SOS από τους εμπόρους στο κέντρο της Αθήνας: Πτώση τζίρου για το 84,1% των καταστημάτων τον Μάιο

SOS από τους εμπόρους στο κέντρο της Αθήνας: Πτώση τζίρου για το 84,1% των καταστημάτων τον Μάιο Facebook Twitter
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΑΡΧΕΙΟΥ / EUROKINISSI
0

Το 84,1% των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας σημείωσαν μεγάλη πτώση τζίρου, φέτος το Μάιο σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.

Αυτό προκύπτει από έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών που πραγματοποιήθηκε τον Μάιο του 2021, με σκοπό να καταγράψει την πραγματική κατάσταση της αγοράς την πρώτη περίοδο της επαναλειτουργίας της.

Εκτίμηση του συλλόγου είναι ότι η ελαχιστοποίηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ως μέτρο προστασίας από την covid-19 και η έλλειψη τουρισμού, έχουν ως αποτέλεσμα η πτώση του τζίρου στο κέντρο της Αθήνας να είναι πολύ μεγαλύτερη από τις περιφερειακές αγορές. 

Δραματική η κατάσταση σε πλάκα και Μοναστηράκι

Την ίδια στιγμή, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία της έρευνας, κάθετη πτώση αντιμετώπισε η παραδοσιακή αγορά σε Πλάκα και Μοναστηράκι, όπου δραστηριοποιούνται εμπορικές επιχειρήσεις που απευθύνονται αποκλειστικά στον εισερχόμενο τουρισμό.

SOS από τους εμπόρους στο κέντρο της Αθήνας: Πτώση τζίρου για το 84,1% των καταστημάτων τον Μάιο Facebook Twitter

37,8% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στο Κέντρο της Αθήνας.

12,0% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στη Τουριστική περιοχή.

17,3% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα στις Περιφερειακές αγορές του Δ. Αθηναίων

32,9% των ερωτηθέντων, έχουν κατάστημα σε Εμπορικές περιοχές εκτός Δ. Αθηναίων

SOS από τους εμπόρους στο κέντρο της Αθήνας: Πτώση τζίρου για το 84,1% των καταστημάτων τον Μάιο Facebook Twitter

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019

Αυξήθηκαν από 51% και πάνω, απάντησε το 0,0%
Αυξήθηκαν από 31 - 50%  απάντησε το  0,0%
Αυξήθηκαν από 16 - 30% απάντησε το  4,4%
Αυξήθηκαν έως 15% απάντησε το 4,4%

Στα ίδια επίπεδα απάντησε το  6,2%

Μειώθηκαν έως 15% απάντησε το 10,2%
Μειώθηκαν από 16 - 30% απάντησε το 18,7%
Μειώθηκαν από 31 - 50% απάντησε το 31,6%
Μειώθηκαν από 51% και κάτω απάντησε το   23,6%

Δεν λειτουργούσε το κατάστημα το 2019 απάντησε το  0,9%
Δεν ξέρω δεν απαντώ, απάντησε το  0,0%

Αναλυτικά τα στοιχεία

Οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο της πρωτεύουσας, τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019, δείχνουν ότι η πλειοψηφία 84,1% δηλώνει πτώση τζίρου, με το 55,2% των ερωτηθέντων να δηλώνει πτώση τζίρου κάτω από 30% ενώ μόνο 8,8% δήλωσαν αύξηση τζίρου και αυτό οφείλεται στην ίδρυση νέων υποκαταστημάτων το 2021.

Επίσης, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, λιγότεροι από τους μισούς (45,3%) δήλωσαν πτώση του τζίρου τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με τον Μάιο του 2020, όμως χαρακτηρίζεται ενθαρρυντικό ότι ένας στους τέσσερις (24,9%) πέτυχε αύξηση έως 15% τον Μάιο του 2021 σε σύγκριση με το Μάιο του 2020, αν και περισσότεροι από τους μισούς (50,2%) είχαν ίδια αποτελέσματα με τον περυσινό Μάιο ή δήλωσαν αυξημένο τζίρο.

Σε ό,τι αφορά στις πωλήσεις του πεντάμηνου, το 68% των ερωτηθέντων κατέγραψαν πτώση τζίρου και μόνο, σχεδόν ένας στους 10 (11,6%) πέτυχε αύξηση τζίρου στο προαναφερόμενο χρονικό διάστημα.


Καφούνης: Οι επιχειρήσεις χρειάζονται ακόμα στοχευμένη στήριξη

Με αφορμή την έρευνα, ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρος Καφούνης δήλωσε: «Η επαναλειτουργία της αγοράς σε καθεστώς χαμηλών τζίρων και η διαπίστωση ότι χρειάζεται πολύς χρόνος ακόμα για να επανέλθουμε στους ρυθμούς του 2019 έχοντας βελτιωμένη ρευστότητα, δείχνει ότι οι εμπορικές επιχειρήσεις χρειάζονται ακόμα στοχευμένη στήριξη για  να καλυφθεί "το βουνό των υποχρεώσεων" που μεταφέρθηκαν από την περίοδο της πανδημίας στο εγγύς μέλλον.

Είναι απαραίτητο οι επιχειρήσεις να λειτουργήσουν έως το τέλος του έτους με μειωμένες δαπάνες και να έχουν τη δυνατότητα μίας γενναίας ρύθμισης των συνολικών οφειλών τους, με παράλληλη διατήρηση του μέτρου της υποχρεωτικής μείωσης των ενοικίων για ένα ακόμα εξάμηνο και στοχευμένη στήριξη του λιανεμπορίου με τη δημιουργία ενός ειδικού προγράμματος ΕΣΠΑ, ακολουθώντας το παράδειγμα της στήριξης του κλάδου της εστίασης».

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Οικονομία / Ποια προϊόντα περιλαμβάνει το «καλάθι του νονού» και ποια το «καλάθι του Πάσχα»

Στο καλάθι του νονού εντάσσονται 12 κατηγορίες προϊόντων και δίνεται η δυνατότητα στους καταναλωτές που είναι νονοί ή γονείς μικρών παιδιών να κάνουν οικονομικότερες αγορές κατά την περίοδο του Πάσχα
NEWSROOM
Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Οικονομία / Η ΔΕΗ μεγαλώνει και επιταχύνει τον πελατοκεντρικό μετασχηματισμό της

Η ΔΕΗ αποτελεί σήμερα τον μεγαλύτερο προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα και στη Ρουμανία, εξυπηρετώντας 8,7 εκατομμύρια πελάτες, στους οποίους παρέχει περίπου 35TWh ενέργειας και μια ευρεία σειρά ενεργειακών προϊόντων και υπηρεσιών.
NEWSROOM
Δώρο Πάσχα: Ποια είναι η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Οικονομία / Δώρο Πάσχα: Ποια η καταληκτική ημερομηνία για να καταβληθεί στους εργαζόμενους

Αν οι εργοδότες δεν τηρήσουν το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, εντός του οποίου πρέπει να τακτοποιήσουν τις υποχρεώσεις τους, τότε θα υποστούν και τις συνέπειες του νόμου, καθώς η μη καταβολή του Δώρου συνιστά ποινικό αδίκημα
NEWSROOM