«Διατηρώ Ιδιωτικού Τομέα»: Ποιους αφορά το νέο πρόγραμμα για διατηρητέα κτίρια – Τι περιλαμβάνουν οι παρεμβάσεις

«Διατηρώ Ιδιωτικού Τομέα»: Ποιους αφορά το νέο πρόγραμμα για διατηρητέα κτίρια – Τι περιλαμβάνουν οι παρεμβάσεις Facebook Twitter
Φωτ. Αρχείου: Eurokinissi
0

Το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε την έναρξη δημόσιας διαβούλευσης για το νέο πρόγραμμα «ΔΙΑΤΗΡΩ Ιδιωτικού Τομέα», που στοχεύει στη διατήρηση και αναβάθμιση διατηρητέων κτιρίων υψηλού ανθρακικού αποτυπώματος. Η διαβούλευση, που ξεκίνησε στις 23 Δεκεμβρίου 2024, θα διαρκέσει έως τις 31 Ιανουαρίου 2025.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν σχόλια και προτάσεις μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας ypen.gov.gr/diavouleusi/forums, ενώ διατίθεται και η επιλογή αποστολής μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση [email protected] με θέμα «ΔΙΑΤΗΡΩ - Ιδιωτικού Τομέα».

Στόχοι και παρεμβάσεις του προγράμματος

Το πρόγραμμα, που χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2021-2027, αποσκοπεί στην ανακαίνιση διατηρητέων κτιρίων για:

  • Τη λειτουργική τους επανένταξη.
  • Τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης κατά τουλάχιστον δύο ενεργειακές κλάσεις.
  • Τη διάσωση και ανάδειξη της αρχιτεκτονικής και ιστορικής τους ταυτότητας.

Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται περιλαμβάνουν:

  • Καθαρισμό και αποκατάσταση όψεων και προσόψεων.
  • Ενίσχυση του κελύφους και στατική θωράκιση των κτιρίων.
  • Ηλεκτρολογικές και μηχανολογικές εργασίες.
  • Διαμόρφωση εσωτερικών και εξωτερικών χώρων.
  • Ενεργειακή αναβάθμιση, σύμφωνα με τον Κανονισμό Ενεργειακής Απόδοσης Κτιρίων (ΚΕΝΑΚ).

Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν

Δικαίωμα συμμετοχής στο «ΔΙΑΤΗΡΩ Ιδιωτικού Τομέα» έχουν φυσικά πρόσωπα που είναι ιδιοκτήτες κτιρίων, τα οποία πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως η νομιμότητα και η ενεργειακή τους κατάταξη.

Η σημασία της διαβούλευσης

Το Υπουργείο καλεί τους πολίτες να συνεισφέρουν με τις προτάσεις και τα σχόλιά τους στους Οδηγούς Σχεδιασμού και Χρηματοδότησης του προγράμματος. Η συμμετοχή κρίνεται καθοριστική για τη διασφάλιση της επιτυχούς υλοποίησης του «ΔΙΑΤΗΡΩ Ιδιωτικού Τομέα», το οποίο φιλοδοξεί να συνδυάσει την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς με την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Οικονομία / ΑΑΔΕ: Τουρισμός και εστίαση «πρωταθλητές» στη φοροδιαφυγή – Πάνω από 300 «λουκέτα» και πρόστιμα 2,5 εκατ. ευρώ

Ιδιαίτερα υψηλή παραβατικότητα εντοπίστηκε και στις μισθώσεις ομπρελών και καθισμάτων σε παραλίες, με δεκάδες επιχειρήσεις να σφραγίζονται σε Χανιά, Ρέθυμνο, Ρόδο, Σάμο, Κέρκυρα, Σύρο, Σίφνο, Πόρο και Αίγινα
LIFO NEWSROOM
Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM