Μαζικές περικοπές δρομολογίων των τρόλεϊ έφερε το 2020. Από τη δεύτερη εβδομάδα του Ιανουαρίου- παρά τις διαβεβαιώσεις αρμοδίων ότι θα εξομαλυνθεί η κατάσταση- οι βάρδιες περικόπηκαν από 342 σε 295, με συνέπεια να γίνονται λιγότερα δρομολόγια, καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι.

 

Στην πραγματικότητα, οι περικοπές ανά ημέρα είναι μεγαλύτερες, αν ληφθεί υπόψη ότι σπανίως εκτελείται το σύνολο των προγραμματισμένων δρομολογίων, ενώ πλέον κόπηκαν και 47 βάρδιες, μείωση της τάξεως του 14%.

 

Το πρόγραμμα των βαρδιών στα τρόλεϊ ως τις 6/1
Το πρόγραμμα των βαρδιών στα τρόλεϊ ως τις 6/1

 

Αυτό, μεταφράζεται σε 4-10 λεπτά επιπλέον χρόνο αναμονής στη στάση τις ώρες αιχμής, σύμφωνα με την Ανεξάρτητη Παρέμβαση ΕΘΕΛ ΟΑΣΑ. Όσο για τα δρομολόγια το σαββατοκύριακο, η μείωση μεταφράζεται σε τουλάχιστον μισή ώρα αναμονής για το επιβατικό κοινό.

 

Το πρόγραμμα μετά τη μείωση των βαρδιών
Το πρόγραμμα μετά τη μείωση των βαρδιών


Προβλήματα και στα λεωφορεία

 

Πρόβλημα υπάρχει όμως και σε ό,τι αφορά τα λεωφορεία, καθώς τουλάχιστον το 10% των προγραμματισμένων βαρδιών καλύπτονται με δεδουλευμένα ρεπό, με αντίτιμο τη σοβαρή αύξηση του λειτουργικού κόστους.

 

Και παρόλα αυτά, περίπου 200-250 βάρδιες την εβδομάδα εξακολουθούν να μην καλύπτονται, εξαιτίας έλλειψης οδηγών αλλά και οχημάτων, αναφέρει η ιστοσελίδα ethnos. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι την εβδομάδα της Πρωτοχρονιάς έλειπαν περίπου 300 βάρδιες, σύμφωνα με το μέλος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ, Φώτη Νικολακόπουλο.

 

Ακόμη και στα δρομολόγια που εκτελούνται υπάρχει ταλαιπωρία για το επιβατικό κοινό, αφού σε ορισμένες διαδρομές- που παραδοσιακά εξυπηρετούνταν με αρθρωτά λεωφορεία λόγω φόρτου- πλέον δρομολογούνται μικρότερα οχήματα, με συνέπεια να δημιουργείται σημαντικό πρόβλημα τις ώρες αιχμής.

 

Αρκεί να σημειωθεί ότι αυτήν την εβδομάδα, λόγω βλαβών, δρομολόγια εκτέλεσαν μόνο τα 115 από τα 242 αρθρωτά λεωφορεία, με αποτέλεσμα γραμμές όπως η 170 Ελληνικό- Βάρκιζα που εξυπηρετείται με πέντε μεγάλα οχήματα, τη Δευτέρα (20/1) να μην έχει ούτε ένα.

 

 

Σε τρεις μήνες αναμένεται η προκήρυξη νέου διαγωνισμού- μετά την ακύρωση του προηγούμενου- για την αγορά λεωφορείων. Η παραλαβή των οχημάτων θα ξεκινήσει σε 1,5 χρόνο, ενώ συνολικά θα αποκτηθούν 700-800 λεωφορεία- σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών- και υπάρχει σκέψη για μίσθωση οχημάτων με leasing.