Όσκαρ 2025: Γιατί η ήττα της Ντέμι Μουρ άφησε πικρία στους θεατές

Όσκαρ 2025: Γιατί η ήττα της Ντέμι Μουρ άφησε πικρία στους θεατές Facebook Twitter
Η Ντέμι Μουρ στο πάρτι του Vanity Fair μετά τα Όσκαρ / Φωτογραφία: Getty Images
0

Η Ντέμι Μουρ κέρδιζε τα βραβεία καθ' όλη τη διάρκεια της σεζόν για τη δυναμική της ερμηνεία στο «The Substance», μια ταινία για τις ταπεινώσεις που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες μετά τα 50 στο Χόλιγουντ και ήταν το φαβορί για τα Όσκαρ 2025.

Αλλά όταν ο φάκελος άνοιξε το βράδυ της Κυριακής, η Ντέμι Μουρ, 62 ετών, έχασε από την Μάικι Μάντισον, 25 ετών, που κέρδισε το βραβείο καλύτερης ηθοποιού για το ρόλο μιας σεξεργάτριας στην ταινία «Anora».

Ενώ η ερμηνεία της Μάντισον επαινέστηκε ευρέως και δεν αμφισβητείται η νίκη της, το κάπως απροσδόκητο του γεγονότος άφησε πολλούς θεατές με μια πικρία, καθώς της στέρησε - τουλάχιστον προς το παρόν - ένα «τέλειο τέλος» στην επιστροφή της καριέρας της, όπως επισημαίνουν οι New York Times.

Ένας απογοητευμένος θαυμαστής στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είπε ότι κάθε ευχαριστήρια ομιλία της Μουρ αυτή τη σεζόν των βραβείων ήταν «καταπληκτική» και ότι θα ήθελε πολύ να ακούσει ακόμη μία από αυτήν στα Όσκαρ. «Η ερμηνεία της ήταν πραγματικά μοναδική και είμαι τόσο χαρούμενος που τόσο αυτή όσο και η ταινία έφτασαν μέχρι εδώ», είπε ο υποστηρικτής. «Μακάρι να μπορούσε να κερδίσει».

Σε ένα subreddit αφιερωμένο στην αναστάτωση της Μουρ, ορισμένοι θαυμαστές έγραψαν ότι η απώλειά της υπογράμμισε ένα από τα κεντρικά θέματα της ταινίας: Τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτερες ηθοποιοί σε ένα Χόλιγουντ που έχει εμμονή με νεαρές γυναίκες.

Ένας σχολιαστής σημείωσε ότι η ακαδημία, τουλάχιστον στο παρελθόν, «συμπαθούσε τις νεαρές γυναίκες και τους ηλικιωμένους άνδρες». 

Αλλά η Μουρ φαινόταν να έχει δυναμική τις εβδομάδες που προηγήθηκαν της τελετής της Κυριακής το βράδυ. Δεδομένου ότι η ακαδημία διαφοροποίησε τους καταλόγους των μελών της με δικαίωμα ψήφου τα τελευταία χρόνια, δεν θεωρείται πλέον ότι ευνοεί τους νέους, στον βαθμό που το έκανε κάποτε. Ο μέσος όρος ηλικίας των νικητών της καλύτερης ηθοποιού αυξάνεται και οι περισσότερες από τις πρόσφατες νικήτριες στην κατηγορία ήταν άνω των 40 ετών.

Η Μουρ κέρδισε τα βραβεία καλύτερης ηθοποιού στα Βραβεία Επιλογής Κριτικών, στα Βραβεία του Σωματείου Ηθοποιών και, κυρίως, στις Χρυσές Σφαίρες, όπου εκφώνησε μια ομιλία που έγινε viral.

Ενώ αποδέχτηκε τη Χρυσή Σφαίρα της, η Μουρ μίλησε με ειλικρίνεια για τους αγώνες της σταδιοδρομίας της, συμπεριλαμβανομένης της απόρριψής της ως «ηθοποιού για ταινίες ποπ κορν». Είπε ότι όταν έλαβε το «απολύτως ενοχλητικό» σενάριο για το «The Substance», στο οποίο υποδύεται μια ηλικιωμένη σταρ που καταβάλλει κάθε προσπάθεια για να ανακτήσει τη νεότητά της, βρισκόταν σε χαμηλό σημείο της καριέρας της, νομίζοντας ότι είχε τελειώσει.

