Χιλιάδες Έλληνες οδηγοί αδιαφορούν για τους πεζούς και τα ΑμεΑ σε αμαξίδια - Τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ

Χιλιάδες Έλληνες οδηγοί αδιαφορούν για τους πεζούς και τα ΑμεΑ σε αμαξίδια - Τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Χιλιάδες οδηγοί στην Ελλάδα φαίνεται πως αγνοούν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας σχετικά με την ελεύθερη και ανεμπόδιστη κίνηση πεζών και πολιτών σε αναπηρικά αμαξίδια

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ, μόνο στη δυτική Ελλάδα καταγράφηκαν περισσότερες από 3.500 παραβάσεις από τον περασμένο Φεβρουάριο έως και το τέλος Σεπτεμβρίου. 

Σε πεζοδρόμια, ράμπες ΑμεΑ και χώρους στάθμευσης για αναπηρικά οχήματα

 

Οι κυριότερες παραβάσεις που καταγράφηκαν αφορούν στάση και στάθμευση σε πεζοδρόμια, πλατείας και ειδικά ερείσματα που προορίζονται, για πεζούς και ποδηλατοδρόμους (1.444), στάση και στάθμευση στις εισόδους και εξόδους των πεζόδρομων και πάνω σ' αυτούς (1.114) και στάση και στάθμευση μπροστά από ράμπα διάβασης ΑμεΑ, σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ και σε χώρους στάθμευσης αποκλειστικά για συγκεκριμένο όχημα ΑμεΑ, καθώς και σε ειδικούς χώρους στάθμευσης οχημάτων ΑμεΑ, εντός υπαίθριων και υπόγειων χώρων στάθμευσης (311). 

Χιλιάδες Έλληνες οδηγοί αδιαφορούν για τους πεζούς και τα ΑμεΑ σε αμαξίδια - Τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ Facebook Twitter

Εκατοντάδες ήταν και οι παραβάσεις για παράνομη κίνηση σε πεζοδρόμους και πεζοδρόμια (345) και στάση και στάθμευση επάνω σε διαβάσεις πεζών και σε απόσταση μικρότερη των πέντε μέτρων από αυτές (233).

Μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων για τις παραβάσεις σε ράμπες διάβασης και χώρους στάθμευσης ΑμεΑ, ο πρόεδρος της περιφερειακής ομοσπονδίας ατόμων με αναπηρία Δυτικής Ελλάδας και νότιων Ιονίων Νήσων, Αντώνης Χαροκόπος, σχολίασε ότι «αντικατοπτρίζουν μία λυπηρή πραγματικότητα, η οποία έχει άμεσο αντίκτυπο στην καθημερινότητα του ατόμου με αναπηρία και δυσχεραίνει την απρόσκοπτη διέλευσή του.»

«Αναλογιζόμενοι ότι σχεδόν σε όλες τις πόλεις της Δυτικής Ελλάδας οι θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ δεν καλύπτουν τις ανάγκες, η παράνομη κατάληψή τους αποκλείει εντελώς το άτομο με αναπηρία», προσθέτει, τονίζοντας ότι «πρέπει όλοι να συνειδητοποιήσουν ότι οφείλουν να σέβονται τους νόμους και τους κανονισμούς, καθώς η προσβασιμότητα, ως αναφαίρετο δικαίωμα που προσφέρει ασφάλεια και ανεξαρτησία, για να λειτουργήσει σωστά, χρειάζεται συλλογική και ατομική ευθύνη.»

Οι ευθύνες της Πολιτείας

 

«Εάν το περιβάλλον στο οποίο ζει και κινείται ένας πολίτης, είτε άτομο με αναπηρία, είτε ηλικιωμένος, είτε γονέας με καροτσάκι, δεν είναι προσβάσιμο, πρωτίστως την ευθύνη την έχει η πολιτεία, η οποία με τους νόμους και τους ελεγκτικούς μηχανισμούς που διαθέτει θα πρέπει να επιβάλει τις απαραίτητες κυρώσεις στους παραβάτες, ενώ η τοπική αυτοδιοίκηση Α' και Β' βαθμού, θα πρέπει να υλοποιεί έργα καθολικής προσβασιμότητας», καταλήγει ο κ. Χαροκόπος. 

Ελλάδα
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πρώην παίκτης ριάλιτι ξυλοκόπησε 46χρονο - «Μου έσπασε το κόκκαλο μέσα στη μύτη, θα κάνω χειρουργείο»

Ελλάδα / Πρώην παίκτης ριάλιτι ξυλοκόπησε 46χρονο - «Μου έσπασε το κόκκαλο μέσα στη μύτη, θα κάνω χειρουργείο»

Οι δηλώσεις του 46χρονου ασφαλιστή μέσα από το νοσοκομείο για το περιστατικό - «Είχε μία πληρωμή κάποτε από ασφαλιστική που δεν την πήρε ποτέ και από τότε μάλλον μου τη φύλαγε»
THE LIFO TEAM
Delivery

Θέματα / Οι αόρατοι ντελιβεράδες της Wolt και του efood:  Μια νέα «Μανωλάδα» έξω από την πόρτα σου

Πίσω από την ταχύτητα των παραδόσεων και την ευελιξία της gig economy ξεδιπλώνεται ένα αθέατο δίκτυο εκμετάλλευσης, μαύρης και υποδηλωμένης εργασίας: διανομείς που δουλεύουν με εξαντλητικά ωράρια, πίεση και απειλές. Τι ισχυρίζονται οι εργαζόμενοι διανομείς και τι απαντούν οι ψηφιακές πλατφόρμες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Αργυρούπολη Τσεκούρι

Ελλάδα / Αργυρούπολη: 59χρονος απείλησε άλλον οδηγό με τσεκούρι μετά από καβγά στον δρόμο

Κατά τον έλεγχο στο όχημά του, οι αστυνομικοί βρήκαν και κατέσχεσαν ένα τσεκούρι, ένα σκεπάρνι, ένα αεροβόλο πιστόλι, καθώς και ποσότητα κάνναβης βάρους περίπου 52 γραμμαρίων
THE LIFO TEAM