Αυτή είναι η λίστα με τις πρώτες 42 ελληνικές επενδύσεις που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ

Αυτή είναι η λίστα με τις πρώτες 42 ελληνικές επενδύσεις που εντάσσονται στο πακέτο Γιούνκερ Facebook Twitter
2

Την ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ των πρώτων 42 επενδύσεων, συνολικού ύψους 5.392.550.000 ευρώ, ενέκρινε το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής (ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π.).

Σύμφωνα με τη λίστα που εγκρίθηκε από το ΚΥ.Σ.ΟΙ.Π., εντάσσονται στο πρόγραμμα χρηματοδότησης από το πακέτο Γιούνκερ σημαντικές ιδιωτικές και δημόσιες επενδύσεις σε έξι τομείς.

Συγκεκριμένα:

Είκοσι ενεργειακές επενδύσεις συνολικού ύψους 1,972 δισ. ευρώ περιλαμβάνονται στη λίστα. Πρόκειται για τρεις επενδύσεις της ΤΕΡΝΑ, την επένδυση του ΑΔΜΗΕ για την υποθαλάσσια διασύνδεση Κρήτης-Πελοποννήσου, τα δίκτυα της ΔΕΠΑ, τον τερματικό σταθμό φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη, 190 έργα για εγκατάσταση ανεμογεννητριών 120 διαφορετικών επενδυτών,καθώς και συγκεκριμένες μεγάλες ελληνικές και ξένες επενδύσεις σε ηλιακή, υδροηλεκτρική ενέργεια και αξιοποίηση γεωθερμικής ενέργειας σε υδροπονικό θερμοκήπιο.

Για υποδομές και μεταφορές περιλαμβάνονται πέντε έργα συνολικού ύψους 1,445 δισ. ευρώ με φορέα εκτέλεσης το υπουργείο Υποδομών και Δικτύων.

Πρόκειται για:

- Την κατασκευή υδατοδιαδρόμων που θα χρησιμοποιηθούν για τη συνδεση της νησιωτικής Ελλάδας με υδροπλάνα.

- Την κατασκευή διαπεριφερειακού τερματικού σταθμού λεωφορείων στον Ελαιώνα και την κατασκευή τερματικού σταθμού λεωφορείων στο Αιγάλεω.

- Τον εκσυγχρονισμό και τη σιδηροδρομική-οδική σύνδεση του Λιμένα του Λαυρίου.

- Την υποθαλάσσια σήραγγα σύνδεσης Σαλαμίνας-Αττικής.

- Την επέκταση του νότιου δακτυλίου της λεωφόρου Υμητού και τη σύνδεσή της με τουνελ με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Στον τομέα του τουρισμού περιλαμβάνονται τρία έργα συνολικού ύψους 112 εκατ. ευρώ, που αφορούν:

- Την προστασία, εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη των ιαματικών Λουτρών Καϊάφα στο νομό Ηλείας.

- Την ολοκλήρωση εκσυγχρονισμού του Χιονοδρομικού Κέντρου Παρνασσού.

- Τη μετατροπή του TAE KWOΝ DO σε συνεδριακό κέντρο υψηλών προδιαγραφών.

Για τον τομέα τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνίες εγκρίθηκαν πέντε έργα του υπουργείου Υποδομών-Μεταφορών-Επικοινωνιών συνολικού ύψους 920 εκατ. ευρώ.

Για την έρευνα ανάπτυξη και καινοτομία εγκρίθηκαν τέσσερα έργα προϋπολογισμού 594 εκατ. ευρώ με φορείς εκτέλεσης ΑΕΙ και αρμόδια υπουργεία.

Για τον τομέα των ιδιωτικών βιομηχανικών επενδύσεων προβλέπονται πέντε επενδύσεις ύψους 349 εκατ. ευρώ των εταιριών ΤΕΡΝΑ Λευκόλιθοι, ΕΛΒΑΛ, Steelmet (όμιλος Βιοχάλκο), ΜΕΛ (Μακεδονική Εταιρία Χάρτου) και ΝΟΒΑ ΕΛΛΑΣ (παραγωγή χαρτοκιβωτίων).

Πηγή: ΑΠΕ / ΜΠΕ

2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2026 ΒΟΥΛΗ

Οικονομία / Στη Βουλή ο προϋπολογισμός 2026: Τι προβλέπει για μεσαία τάξη, νέους και οικογένειες με παιδιά

Κυρίαρχα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού 2026, είναι η ενίσχυση του εισοδήματος και η μείωση των φορολογικών βαρών για τη μεσαία τάξη, τους νέους και τις οικογένειες με παιδιά
LIFO NEWSROOM
ΦΤΩΧΕΙΑ OXFAM

Οικονομία / Oxfam: Τα περσινά κέρδη των δισεκατομμυριούχων της G20 θα έβαζαν τέλος στη φτώχεια των ανθρώπων

Η ΜΚΟ καλεί οι πλούσιοι του κόσμου να «φορολογηθούν με δίκαιο τρόπο για να συμβάλουν να τερματιστεί η φτώχεια και να καταπολεμηθεί η απορρύθμιση του κλίματος»
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Κληρώθηκαν οι δικαιούχοι της χαμηλής περιόδου

Οι νέοι κληρωθέντες δικαιούχοι θα λάβουν άμεσα ενημέρωση μέσω της αίτησής τους στην πλατφόρμα του προγράμματος και στη συνέχεια προσωπική ειδοποίηση για τη διαδικασία έκδοσης των νέων καρτών μέσω sms και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
LIFO NEWSROOM
Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Οικονομία / Αναβάθμιση-ορόσημο από τον οίκο Fitch: Η Ελλάδα στη βαθμίδα BBB με σταθερές προοπτικές

Με αυτή την αναβάθμιση ο οίκος κλείνει έναν ισχυρά θετικό γύρο αξιολογήσεων για το 2025, ενδυναμώνοντας το προφίλ σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας απέναντι στις παγκόσμιες αγορές
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
μιλάμε για τρελη ααπντυξη. Με βάσεις στέρεες. Με εμφαση στην τοπικη παραγωγή. Αυτοκινητόδρομοι, ΚΤΕΛ, συνεδριακα κέντρα.Θα έχουμε να τρώμε μπετόν και ασφαλτο για τα επόμενα 200 χρόνια.Θα ξεκινήσουμε να παραγουμε τίποτα ή θα συνεχίσουμε απλως να φτιάχνουμε δρόμους και να γεμίζουμε τις παραλίες με ξαπλώστρες?Δικαιωσύνη και εκπαίδευση χρειάζεται ο τόπος. Απο υποδομές χορτάσαμε
Δεν είναι αλήθεια αυτό. Οι υποδομές βοηθούν στην ανάπτυξη. Για παράδειγμα η Ήπειρος δεν έχει ένα σωστό δρόμο για να πας σύντομα. Με αποτέλεσμα όποιος προσπαθεί να κάνει μια επένδυση εκεί πχ ένα ξενοδοχείο ή ακόμα μια γραμμή παράγωγης ο τρόπος της μεταφοράς τον επισκεπτών και τον προϊόντος είναι ανατρεπτικός. Υπάρχει γνώση στην χώρα οι όποια φεύγει γιατί δεν γίνονται επενδύσεις και οι υποδομές είναι ένας από τους πολλούς λογούς που δεν έχουμε επενδύσεις.