Βασικός υπαίτιος τα κινητά τηλέφωνα για τα τροχαία στην Ελλάδα - Σε ποσοστό 95% οφείλονται στον οδηγό

Βασικός υπαίτιος τα κινητά τηλέφωνα για τα τροχαία στην Ελλάδα - Σε ποσοστό 95% οφείλονται στον οδηγό Facebook Twitter
0

Η χρήση των κινητών τηλεφώνων και smartphones από τους οδηγούς, αναδεικνύεται σε έναν τους βασικούς παράγοντες για την πρόκληση ατυχημάτων.

Σύμφωνα με έρευνα για την οδική ασφάλεια που παρουσιάστηκε σε σημερινή ημερίδα της HELLASTRON, του φορέα που έχουν συγκροτήσει όλες οι εταιρίες αυτοκινητοδρόμων με διόδια, ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών (περίπου 15% των οδηγών ΙΧ και 30% των οδηγών φορτηγών) χρησιμοποιούν τα κινητά χωρίς bluetooth, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, μιλούν, στέλνουν μηνύματα, σερφάρουν στο Ίντερνετ κλπ. Μεγάλη πληγή ωστόσο παραμένει η παραβίαση του ορίου ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες.

Επτά στα δέκα οχήματα (ΙΧ, φορτηγά αλλά και λεωφορεία) που κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους υπερβαίνουν τα όρια ταχύτητας ακόμη και μέσα στις σήραγγες. Εκτός σηράγγων τα ποσοστά αυτα είναι 3 στα 10 για τα ΙΧ και 2 στα 10 για τα φορτηγά. Συνολικά πάνω από το 20%, που σε ορισμένες φορές φτάνει και το 50%, παραβιάζουν το όριο ταχύτητας.

Αναφορικά με τη χρήση ζωνών ασφαλείας η έρευνα έδειξε ότι μόνον το 1/3 των οδηγών τις χρησιμοποιεί, ενώ το ποσοστό των επαγγελματιών οδηγών που δεν χρησιμοποιεί ζώνη φτάνει το 30 με 39%. Απελπιστικά είναι τα στοιχεία για όσους επιβάτες χρησιμοποιούν ζώνες στα πίσω καθίσματα, ενώ συντριπτικά αρνητικά είναι και τα στοιχεία για τη χρήση των παιδικών καθισμάτων.

Σύμφωνα με την έρευνα που παρουσίασε για λογαριασμό της HELLASTRON ο διευθυντής λειτουργίας της Ολυμπίας Οδού, Κώστας Παπανδρέου, το ποσοστό των δικυκλιστών που δεν φορούν κράνος ανέρχεται στο 5%, ενώ ο ένας στους πέντε από αυτούς δηλώνουν ότι το έχουν μαζί τους αλλά δεν το φορούν. Επίσης, ένας στους πέντε συνεπιβάτες δεν φορούν κράνος.

Ο υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, Ελευθέριος Οικονόμου, υπογράμμισε ότι η Ελλάδα κατέχει τη θλιβερή πρωτιά στα τροχαία ανάμεσα στις χώρες τις ΕΕ. Σύμφωνα με τον κ. Οικονόμου τα πιο πολλά τροχαία προκαλούνται από οδηγούς ηλικίας 17 έως 35 ετών. 

Από την πλευρά του ο Σπύρος Λάσκος, διευθυντής της Τροχαίας Αττικής, υπογράμμισε ότι σε ποσοστό 95% τα τροχαία οφείλονται στον οδηγό, το 2% στο όχημα και το 3% στο δρόμο, συμπληρώνοντας ότι ο ίδιος εκτιμά πως οι γυναίκες είναι άριστες οδηγοί σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεται.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φοινικούντα: Νέες αποκαλύψεις για τη διπλή δολοφονία – Καταθέσεις, αντιφάσεις και η «σκιά» της κληρονομιάς

Ελλάδα / Φοινικούντα: Νέες αποκαλύψεις για τη διπλή δολοφονία – Καταθέσεις, αντιφάσεις και η «σκιά» της κληρονομιάς

Η έρευνα για τη διπλή δολοφονία στη Φοινικούντα αποκτά νέα διάσταση μετά τις σημερινές καταθέσεις. Αντιφάσεις, συγγενικές σχέσεις, οικονομικά κίνητρα και η σκιά μιας κληρονομιάς συνθέτουν ένα από τα πιο σκοτεινά κεφάλαια των τελευταίων ετών στη Μεσσηνία
LIFO NEWSROOM