ΑΑΔΕ: Social media, Eshop, γάμοι και βαφτίσια στο στόχαστρο- Kατά της φοροδιαφυγής

ΑΑΔΕ: Social media, Eshop, γάμοι και βαφτίσια στο στόχαστρο κατά της φοροδιαφυγής Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Συνεχίζει το κυνήγι κατά της φοροδιαφυγής η ΑΑΔΕ με ελέγχους ακόμα και στα social media.

Η ΑΑΔΕ χρησιμοποιεί κάθε διαθέσιμο τρόπο για να «χτυπήσει» τη φοροδιαφυγή και να εντοπίσει τη διακίνηση μαύρου χρήματος. «Οι κριτικές πελατών σε ιστοσελίδα για διοργάνωση γάμων οδήγησαν τον έλεγχο στη διαπίστωση μη έκδοσης αποδείξεων», αναφέρει η σχετική απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών στην οποία τονίζεται ότι επιβλήθηκε ειδική χρηματική κύρωση αντί αναστολής λειτουργίας. 

Στο «στόχαστρο» της ΑΑΔΕ μπαίνουν και οι κριτικές και οι αξιολογήσεις των φορολογούμενων σε ηλεκτρονικά καταστήματα. Παράλληλα, ελέγχονται φωτογραφίες και αναρτήσεις πολλών προσώπων στα social media για τον έλεγχο της περιουσιακής κατάστασης ενώ ελέγχονται όλα τα πιθανά μέρη στα οποία οι συναλλαγές δεν γίνονται ηλεκτρονικά και συνεπώς δεν υπάρχουν παραστατικά, όπως είναι οι εκδηλώσεις, γάμοι, βαφτίσια κλπ.

Σε πρόσφατους ελέγχους, εφοριακοί επισκέφτηκαν ιστοσελίδες και social media, όπου φωτογράφοι διαφήμιζαν τη δουλειά τους και στη συνέχεια έκαναν διασταυρώσεις πελατολογίων με τα δηλωμένα έσοδα, διαπιστώνοντας περιπτώσεις μικρής ή μεγάλης φοροδιαφυγής.

Η ΑΑΔΕ δεν αφήνει εκτός ελέγχου τα λεγόμενα eShop και γενικά πλατφόρμες ηλεκτρονικών αγορών και συναλλαγών χάρη στα σχόλια των επισκεπτών. Η στοχευμένη δράση γίνεται έπειτα από συλλογή πληροφοριών που πραγματοποιείται μέσω ερευνών στο διαδίκτυο και συγκεκριμένα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στην πλατφόρμα αναζήτησης πληροφοριών google, και κατόπιν διασταύρωσης με άλλες πληροφορίες που βρίσκονται ήδη στη διάθεση των φορολογικών αρχών ή προέρχονται από καταγγελίες καταναλωτών. Στο επίκεντρο των ελέγχων της ΑΑΔΕ έχουν τεθεί τα λεγόμενα marketplace όσο και οι παραγγελίες φαγητού, καφέ κ.λπ. που ομοίως γίνονται μέσα από ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Να σημειωθεί πως οι τιμές πώλησης των προϊόντων οι οποίες αναφέρονται σε πολλές ιστοσελίδες είναι ιδιαίτερα δελεαστικές και οι πωλητές, μέχρι να εντοπιστούν από την ΑΑΔΕ καταφέρνουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα να πραγματοποιούν αδήλωτες και αφορολόγητες πωλήσεις. Στόχος είναι να εντοπιστούν περιπτώσεις όπου επιχειρήσεις εισπράττουν μεν, δίχως όμως να εκδίδουν τα νόμιμα παραστατικά, δηλαδή τις αποδείξεις λιανικών πωλήσεων ή τα τιμολόγια.

Με πληροφορίες από ptotothema, iefimerida

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM