ΙΕΛΚΑ: Οι καταναλωτές ξοδεύουν 25% παραπάνω από το εισόδημα με δανεικά ή κάρτες

ΙΕΛΚΑ: Οι καταναλωτές ξοδεύουν 25% παραπάνω από το εισόδημα με δανεικά ή κάρτες Facebook Twitter
0

Οι καταναλωτές σκέφτονται να αντιδράσουν στον πληθωρισμό με αλλαγή διατροφικών συνηθειών, με περισσότερες αγορές προσφορών, με μείωση της κατανάλωσης και με αναβολή ή αποφυγή ορισμένων αγορών, σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Όπως ανέφερε ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, και Επιστημονικός Σύμβουλος ΙΕΛΚΑ Γεώργιος Δουκίδης, αν και διατυπώνεται, γενικά, μια συγκρατημένη αισιοδοξία για τα Χριστούγεννα στην κατανάλωση, ωστόσο, οι καταναλωτές υπολογίζουν πολύ το κόστος για να προχωρήσουν σε αγορές και τα στοιχεία δείχνουν ότι ξοδεύουμε 25% παραπάνω από το εισόδημα μας κι αυτό το επιπλέον 25% τροφοδοτείται από δανεισμό, κάρτες ή από αποταμίευση

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτών, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022 και αφορούσε, ανάμεσα σε άλλα θέματα, και στην επίδραση των ανατιμήσεων, του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας κορονοϊού, στις καταναλωτικές συνήθειες στην Ελλάδα.

Από τις απαντήσεις, προκύπτει ότι:

  • το 81% του κοινού έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.
  • ποσοστό 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος
  • το 62% δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.
  • το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.
  • το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του
  • το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.
  • ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του
  • το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του
  • μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Σε ό,τι αφορά στο ηλεκτρονικό εμπόριο διαγράφεται σταθεροποίηση σε αυτό τον τρόπο αγορών γύρω στο 35% του συνόλου των αγορών και για τις αγορές τροφίμων η ηλεκτρονική αγορά σταθεροποιείται στο 10%.

Για τα αιτία της ακρίβειας οι καταναλωτές την αποδίδουν σε εξωγενείς παράγοντες αλλά και στην κερδοσκοπία και στον υψηλό ΦΠΑ.

Σχετικά με το καλάθι του νοικοκυριού το 50% αγοράζει από το καλάθι με μεγάλο μέρος των καταναλωτών να θεωρεί θετική την πρωτοβουλία και 1 στους 3 να θεωρεί ότι πρέπει να αυξήσουν τις δράσεις και να ενταχθούν κι άλλοι κλάδοι.

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Οικονομία / Ενοίκια: Νέα διαδικασία χωρίς δικαστήριο για τις λήξεις μισθώσεων – Τι προβλέπεται για ιδιοκτήτες και ενοικιαστές

Από το 2026, η απόδοση ακινήτου μετά τη λήξη μίσθωσης θα μπορεί να γίνεται χωρίς δικαστική απόφαση, μέσω ειδικής «διαταγής» από δικηγόρο. Η ρύθμιση δίνει νέα εργαλεία στους ιδιοκτήτες αλλά προκαλεί ενστάσεις από ενοικιαστές, που ζητούν περισσότερες εγγυήσεις
LIFO NEWSROOM
 Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Οικονομία / Μικρή η επίδραση του Airbnb στην αγορά κατοικίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Η διαθεσιμότητα κατοικιών επηρεάζεται σημαντικά λιγότερο από τις βραχυχρόνιες μισθώσεις σε σχέση με τα 2,28 εκατομμύρια κενά σπίτια που υπάρχουν τη δεδομένη στιγμή στη χώρα
LIFO NEWSROOM
Χρεώσεις ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Το μήνυμα του Κυριάκου Μητσοτάκη

Οικονομία / ΑΤΜ: Τι θα ισχύει για τις προμήθειες - Μήνυμα Μητσοτάκη για τις τραπεζικές χρεώσεις

«Μηδενίζεται η προμήθεια για κάθε ανάληψή σου από ATM άλλης τράπεζας του συστήματος ΔΙΑΣ, αλλά και από τρίτο πάροχο που έχει μετοχική σχέση με την τράπεζά σου», λέει ο πρωθυπουργός
LIFO NEWSROOM