιλοτεχνήσει το πορτρέτο. Η «σωστή εκπαίδευση» (για να είμαι και εντός θέματος) πώς ακριβώς ορίζεται; Τι περιεχόμενο έχει; Πετάς κάτι εύκολα προκάτ συνθηματάκια, λες και το τι συνιστά "σωστή" εκπαίδευση θεωρείται πλέον λήξαν ζήτημα· λες και έχει επιτευχθεί ομοφωνία επ' αυτού.
Μην τους τα λες έτσι Γκράμσι...Μην τους τα λες έτσι.Αυτοί νομίζουν πως μπαίνουμε σε συρράξεις του ΝΑΤΟ και προστατευόμαστε από τα πάντα.Για να πάμε στην Συρία ή στο Ιράκ λεφτά να δώσουμε έχουμε.Για να φτιάξουμε κανένα νοσοκομείο ή να προσλάβουμε κανέναν ωρομίσθιο σε ΑΕΙ(ΈΣΤΩ ΜΙΑ ΚΑΘΑΡΊΣΤΡΙΑ) όμως δεν μας φτάνουν.Νομίζουν ότι θα εμπλακούμε και θα μείνουμε αλώβητοι.Αν σε ορίζοντα 5 χρόνων από την επέμβαση μας ξεκινήσουμε να βλέπουμε βομβιστές αυτοκτονίας στην Δουκίσσης Πλακεντίας και στο Σύνταγμα θα λέμε πάλι «οι κακοί τρομοκράτες ήρθανε εδώ και μας κάνουν ντα».Δώσε και ΑΛΛΑ λεφτά για παραπάνω μέτρα «ασφαλείας».Αλλά βλέπεις πως θα αυγατίσει το κεφάλαιο χωρίς πόλεμο...P.S.:Τους φταίνε οι υπάλληλοι στα ΑΕΙ,οι φοιτητές,οι γιατροί,οι συνταξιούχοι και πάει λέγοντας που «δεν έχουμε παραγωγή».Το Μάαστριχτ δεν τους χαλάει.Βγάλτε πορτοκάλια ρεεεεεεεεε!Γιατί αυτά σας είπε η Ε.Ε. πως θέλει να βγάζετε!Πορτοκάλια,τζατζίκι,ήλιο και (σεξο)τουρισμό!Και μετά περιμένετε την ποσόστωση για να είστε «ανταγωνιστικοί».
Δεν πειράζει, αρκεί να μην μπαίνουν οι διοικητικοί σε διαθεσιμότητα, να μην φεύγουν οι αιώνιοι φοιτητές, να μην γίνονται εξετάσεις και να μην καταργηθεί το δικαίωμα των φοιτητών να γίνονται κομματόσκυλα.
Ακόμα περισσότερες προσλήψεις, ακομα μεγαλύτερα επιδόματα.Οι τρεις ώρες την ημέρα που εμφανίζονται στα γραφεία τους διοικητικοί και διδάσκοντες αποτελούν μεσαιωνικού τύπου εργασιακές συνθήκες!Χρειαζόμαστε ακομα περισσότερο προσωπικό ώστε να προγραμματίζουμε όλες μας τις τάξεις σε μια μέρα αντί για δυο την εβδομάδας (Τρίτη ή Τετάρτη κατά προτίμηση) και να έχουμε μετά free εξαήμερο αντί για το πενθήμερο που έχουμε τώρα!υγ:Και γιατί να εχει μόνο ο σύντροφος Μυλοπουλος χρυσοποίκιλτη τουαλέτα στο ΑΠΘ? Εμείς σε πηγάδι κατουρήσαμε?Άντε απο κει, ταράχτηκα μεσημεριάτικα και πλησιάζει και η Τρίτη που θα ξαναπάω στο γραφείο...
Αχ όχι μη...Τώρα θα κλάψω.Με τάπωσες.Έχεις να δεις μάθημα σε 3οβάθμιο Ίδρυμα πόσα χρόνια για να ξέρεις τι πάει να πει μείωση προσωπικού;Εργαστήρια με 50 και 60 μαθητές την φορά.Του Φιλολογικού είσθε κύριε ή του Οικονομικού;0 εργαστήρια στα 4 χρόνια(άιντε μην σε αδικώ ας πω 4 εργαστήρια για τους Οικονομικάριους και 1 για Φιλολογικό).Συγγνώμη δεν μας κάνετε για να μπορείτε να πείτε πως καταλαβαίνετε για τι μιλάμε.Αχ μη μου τα λες έτσι σου λέω κλαίω από το δάρσιμο.
