Το 2023 οι φορολογούμενοι εργάστηκαν 177 μέρες για να πληρώσουν φόρους

Το 2023 οι φορολογούμενοι εργαστήκαμε 177 μέρες για να πληρώσουμε φόρους Facebook Twitter
Φωτ.: Unsplash
0

Η 28η Ιουνίου ορίστηκε ως η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας για το 2023. Πρόκειται για την ημέρα όπου οι Έλληνες φορολογούμενοι απελευθερώνονται από το βάρος των φόρων.

Σε απόλυτους αριθμούς αυτό σημαίνει ότι οι Έλληνες φορολογούμενοι εργάσθηκαν το 2023, για 177 από τις 365 ημέρες του χρόνου  προκειμένου να πληρώσουμε φόρους και εισφορές στο κράτος. Έτσι, η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας ήρθε την 28η Ιουνίου, δηλαδή επτά ημέρες νωρίτερα σε σύγκριση με το 2022.

Για ένατη συνεχόμενη χρονιά, το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών Παρουσίασε τη μελέτη για την Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας, την ημέρα εκείνη δηλαδή που οι Έλληνες φορολογούμενοι απελευθερώνονται από το βάρος των φόρων.

Σύμφωνα με τα επικαιροποιημένα στοιχεία - δεδομένα του 2022 η Ημέρα Φορολογικής Ελευθερίας μετακινήθηκε κατά 6 ημέρες αργότερα από τον αρχικό υπολογισμό (στις 177 ημέρες αντί των 171). Η διόρθωση αυτή οφείλεται κατά κύριο λόγο στη φορολογική υπεραπόδοση του 2023, η οποία όμως δεν οφείλεται στην επιβολή νέων φόρων, διευκρινίζουν από το Κέντρο.

Βασική αιτία για τη μετακίνηση αυτή είναι ότι το 2023 οι Έλληνες εργάστηκαν λιγότερες ημέρες για το κράτος σε σχέση με πρόπερσι. και αυτό οφείλεται στην κατάργηση του φόρου αλληλεγγύης από 1/1/2023. Πάντως, αν συνυπολογισθεί το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το 2023, το οποίο, σύμφωνα με το Κέντρο, αντιπροσωπεύει μελλοντικούς φόρους, οι ημέρες εργασίας για το κράτος το 2023 ήταν 187 και πάλι 7 ημέρες λιγότερες σε σχέση με το 2022.

Παράλληλα, τα έσοδα από φόρους και εισφορές κατέγραψαν αύξηση της τάξης του 1,9% ως ποσοστό του Καθαρού Εθνικού Εισοδήματος, σε σχέση με την πρόβλεψη του Προγράμματος Σταθερότητας (Απρίλιος 2023), με αποτέλεσμα η φορολογική επιβάρυνση να αυξάνεται, κατ' εκτίμησιν, κατά 6 ημέρες εργασίας για το κράτος σε σχέση με τον αρχικό υπολογισμό της Ημέρας Φορολογικής Ελευθερίας.

Ο εκτελεστικός διευθυντής του Κέντρου Φιλελεύθερων Μελετών Νίκος Ρώμπαπας δήλωσε σχετικά πως «Το γεγονός ότι το 2023 εργαστήκαμε 7 ημέρες λιγότερες σε σχέση με το 2022 για να πληρώσουμε φόρους και εισφορές στο κράτος είναι μια θετική εξέλιξη. Θετικό είναι επίσης το γεγονός ότι η υπεραπόδοση των φορολογικών εσόδων του κράτους δεν οφείλεται στην επιβολή νέων φόρων».

Πρόσθεσε, δε ότι, «Το σημαντικό είναι πλέον η μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης των Ελληνίδων και των Ελλήνων να συνεχιστεί, με πρώτο βήμα να αξιοποιήσει η Κυβέρνηση αυτήν την καταγεγραμμένη υπεραπόδοση σε αυτήν την κατεύθυνση στο σχεδιασμό και την υλοποίηση της δημοσιονομικής πολιτικής για το 2024».

Οικονομία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Fan bourgeois για νέο κοινό στη νέα Chanel του Matthieu Blazy 

Εβδομάδα Μόδας / Chanel: Ήσυχα αλλά τολμηρά, ο Matthieu Blazy αφυπνίζει το επαναστατικό πνεύμα της Coco

Καταργώντας (ή κάνοντας αγνώριστα) τα κλισέ που είχαν κουράσει ακόμα και το πιο πιστό κοινό της Chanel, o νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ιστορικού οίκου μοιάζει να πέρασε το πρώτο τεστ.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Οικονομία / Η ΕΕ αυξάνει τους δασμούς στο 50% για τις εισαγωγές χάλυβα – Τι σημαίνει για την αγορά

Η Ευρωπαϊκή Ένωση σχεδιάζει αύξηση των δασμών εισαγωγής χάλυβα στο 50% και μείωση των ποσοστώσεων σχεδόν στο μισό για να προστατεύσει τη βιομηχανία της από φθηνές εισαγωγές, ακολουθώντας τα βήματα των ΗΠΑ
LIFO NEWSROOM
Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Οικονομία / Τουρισμός για Όλους 2025: Τι πρέπει να κάνουν οι δικαιούχοι με την άυλη κάρτα

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε όλους τους πολίτες με ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους, μονογονεϊκές οικογένειες, οικογένειες με τρία και περισσότερα παιδιά και άτομα με αναπηρία
LIFO NEWSROOM
Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οικονομία / Ευρωβαρόμετρο 2025: Το κόστος και η ασφάλεια των τροφίμων επηρεάζουν την αγορά των καταναλωτών στην Ελλάδα

Οι δύο κύριοι παράγοντες που επηρεάζουν την αγορά τροφίμων των καταναλωτών στη χώρα, την ώρα που αντίστοιχα στην Ευρώπη το κόστος και η γεύση, έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο
LIFO NEWSROOM