Handelsblatt: «Θετικό μήνυμα για την Ελλάδα η αποχώρηση του ΔΝΤ»

Handelsblatt: «Θετικό μήνυμα για την Ελλάδα η αποχώρηση του ΔΝΤ» Facebook Twitter
0

«Στο αίτημα για χαλάρωση των δημοσιονομικών στόχων ο Κυριάκος Μητσοτάκης ελπίζει στην στήριξη του ΔΝΤ. Το Βερολίνο ωστόσο προβάλλει αντίσταση», γράφει η Handelsblatt σε άρθρο με τίτλο «Θετικό μήνυμα για την Ελλάδα η αποχώρηση του ΔΝΤ».

H οικονομική εφημερίδα παρατηρεί ότι «η ελληνική κυβέρνηση δεν κάνει λόγο για εκδίωξη του Ταμείου από τη χώρα, το αντίθετο μάλιστα. Προσβλέπουμε σε ένα κεφάλαιο των σχέσεων και της συνεργασίας, δήλωσε ο έλληνας πρωθυπουργός μετά τη συνάντηση με την επικεφαλής του Ταμείου.

Τις επόμενες εβδομάδες ο Κυριάκος Μητσοτάκης προτίθεται να θέσει στους δανειστές της Ελλάδας το αίτημα για χαλάρωση των δημοσιονομικών στόχων, που προβλέπουν μέχρι το 2022 πρωτογενές πλεόνασμα τουλάχιστον 3,5% του ΑΕΠ. Ο έλληνας πρωθυπουργός θεωρεί τους εν λόγω στόχους αντιπαραγωγικούς, διότι κατά την άποψή του επιβραδύνουν την ανάπτυξη και περιορίζουν τις δημόσιες επενδύσεις. Είμαστε μια αξιόπιστη κυβέρνηση, κάνουμε μεταρρυθμίσεις, κινούμαστε σε περιβάλλον χαμηλών επιτοκίων και το κόστος αναχρηματοδότησης είναι χαμηλότερο της Ιταλίας, δεν συντρέχει λόγος για αυτά τα τόσο υψηλά πλεονάσματα, λέει ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Η Γερμανία και άλλες χώρες της Eυρωζώνης αντιμετωπίζουν ωστόσο με σκεπτικισμό το ελληνικό αίτημα, διότι ανησυχούν μήπως πιθανές υποχωρήσεις έναντι της Ελλάδας καλλιεργήσουν παρόμοιες προσδοκίες στην Ιταλία. Πολλοί οικονομολόγοι ωστόσο συμφωνούν με το αίτημα του Έλληνα πρωθυπουργού για μεγαλύτερα δημοσιονομικά περιθώρια. Ακόμα και το ΔΝΤ τάσσεται υπέρ μιας χαλάρωσης εκτιμώντας, ότι 1,5% επαρκεί.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ελπίζει σε στήριξη του Ταμείου στις επικείμενες διαπραγματεύσεις με τους δανειστές. Θα συνιστούσε μια εντυπωσιακή αλλαγή ρόλου για το ΔΝΤ, το οποίο μέχρι σήμερα αποτελεί για τους περισσότερους Έλληνες κόκκινο πανί ως κινητήριος μοχλός για την επιβολή αυστηρής λιτότητας στην Ελλάδα, η οποία οδήγησε τη χώρα στην βαθύτερη και πιο διαρκή κρίση στην μεταπολεμική της ιστορία».

Με πληροφορίες από Deutsche Welle

Οικονομία
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM