ΟΗΕ: Ο παγκόσμιος τουρισμός δεν θα ανακάμψει πριν από το 2023

ΟΗΕ: Ο παγκόσμιος τουρισμός δεν θα ανακάμψει πριν από το 2023 Facebook Twitter
Πηγή φωτό EUROKINISSI
0

Οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις αναμένεται να περιέλθουν σε τέλμα φέτος- με εξαίρεση κάποιες δυτικές αγορές- προκαλώντας απώλειες έως και 2,4 τρισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με μελέτη του ΟΗΕ, που προβλέπει ότι ο κλάδος δεν θα ανακάμψει πλήρως πριν από το 2023. 

Ο εμβολιασμός και τα πιστοποιητικά είναι τα «κλειδιά» για την ανάκαμψη της εμπιστοσύνης στον διεθνή τουρισμό, που αποτελεί «σανίδα σωτηρίας» για πολλές χώρες, ιδιαίτερα τα μικρά νησιωτικά κράτη που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από αυτό τον κλάδο για τις θέσεις εργασίας, επισημαίνει η έκθεση. 

Το 2020 οι διεθνείς αφίξεις υποχώρησαν κατά 73% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019 και οι απώλειες για τον τουρισμό και τους σχετιζόμενους τομείς εκτιμώνται στα 2,4 τρισεκατομμύρια ευρώ, σύμφωνα με την έκθεση της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) και του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού. 

«Η προοπτική για φέτος δεν φαίνεται πολύ καλύτερη», δήλωσε ο Ραλφ Πίτερς του UNCTAD. «Οι πρώτοι τρεις μήνες ήταν κακοί, δεν έγιναν πολλά ταξίδια», συμπλήρωσε, μιλώντας στο Reuters.  

«Υπάρχει μια προσδοκία για συγκεκριμένη ανάκαμψη το δεύτερο εξάμηνο του χρόνου, τουλάχιστον για τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη», πρόσθεσε ο Πίτερς, αποδίδοντας αυτή την εκτίμηση στους εμβολιασμούς. 

Η έκθεση περιλαμβάνει τρία σενάρια για το 2021, που δείχνουν ότι οι διεθνείς τουριστικές αφίξεις προβλέπεται να υποχωρήσουν από 63% έως 75% σε σύγκριση με τα προ πανδημίας επίπεδα, κάτι που θα έχει ως συνέπεια απώλειες από 1,7 τρισ. έως 2,4 τρισ. δολάρια

«Στον διεθνή τουρισμό είμαστε στα επίπεδα προ 30 ετών, οπότε ουσιαστικά είμαστε στο ‘80… Πολλά μέσα βιοπορισμού απειλούνται πραγματικά», δήλωσε η Ζόριτσα Ουρούσεβιτς, του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, ο οποίος εκτιμά ότι απειλούνται 100-200 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. «Αυτό που βλέπουμε μακροπρόθεσμα είναι να πετύχουμε τα νούμερα του 2019 μετά το 2023», συμπλήρωσε η Ουρούσεβιτς.


Με πληροφορίες από Reuters 

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM