Υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ Fraport- Κοπελούζου και ΤΑΙΠΕΔ για τα αεροδρόμια

Υπεγράφη η σύμβαση μεταξύ Fraport- Κοπελούζου και ΤΑΙΠΕΔ για τα αεροδρόμια Facebook Twitter
3

Υπεγράφη σήμερα η σύμβαση παραχώρησης του δικαιώματος αξιοποίησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων μεταξύ του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ) και της κοινοπραξίας FRAPORT AG- SLENTEL Ltd (συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου).


Η σύμβαση προβλέπει την παραχώρηση της χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης, καθώς και των χώρων εμπορικής ή άλλης χρήσης που βρίσκονται μέσα στα 14 αεροδρόμια για 40 χρόνια. Η ιδιοκτησία της γης, των υποδομών και των εγκαταστάσεων, παραμένει στο Δημόσιο, Επίσης, οι υποδομές και οι εγκαταστάσεις που θα κατασκευάσει ο ιδιώτης επενδυτής, θα περιέρχονται και αυτές στην κυριότητα του Δημοσίου και θα επιστραφούν σε αυτό με τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης.


Επιπλέον, σε αεροδρόμια υψηλής στρατιωτικής δραστηριότητας (δηλαδή, των Χανίων και του Ακτίου) δεν παραχωρείται ο χώρος των διαδρόμων προσγείωσης και των τροχιοδρόμων, οι οποίοι και παραμένουν στην πολεμική αεροπορία. Παραχωρούνται μόνον ο αεροσταθμός και ο χώρος στάθμευσης των αεροπλάνων πολιτικής αεροπορίας, ενώ η κοινοπραξία θα πληρώνει το Δημόσιο για τη χρήση των κοινών υποδομών.


Τα αεροδρόμια που βρίσκονται στην ηπειρωτική χώρα είναι: του Ακτίου (PVK), της Καβάλας (KVA) και της Θεσσαλονίκης (SKG). Τα υπόλοιπα 11 αεροδρόμια βρίσκονται σε νησιά και είναι της Κέρκυρας (CFU), των Χανίων/ Κρήτης (CHQ), της Κεφαλονιάς (EFL), της Κω (KGS), της Μυτιλήνης (MJT), της Μυκόνου (JMK), της Ρόδου (RHO), της Σάμου (KGS), της Σαντορίνης (JTR), της Σκιάθου (JSI) και της Ζακύνθου (ZTH).


Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας: "Η ανάληψη της λειτουργίας των αεροδρομίων επίκειται για το φθινόπωρο του 2016, με την ταυτόχρονη προκαταβολή του τιμήματος παραχώρησης ύψους 1.234.000.000 ευρώ από την κοινοπραξία. Το ΤΑΙΠΕΔ επέλεξε ως προτιμητέο επενδυτή την κοινοπραξία Fraport - Κοπελούζου τον Νοέμβριο του 2014, στο πλαίσιο της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων που ξεκίνησε το 2013".


"Στις εταιρείες διαχείρισης των αεροδρομίων», αναφέρει η ανακοίνωση, «η Fraport AG θα έχει την καθαρή πλειοψηφία των μετοχών και ο Όμιλος Κοπελούζου θα έχει το υπόλοιπο μερίδιο».


Σημειώνεται ότι, η κοινοπραξία FRAPORT AG - SLENTEL Ltd ανακηρύχτηκε στις 25 Νοεμβρίου 2014 προτιμητέος επενδυτής και για τα περιφερειακά αεροδρόμια, στο πλαίσιο του διεθνούς ανοικτού διαγωνισμού που διενήργησε το ΤΑΙΠΕΔ, με προσφορά που ανήλθε σε 1,234 δισ. ευρώ εφάπαξ τίμημα, και 22,9 εκατ. ευρώ ετήσιο εγγυημένο καταβλητέο μίσθωμα, αναπροσαρμοζόμενο ετησίως με τον πληθωρισμό. Επίσης προβλέπεται κυμαινόμενη μεταβλητή αμοιβή που υπολογίζεται κατά έτος σε 28,6% των κερδών προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων. Συνολικά, το ύψος των παραπάνω εσόδων θα ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ. Πλέον του ανωτέρω εφάπαξ και του ετήσιου (σταθερού και μεταβλητού) τιμήματος, το Δημόσιο προσδοκά σωρευτικά φορολογικά, κοινωνικά και άλλα οφέλη ύψους έως 4,6 δισ. ευρώ κατά προσέγγιση.
Σύμφωνα με το ΤΑΙΠΕΔ, εκ των βασικών στόχων της συναλλαγής, είναι η αναβάθμιση των αεροδρομίων, τα οποία χρήζουν σημαντικών επενδύσεων. Η αναβάθμιση θα επιφέρει σημαντικά οφέλη για τον ελληνικό τουρισμό και την περιφερειακή ανάπτυξη των νησιών και των λοιπών προορισμών που καλύπτουν τα περιφερειακά αεροδρόμια. Δεδομένου ότι εντός των υποχρεώσεων της κοινοπραξίας είναι να αναβαθμίσει τα αεροδρόμια εντός των πρώτων 4 ετών, ώστε να συμμορφώνονται με τα αντικειμενικά προσδιορισμένα κριτήρια επιπέδου C - όπως αυτά καθορίζονται από την ΙΑΤΑ - και στη συνέχεια να τα συντηρεί και να διατηρεί αυτά τα επίπεδα εξυπηρέτησης για όλη τη διάρκεια της παραχώρησης.


Ο επενδυτής εκτιμά ότι το ύψος των επενδύσεων θα διαμορφωθεί σε 330 εκατ. ευρώ τα 4 πρώτα έτη της παραχώρησης, το ποσό των επενδύσεων για το σύνολο των 40 ετών της περιόδου παραχώρησης εκτιμάται σε 1,4 δισ. ευρώ.


Σε ότι αφορά στα αεροναυτικά τέλη, τα ισχύοντα σήμερα στα περιφερειακά αεροδρόμια ανέρχονται σε 12,7 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη. Η σύμβαση παραχώρησης προβλέπει ανώτατο όριο αεροναυτικών χρεώσεων σε προκαθορισμένα επίπεδα και δεν προβλέπει ουσιαστική αύξηση των αεροναυτικών τελών. Η συνολική μέγιστη χρέωση έχει οριοθετηθεί σε 13 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ενώ είναι δυνατόν μόνον να αναπροσαρμοστεί ετησίως με τον εκάστοτε ισχύοντα πληθωρισμό από την ημερομηνία έναρξης παραχώρησης, έως την ολοκλήρωση των άμεσων επενδύσεων. Μετά την ολοκλήρωση των άμεσων επενδύσεων - δηλαδή όταν οι υποδομές θα έχουν βελτιωθεί ώστε να συμμορφώνονται με τα προκαθορισμένα πρότυπα - τα αεροναυτικά τέλη ανά επιβάτη θα μπορούν να αυξηθούν κατά 5,5 ευρώ κατά μέγιστο, φθάνοντας έως τα 18,5 ευρώ ανά αναχωρούντα επιβάτη, ποσό που θα μπορεί μόνον να αναπροσαρμοστεί ετησίως με το 90% του ισχύοντος πληθωρισμού.


Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία, τα 14 ελληνικά περιφερειακά αεροδρόμια εξυπηρέτησαν το 2014 περίπου 22 εκατομμύρια επιβάτες και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 23 εκατομμύρια σε επιβάτες για το 2015.


Ειδικότερα, το διεθνές επιβατικό κοινό αποτελεί το 77% της συνολικής κίνησης στα 14 αυτά αεροδρόμια.


Εκ μέρους της κυβέρνησης, τη σύμβαση υπέγραψαν ο υπουργός Οικονομικών, Ευκλειδης Τσακαλώτος, ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης και ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας, Πάνος Καμμένος.



3

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Οικονομία / Έρχεται νέος φόρος σε καύσιμα και φυσικό αέριο – Πώς θα επηρεαστούν νοικοκυριά και επιχειρήσεις

Ο κανονισμός της ΕΕ για την απανθρακοποίηση φέρνει αυξήσεις σε βενζίνη, πετρέλαιο και μαζούτ – Αντιδράσεις για τον αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα και την καθημερινότητα
LIFO NEWSROOM
ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οικονομία / ΑμεΑ: Πρόγραμμα 24 εκατ. ευρώ για «Προσβασιμότητα κατ’ οίκον» – Ωφελούμενοι 2.500 πολίτες

Οι παρεμβάσεις περιλαμβάνουν εργασίες διαμόρφωσης, εγκατάσταση ραμπών και αναβατορίων, τοποθέτηση αυτοματισμών και ειδικού εξοπλισμού, καθώς και αμοιβές μηχανικών
LIFO NEWSROOM
Το αναποτελεσματικό Ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

LiFO politics / Το αναποτελεσματικό ελληνικό κράτος και οι ορατοί κίνδυνοι

«Ο κίνδυνος σήμερα δεν είναι η χρεοκοπία αλλά μια στασιμοκατάσταση, στην οποία η χώρα δεν θα αναπτύσσεται, και ένα μέρος της κοινωνίας αυτό το βιώνει ήδη»: Ο διευθυντής του BusinessDaily.gr Γιάννης Παπαδογιάννης μιλά στη Βασιλική Σιούτη και επισημαίνει ότι η χώρα απορροφά επιδοτήσεις, αλλά όχι δημιουργικά.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Οικονομία / Voucher 750 ευρώ για εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα – Ανοίγουν οι αιτήσεις, όλα όσα πρέπει να ξέρετε

Ξεκινά αύριο η διαδικασία υποβολής αιτήσεων για το νέο επιδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης της ΔΥΠΑ – Ποιες δεξιότητες καλύπτει, ποιοι είναι δικαιούχοι και πώς θα διασφαλίσετε τη συμμετοχή σας
LIFO NEWSROOM
Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Οικονομία / Έρχονται νέοι ευρωπαϊκοί πόροι ύψους €8 δισ. για έργα σε ενέργεια, στέγαση και συγκοινωνίες

Από το 2026 έως το 2032, θα ενισχυθούν δράσεις για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών, τη φοιτητική στέγαση, τις συγκοινωνίες, την προστασία του περιβάλλοντος, αλλά και τη στήριξη ευάλωτων νοικοκυριών και μικρών επιχειρήσεων
LIFO NEWSROOM

σχόλια

3 σχόλια
"22 χρόνια μετά την πρωτοποριακή σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος, το Ελληνικό Δημόσιο κατάφερε να υπογράψει τη σύμβαση παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων. Επιτέλους!22 χρόνια άχρηστων κυβερνήσεων που, για να προστατεύσουν τοπικά ανομολόγητα μικροσυμφέροντα, αποστέρησαν τον τουρισμό από μια βασική υποδομή. Απομένει το σημαντικότερο μετά το Ελ. Βενιζέλος αεροδρόμιο του Ηρακλείου.Αν επιτέλους γίνεται το σωστό με τα περιφερειακά αεροδρόμια το οφείλουμε αποκλειστικά στην επιμονή της τρόϊκας που αγνόησε τις ηλίθιες αντιρρήσεις και προκαταλήψεις της αριστερής κυβέρνησης."ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΜΑΝΟΣ++++++