Nέος Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας- Τι προβλέπει για επιχειρήσεις και καταναλωτές

Nέος Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας- Τι προβλέπει για επιχειρήσεις και καταναλωτές Facebook Twitter
Alexandros Michailidis / SOOC
0

Δημοσιεύτηκε σήμερα στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (τεύχος πρώτο, αρ. φύλλου 23) ο Κώδικας Καταναλωτικής Δεοντολογίας, ο οποίος καλύπτει το σύνολο των καθημερινών συναλλαγών και εφαρμόζεται σε κάθε εμπορικό κλάδο του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ενώ υπάρχει και ειδική αναφορά για τις συναλλαγές με τις τράπεζες.


Σκοπός του κώδικα είναι η θέσπιση των αρχών που θα διέπουν τη συναλλακτική συμπεριφορά και τις σχέσεις μεταξύ προμηθευτών και καταναλωτών, αλλά και των ενώσεων τους, για τη διασφάλιση των οικονομικών συμφερόντων των καταναλωτών και αρμόδιος για την εφαρμογή του είναι η Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή».


Μεταξύ άλλων, ο κώδικας περιέχει διατάξεις σχετικά με:

  • την επιχειρηματική συμπεριφορά των προμηθευτών
  • τη συμπεριφορά των καταναλωτών
  • τους γενικούς όρους συμβάσεων
  • την κατάρτιση και εκτέλεση της σύμβασης
  • την εξυπηρέτηση καταναλωτών
  • την ασφάλεια συναλλαγών και προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών
  • την προστασία ανηλίκων και άλλων ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού
  • τις σχέσεις προμηθευτών και ενώσεων προμηθευτών με ενώσεις καταναλωτών
  • την εναλλακτική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών

Συναλλαγές με πιστωτικούς φορείς


Στο άρθρο 8 υπάρχει πρόβλεψη για τις συναλλαγές με τις τράπεζες που αναφέρει τα εξής:


- οι συναλλαγές των πιστωτικών φορέων με τους καταναλωτές διέπονται από αμοιβαία εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια και διαφάνεια. Οι καταναλωτές οφείλουν να επιδεικνύουν τη δέουσα επιμέλεια και σύνεση σε αυτές τις συναλλαγές.


- στο πλαίσιο της ελληνικής και της ενωσιακής νομοθεσίας, των ειδικών κανόνων της Τράπεζας της Ελλάδος, της καλής πίστης, των χρηστών και συναλλακτικών ηθών, οι πιστωτικοί φορείς επιδεικνύουν τη δέουσα επιμέλεια κατά το σχεδιασμό και την προσφορά χρηματοπιστωτικών προϊόντων, την προβολή των τραπεζικών υπηρεσιών, την εξυπηρέτηση των καταναλωτών, καθώς και τη συλλογή και τήρηση των πληροφοριών που τους αφορούν. Επιπλέον, εξασφαλίζουν ότι το προσωπικό τους διαθέτει κατάλληλο επίπεδο γνώσεων και επάρκειας στο αντικείμενο τους, ώστε να επιτυγχάνεται υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού.


- οι πιστωτικοί φορείς παρέχουν επαρκείς, σαφείς και κατανοητές γενικές πληροφορίες για τις διαθέσιμες συμβάσεις. Όπου προβλέπεται στην κείμενη νομοθεσία, παρέχονται στον καταναλωτή τυποποιημένες εξατομικευμένες πληροφορίες, απαραίτητες για τη λήψη τεκμηριωμένης απόφασης σχετικά με τη σύναψη σύμβασης.

- σύμφωνα με όσα ειδικότερα ορίζονται στην ενωσιακή και την εθνική νομοθεσία, οι πιστωτικοί φορείς, πριν από τη σύναψη της σύμβασης πίστωσης, προβαίνουν σε αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας του καταναλωτή, όπως αυτή προκύπτει από τις βάσεις δεδομένων και τα στοιχεία που παρέχει ο καταναλωτής, ώστε να εκτιμάται η πραγματική δυνατότητα αποπληρωμής των υποχρεώσεων που αναλαμβάνει.


- αντίγραφο του σχεδίου της σύμβασης χορηγείται στους καταναλωτές, κατόπιν αίτησής τους και χωρίς οικονομική επιβάρυνση, προκειμένου να το μελετήσουν, έχοντας εύλογο χρόνο στη διάθεση τους πριν από την υπογραφή της σύμβασης.


- με την επιφύλαξη ειδικότερων διατάξεων, οι διαφημιστικές και εμπορικές ανακοινώσεις των πιστωτικών φορέων πρέπει να είναι θεμιτές, σαφείς και μη παραπλανητικές.

Πηγή: ΑΠΕ- ΜΠΕ

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM