ΑΑΔΕ: Εντατικοί έλεγχοι και κυρώσεις σε βενζινάδικα για λαθρεμπόριο και φοροδιαφυγή

ΑΑΔΕ: Έρχεται μέχρι και λουκέτο σε βενζινάδικα για λαθρεμπόριο και φοροδιαφυγή Facebook Twitter
Φωτ. αρχείου: EUROKINISSI
0

Νέες κυρώσεις τίθενται σε εφαρμογή από σήμερα, για τα βενζινάδικα που εμπλέκονται σε λαθρεμπόριο καυσίμων και φοροδιαφυγή, σύμφωνα με την ΑΑΔΕ.

Συγκεκριμένα, η ΑΑΔΕ προετοιμάζει εντατικούς ελέγχους σε βενζινάδικα, μαζί με τη βοήθεια των καταναλωτών που έχουν κάνει καταγγελίες στην εφαρμογή της. Μάλιστα, οι κυρώσεις περιλαμβάνουν μέχρι και διετές «λουκέτο». Οι εταιρείες εμπορίας καυσίμων, έχουν και εκείνες ευθύνη απέναντι στην αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου και της φοροδιαφυγής, καθώς πρέπει και εκείνες από την πλευρά τους, να μεριμνούν για την σωστή λειτουργία των πρατηρίων με τα οποία συνεργάζονται.

Θα πρέπει να ελέγχουν αν υπάρχει και λειτουργεί το σύστημα εισροών – εκροών, να κάνουν κάθε χρόνο έλεγχο ποιότητας καυσίμων αλλά και να διακόπτουν τη συνεργασία με παραβατικά πρατήρια. Αν δεν το πραγματοποιούν θα βρίσκονται και εκείνες αντιμέτωπες με κυρώσεις.

Για τις εταιρείες, ο νόμος προβλέπει πρόστιμα από 5.000 έως και 30.000 ευρώ ανά πρατήριο, ενώ παράλληλα η ΑΑΔΕ, θα προβαίνει σε ετήσια δημοσιοποίηση των κυρώσεων που επιβάλλει. Ο νόμος προβλέπει ξεχωριστό πλαίσιο κυρώσεων για τα ίδια τα πρατήρια για την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας, της νοθείας και τις παρεμβάσεις στα συστήματα εισροών – εκροών.

Οι κυρώσεις σε περίπτωση λαθρεμπορίου ή φοροδιαφυγής στα βενζινάδικα

Οι κυρώσεις της ΑΑΔΕ, μπορεί να οδηγήσουν σε σφράγιση της εγκατάστασης του πρατηρίου για δύο χρόνια, με τη σφράγιση και την απαγόρευση δραστηριότητας να επεκτείνεται σε όλα τα πρατήρια της ίδιας ιδιοκτησίας. Σε ότι αφορά πρατήρια που ανήκουν σε εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών ή 100% θυγατρικές τους, η σφράγιση στο σύνολο των καταστημάτων, επιβάλλεται αν σφραγιστούν πέντε καταστήματα σε διάστημα τριών μηνών.

Διετές λουκέτο προβλέπεται και στην περίπτωση όπου ιδιοκτήτες του πρατηρίου ή οι προστηθέντες παρεμποδίζουν τον έλεγχο με χρήση βίας ή απειλής, ενώ ο νόμος κλείνει τα «παραθυράκια» που έδιναν τη δυνατότητα το λουκέτο να μείνει μόνο στα χαρτιά. 

Αναλυτικότερα ορίζεται ρητά ότι:

  • Αλλαγή ή διακοπή δραστηριότητας κατά τον χρόνο της σφράγισης στο φυσικό ή νομικό πρόσωπο στο όνομα του οποίου λειτουργούσε η εγκατάσταση δεν κωλύει τη σφράγιση της εγκατάστασης.
  • Τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή οι νομικές οντότητες των οποίων η εγκατάσταση πρατηρίου καυσίμων σφραγίστηκε, απαγορεύεται να δραστηριοποιούνται με οποιονδήποτε άλλον τρόπο ή ιδιότητα ή να συμμετέχουν σε επιχειρήσεις εμπορίας ή διακίνησης ενεργειακών προϊόντων για δύο έτη από τη διαπίστωση της παράβασης.

Με πληροφορίες από ΕΡΤ 

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM