Ένα αστέρι για όλους

Ένα αστέρι για όλους Facebook Twitter
0

Ο ιδρυτής της σχολής και σκηνοθέτης της παράστασης Θόδωρος Γράμψας μιλάει για τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης, την πολιτική προέκταση του ποιήματος και τη συμβολή των μαθητών στο τελικό αποτέλεσμα.

Γιατί επιλέξατε το συγκεκριμένο ποίημα του Λειβαδίτη;

Η εργασία πάνω στο ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη ξεκίνησε ως μάθημα στη σχολή, στο πρώτο έτος, πέρσι. Στόχος του μαθήματος (με ποιητικά κείμενα) είναι να μπορούν οι μαθητές να δουλεύουν ομαδικά, να αποκωδικοποιούν το κείμενο, ν’ ανακαλύπτουν τη δράση κάτω απ’ τα λόγια, να έχουν την αίσθηση του ρυθμού, της συναισθηματικής και νοηματικής συνέχειας, να μάθουν και να καταλάβουν ότι στη σκηνή είμαστε πάντα μέρος ενός συνόλου. Το αποτέλεσμα, λοιπόν, νομίζω είχε ενδιαφέρον και αποφασίσαμε αυτήν τη δουλειά να την κάνουμε παράσταση.

Περιγράψτε μας τη διαδικασία της θεατρικής απόδοσης του ποιήματος.

Όπως προανέφερα, προσπαθήσαμε ν’ ανακαλύψουμε τη δράση κάτω απ’ τον στίχο, τον πραγματικά ωραίο στίχο, έτσι ώστε να μπορέσει να υπάρξει υποκριτική. Γιατί, χωρίς δράση, υποκριτική δεν μπορεί να υπάρξει.

Ανακαλύψατε πολιτικές προεκτάσεις σε αυτό το ερωτικό ποίημα;

Η ερώτηση θα μπορούσε να διατυπωθεί και αντίστροφα. Δηλαδή, αν ανακαλύψαμε και ερωτικές προεκτάσεις σ’ αυτό το πολιτικό ποίημα. Φυσικά, συνυπάρχουν και τα δύο.

Υπογραμμίσατε περισσότερο την ερωτική, την πολιτική του προέκταση ή διατηρήσατε μια ισορροπία;

Δεν είχα κανένα λόγο να διατηρήσω ισορροπία. Κάτι που μ’ ενοχλεί τόσο στη ζωή δεν θα το έκανα ποτέ στη σκηνή. Αφεθήκαμε στο κείμενο και μας οδήγησε.

Ποια ήταν η συμβολή των μαθητών της σχολής στο στήσιμο της παράστασης; Πολύ μεγάλη. Μόνοι τους έγραψαν μουσική.

Παίζουν μουσική στην παράσταση. Έκαναν τα γραφιστικά, συμμετείχαν στην κατασκευή του σκηνικού και γενικότερα συμμετείχαν σ’ όλες τις απαραίτητες εργασίες για το ανέβασμα της παράστασης.

Ποιος είναι ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας θεάτρου Πράξη Επτά; Σε όλες τις παραστάσεις που ανεβάζετε υπάρχουν συλλογικές διαδικασίες;

Δεν νομίζω ότι μπορεί να υπάρξει θέατρο με συλλογικές διαδικασίες. Συνεργασία, ναι. Και μάλιστα για μένα είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεργασία, με όλους όσοι συμμετέχουν σε μία παράσταση. Να υπάρχει διάλογος-αντίλογος. Έτσι, μπορούμε να είμαστε όλοι όσοι συμμετέχουμε δημιουργοί. Κι όχι κάποιοι να δημιουργούν και οι άλλοι απλώς να εκτελούν.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Θέατρο / Ο takis ξεκίνησε από το Κιάτο και έφτασε στα κορυφαία θέατρα του κόσμου

Έχει υπογράψει μερικά από τα πιο τολμηρά ανεβάσματα των τελευταίων ετών. Έφτασε στην πεντάδα υποψηφιοτήτων των Διεθνών Βραβείων Όπερας 2025. Ποιος είναι ο ταλαντούχος Έλληνας σκηνογράφος και ενδυματολόγος;
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Βιβλίο / Απόστολος Βέττας: «Στο θέατρο οι πιστοί δηλώνουν την πίστη τους με το χειροκρότημα»

Ο σπουδαίος σκηνογράφος συγκέντρωσε την πολύτιμη σαραντάχρονη εμπειρία του σε ένα δίτομο λεξικό για τη σκηνογραφία, αναδεικνύοντάς την ως αυτόνομη τέχνη και καταγράφοντας την εξέλιξή της στο ελληνικό θέατρο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Θέατρο / Γιάννης Τσουμαράκης: «Στον Οιδίποδα βρίσκουμε τον Έπσταϊν και τους βιασμούς παιδιών»

