Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας για κάμερες και προσωπικά δεδομένα

Εξ αποστάσεως εκπαίδευση: Οι απαντήσεις του υπ. Παιδείας για κάμερες και προσωπικά δεδομένα Facebook Twitter
EUROKINISSI
0

Διευκρινίσεις, απαντώντας σε 8 ερωτήσεις, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας αναφορικά με τις αλλαγές στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Η ανακοίνωση αυτή εκδόθηκε με αφορμή την τοποθέτηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, που αποφάνθηκε ότι είναι νόμιμη η ταυτόχρονη διδασκαλία με φυσική παρουσία και μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αλλά απαγορεύεται η καταγραφή και αποθήκευση του μαθήματος.

«Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως», δήλωσε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, με αφορμή την τοποθέτηση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας, απαντώντας σε ερωτήσεις για τις αλλαγές που φέρνει στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση η πρόσφατη ρύθμιση, ξεκαθάρισε ότι δεν θα τοποθετηθούν κάμερες στις τάξεις. Ακόμη, διαβεβαίωσε ότι ο εκπαιδευτικός θα έχει τον έλεγχο αυτών που θα παρακολουθούν το μάθημα μέσω της εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όπως και ότι έχουν ληφθεί όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Αναλυτικά οι απαντήσεις του υπουργείου Παιδείας

Τι προβλέπει η νέα ρύθμιση;

Προβλέπει εκτενέστερο θεσμικό πλαίσιο για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση, ιδιαίτερα, δε, τώρα που προχωρούμε σε σταδιακή επαναλειτουργία σχολείων, με δυνατότητα για κάποιους μαθητές να απουσιάζουν για συγκεκριμένους λόγους. Ειδικότερα:

• Προβλέπεται, όπως είχε αναγγελθεί, η δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε μαθητές που συμμετέχουν εξ αποστάσεως, σε περίπτωση επιδημικής νόσου (όπως αυτή που βιώνουμε τώρα λόγω του κορωνοϊού COVID-19)

• Επιπλέον, προβλέπεται, σε περίπτωση έκτακτου ή απρόβλεπτου γεγονότος, η δυνατότητα συνολικής σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, για όσο διαρκεί η έκτακτη ή απρόβλεπτη συνθήκη (π.χ. σε περίπτωση φυσικών καταστροφών).

Ως εξαιρετική διάταξη, η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση θεσπίστηκε και στη χώρα μας, ώστε να μετριαστούν οι δυσμενείς επιπτώσεις σε περιπτώσεις υγειονομικής κρίσης ή άλλης έκτακτης ανάγκης.

Εκτός από τις γενικές ρυθμίσεις για τη σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση όταν προβλέπεται έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός, η ρύθμιση προβλέπει και τη δυνατότητα ταυτόχρονης διδασκαλίας σε μαθητές με φυσική παρουσία και εξ αποστάσεως σε ειδικές περιστάσεις. Γιατί εισάγετε αυτή τη συγκεκριμένη ρύθμιση;

Η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους που απουσιάζουν και συμμετέχουν εξ αποστάσεως μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης προβλέπεται αποκλειστικά και μόνο σε περιπτώσεις επιδημικών νόσων. Ακριβώς την ανάγκη αυτή βιώνουμε τώρα κατά τη σταδιακή επαναλειτουργία των σχολείων.

Μέριμνα του Υπουργείου είναι να μην μείνει κανείς μαθητής πίσω, να μην αποκοπούν δηλαδή από την εκπαιδευτική διαδικασία οι μαθητές εκείνοι που πρέπει να παραμείνουν σπίτι. Να μην τιμωρηθούν, επειδή προστατεύουν την υγεία τη δική τους, των οικογενειών τους, του κοινωνικού συνόλου, παραμένοντας εκτός σχολικής αίθουσας, ακολουθώντας τις συστάσεις των ειδικών. Χωρίς την επιλογή της ζωντανής μετάδοσης, μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές μπορεί να μείνουν μήνες αποκομμένοι από κάθε μαθησιακή διαδικασία.

Όταν η Πολιτεία προβλέπει τη δυνατότητα για ορισμένους μαθητές να μείνουν εκτός σχολείου για προληπτικούς λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας, είναι και αυτονόητη υποχρέωση της Πολιτείας να μεριμνήσει για την πρόσβαση των μαθητών αυτών στην εκπαιδευτική διαδικασία εξ αποστάσεως.

Υποκαθίσταται η δια ζώσης διδασκαλία;

Ασφαλώς και όχι. Η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία. Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο ανάγκης σε έκτακτες περιπτώσεις, ώστε να μην αποξενωθούν οι μαθητές από τη μαθησιακή διαδικασία για το διάστημα κατά το οποίο επικρατούν οι ανωτέρω έκτακτες συνθήκες.

Προβλέπεται βιντεοσκόπηση του μαθήματος μέσα από την τάξη;

Όχι. Η διάταξη προβλέπει ότι στις περιπτώσεις αυτές επιδημικής νόσου, όπως αυτή που βιώνουμε, επιτρέπεται μόνο η ζωντανή μετάδοση ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο, για όσο διαρκεί η διδασκαλία, με αποκλειστικούς αποδέκτες τους μαθητές. Απαγορεύεται ρητά η καταγραφή και η αποθήκευση του παραδιδόμενου μαθήματος.

Θα εγκατασταθούν κάμερες στις τάξεις και θα γίνεται καταγραφή;

Όχι. Καμία εγκατάσταση κάμερας δεν θα γίνει στις τάξεις. Θα χρησιμοποιείται απλός φορητός ηλεκτρονικός εξοπλισμός, όπως αυτός που χρησιμοποιούνταν για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δηλαδή υπολογιστής, τάμπλετ, κινητό, όποια συσκευή διατίθεται, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες της σύνδεσης του εκπαιδευτικού με τους μαθητές του για το συγκεκριμένο σκοπό. Οι μαθητές θα μπορούν να συνδέονται και μέσω σταθερού τηλεφώνου, με αστική χρέωση.

Μπορεί να συνδεθεί ψηφιακά οποιοσδήποτε με τη φυσική τάξη;

Όχι, ο σύνδεσμος μέσω του οποίου συνδέονται οι μαθητές που μένουν σπίτι για λόγους προστασίας της ατομικής και δημόσιας υγείας δίδεται αποκλειστικά σε αυτούς από τον εκπαιδευτικό. Προ της σύνδεσης των εν λόγω μαθητών με την τάξη, ο εκπαιδευτικός πρέπει πρώτα να τους επιτρέψει την είσοδο στην πλατφόρμα. Ο εκπαιδευτικός έχει τον πλήρη έλεγχο των εισερχόμενων συμμετεχόντων και όλης της διαδικασίας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης.

Τίθεται ζήτημα προσωπικών δεδομένων των μαθητών;

Για τη διασφάλιση της προστασίας τυχόν προσωπικών δεδομένων, το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει λάβει όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα. Η διάταξη διαμορφώθηκε μετά από διαβούλευση με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ενσωματώνει περισσότερες εγγυήσεις ακόμη και από αυτές που απαιτεί το ενωσιακό δίκαιο και η ελληνική νομοθεσία. Επιπλέον η λήψη θα εστιάζει μόνο στον πίνακα ή/και τον εκπαιδευτικό, και όχι στους μαθητές. Ο εκπαιδευτικός διατηρεί τη δυνατότητα σίγασης της φωνής μαθητή, ή ακόμα και διακοπής της μετάδοσης, εάν το κρίνει απαραίτητο.

Είναι υποχρεωτική η ταυτόχρονη μετάδοση του μαθήματος από την τάξη μέσω σύγχρονης τηλεκπαίδευσης στην περίπτωση της επιδημικής νόσου;

Η ρύθμιση προβλέπει τη δυνατότητα παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, με τη χρήση τεχνολογίας για ταυτόχρονη μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό.

Όπως προαναφέρθηκε, η ταυτόχρονη διδασκαλία σε μαθητές, που συμμετέχουν στο μάθημα με φυσική παρουσία και σε άλλους που απουσιάζουν και συμμετέχουν εξ αποστάσεως, προβλέπεται μόνο ως δυνατότητα και μόνο σε περίπτωση επιδημικής νόσου.

Ελλάδα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καύσωνας: Απαγόρευση delivery και εξωτερικών εργασιών το Σάββατο από 12:00 έως 16:00 στην Αττική

Ελλάδα / Καύσωνας: Απαγόρευση delivery και εξωτερικών εργασιών το Σάββατο από 12:00 έως 16:00 στην Αττική

Έκτακτα μέτρα προστασίας για εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα ανακοίνωσε το Υπουργείο Εργασίας λόγω των επικίνδυνα υψηλών θερμοκρασιών. Πρόστιμα 2.000 ευρώ για παραβάσεις.
LIFO NEWSROOM
Ρόδος: Η κατάθεση 31χρονης για σεξουαλική κακοποίηση από τον πατέρα της – «Με βίαζε τρεις φορές την ίδια μέρα»

Ελλάδα / Ρόδος: Η κατάθεση 31χρονης για σεξουαλική κακοποίηση από τον πατέρα της – «Με βίαζε τρεις φορές την ίδια μέρα»

Η 31χρονη κατέθεσε – παρουσία ψυχολόγου – πως έπεσε πρώτη φορά θύμα σεξουαλικής επίθεσης από τον πατέρα της όταν ήταν 16 ετών και ζούσαν μαζί στο σπίτι της γιαγιάς της, έπειτα από τον χωρισμό των γονιών της
LIFO NEWSROOM
Δίκη Γρίβα: «Περίμενα ότι θα αυτοκτονούσε, όχι ότι θα σκότωνε» - Ενταση στην αίθουσα με τους γονείς του θύματος

Ελλάδα / Δίκη Γρίβα: «Περίμενα ότι θα αυτοκτονούσε, όχι ότι θα σκότωνε» - Ενταση στην αίθουσα με τους γονείς του θύματος

Ολοκληρώθηκε η εξέταση των μαρτύρων στη δίκη για τη γυναικοκτονία της Κυριακής Γρίβα, με τους γονείς της να ξεσπούν εναντίον του κατηγορούμενου
LIFO NEWSROOM
ΦΩΤΙΑ ΣΤΟΝ ΦΕΝΕΟ

Ελλάδα / Φωτιά στον Φενεό: «Η σημαντικότερη μέχρι στιγμής οικολογική καταστροφή της φετινής αντιπυρικής περιόδου»

Τα αίτια της φωτιάς στον Φενεό - Τα 5.950 από τα 11.460 στρέμματα που κάηκαν, αφορούν δασικό είδος χωρίς δυνατότητα φυσικής αναγέννησης μετά από πυρκαγιά - Δείτε χάρτες
LIFO NEWSROOM