«Ένα πράγμα που νομίζω ότι μεταδίδει αυτή η ταινία είναι σε εκείνες τις στιγμές που δεν πιστεύουμε ότι είμαστε αρκετά έξυπνοι, ή αρκετά όμορφοι, ή αρκετά αδύνατοι, ή αρκετά επιτυχημένοι, ή βασικά απλά δεν είμαστε αρκετοί», είπε στην ομιλία. «Είχα μια γυναίκα που μου είπε: "Απλώς να ξέρεις ότι δεν θα είσαι ποτέ αρκετή, αλλά μπορείς να ξέρεις τι αξίζεις αν απλώς αφήσεις κάτω τη μεζούρα"».

Με πληροφορίες από New York Times

Πολιτισμός
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο μυαλό του Τζον Λε Καρέ

Πολιτισμός / Ένα βότσαλο με την ένδειξη «to fix» και άλλες 1200 κούτες είναι το αρχείο του Τζον Λε Καρέ

Μια νέα έκθεση ανοίγει το δαιδαλώδες αρχείο του πιο διάσημου συγγραφέα κατασκοπείας, φωτίζοντας τη συναρπαστική, συχνά ιδιόμορφη δημιουργική διαδικασία που έκρυβαν τα μυθιστορήματά του.
LIFO NEWSROOM
«Φάρμα»: Τα ζώα «ζωντανεύουν» μέσα από τη Νεοελληνική Γλυπτική στην Εθνική Γλυπτοθήκη

Πολιτισμός / «Φάρμα»: Τα ζώα της συλλογής της Εθνικής Γλυπτοθήκης αποκτούν μόνιμη έκθεση

Ένα πιο σπάνιο, αλλά πολύ ενδιαφέρον θέμα της Γλυπτικής, όχι μόνο μέσα από την ιδιαίτερη προσέγγιση, αλλά και μέσα από το ύφος του κάθε καλλιτέχνη, άλλοτε έντονα ρεαλιστικό και άλλοτε λιτό και αφαιρετικό, από τη δεκαετία του 1940 έως και τη δεκαετία του 1970.
ΕΛΠΙΔΑ ΜΟΥΡΚΑΚΟΥ
Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Πολιτισμός / Η Τζούλια Ρόμπερτς, ο αγγελικός Κιάνου Ριβς και ο δαιμονικός Ίθαν Χοκ από αύριο στους κινηματογράφους

Η προκλητική δημιουργία του Λούκα Γκουντανίνο «After the Hunt», ο Χρυσός Φοίνικας του Παναχί, το «Good Fortune», το «Black Phone 2» και 4 ακόμα ταινίες στο κινηματογραφικό πρόγραμμα της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Πολιτισμός / Εβδομάδα μόδας στο Ριάντ: «Καρφιά» από την εγγονή της Vivienne Westwood για τη συμμετοχή του οίκου

Ο οίκος Vivienne Westwood υπερασπίστηκε την παρουσία του στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι πρόκειται για «ευκαιρία πολιτισμικού διαλόγου και αμοιβαίας κατανόησης»
LIFO NEWSROOM
«Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

Πολιτισμός / «Τιτανικός»: Πώς ένα τρέιλερ τεσσάρων λεπτών βοήθησε την ταινία να γίνει ένα από τα μεγαλύτερα blockbusters

«Τα διακυβεύματα ήταν τεράστια. Όλοι ήμασταν σε ένταση. Είχαμε ξοδέψει πέντε χρόνια και 200 εκατομμύρια δολάρια» - Ο παραγωγός του «Τιτανικού» γράφει για την εποχή δημιουργίας της ταινίας που «έσπασε» ταμεία και απέσπασε 11 βραβεία Όσκαρ
LIFO NEWSROOM
Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδερφή της

Πολιτισμός / Πορτρέτο της Μαρίας Αντουανέτας πιστεύεται πως απεικονίζει την αδελφή της

«Αν και αυτά τα εντυπωσιακά πορτρέτα έχουν εκτεθεί πολλές φορές τα τελευταία 250 χρόνια, θα είναι πραγματικά ξεχωριστό να βλέπουμε επιτέλους τη Μαρία Αντουανέτα όπως ήταν πραγματικά, και όχι να τη συγχέουμε με την αδελφή της», δήλωσε ο διευθυντής του Μουσείου Τέχνης και Ιστορίας στη Γενεύη
LIFO NEWSROOM