Ένα στα δύο νοικοκυριά στην Ελλάδα έχει αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα, όπως ζυμαρικά και ρύζι, για πάνω από 2-3 εβδομάδες, ενώ ένα στα πέντε έχει αποθεματοποιήσει είδη απολύμανσης για πάνω από ένα μήνα, λόγω κορωνοϊού

 

Τα στοιχεία αυτά, τα οποία προέρχονται από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) και επικαλείται η εφημερίδα Καθημερινή το ρεπορτάζ της οποίας αναφέρει ότι μόνο κατά τις δύο πρώτες εβδομάδες εμφάνισης του κορωνοϊού στην Ελλάδα – σημειωτέον, δεν περιλαμβάνονται τα στοιχεία της εβδομάδας από 9 έως 14 Μαρτίου, οπότε έγινε η μεγάλη «επιδρομή» στα καταστήματα τροφίμων – τα σούπερ μάρκετ είδαν τις πωλήσεις των βασικών προϊόντων να αυξάνονται κατά 11,9%, στα 272,89 εκατ. ευρώ, από 243,94 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

 

Εάν η σύγκριση γίνει όχι ημερολογιακά, αλλά σε σχέση με τις εβδομάδες προ και μετά της Καθαράς Δευτέρας του 2019, η αύξηση των πωλήσεων είναι 22,5%. Σημειώνεται ότι μετά το πρώτο στοκάρισμα σε απολυμαντικά και μακαρόνια, καταγράφηκε μεγάλη αύξηση στις πωλήσεις συμπληρωμάτων διατροφής. 

 

Απολυμαντικά, ζυμαρικά, χαρτί υγείας και κρέας 

 

Σύμφωνα με την έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ σε δείγμα 1.050 ατόμων στις 18 και 19 Μαρτίου, απολυμαντικά είδη και ζυμαρικά έχει στοκάρει για 2-3 εβδομάδες το 35% και ένα 18% για ένα μήνα και πλέον. Χαρτί υγείας έχει στοκάρει για 2-3 εβδομάδες το 32% και για πάνω από ένα μήνα το 11%, απορρυπαντικά για 2-3 εβδομάδες το 30% και για πάνω από ένα μήνα το 19%. Υψηλή είναι και η αποθεματοποίηση κρέατος, δεδομένης της φύσης του προϊόντος, με το 25% να έχει κάνει προμήθειες που θα του φτάσουν για 2-3 εβδομάδες και ένα 9% για πάνω από ένα μήνα.

 

Η Καθημερινή σημειώνει ότι η υπεραποθεματοποίηση των προηγούμενων ημερών, τα μέτρα περιορισμού, ο μεγαλύτερος φόβος, αλλά και η εξάντληση των χρημάτων οδηγούν τους καταναλωτές σε διαφορετική συμπεριφορά τις τελευταίες ημέρες. Οκτώ στους δέκα κάνουν λιγότερες επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ, επτά στους δέκα πιο μικρής χρονικής διάρκειας επισκέψεις, ενώ ένα 10% έχει αυξήσει τις αγορές του από τα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ. Δεν είναι τυχαίο ότι μόνο το 8% των καταναλωτών θεωρεί αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο το 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας. Και οι αλυσίδες των σούπερ μάρκετ αντιδρούν στον σχεδιασμό του υπουργείου Ανάπτυξης για διεύρυνση του ωραρίου. 

 

Η πρώτη φάση αποθεματοποίησης που έγινε την εβδομάδα πριν από την Καθαρά Δευτέρα, εβδομάδα κατά την οποία επιβεβαιώθηκαν τα δύο πρώτα κρούσματα στην Ελλάδα, είχε ως συνέπεια η κίνηση στα σούπερ μάρκετ να είναι μεν αυξημένη την επόμενη εβδομάδα, αλλά με λιγότερο έντονο ρυθμό.

 

«Εκτόξευση» πωλήσεων για αντισηπτικά μαντίλια, συμπληρώματα διατροφής και παραφαρμακευτικά

 

Από τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI προκύπτει ότι και κατά τη δεύτερη εβδομάδα ύπαρξης του κορωνοϊού στην Ελλάδα, το διάστημα δηλαδή από 3 Μαρτίου έως 7 Μαρτίου 2020, η μεγαλύτερη εκτόξευση πωλήσεων σε ετήσια βάση καταγράφεται στα αντισηπτικά μαντίλια (281,4%), ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής (265,7%), τα παραφαρμακευτικά (202%), τα υγρομάντιλα (167,3%), το καθαρό οινόπνευμα (111,3%), τα κρεμοσάπουνα (98,5%), τα καθαριστικά μπάνιου και κουζίνας (81,2%), συσκευασμένο ψωμί και κρουασάν (51,5%), τα κατεψυγμένα έτοιμα γεύματα (43,3%), ενώ την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει το γάλα μακράς διαρκείας (κυρίως εβαπορέ), με αύξηση πωλήσεων κατά 43%.



 

Με πληροφορίες από Καθημερινή

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr