Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι κάτι σαν Πρωτοχρονιά διαρκείας: αφενός σηματοδοτούν το τέλος μια εποχής (την κούραση από τη δουλειά μιας ολόκληρης χρονιάς) και το πέρασμα σε μια άλλη (στην οποία υποτίθεται επιστρέφουμε ξεκούραστοι και ανανεωμένοι) κι αφετέρου ξεκινά η αντίστροφη μέτρηση μέχρι τις επόμενες.

 

Επειδή όμως στην Ελλάδα, οι «ιδανικοί καλοκαιρινοί προορισμοί» δε συμπίπτουν συνήθως και με αντίστοιχα ιδανικές συνθήκες στο ταξίδι, εμείς συγκεντρώσαμε τα βασικά δικαιώματα που πρέπει να γνωρίζετε λίγο πριν τις φετινές εξορμήσεις σας. 

 

...Γιατί πρέπει να ξέρετε αν αξίζει να πληρώσετε εκείνη την οργανωμένη παραλία με τις ξαπλώστρες, πόσο κάνει ένα πακέτο κρακεράκια μες στο πλοίο, αν δώσατε για κουβέρ αντίτιμο ανάλογο του να αγοράζατε ίσως μερίδιο της επιχείρησης, πόσο πρέπει να κοστίζει το μπουκαλάκι νερό, αν θα σας αθωώσουν τελικά σε περίπτωση που γκρεμίσετε το δωμάτιο του ξενοδοχείου επειδή άλλα περιμένατε και άλλα βρήκατε και, τέλος, σε ποιον να ζητήσετε τα ρέστα (κυριολεκτικά και μεταφορικά) αν καθυστέρησε ή ακυρώθηκε το ταξίδι σας με πλοίο, αεροπλάνο, τρένο και ΚΤΕΛ. 

 

ΥΓ. Και φυσικά σε ποια μέσα επιτρέπεται να πάρετε μαζί το κατοικίδιό σας και πώς να κλείσετε το στόμα σε όσους αντιδράσουν.

 

Τι πρέπει να γνωρίζουμε όταν επισκεπτόμαστε παραλίες

 

- Όλες οι παραλίες είναι κοινόχρηστου χαρακτήρα και επιτρέπεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών. Στις οργανωμένες παραλίες, θα πρέπει να προβλέπεται ελεύθερος χώρος και για τους υπόλοιπους λουόμενους.


- Η χρέωση για τη χρήση ομπρέλας και ξαπλώστρας θα πρέπει να είναι αναρτημένη σε τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο
Θα πρέπει να εκδίδεται απόδειξη παροχής υπηρεσιών.


- Όσες παραλίες έχουν αντίτιμο εισόδου, είναι υποχρεωμένες να έχουν ικανό αριθμό ναυαγοσωστών, κατά τους μήνες Ιούνιο - Αύγουστο και ώρες 10:30-17:30. 

 

- Τα wind surf πρέπει να κινούνται έξω από τους σημαντήρες ή 200 μέτρα από το σύνηθες σημείο των κολυμβητών.

 

 


- Στις οργανωμένες εγκαταστάσεις, πρέπει να υπάρχει επισήμανση με ευδιάκριτους πλωτούς σημαντήρες των ορίων, που μπορούν να φτάνουν οι λουόμενοι.


- Στις παραλίες με εγκαταστάσεις θαλάσσιων μέσων αναψυχής, είναι υποχρεωτικό να υπάρχει διάδρομος μέσα στη θάλασσα, πλάτους 7 έως 15 μέτρων και μήκους σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής.


- Απαγορεύονται τα θαλάσσια μέσα αναψυχής (σκι, αλεξίπτωτο, έλκηθρο, κλπ.) και τα θαλάσσια μοτοποδήλατα (jet ski, surf jet, sea beetle, sea bike) σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων από τους σημαντήρες.


- Η κυκλοφορία των παραπάνω θαλάσσιων μέσων απαγορεύεται τους μήνες Ιούνιο με Σεπτέμβριο μεταξύ των ωρών 14:00 και 17:00.

 

Το κόστος σε οργανωμένες παραλίες της Αττικής

 

Σε έρευνα για το κόστος των οργανωμένων παραλιών στην Αττική διαπιστώθηκε ότι για πολλές οικογένειες είναι απαγορευτικό. Μια τετραμελής οικογένεια πρέπει να διαθέσει από 30 έως 60,00 ευρώ για την είσοδο της σε μια οργανωμένη παραλία καθώς και για να πάρει ένα καφέ ή αναψυκτικό, νερό και τοστ.

 

Σύμφωνα με το ΕΚΠΟΙΖΩ, στις οργανωμένες παραλίες θα πρέπει να ισχύσουν οι τιμές των βασικών ειδών (νερό, καφές, τοστ-σάντουιτς) που προβλέπονται στα κυλικεία των πλοίων, αεροδρομίων, αρχαιολογικών χώρων κλπ, ώστε ο καταναλωτής με μικρό κόστος να προμηθεύεται τα είδη πρώτης ανάγκης.

 

 

 

Οι υποχρεώσεις των εστιατορίων:

Τι προβλέπεται για τιμοκατάλογο και κουβέρ

 

- Όλα τα εστιατόρια είναι υποχρεωμένα να έχουν αναρτημένο ενημερωμένο τιμοκατάλογο στην είσοδο του καταστήματος (Απόφαση Α2-718/ΦΕΚ2090/Β/31-7-2014 άρθρα 89, 90, 91 & 92).

 

- Είναι υποχρεωμένα να έχουν έναν τιμοκατάλογο ανά δύο τραπέζια και να τον διαθέτουν σε κάθε πελάτη πριν από την παραγγελία.


- Ο τιμοκατάλογος πρέπει να είναι γραμμένος υποχρεωτικά στα Ελληνικά και προαιρετικά σε κάποια άλλη γλώσσα.


- Πρέπει πάντα να αναγράφονται οι τελικές τιμές, καθώς και η ένδειξη: «Ο καταναλωτής δεν έχει υποχρέωση να πληρώσει εάν δε λάβει το νόμιμο παραστατικό στοιχείο (απόδειξη-τιμολόγιο)».


- Εάν διαθέτουν κατεψυγμένα ψάρια, κρέατα ή λαχανικά, πρέπει να αναγράφονται στον κατάλογο με την ένδειξη «κατεψυγμένο» καθώς και «προμαγειρεμένο» ή «προτηγανισμένο» για φαγητό.


- Πρέπει να αναγράφεται το είδος των ελαίων που χρησιμοποιείται σε ωμή μορφή στα φαγητά.

 

 


- Δεν επιτρέπεται η χρέωση κουβερ ενώ κανένα προϊόν (π.χ. εμφιαλωμένο νερό και ψωμί) δεν προσφέρεται και χρεώνεται χωρίς τη συναίνεση του πελάτη (Υ.Α. Α2/718/28-07-2014). 

 

- Οι παραβάτες τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 500€ ανά είδος.


- Τα εστιατόρια υποχρεούνται να τηρούν «Δελτίο Παραπόνων» σε ειδική θήκη, σε εμφανές σημείο στην έξοδο του καταστήματος εις τριπλούν, ώστε να συμπληρώνεται από τον καταναλωτή εφόσον έχει παράπονο και να αποστέλλεται στο αρμόδιο Τμήμα Εμπορίου κάθε Περιφέρειας.

 

- Τα εστιατόρια υποχρεούνται να διαθέτουν τρόπο ηλεκτρονικής πληρωμής στους καταναλωτές.

 

Οι ανώτατες τιμές σε κυλικεία αεροδρομίων, πλοίων, μουσείων και αρχαιολογικών χώρων

  

Στα κυλικεία που λειτουργούν σε εξειδικευμένους χώρους ισχύουν καθορισμένες ανώτατες τιμές σε ορισμένα προϊόντα. Οι χώροι που ισχύουν οι καθορισμένες τιμές, είναι μεταξύ άλλων, τα αεροδρόμια, οι σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων, τα επιβατικά πλοία, οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία αλλά και οι οργανωμένες παραλίες με εισιτήριο. 

 

 


Τα προϊόντα που ισχύουν οι ανώτατες τιμές, είναι:

 

- Εμφιαλωμένο νερό 0.50 ml, (εγχώριο ή μη, εντός ή εκτός ψυγείου): 0.50€

- Τοστ με ζαμπόν και τυρί ή σάντουιτς με ζαμπόν και τυρί, (ψημένο ή άψητο): 1.45€

- Τοστ με τυρί ή σάντουιτς με τυρί, (ψημένο ή άψητο): 1.25€

- Καφές ελληνικός μονός: 1.20€

- Καφές γαλλικός φίλτρου μονός: 1.30€

- Καφές εσπρέσο μονός, (ζεστός ή κρύος) - Freddo: 1.45€

- Καφές στιγμιαίος μονός - τύπου φραπέ κ.λπ., (ζεστός ή κρύος): 1.30€

- Τσάι (ζεστό ή κρύο): 1.30 €

 

Διευκρινίζεται πως οι παραπάνω τιμές περιλαμβάνουν ΦΠΑ, δεν ισχύουν για το κυλικείο των επιβατών Α' θέσης ενώ η τιμή του καφέ δεν διαφέρει αν προστεθεί γάλα. (*Οι τιμές ισχύουν μόνο σε περιπτώσεις όρθιων πελατών και τα κυλικεία υποχρεούνται να αναγράφουν: «Για όρθιους πελάτες διατίθενται εμφιαλωμένα νερά, σάντουιτς, τοστ, καφέδες και τσάι σε ελεγχόμενες τιμές». Οι τιμές είναι διαφορετικές για τους χώρους με καθήμενους πελάτες, καθώς τους παρέχονται και άλλες υπηρεσίες).

 

Διακοπές και καταλύματα:

 Τα δικαιώματα των καταναλωτών σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια

 

Το ξενοδοχείο ή τα ενοικιαζόμενα δωμάτια πρέπει:

 

- να διαθέτουν όλες τις διαφημιζόμενες και συμφωνηθείσες παροχές (κλιματισμό, πισίνα, γυμναστήριο, internet κλπ).

- να επιβεβαιώνουν γραπτά εντός τριών (3) ημερών την αποδοχή ή όχι της κράτησης.

- να έχουν αναρτημένο τιμοκατάλογο σε κάθε δωμάτιο

 

Εάν δεν τηρηθούν τα συμφωνηθέντα, ο ξενοδόχος οφείλει να εξασφαλίσει τη διαμονή σας σε άλλο ξενοδοχείο ίδιας ή ανώτερης κατηγορίας, καταβάλλοντας τα έξοδα μεταφοράς σας σε αυτό και την όποια διαφορά υπάρχει στην τιμή.

 

Όταν κάνετε μια κράτηση, το ξενοδοχείο δικαιούται να σας ζητήσει προκαταβολή έως το 25% του συνολικού κόστους της διαμονής σας. Το ποσό αυτό, δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το κόστος διαμονής για μια ημέρα.

 

 

 

Εάν θέλετε να ακυρώσετε την κράτησή σας:

 

-Σας επιστρέφεται το 100% των χρημάτων, εάν κάνετε την ακύρωση τουλάχιστον 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας.

- Εάν δεν κάνετε την ακύρωσή σας μέχρι 21 ημέρες πριν από τη διαμονή σας, οφείλετε να καταβάλετε μέχρι το 50% του συνολικού κόστους της κράτησή σας, ανάλογα με την πολιτική του ξενοδοχείου.

- Σε περίπτωση που θέλετε να μείνετε λιγότερες ημέρες από τις ημέρες της αρχικής σας κράτησης, θα πρέπει να έχετε ενημερώσει τον ξενοδόχο τουλάχιστον 21 ημέρες πριν και δεν θα έχετε καμία επιβάρυνση.

- Εάν δεν ενημερώσετε έγκαιρα (21 ημέρες πριν), ο ξενοδόχος δικαιούται να σας ζητήσει αποζημίωση έως το 50% της συμφωνίας.

 

 

 

Ταξιδεύοντας με πλοίο

 

- Εάν θέλετε να ακυρώσετε το εισιτήριο σας, πριν κάνετε το ταξίδι σας, τότε δικαιούστε την επιστροφή κάποιου ποσού από την αρχική τιμή, ανάλογα με το χρόνο ακύρωσης.

 

- Ανεξάρτητα από τον χρόνο ειδοποίησης, το 100% του εισιτηρίου, επιστρέφεται όταν υπάρχουν αποδεδειγμένοι λόγοι ανώτερης βίας: 

  • Σας επιστρέφεται όλο το ποσό του εισιτηρίου (τόσο οι κρατήσεις, όσο και ο ΦΠΑ)
  • Εάν δεν ταξιδέψετε λόγω δική σας ευθύνης, χάνετε το εισιτήριο


- Μπορείτε να τροποποιήσετε το εισιτήριό σας (π.χ.αλλαγή ημερομηνίας ταξιδιού) έως και 48 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις για άλλη ημερομηνία. Εάν το νέο εισιτήριο είναι φθηνότερο από το αρχικό, ΔΕΝ δικαιούστε επιστροφή της διαφοράς.

 

- Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας από την εταιρεία, τότε δικαιούστε αποζημίωση ή άλλες αντίστοιχες παροχές κατ' επιλογή σας εφόσον:

  • δεν ενημερωθήκατε 1 εβδομάδα πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου ή
  • δεν ενημερωθήκατε τουλάχιστον 12 ώρες πριν από την προγραμματισμένη αναχώρηση και δεν προωθηθήκατε με άλλο μέσο στον προορισμό σας εντός 12 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση του ακυρωθέντος δρομολογίου

 

 


- Εάν ακυρωθεί το δρομολόγιο σας λόγω βλάβης του πλοίου, δικαιούστε:

  • εάν ενημερωθείτε εγκαίρως και εφόσον συμφωνήσετε να πάτε στον προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας εντός 24 ωρών ή
  • να υπαναχωρήσετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή
  • εφόσον δεν επιλέξετε να πάτε στον προορισμό σας ή δεν υπαναχωρήσετε, δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή στο πλοίο ή σε ξενοδοχείο, εφόσον είναι αναγκαία η διανυκτέρευση
  • χρηματική αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου εφόσον με ευθύνη της εταιρείας δεν πήγατε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών

- Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης του πλοίου για πάνω από 90 λεπτά από την προγραμματισμένη ώρα, λόγω ευθύνης της εταιρείας, τότε δικαιούστε:

  • να μην ταξιδέψετε με αυτό το πλοίο και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου, τόσο του επιβάτη όσο και του οχήματος εάν υπάρχει ή
  • να σας παρασχεθεί δωρεάν διατροφή και διαμονή μέχρι να αναχωρήσει το πλοίο
  • αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης
  • αποζημίωση διπλάσια της τιμής εισιτηρίου επιβάτη/οχήματος καθώς, εάν με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν φτάσετε στον προορισμό σας εντός 24 ωρών από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης

- Εάν, λόγω βλάβης/ζημιάς του πλοίου ή ευθύνης της εταιρείας έχετε καθυστέρηση κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, δικαιούστε:

  • να διακόψετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί η τιμή του εισιτηρίου που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
  • να συνεχίσετε το ταξίδι σας και να λάβετε αποζημίωση 25%-50% επί της τιμής του εισιτηρίου ανάλογα με το χρόνο καθυστέρησης

 

 

 

Εάν διακοπεί το ταξίδι σε ενδιάμεσο λιμάνι εξαιτίας βλάβης του πλοίου και εφόσον δεν προωθηθήκατε στον προορισμό σας και δεν ασκήσατε το δικαίωμα υπαναχώρησης, δικαιούστε:

 

- δωρεάν τροφή και διαμονή, καθ' όλο το χρόνο αναμονής σας μέχρι τη συνέχιση του ταξιδιού ή

- αποζημίωση διπλάσια της τιμής του εισιτηρίου ή άλλη αντίστοιχη παροχή μετά από συμφωνία με την εταιρεία

 

Εάν καθυστερήσει ή ματαιωθεί το ταξίδι και χάσετε την ανταπόκριση για τη συνέχιση του ταξιδιού σας, δικαιούστε:

 

- να πάτε με τον προσφορότερο τρόπο στον τελικό προορισμό σας με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, αφού πρώτα έχετε ενημερώσει την εταιρεία για την ανταπόκρισή σας

- δωρεάν διατροφή και διαμονή στο λιμάνι της ανταπόκρισης, με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας, όταν αναγκάζεστε να αναχωρήσετε την επόμενη ημέρα

 

Έκπτωση στα εισιτήρια δικαιούνται οι:

 

 

 

Ταξιδεύοντας αεροπορικώς

 

- Εάν έχετε εισιτήριο και η εταιρεία αρνηθεί την επιβίβασή σας στην πτήση (λόγω υπεράριθμων κρατήσεων, αλλαγής αεροσκάφους και αντικατάστασης με μικρότερο), τότε δικαιούστε:

  • αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση
  • κάλυψη των εξόδων διατροφής
  • κάλυψη των εξόδων διαμονής και μεταφοράς μεταξύ αεροδρομίου και καταλύματος, σε περίπτωση που χρειάζεται διανυκτέρευση


- Η εταιρεία οφείλει να σας ενημερώσει για την ακύρωση της πτήσης σας τουλάχιστον 2 εβδομάδες πριν. Σε περίπτωση που δεν το κάνει, δικαιούστε:

  • αποζημίωση από 250€ έως 600€, ανάλογα με την απόσταση του ταξιδιού σας
  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας ή θέση σε άλλη πτήση υπό παρόμοιες συνθήκες και όποια άλλη φροντίδα χρειάζεστε (τηλεφωνική επικοινωνία, διατροφή, διαμονή, μεταφορά)

- Σε περίπτωση ακύρωσης της πτήσης λόγω έκτακτων συνθηκών (καιρικές συνθήκες, απεργία εργαζόμενων κτλ), δεν δικαιούστε αποζημίωση, αλλά η εταιρεία οφείλει να σας παράσχει τη δυνατότητα να επιλέξετε:

  • επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου (ολόκληρο ή του μέρους που δεν χρησιμοποιήσατε) ή
  • να ταξιδέψετε στον τελικό προορισμό σας με άλλη πτήση το συντομότερο δυνατό και όποια άλλη βοήθεια χρειάζεστε, για την ώρα που περιμένετε μέχρι να επιβιβαστείτε στην άλλη πτήση ή
  • να κάνετε εκ νέου κράτηση σε μεταγενέστερη ημερομηνία της επιλογής σας

 

 


- Εάν η πτήση σας έχει καθυστέρηση κατά την αναχώρηση από 2 έως 4 ώρες και ανάλογα την απόσταση της πτήσης σας, δικαιούστε, την κάλυψη της διατροφής, της διαμονής σε ξενοδοχείο (σε ανάγκη διανυκτέρευσης) και μεταφοράς από και προς το αεροδρόμιο.

 

- Σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι πάνω από 5 ώρες, δικαιούστε την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας και τη μεταφορά σας στον τόπο από τον οποίο είχατε ξεκινήσει το ταξίδι σας.


- Σε περίπτωση καταστροφής ή απώλειας της αποσκευής σας, η αεροπορική εταιρεία είναι υπεύθυνη να σας αποζημιώσει, μέχρι τα 1.230€. Σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να κάνετε έγγραφη διαμαρτυρία μέσα σε 7 ημέρες από την παραλαβή της κατεστραμμένης αποσκευής σας. Αν το περιεχόμενο των αποσκευών σας είναι μεγάλης αξίας, δηλώστε το πριν ταξιδέψετε και ασφαλίστε το. Θα αποζημιωθείτε για ότι δηλώσετε.

 

- Εάν καθυστέρησουν να σας παραδώσουν την αποσκευή σας, δικαιούστε αποζημίωση εάν αποδεδειγμένα υποστείτε ζημία από αυτή την καθυστέρηση. Σε αυτή την περίπτωση έχετε περιθώριο να κάνετε εγγράφως την καταγγελία σας μέσα σε 21 ημέρες από την ημερομηνία που παραλάβατε την αποσκευή σας.

 

- Εάν είστε άτομο με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα εξυπηρετήστε κατά προτεραιότητα. Επίσης, δικαιούστε παροχής βοήθειας (χορηγούνται δωρεάν αναπηρικές πολυθρόνες) στα αεροδρόμια κατά την αναχώρηση και άφιξη και κατά τη μεταφορά από και προς το αεροπλάνο.