Με το βραβείο Χορν στις αποσκευές του αλλά και την ερμηνεία του στο ρόλο του Πολυνείκη στον Οιδίποδα του Ρόμπερτ Άικ, ο νεαρός ηθοποιός βρίσκεται ήδη «στον καλό δρόμο». Βραβεία, σημαντικοί ρόλοι, το θέατρο σήμερα. Πώς τα βλέπει όλα αυτά;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

Θέατρο / Χρήστος Λούλης: «Ανήκω στη γενιά που δούλεψε σε ένα κακοποιητικό θέατρο»

25 χρόνια πριν, συμμετείχε στην παράσταση «Καθαροί πια» που σκηνοθέτησε ο Λευτέρης Βογιατζής. Σήμερα επιστρέφει στο σκληρό έργο της Σάρα Κέιν, έχοντας διαγράψει μια πορεία γεμάτη πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τι τον κρατά ακόμα στο θέατρο; Πώς άλλαξε η δουλειά του; Τι θυμάται από τους παλιούς δασκάλους; Πώς ερωτεύτηκε ξανά το θέατρο; Ο σπουδαίος ηθοποιός μιλά για όλα στη LiFO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Εικαστικά / Στη Θεσσαλονίκη θα περάσεις τέλεια, όποιο κι αν είναι το vibe σου

Από την έκθεση με τις φωτογραφίες της Φρίντα Κάλο μέχρι τις άπειρες συναυλίες: Αυτά τα 22 events αξίζουν την προσοχή σας στην αγαπημένη πόλη της Θεσσαλονίκης.
ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ & ΧΡΗΣΤΟ ΠΑΡΙΔΗ
Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται κι εγώ να είμαι πιο αληθινός από ποτέ»

Θέατρο / Βαγγέλης Μουλαράς: «Θέλω ο κόσμος να ξεχνιέται»

Ο stand-up κωμικός μιλά για τη μετάβαση από το «Δέκα με τόνο» στη νέα του παράσταση, για την ελευθερία της σκηνής, για τις κόντρες της κοινότητας των κωμικών, για την «τυραννία του hook» στα social και για τον μύθο του cancel στην Ελλάδα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Θέατρο / Η Άννα Μαρία Παπαχαραλάμπους πιο ελεύθερη από ποτέ

Κατήγγειλε δημόσια τη σεξουαλική παρενόχληση που υπέστη στο θέατρο, φέρνοντας στη Δικαιοσύνη την πιο πολύκροτη υπόθεση του ελληνικού MeToo. Σήμερα σκηνοθετεί και παίζει στο θέατρο, ενώ ο τηλεοπτικός της ρόλος διαφέρει πολύ απ' ό,τι έχει κάνει ως τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Cleansed: Πώς μπορεί αυτό το έργο ακραίας βίας να μιλά για την αγάπη; 

Θέατρο / Ένα έργο ακραίας βίας. H Σάρα Κέιν έλεγε πως είναι μια ιστορία αγάπης

Το κοινό λιποθυμά ή φεύγει από τις αίθουσες. Οι κριτικοί διχάζονται για την αξία του. Στην Ελλάδα, φέτος, μετά το ανέβασμα του «Cleansed» το 2001 από τον Λευτέρη Βογιατζή, θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε ξανά σε σκηνοθεσία Δημήτρη Καραντζά. Ποια είναι ιστορία του; Τι κρύβεται πίσω από την τόση βία;
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λένα Παπαληγούρα

Θέατρο / Λένα Παπαληγούρα: «Όταν έχεις δυο παιδιά μαθαίνεις να κάνεις οικονομία δυνάμεων»

Η συνεργασία της με τον Τόμας Οστερμάιερ στον «Εχθρό του λαού», η ζωή με τα δυο της παιδιά, η δύναμη που χρειάζονται οι γυναικες σε έναν κόσμο που συχνά τις αδικεί. Μία από τις πιο αξιόλογες ηθοποιούς της γενιάς της μιλά για όλα στη LifO.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θέλει να δει το νησί της να χορεύει

Χορός / Η Ευαγγελία Ράντου χόρεψε με τους καλύτερους. Τώρα θα κάνει το νησί της να χορεύει

Η διακεκριμένη χορεύτρια επέστρεψε στην Κέρκυρα, ίδρυσε το Garage21 και διοργανώνει το ION_on move, ένα φεστιβάλ που φιλοδοξεί να μεταδώσει στην κοινότητα την αγάπη για τον σύγχρονο χορό.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