Αχ καλέ κοίτα τα πόσο χαριτωμένα είναι.Ούτε στην ΔΑΠαρα να ήταν.Με το που αντιληφθούν και τα 3 ένα σχόλιο αντίθετο στην άποψη τους του πατάνε συντονισμένα "Όχι".Σαφώς να φύγουνε τα κομματόσκυλα από τα ΑΕΙ.Τώρα που πήρατε εσείς τα εχέγγυα της κομματικοποίησης και της προβατοποίησης να έχει κανείς άλλος αυτό το προσόν;Είναι ένα μείον για εσάς στην αγορά εργασίας το να ξέρουν και άλλοι πως λειτουργείτε.
Χαλιέσαι μην μείνεις αδιόριστος?Ή μήπως σε υποχρεώσουν να πηγαίνεις στη δουλειά σου αντί να κάθεσαι σπίτι σου και έτσι να λειτουργούν κανονικά τα εργαστήρια και οι γραμματείες?Μη φοβάσαι.Αν είσαι αδιόριστος θα σε διορίσει ο Συριζα στη δημόσια υπηρεσία της επιλογής σου (όπως και όλους μας άλλωστε) και να είσαι ήδη διορισμένος δεν προκειται να σου πει κανείς τίποτε και απο κανένα κόμμα για το που είσαι και τι κάνεις.Μη φοβάσαι καθόλου λοιπόν, τα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ μας θα παραμείνουν στο πάτο της παγκόσμιας κατάταξης!
Αρα αδιόριστος.Μην φοβάσαι όμως, και το πτυχίο θα πάρεις πιο εύκολα (κάτω η εντατικοποίηση των σπουδών και η δυσκολία στις εξεταστικές!) και στη συνέχεια θα διοριστείς στη δημόσια υπηρεσία της επιλογής σου (όπως και όλοι μας άλλωστε) όπου θα εργάζεσαι με τους ρυθμούς που "εργάζονται" οι εξαφανισμένοι διδάσκοντες και διοικητικοί αυτή τη στιγμή στο Πανεπιστήμιο σου.Όλα αυτά θα γίνουν αρκεί να βγει αυτοδύναμη κυβέρνηση ο Συριζα!Venceremos λοιπόν!
ναι, ξέρεις, τα περισσότερα από τα χρήματα δίνονται από εταιρείες (ιδιωτικές) προκειμένου να χρηματοδοτήσουν μια έρευνα την οποία κι αξιοποιούν ύστερα (παράγοντας καινοτόμα ανταγωνιστικά προϊόντα και παράλληλα απορροφώντας στην αγορά εργασίας τους φοιτητές). Εμμ, για ποιο λόγο δε γίνεται αυτό στην Ελλάδα είπαμε;;
Αυτό που περιγράφεις Κώστα στην Ελλάδα λέγεται "εμπορευματοποίηση" της εκπαίδευσης" καθως επιτρέπει στις ιδιωτικές εταιρίες να μπουν στα πανεπιστήμια μας και να μολύνουν τα μυαλά των παιδιών μας μειώνοντας έτσι τον επαναστατικό τους ζήλο!Εξω οι καπιταλίστες απο τις σχολές!Κάτω το κεφάλαιο και οι έρευνες του!Να βάλουν στο πάτο τους τις θέσεις εργασίας τους και τα λεφτά τους.Εμείς θα διοριστούμε στο δημόσιο και θα μας φέρνει λεφτά κάθε πρώτη και δεκαπέντε ο πελαργός!
Καλά...Ο ένας την έχει δεί κάπως με τον Σύριζα και βλέπει παντού Σύριζα.Ο άλλος ρωτάει γιατί στην Ελλάδα δεν δίνουμε στα χέρια των ιδιωτών τα πανεπιστήμια.Ίσως γιατί αν γίνει αυτό,λέμε τώρα,το 80% δεν θα έχει τα γκαφρά να μπει σε πανεπιστήμιο όπως γίνεται στο...χμμμμ...βρε κοίτα να δεις πως το λένε.Α ΝΑΙ!Κέημπριτζ.Πες το πως θες ανειδίκευτους.Στην Κρήτη που πρότζεκτ έχεις γιατί ακριβώς δεν έχεις χρηματοδότηση της προκοπής;Χμμμμμ...Αχ βαρέθηκα...Ας αναλάβει άλλος με τα λιμπερταροτρόλλια...
"Συντροφε "(!) Eduard Berzin "πριν τα μνημονια και τις απολυσεις..." ελληνικα πανεπιστημια (ειδικα το Πολυτεχνειο και το Αριστοτελειο)κατετασσοντο συχνα μεταξυ των 100 πρωτων στον κοσμο.Και μεταξυ των 400 παντοτε.Φαινεται οτι τοτε οι φοιτητες δεν βρωμιζαν,δεν εβαφαν συνθηματα,δεν αφισοκολλουσαν και δεν εκαναν καταληψεις.Ετσι δεν ειναι ;