 

- Εάν είστε υπήκοος χώρας της ΕΕ, μπορείτε να ταξιδεύετε ελεύθερα με το κατοικίδιο σας, εφόσον το ζωάκι σας διαθέτει ευρωπαϊκό διαβατήριο για ζώα συντροφιάς. Το διαβατήριο αυτό εκδίδεται από οποιονδήποτε εξουσιοδοτημένο κτηνίατρο και πρέπει να αναφέρει λεπτομέρειες για τον αντιλυσσικό εμβολιασμό. Το ζωάκι σας χρειάζεται ηλεκτρονικό μικροτσίπ ή ευανάγνωστο τατουάζ με τον ίδιο κωδικό που έχει δηλωθεί στο διαβατήριο του.

 

Ταξί

 

Ο οδηγός του ταξί πρέπει να:

- έχει αναρτημένο τον τιμοκατάλογο σε εμφανές σημείο

- βάζει σε λειτουργία το ταξίμετρο μετά την επιβίβαση σας

- μεταφέρει τις αποσκευές σας από και προς το πεζοδρόμιο

- εκδίδει πάντα απόδειξη

- σας πηγαίνει στον προορισμό σας, χωρίς να επιβιβάσει άλλο άτομο (πολλαπλή μίσθωση)

 

Τιμοκατάλογος

 

Μονή ταρίφα, για διαδρομή εντός του Νομού: 0,68 ευρώ/km

Διπλή ταρίφα, για διαδρομή εκτός Νομού ή για ώρες 00.00-05.00: 1,19 ευρώ/km

Τιμή εκκίνησης (σημαία): 1,19€

Ελάχιστη διαδρομή: 3,16€

Από το αεροδρόμιο – κέντρο Αθηνών & το αντίστροφο: 35,00€

Από και προς αεροδρόμιο: 3,84€, επιπλέον χρέωση

Από λιμάνια/σιδ. σταθμούς /σταθμούς υπερ/κών λεωφορείων επιπλέον επιβάρυνση 1,07€

Για κάθε αποσκευή άνω των 10 κιλών, επιβαρύνεστε με 0,40€

Ραδιοταξί απλή κλήση: 1,92€

Ραδιοταξί ραντεβού: 3,39€ έως 5,65€

 

 

 

Τρένα

 

Όταν αναμένεται πως θα υπάρχει τουλάχιστον 1 ώρα καθυστέρηση άφιξης του τρένου στον τελικό προορισμό, τότε μπορείτε:

 

- εάν δεν έχει ξεκινήσει το δρομολόγιο, να μην ταξιδέψετε και να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου ή

- εάν είστε στη μέση της διαδρομής σας, να μην συνεχίσετε το ταξίδι σας και να σας επιστραφεί το αντίτιμο που αναλογεί για τη διαδρομή που δεν κάνατε. Επιπλέον δικαιούστε δωρεάν επιστροφή στο σημείο αναχώρησής σας, εάν λόγω αυτής της καθυστέρησης δεν εκπληρώνεται πλέον ο σκοπός του ταξιδιού σας ή

- να συνεχίσετε προς τον τελικό προορισμό σας, με ευθύνη της εταιρείας, το ταχύτερο δυνατό, ακόμα και με εναλλακτικό μέσο μεταφοράς ή
- να συνεχίσετε το ταξίδι σας


Εάν ολοκληρώσετε το ταξίδι σας έχοντας καθυστέρηση τουλάχιστον 1 ώρα, μπορείτε να ζητήσετε αποζημίωση ίση με:

 

- 25% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει από 1-2 ώρες

- 50% του αντιτίμου του εισιτηρίου, αν το τρένο καθυστερήσει πάνω από 2 ώρες

 

Δεν δικαιούστε αποζημίωση εάν γνωρίζατε για την καθυστέρηση του δρομολογίου πριν αγοράσετε το εισιτήριο ή εάν η καθυστέρηση είναι λιγότερο από 1 ώρα.

