Ακρίβεια και στο παγωτό: Σενάρια για έως και 4 ευρώ η μπάλα

Ακρίβεια και στο παγωτό: Σενάρια για έως και 4 ευρώ η μπάλα Facebook Twitter
Παγωτό/ Φωτ. Αρχείου: Freepik
0

Το παγωτό, άλλοτε προσιτή απόλαυση για μικρούς και μεγάλους, φαίνεται να μετατρέπεται σε είδος πολυτελείας για τα ελληνικά νοικοκυριά, καθώς το κύμα ακρίβειας δεν αφήνει ανεπηρέαστο ούτε αυτό το καλοκαιρινό αγαθό.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του τηλεοπτικού σταθμού Mega, οι τιμές σε όλα τα είδη παγωτού - από τα ατομικά έως τα οικογενειακά- έχουν αυξηθεί αισθητά, με αποτέλεσμα να προκαλούν προβληματισμό στους καταναλωτές. Η μέση αύξηση κυμαίνεται κοντά στο 1 ευρώ σε σύγκριση με πέρσι, ενώ οι επιλογές γίνονται όλο και πιο περιορισμένες για όσους προσπαθούν να διαχειριστούν τα έξοδα του σούπερ μάρκετ.

Ο βασικός λόγος για τις ανατιμήσεις είναι η αύξηση των τιμών των πρώτων υλών. Η τιμή της σοκολάτας έχει εκτοξευθεί κατά 80%, σύμφωνα με επαγγελματίες του χώρου, ενώ το γάλα - θεμελιώδες συστατικό για τα περισσότερα παγωτά - έχει επίσης ακριβύνει σημαντικά. Παράλληλα, τα κόστη παραγωγής και λειτουργίας, όπως ενέργεια, ενοίκια και ασφαλιστικές εισφορές προσωπικού, έχουν αυξήσει τις τελικές τιμές έως και κατά 38%.

Παγωτά: Ακριβότερες γεύσεις και λιγότερες ποσότητες

Στα ζαχαροπλαστεία, μία μπάλα παγωτό σε κυπελάκι κοστίζει από 2 έως και 4 ευρώ, ανάλογα με τη γεύση. Οι βασικές γεύσεις, όπως βανίλια και σοκολάτα, παραμένουν πιο οικονομικές, όμως οι ειδικές επιλογές με ξηρούς καρπούς, φρούτα ή κομμάτια σοκολάτας επιβαρύνουν την τιμή κατά 20 λεπτά ανά μπάλα.

Αντίστοιχες αυξήσεις καταγράφονται και στα χύμα παγωτά, με τις τιμές να κυμαίνονται φέτος από 16,50€ έως 20€ το κιλό — από 15€ έως 18,50€ πέρυσι. Ακόμα και στα σούπερ μάρκετ, έχει παρατηρηθεί μείωση στην ποσότητα πολλών συσκευασμένων προϊόντων, ενώ γίνεται λόγος και για χρήση υποκατάστατων υλικών, όπως απομίμηση σοκολάτας αντί για αυθεντική.

Η αυξητική τάση των τιμών σε ένα από τα πιο αγαπημένα εποχικά προϊόντα της αγοράς αντανακλά τη συνολική οικονομική πίεση που βιώνουν οι καταναλωτές, με τις επιλογές να γίνονται πλέον με γνώμονα όχι μόνο τη γεύση, αλλά και το κόστος.

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εκτοξεύτηκε στις εξαγωγές το ούζο – Πρωταθλητής των ελληνικών αποσταγμάτων στις διεθνείς αγορές

Οικονομία / Εκτοξεύτηκε στις εξαγωγές το ούζο – Πρωταθλητής των ελληνικών αποσταγμάτων στις διεθνείς αγορές

Με αύξηση 5,2% στην αξία και 2,4% στην εξαγόμενη ποσότητα, το ούζο διατηρεί τη δυναμική του και ενισχύει τη θέση της Ελλάδας στο διεθνές εμπορικό πεδίο των αλκοολούχων
LIFO NEWSROOM