Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο…

Αθήνα-Θεσσαλονίκη, 3 ώρες και κάτι με το τρένο… Facebook Twitter
13

Συνέντευξη Τύπου για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων έδωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Κώστας Σπηλιόπουλος, ο οποίος ανακοίνωσε ότι μετά την ολοκλήρωση τους η απόσταση Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα καλύπτεται με το τρένο σε 3 ώρες και 15 λεπτά ενώ 1 ωρα και 50 λεπτά θα χρειάζεται κάποιος για να φτάσει από την Αθήνα στην Πάτρα. Θα επεκταθεί επίσης ο Προαστιακός μέχρι το Λαύριο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα μεταδίδει το ΑΜΠΕ,  όσον αφορά στον άξονα Πάτρας-Αθήνας-Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους περίπου 710 χλμ., υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:

 Τα 489 χλμ. ή ποσοστό 69,5% έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

 Τα 180 χλμ. ή ποσοστό 25% βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

Τα 28 χλμ. ή ποσοστό 4% βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.

Τα 11 χλμ. ή ποσοστό 1,5% βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Για το τμήμα Θεσσαλονίκη-Ειδομένη και Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, συνολικού μήκους περίπου 219 χλμ., προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή. Επίσης, το έργο της σιδηροδρομικής διασύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Αλεξανδρούπολης, προϋπολογισμού 2 εκατ. ευρώ, βρίσκεται στη φάση της ανάθεσης.

Σε εξέλιξη βρίσκονται και οι μελέτες και τα έργα για τη σύνδεση των λιμένων της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και τηλεπικοινωνιών του τμήματος Πειραιάς- Αθήνα- Τρεις Γέφυρες, εκτιμώμενου προϋπολογισμού δημοπράτησης 16 εκατ. ευρώ, ενώ το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R στον σιδηροδρομικό άξονα ΠΑΘΕ/Π έχει υπαχθεί στη συμφωνία μεταξύ του Δημοσίου και της Siemens.

Τέλος, σύμφωνα με τον κ. Σπηλιόπουλο προωθείται η δημοπράτηση σημαντικών μελετών μελλοντικών έργων που αφορούν:

    Τη σύνδεση του δικτύου με τον λιμένα της Καβάλας.

    Την αναβάθμιση της γραμμής Πάτρα-Πύργος-Καλαμάτα.

    Την υπογειοποίηση του τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου στο τμήμα από την έξοδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

    Νέα σύνδεση του Συγκοινωνιακού Κέντρου Αχαρνών με τη γραμμή του ΟΣΕ, παρακάμπτοντας το κέντρο του Μενιδίου.

    Αναβάθμιση της γραμμής Θεσσαλονίκης-Στρυμόνα-Προμαχώνα και σύνδεση με τον 6ο προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης.

    Αναβάθμιση γραμμής Αχαρνές- Οινόη.

    Επέκταση προαστιακού Αττικής στο τμήμα Κορωπί-Λαύριο.

13

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Ελλάδα / Βορίζια: Σε κλίμα βαθιάς οδύνης η επιστροφή της σορού του 39χρονου στο σπίτι του

Σύμφωνα με τοπικά έθιμα, επειδή τρία από τα παιδιά του ήταν ακόμη αβάπτιστα, τελέστηκε το απόγευμα του Σαββάτου μια σύντομη τελετή σε κοντινό χωριό, προκειμένου να μπορέσει να μεταφερθεί η σορός του στο σπίτι
LIFO NEWSROOM
Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο φρουρούμενους τραυματίες

Ελλάδα / Βορίζια: Ο εισαγγελέας στο ΠΑΓΝΗ – Διώξεις για ανθρωποκτονία από πρόθεση στους δύο τραυματίες

Πρόκειται για έναν 25χρονο, αδελφό του 27χρονου ιδιοκτήτη του σπιτιού όπου σημειώθηκε η έκρηξη αυτοσχέδιου μηχανισμού, και έναν ακόμη 26χρονο κάτοικο των Βοριζίων.
LIFO NEWSROOM
ΡΟΤΒΑΙΛΕΡ ΕΠΙΘΕΣΗ

Ελλάδα / Επίθεση ροτβάιλερ στην Καλαμάτα: Κατατέθηκε μήνυση για κακοποίηση ζώου - «Το χτύπησε με την αλυσίδα»

Σύμφωνα με επικεφαλής ομάδας κατά της κακοποίησης ζώων, το σκυλί ήταν «ζώο εργαλείο» και «ο σκοπός του ήταν η γέννα και η πώληση κουταβιών, όχι η συντροφιά»
LIFO NEWSROOM