 

 

 

Σε περίπτωση καθυστέρησης αναχώρησης ή άφιξης που υπερβαίνει τη 1 ώρα, δικαιούστε δωρεάν:

 

- γεύματα και αναψυκτικά
- διαμονή σε κατάλυμα και μετακίνηση μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού και του καταλύματος, σε περίπτωση που υπάρχει ανάγκη διανυκτέρευσης

 

Έχετε δικαίωμα να ζητήσετε από την σιδηροδρομική εταιρεία να σας πιστοποιήσει την καθυστέρηση ή ακύρωση του δρομολογίου, επάνω στο εισιτήριό σας. Η εταιρεία απαλλάσσεται από την ευθύνη αποζημίωσης στην περίπτωση που η καθυστέρηση ή η ακύρωση του δρομολογίου, προκύπτει από εξωτερικές περιστάσεις που δεν μπορούσε να αποφύγει.

 

Αν οι αποσκευές χαθούν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού δικαιούστε αποζημίωση:

- έως 1.300€/αποσκευή, αν μπορείτε να αποδείξετε την αξία της
- έως 330€/αποσκευή σε κάθε άλλη περίπτωση

 

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν το κατοικίδιο σας με το τρένο αρκεί να έχετε μαζί σας ενημερωμένο το βιβλιάριο υγείας τους. Τα μικρόσωμα ζώα τα μεταφέρετε στο ειδικό καλάθι μεταφοράς τους και τα μεγαλόσωμα με φίμωτρο και λουρί δίπλα σας. Η μέγιστη διάσταση του ειδικού καλαθιού είναι 50x40x70εκ για τις αμαξοστοιχίες ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Λεωφορεία (ΚΤΕΛ)


Εάν το δρομολόγιο σας (για απόσταση πάνω από 250 χλμ) ακυρωθεί ή καθυστερήσει να αναχωρήσει πάνω από 2 ώρες, δικαιούστε:

 

- επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου και μεταφορά σας στο αρχικό σημείο αναχώρησης ή
- μεταφορά στον τελικό σας προορισμό το ταχύτερο δυνατό και χωρίς καμία επιπλέον επιβάρυνση
- εάν η εταιρεία δεν κάνει κάτι από τις παραπάνω δυο επιλογές, τότε δικαιούστε ως αποζημίωση το 50% της τιμής του εισιτηρίου, επιπρόσθετα με την επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου σας


Εάν η κανονική διάρκεια του ταξιδιού σας είναι πάνω από 3 ώρες και η αναχώρησή του λεωφορείου καθυστερήσει πάνω από 90 λεπτά ή ακυρωθεί, τότε δικαιούστε δωρεάν διατροφή και διαμονή σε περίπτωση που χρειάζεται να διανυκτερεύσετε. Εάν η καθυστέρηση/ακύρωση οφείλεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες, η εταιρεία δεν καλύπτει τη διαμονή.

 

Τα παραπάνω δικαιώματα δεν ισχύουν για τα ανοικτά εισιτήρια.

 

Μπορείτε να μεταφέρετε δωρεάν στην καμπίνα επιβατών μόνο μικρόσωμα ζώα μέχρι 10 κιλά, όπου θα πρέπει να βρίσκονται μέσα σε ειδικό καλάθι μεταφοράς (μέγιστες διαστάσεις 50x40x35). Επιπλέον, θα πρέπει να έχετε μαζί σας το διαβατήριο ή το βιβλιάριο υγείας του κατοικίδιου, το οποίο θα πρέπει να είναι ενημερωμένο τα τελευταία δύο έτη.

 

 

 

Σε περίπτωση ακύρωσης κράτησης θέσης σε δρομολόγιο υπεραστικής γραμμής σας επιστρέφουν το 70% της τιμής του εισιτηρίου, εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί τουλάχιστον 8 ώρες προ της αναχώρησης ή το 50% της τιμής του εισιτηρίου εφόσον η ακύρωση πραγματοποιηθεί σε χρόνο μικρότερο των 8 ωρών προ της αναχώρησης.

 

Σε περίπτωση απώλειας αποσκευών δικαιούστε:

- ελάχιστη αποζημίωση 30,00 ευρώ

- ελάχιστη αποζημίωση 15,00 ευρώ για ασυνόδευτες αποσκευές

 

Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έγιναν σεβαστά μπορείτε να υποβάλετε έγγραφα την καταγγελία σας μέσα σε τρεις (3) μήνες από την ημερομηνία εκτέλεσης της παράβασης, στα κατά τόπους ΚΤΕΛ. Είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να σας απαντήσει έγγραφα εντός ενός μηνός.

 

Φωτογραφίες: Eurokinissi